تعیین رشته مجدد پایه نهم

تعیین رشته مجدد پایه نهم

جهت مشاوره در زمینه تعیین رشته مجدد پایه نهم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

راهنمای تعیین رشته مجدد پایه نهم (هدایت تحصیلی نهم) در ادامه بیان شده است. آن دسته از دانش آموزانی که امتیاز لازم را برای انتخاب رشته موردنظر خود کسب نکره اند، می توانند درخواست خود را مبنی بر تعیین رشته مجدد سال نهم به مدرسه خود اعلام نمایند. دانش آموزان پس از شرکت در امتحان تعیین رشته مجدد نهم و کسب نمره لازم می توانند  رشته تحصیلی موردنظر خود را انتخاب نموده و ادامه تحصیل دهند.

نحوه انتخاب رشته مجدد پایه نهم

در این مقاله به یکی از سوالات متداول دانش آموزان در رابطه با نحوه انتخاب رشته مجدد پایه نهم پاسخ داده ایم. با توجه به دستورالعمل هدایت تحصیلی یکی از راهکار های بدست آوردن رشته های هاشوری شرکت در امتحان یا امتحانات تعیین رشته مجدد است و دانش آموز درسی را که نمره حداقل( کف نمره ) را بدست نیاورده است را مجدد امتحان می دهد. رشته های هاشوری یا رشته هایی که دانش آموز شرایط تحصیل در آنها را ندارد، در فرم شماره 7 هدایت تحصیلی مشخص گردیده است.

با توجه به اینکه نمره حد نصاب ، ترکیبی از نمره کتبی سال هفتم، هشتم و نهم است و نمرات دانش آموزان در سال هفتم و هشتم متفاوت است در نتیجه نمره سال نهم هر دانش آموز برای کسب رشته مورد علاقه متفاوت است که توسط مشاور یا مدیر مدرسه محاسبه و در فرم تعیین رشته مجدد نوشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید : انتخاب رشته در پادا

ثبت نمرات قبولی شهریور برای تعیین رشته مجدد پایه نهم

امکان ثبت نمرات قبولی شهریور برای تعیین رشته مجدد پایه نهم در سیستم دانا فراهم شد. بنابراین پس از انتقال نمرات توسط مدیران مدارس از سیستم دانا به همگام و تایید در پورتال همگام، نمون برگ هدایت تحصیلی صادر خواهد شد و نیازی به تایید مدیران مناطق نیست.

مدیران مدارس توجه کنند که پس از تایید نهایی نمرات در سامانه همگام، تحت هیچ شرایطی امکان بازگرداندن نمرات و تصحیح آن وجود ندارد. بنابراین ضرورت دارد نهایت دقت و بررسی را قبل از تایید نهایی داشته باشید. بدیهی است مسئولیت ثبت و تایید نمرات با مدیران مدارس است.

هدایت تحصیلی راهی برای راهنمایی و مشخص کردن یک مسیر برای ادامه تحصیل دانش آموزان در رشته های مختلف است تا بر اساس آن دانش آموزان بتوانند به صورت آگاهانه شاخه و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

 

شرایط تعیین رشته مجدد پایه نهم

شرایط تعیین رشته مجدد پایه نهم و نمرات لازم برای انتخاب رشته مجدد نهم چیست؟ برای سهولت در محاسبهنمره و درس تعیین رشته با توجه به ضرایب متفاوت ( هفتم ضریب 1، هشتم ضریب 1 و نهم ضربب 3)، دانش آموز باید حداقل نمره زیر را بدست بیاورد.

نکته : معدل دانش آموزان ملاک انتخاب رشته و هدایت تحصیلی دانش آموزان ورودی پایه دهم نیست، اولین شرط ورود دانش آموزان به رشته های تحصیلی مورد نظرشان کسب حدنصاب نمره لازم برای ورود به آن رشته خواهد بود که این نمره در شاخه ها و رشته های گوناگون، متفاوت می باشد.

دقت شود که فقط نمره کتبی ترم دوم محاسبه شود.

حد نصاب نمرات لازم برای ورود به هریک از رشته ها در ادامه بیان شده است:

نام رشته حد نصاب امتیاز هر درس ( جمع نمرات کتبی هر 3 سال با احتساب ضریب )
رشته ریاضی فیزیک ریاضی : 70
علوم : 65

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

نام رشته حد نصاب امتیاز هر درس ( جمع نمرات کتبی هر 3 سال با احتساب ضریب )
علوم تجربی ریاضی : 65
علوم : 70

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

نام رشته حد نصاب امتیاز هر درس ( جمع نمرات کتبی هر 3 سال با احتساب ضریب )
ادبیات و علوم انسانی زبان و ادبیات فارسی : 70
مطالعات اجتماعی : 65
عربی : 60

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

نام رشته حد نصاب امتیاز هر درس ( جمع نمرات کتبی هر 3 سال با احتساب ضریب )
فنی حرفه ای (صنعت و هنر) ریاضی و علوم :50
فناوری و هنر : 60
فنی حرفه ای (خدمات) ریاضی : 50
فناوری و هنر : 60
فنی حرفه ای (کشاورزی) علوم : 50
فناوری و هنر : 60

راهنمای تعیین رشته مجدد پایه نهم

راهنمای تعیین رشته مجدد پایه نهم در ادامه بیان شده است. مشاور مدرسه (در صورت حضور نداشتن..مدیر مدرسه) با بررسی کارنامه هر 3 سال “درس” یا دروس تعیین رشته مجدد را شناسایی و مشخص می کند. برای بدست آوردن “نمره” به دلیل اینکه نمره هفتم و هشتم از قبل مشخص است و دانش آموزان فقط سال نهم را امتحان می دهد، در ابتدا نمره هفتم و هشتم را جمع و سپس کسری نمره را با توجه به جدول بالا محاسبه و بر ضریب سال نهم تقسیم و نمره بدست می آید.

دانش آموزان به منظور تعیین رشته مجدد پایه نهم می توانند درخواست خود را به مدرسه اعلام نمایند. پس از ثبت درخواست، دانش آموزان باید در زمان تعیین شده در آزمون تعیین رشته مجدد نهم شرکت نمایند. دانش آموزان پس از آگاهی از دروس امتحانی و زمان برگزاری امتحانات در آزمون انتخاب رشته مجدد پایه نهم شرکت می نمایند. دانش آموزانی که نمره و امتیاز لازم را در آزمون تعیین رشته مجدد پایه نهم کسب کرده باشند، می توانند در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند.

ثبت نمرات قبولی شهریور برای تعیین رشته مجدد در پایه نهم

شرکت در آزمون تعیین رشته مجدد پایه نهم

مراحل شرکت در آزمون تعیین رشته مجدد پایه نهم به منظور آگاهی بیشتر داننش آموزان در ادامه بیان شده است. آزمون انتخاب رشته مجدد پایه نهم فقط در شهریورماه برگزار می شود. برای آگاهی از زمان دقیق برگزاری آزمون تعیین رشته مجدد پایه نهم می توانید با شماره 9099071614 تماس بگیرید.

🔻دانش آموزان به منظور شرکت در آزمون انتخاب رشته مجدد پایه نهم درخواست خود را به مدرسه ارجاع می دهند. مسئول مدرسه، درس یا دروس حائز شرایط برای آزمون تعیین رشته مجدد نهم را مشخص می کند.

🔻سپس دانش آموز در امتحان درس یا دروس موردنظر در شهریورماه شرکت می کند.

🔻پس از انجام مراحل فوق اطلاعات دانش آموز به سامانه هدایت تحصیلی ارسال می شود. دانش آموز در صورت کسب امتیاز لازم می تواند در رشته موردنظر خود ثبت نام نماید.

دانلود فرم درخواست تعیین رشته مجدد پایه نهم


دانش آموزانی که در هدایت تحصیلی نهم نمره لازم را برای تحصیل در رشته مورد علاقه خود کسب نکرده اند، می توانند در شهریورماه در آزمون تعیین رشته مجدد پایه نهم ثبت نام و شرکت نمایند. دانش آموزان به منظور ثبت نام آزمون تعیین رشته مجدد نهم لازم است به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه نموده و درخواست خود را ثبت نمایند سپس در زمان اعلام شده در آزمون تعیین رشته مجدد نهم شرکت نمایند.

دانش آموزانی که امتیاز لازم را در این آزمون کسب نمایند می توانند رشته مورد نظر خود را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند. در صورت هرگونه ابهام در رابطه با آزمون تعیین رشته نهم می توانید با شماره 9099071614 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول

ملاک انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم چیست؟

معدل دانش آموزان ملاک انتخاب رشته و هدایت تحصیلی دانش آموزان ورودی پایه دهم نیست، اولین شرط ورود دانش آموزان به رشته های تحصیلی مورد نظرشان کسب حدنصاب نمره لازم برای ورود به آن رشته خواهد بود که این نمره در شاخه ها و رشته های گوناگون، متفاوت می باشد.

آزمون تعیین رشته مجدد پایه نهم چه زمانی برگزار می شود؟

آزمون انتخاب رشته مجدد پایه نهم فقط در شهریورماه برگزار می شود.

چگونه در آزمون انتخاب رشته مجدد پایه نهم شرکت کنیم؟

مراحل شرکت در آزمون تعیین رشته مجدد پایه نهم به منظور آگاهی بیشتر داننش آموزان در این مقاله بیان شده است.

3.8/5 - (5 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تعیین رشته مجدد پایه نهم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مصطفی

    سلام ببخشید من هفتم ریاضی ۱۰ و علوم ۱۱ و هشتم ریاضی۱۱و علوم هم ۱۱ اگه نهم بیست بگیرم میتونم بدم تجربی لطفا بگین؟؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403