تعویق کنکور 1402

تعویق کنکور ۱۴۰۲

جهت مشاوره در زمینه تعویق کنکور 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برای آگاهی از آخرین اخبار مربوط به تعویق کنکور ۱۴۰۲ با ما همراه باشید. با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور، به منظور حفظ سلامت داوطلبان ممکن است زمان برگزاری کنکور 1402 با تغییراتی همراه باشد. خبر تعویق کنکور ۱۴۰۲ و زمان جدید برگزاری آزمون سراسری، در طی اطلاعیه ای از سایت سازمان سنجش کشور منتشر می گردد. تاکنون اطلاعیه ای در رابطه با تعویق کنکور سراسری 1402 منتشر نشده است.

(آخرین آپدیت 24 خرداد 1401)

مسئله مهمی که در این روزها ذهن داوطلبان را مشغول کرده مربوط به تغییرات احتمالی کنکور است. کنکور ۱۴۰۲ همانند کنکور سال 1401 برگزار می‌ شود و هیچ تغییری نسبت در شکل برگزاری آزمون و نحوه پذیرش ایجاد نشده است. سهمیه‌ ها و میزان تأثیر سوابق تحصیلی همانند سال گذشته است. میزان تأثیر سوابق تحصیلی حداکثر ۳۰ درصد است و سهمیه‌ های ایثارگران، مناطق بومی و بهیاران در کنکور ۱۴۰۲ ملاک عمل است.

در این میان تعدادی از شرکت‌کنندگان کنکور خواستار تعویق آزمون شده‌ اند و عنوان می‌ کنند که بهتر است به دلیل برگزاری انتخابات در هفته پایانی خردادماه آزمون در زمان دیگری برگزار شود.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در این باره می‌ گوید: ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا درباره برگزاری یا عدم برگزاری کنکور تصمیم‌ گیری می‌ کند. تاکنون ستاد تصمیم جدیدی در این باره اتخاذ نکرده است بنابراین آزمون در موعد مقرر برگزار می‌ شود.

تعویق کنکور سراسری ۱۴۰۲

با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور سراسری، زمزمه هایی از تعویق کنکور ۱۴۰۲ به گوش می رسد. کنکور سراسری سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا چندین بار به تعویق افتاد. پیش بینی می شود زمان برگزاری کنکور سراسری 1402 نیز با تغییراتی همراه باشد و کنکور سراسری در زمانی دیگر برگزار شود.

تعویق کنکور سراسری 1402، به شرایط شیوع بیماری در کشور بستگی دارد و تصمیم‌ گیرنده نهایی در این خصوص ستاد ملی مقابله با کرونا است.

تاکنون اطلاعیه ای در رابطه با تعویق کنکور ۱۴۰۲ و تغییر زمان برگزاری آزمون سراسری منتشر نشده است. آخرین اخبار مربوط به تعویق کنکور از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

احتمال تعویق کنکور 1402

آخرین اخبار تعویق کنکور ۱۴۰۲ :

براساس آخرین اخبار منتشر شده از سایت سازمان سنجش کشور در تاریخ 12 بهمن ماه، به منظور حفظ سلامت داوطلبان و رعایت دستور العمل‌ های بهداشتی برای برگزاری کنکور سراسری 1402 و همچنین کاهش خطرات ناشی از عدم رعایت فاصله اجتماعی تاریخ برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۲ از 3 روز به 4 روز افزایش پیدا کرده و آزمون سراسری 1402 در روزهای نهم تا دوازدهم تیرماه 1402 برگزار می شود.

سخنگوی سازمان سنجش با تاکید بر این که ستاد ملی مبارزه با کرونا مرجع اصلی تصمیم گیری درباره برگزاری یا عدم برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۲ است، بیان کرد، احتمال تعویق کنکور سراسری ۱۴۰۲  وجود دارد که در این صورت تاریخ جدید برگزاری آزمون متعاقبا اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تعداد شرکت کنندگان کنکور

آیا کنکور ۱۴۰۲ به تعویق می افتد؟

آیا کنکور ۱۴۰۲ به تعویق می افتد؟

اظهارات اخیر سخنگوی وزارت بهداشت حکایت از آن دارد که برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۲ در موعد مقرر بستگی به وضعیت شیوع کرونا خواهد داشت. با توجه به تجربه ای که از سرعت و شدت خیز چهارم کرونا در کشور داریم تعویق کنکور سراسری امسال چندان غیرمحتمل نیست.

سال گذشته کنکور در موعد مقرر برگزار شد و بعد از کنکور هم آمار ابتلا در میان کنکوری ها افزایش معناداری نداشت و این امر نشان داد نگرانی ها درباره سلامت داوطلبان چندان موجه نبوده است اما شرایط ویروس کووید ۱۹ امسال بسیار متفاوت از سال گذشته است و سرعت انتقال و مرگباری این ویروس با جهش هایی که در آن اتفاق افتاده به مراتب بیشتر شده است.

این موضوع از هم اکنون که هنوز موج چهارم کرونا فروکش نکرده ، زنگ خطر را برای پنجمین پیک این بیماری به صدا درآورده است. داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۲ اکنون با این نگرانی دست و پنجه نرم می کنند که امسال هم باید آزمون را در اوج دیگری از بیماری کرونا و با به خطر افتادن جانشان برگزاری کنند؟

زمان جدید برگزاری کنکور سراسری 1402

در صورت تعویق کنکور 1402، زمان جدید برگزاری کنکور سراسری 1402 از طریق همین مقاله منتشر خواهد شد. براساس دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری و آخرین اخبار منتشر شده زمان برگزاری آزمون سراسری در روزهای چهارشنبه 9 تیرماه، پنجشنبه 10 تیرماه، جمعه 11 تیرماه و شنبه 12 تیرماه 1402 اعلام شده است.

باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تعویق های پی در پی کنکور سراسری سال گذشته، پیش بینی می شود تاریخ برگزاری کنکور 1402 به زمان دیگری موکول شود.

در صورت تعویق کنکور ۱۴۰۲ ، زمان جدید برگزاری آزمون سراسری از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد. شما عزیزان برای آگاهی از آخرین اخبار مربوط به برگزاری یا عدم برگزاری کنکور سراسری می توانید با مشاوران مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

کمپین تعویق کنکور سراسری ۱۴۰۲

باتوجه به آمار بالای جانباختگان ویروس کرونا در سراسر کشور و احتمال فراگیری موج پنجم کرونا، بسیاری از داوطلبان خواستار لغو کنکور سراسری 1402 و تغییر زمان برگزاری آزمون می باشند.

همچنین شاهد ورود کرونا جهش یافته آفریقایی و هندی به کشور هستیم که طبق آمار سرعت انتشار و کشندگی به مراتب بیشتری نسبت به کرونا امروزی دارد که باعث فوت بی‌شماری از هموطنان شده است لذا برگزاری آزمون در چنین شرایطی نه تنها عادلانه نیست، بلکه بی‌عدالتی در حق شمار زیادی از داوطلبان و خانواده‌هایشان است چراکه زمانی نتایج داوطلبان از کنکور برحق و عادلانه است که آزمون برای همه در شرایط یکسان برگزار شود.

شاید ویروس کرونا تا سال آینده با ما همراه باشد اما حداقل با تعویق کنکور سراسری به شرایط ایمن‌تر و پس از واکسیناسیون افراد بیشتر، با تدابیر بهتری می‌توان این بحران را مدیریت کرد تا انشاءالله این کنکور برای همه جوانان در شرایطی عادلانه‌ تر برگزار شود.

در پایان از مسئولان مربوطه استدعا داریم به موضوع تعویق کنکور سراسری ۱۴۰۲ تا شرایط ایمن‌ تر ورود کرده و با ایجاد فاصله زمانی مناسب برای انتخابات عدالت را تقدیم فرزندان ایران کنید.

امکان تعویق کنکور ۱۴۰۲

آیا احتمال تعویق کنکور 1402 وجود دارد؟ باتوجه به تعداد بسیار بالای داوطلبان آزمون سراسری احتمال تغییر زمان برگزاری آزمون وجود دارد.

با اینکه سازمان سنجش کنکور سراسری ۱۴۰۲ را طی ۴ روز برگزار خواهد کرد ولی باید به این نکته توجه کرد که تعداد داوطلبان کنکور تجربی که قرار است در یک روز کنکور دهند حدود ۶۰۰ هزار نفر است و سایر کنکور ها نیز جمعیت بسیار بالایی دارند در نتیجه افزایش تعداد روزهای برگزاری کنکور چندان موثر نیست.

ناگفته نماند سختی بیش از پنج ساعت استفاده از ماسک، دستکش و شیلد و کاهش اکسیژن‌رسانی به مغز حین آزمون (حدود ۲۵۰ دقیقه مدت زمان پاسخگویی به سوالات کنکور تجربی و ریاضی است و علاوه بر آن داوطلبان یک ساعت قبل از شروع آزمون باید در حوزه امتحانی حاضر باشند زیرا درهای ورودی حوزه آزمون بسته خواهد شد) شرایط را برای داوطلبان سخت می‌کند و به تبع آن بسیاری از داوطلبان که زحمت کشیده‌ اند نمی‌ توانند در وضعیت مناسب آزمون بدهند.

اکثر آزمون‌ های کشوری به اواخر تیر یا مرداد منتقل شده‌ اند ولی کنکور سراسری که بزرگترین قشر داوطلبین را به خود اختصاص داده در کمال تعجب در موعد مقرر برگزار می‌ شوند، همچنین از تجربه موفق سال گذشته در برگزاری آزمون سراسری در مرداد ماه نمی‌توان غافل شد که شاهد بودیم نه تنها باعث آسیبی به شروع دوره دانشگاهی متقاضیان نشد بلکه با کنترل و محدودیت‌های ایجاد شده باعث قطع زنجیره ویروس شد.

آخرین اخبار تعویق کنکور ۱۴۰۲ و زمان جدید برگزاری آزمون سراسری 1402 از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

سوالات متداول داوطلبان

کنکور سراسری 1402 چه زمانی برگزار می شود؟

براساس آخرین اطلاعیه منتشر شده از سایت سنجش، آزمون سراسری 1402 از تاریخ 9 تا 12 تیرماه 1402 برگزار می شود؟

آیا کنکور سراسری 1402 به تعویق می افتد؟

آخرین اخبار تعویق کنکور ۱۴۰۲ در این مقاله ارائه داده شده است.

در صورت تعویق کنکور سراسری 1402، تاریخ جدید برگزاری آزمون چه زمانی خواهد بود؟

زمان جدید برگزاری آزمون سراسری 1402 از طریق همین مقاله به اطلاع شما خواهد رسید.

5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تعویق کنکور 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. علی

    برای درصد ۳۰فیزیک کنکور چه فصلایی بخونم که راحت تر تستای کنکورش بزنم؟(دو ماه وقت دارم)

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      اگر نظام جدید هستید فصل ۴ دوازدهم و گرما و فشار و کار و انرژی و دو فصل اخر یازدهم

      پاسخ
  2. رویا

    سلام من رشتم انسانی تا الان نخوند م به نظر شما چند ساعت مطالعه تو این زمان خوبه برای رتبه زیر 3 هزار منطقه 3

    پاسخ
  3. مرتضی رحمانی

    سلام میدونم جاش اشتباس ولی لطفا من رو راهنمایی کنید.

    من به شدت بین پزشکی و دکترای پیوسته بیوتکنولوژی موندم و نمی دونم دقیقا کدومو انتخاب کنم.

    علاقه و استعداد من به بیوتکنولوژی میره ولی بازار کار آن من رو کمی دودل کرده.

    از طرفی شنیدن بیکاری و درامد کم فارغ التحصیلان جدید پزشکی مثلا کسانی که ورودی های دهۀ 90 بودند من رو نسبت به این رشته دلسرد کرده مثلا جایی دیدم که خانونمی با تخصص زنان زایمان که در منطقه محروم کار میکنند درامدشون در ماه 5 میلیون تومان هست (چه برسد به فارغ التحصیلان جدید) و به شدت از این وضعیت ناراضی بودند میگم اگه پزشکی نیز مثل رشته های مهندسی شده من سمت علاقه ام حرکت کنم و هدفم هم دکترای پیوسته بیوتکنولوژی دانشگاه تهران هست لطفا منو راهنمایی کنید تمام 24 ساعت شبانه روز درگیر این موضوع شدم منتظر پاسخ تون هستم.

    سوال یک – آیا پزشکی الان هم مثل گذشته رشته پر درامدی است یا اینکه درامد فارغ التحصیلان جدید این رشته درامدشون پایین هست؟

    سوال دو – درامد و بازار کار بیوتکنولوژِی چگونه هست ایا خارج از کشور پذیرش میگرند اگر نمرات بالایی در این رشته داشته باشم؟؟

    بســـــــــــِیار ممنون

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      توصیه به همه اینه که برن سمت علاقشون
      سوال یک:پزشکای عمومی معمولا میانگین ۶-۷ تومن میگیرن
      سوال‌ دو:خوب هستش/بله

      پاسخ
  4. آریا

    سلام

    یک دنیا ممنون واسه تلاش هاتون برای ما

    یک سوال دارم که خیلی ها نظرات متفاوتی در موردش دادن

    و اون اینه که مثلا درصد ها اینطوری باشد

    فارسی 50. عربی 90. دینی 90. زبان 80

    ریاضی 60. فیزیک 60. زیست 40. شیمی 30

    تو سهمیه 25 درصد تراز و رتبه چند میاد؟

    ???????????????

    خیلی متشکرم

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      50-250

      پاسخ
  5. آمنه

    سلام

    وقت بخیر

    باورکنید شاید ۱۰بار پیام فرستادم ولی هیچ جوابی ندادین. با اینکه هر روز سایتتون رو چک میکنم

    خواهش میکنم ازتون کمکم کنید

    من امسال کنکور نظام قدیم رو با اون درصدایی که قبلا گفته بودید حتی یه کم بیشتر زدم ولی قبول نشدم

    توی سهمیه خانواده شهدا که نمیدونم چنددرصده و بنظرم بیشتر سرکاریه

    لطفا کمکم کنید

    امسال رو نظام جدید میخونم

    میسه بگید چه درصدایی برای دارو روزانه شیراز یا بندرعباس لازمه؟

    بومی استان فارسم

    تو رو خدا جواب بدین

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      عمومی میانگین 50 اختصاصی 45-40

      پاسخ
  6. ff-78

    سلام استاد خسته نباشید ببخشید از لحاظ مهاجرت بین سه رشته پرستاری و داروسازی و فیزیوتراپی کدام رشته راحتر و سریعتره؟

    میشه لطفا ترتیب راحتی مهاجرت این سه رشته رو بگید؟

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      هر سه در یک حد هستن تفاوت زیادی ندارن.همچنین بستگی به نیاز های کشور مقصد داره

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403