تسهیلات برگزیدگان علمی برای پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

کارشناسی ارشد 99

جهت مشاوره در زمینه تسهیلات برگزیدگان علمی برای پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مطلب به امتیازات و تسهیلات برگزیدگان علمی برای پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ خواهد پرداخت. تمامی مزیت های ثبت نامی کارشناسی ارشد 1402 را برای شما شرح خواهیم داد.

این مقاله از سری مقالات راهنمای گام به گام آزمون سراسری مقطع کارشناسی ارشد 1402 می باشد و شما می توانید تمامی مباحث مربوط به ثبت نام و پذیرش و انتخاب رشته را در سایت مشاور گروپ مشاهده نمایید. با ما همراه باشید.

شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد 97

تسهیلات برگزیدگان علمی برای پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

بر اساس مفاد آیین‌نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌های كارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) و كارشناسی ارشـد بـه شـماره 77897/21 مـورخ 93/5/5 شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری كه به كلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نیز ابلاغ‌شده اسـت، برخـی از شرایط تسهیلات برگزیدگان علمی برای پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ آیین‌نامه مذكور به شرح زیر به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

بر اساس آیین‌نامه تسهیلات برگزیدگان علمی برای پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد افراد حائز شرایط زیر، حداكثر تا یك سال تحصیلی پس از زمان دانش‌آموختگی (و صرفاً برای یک‌بار) در صـورت شـركت در آزمـون و كسب حدنصاب علمی حداقل 90% نمره آخرین فرد پذیرفته‌شده در هر کد رشته محل توسط سازمان سنجش به یكی از دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

  1. برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی ـ دانشجویی.
  2. دانشجویان نمونه كشوری در دوره كارشناسی با معرفی سازمان امور دانشجویان.
  3. رتبه‌های اول تا سوم نهایی جشنواره‌های خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن‌سینا و فارابی در دوره كارشناسی پیوسته یا ناپیوسته با مشاركت حداقل 50% در دستاورد حائز رتبه.
  4. دانش‌آموخته رتبه اول دوره كارشناسی پیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی كه طی هشت نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شده است.
  5. دانش‌آموخته رتبه اول دوره كارشناسی ناپیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی كه طی چهار نیمسال تحصیلی دانش‌آموخته شده است. لازم به ذكر است سازمان سنجش حداكثر معادل 10% ظرفیت (با تقریب اضافی) در هر کد رشته محل تحصیل دوره بالاتر را بر اساس اولویت نمره و انتخـاب رشـته متقاضیان به حائزین شرایط اختصاص خواهد داد.

اطلاعات بیشتر در خصوص تسهیلات برگزیدگان علمی برای پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد 1402 بر روی پایگاه اینترنتی این سازمان قرار خواهد گرفت.

امتیاز حافظان كل قرآن مجید برای کنکور کارشناسی ارشد 1402

به‌منظور اجرای قانون اعطای مدرك كارشناسی و بالاتر به حافظان كل قرآن مجید مصوب سال 1375 مجلس محترم شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی قانون امتیاز حافظان كل قرآن مجید برای کنکور کارشناسی ارشد مصوب هیئت محترم وزیران (76/11/5)، حافظان كل قرآن مجید به‌جز اتباع خارجی كه خواهان استفاده از مزایای در نظر گرفته‌شده هستند، ضـرورت دارد با توجه به توضیحات ذیل رشته علوم قرآن و حدیث كد 1111 را انتخاب و بند مربوط در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی را علامت‌گذاری نمایند.

1 -داوطلبان دارای مدرك رسمی كارشناسی علوم قرآنی به‌منظور ثبت‌نام لازم است با علامت‌گذاری بند مربوطه در تقاضانامه، حافظ قـرآن بـودن خـود را اعـلام نمایند.

تبصره 1:

از دارندگان مدرك كارشناسی علوم قرآنی (فقط علوم قرآنی) پس از اعلام نتایج آزمون كارشناسی ارشد، برای احراز صحت حفظ كل قرآن مجید، جهـت آزمون شفاهی دعوت به عمل خواهد آمد. لذا این افراد لازم است به هنگام مراجعه مدرك كارشناسی خود را كه حداكثر تا تاریخ 1402/06/31 اخذ می‌نمایند، ارائه نمایند.

تبصره 2:

بر اساس مصوبه جلسه 573 شورای عالی انقلاب فرهنگی، آن دسته از حافظان دیپلم، زیر دیپلم و كارشناسی علوم قرآنی كه دارای یكی از مدارج به شرح جدول ذیل باشند، از شركت در آزمون صحت حفظ معاف خواهند بود. لازم به ذكر است جهت استفاده از هرگونه مزایای قانونی مربوط به حافظان قرآن بـا توجه به جدول ذیل، مدارك تخصصی می‌بایست به امضای رئیس محترم سازمان تبلیغات اسلامی و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

درجه ۱: استاد حفظ قرآن: حافظ ممتاز قرآن آشنا با تفسیر علوم قرآنی و دارای ۱۰ سال سابقه تدریس و تربیت حافظان قران

درجه ۲: حافظ ممتاز قرآن: تسلط بر تلاوت مرتل کل قرآن از حفظ ترجمه آیات و مفردات قرآن

درجه ۳: حافظ کل قرآن: تسلط بر خواندن کل قرآن از حفظ با درک معنای آیات

2 -داوطلبان حافظ كل قرآن مجید دارای مدرك دیپلم یا گواهی پیش‌دانشگاهی یا فاقد دیپلم به‌منظور ثبت‌نام لازم است بند مربوطه در تقاضـانامه اینترنتـی را علامت‌گذاری نمایند.

3 -داوطلبان حافظ كل قرآن مجید دارای مدرك دیپلم یا گواهی پیش‌دانشگاهی یا فاقد دیپلم، لازم است آخرین معدل احرازشده خود را دربند 23 تقاضـانامه اینترنتی کنکور کارشناسی ارشد 1402 درج نمایند. ضمناً كد محل فارغ‌التحصیلی خود را دربند 20 تقاضانامه كد 1999 درج نمایند.

تبصره 1:

از متقاضیان مدرك كارشناسی با توجه به حدنصاب نمره علمی جهت آزمون صحت حفظ كل قرآن مجید و ترجمه اجزای اول و سی‌ام دعوت به عمل خواهد آمد.

تبصره 2:

سال های آزمون شفاهی صحت حفظ قرآن مجید همه‌ساله بعد از برگزاری آزمون ویژه و استخراج اسامی نهایی حافظان، برگزار می‌شد. از این داوطلبـان آزمـون كتبی به عمل نخواهد آمد.

یکی از نکات مهمی که برای کنکور امسال باید بدانید این است که  بنا بر ابلاغیه معاون محترم آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال 1398 و بعد از آن آزمون مستقل شفاهی صحت حفظ برگزار نخواهد شد.

 

4 -تنها دارندگان مدارك كارشناسی مرتبط علوم قرآنی می‌توانند از تسهیلات امتیاز حافظان، در مقطع كارشناسی ارشد استفاده نمایند و دارندگان سایر مـدارك كارشناسی حق استفاده از این امتیاز را ندارند.

5 -حافظانی كه در مهروموم‌های گذشته و با استفاده از این تسهیلات موفق به اخذ مدرك كارشناسی در رشته علوم قرآن و حدیث شده‌اند، بـرای تحصـیل در مقطـع كارشناسی ارشد، حق استفاده از سهمیه مجدد از این امتیاز را ندارند.

6 -حافظانی كه در سال‌های گذشته و با استفاده از این تسهیلات موفق به اخذ مدرك كارشناسی در رشته علوم قرآن و حدیث شده‌اند، موظف می‌باشند با مراجعه به معاونت فنی و آماری سازمان سنجش آموزش كشور، نسبت به اخذ گواهی معدل كارشناسی خود اقدام نموده و معدل كارشناسـی صـحیح را در تقاضـانامه اینترنتی آزمون کارشناسی ارشد 1402 درج نمایند.

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با شرایط عمومی و اختصاصی ثبت ‌نام آزمون کارشناسی ارشد می توانید با کارشناسان برتر مجموعه مشاور گروپ تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

9099071613


تسهیلات برگزیدگان علمی برای پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ تا چه زمانی امکان پذیر است؟

حداكثر تا یك سال تحصیلی پس از زمان دانش‌آموختگی (و صرفاً برای یک‌بار) در صـورت شـركت در آزمـون و كسب حدنصاب علمی حداقل 90% نمره آخرین فرد پذیرفته‌شده در هر کد رشته محل توسط سازمان سنجش به یكی از دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

آیا رتبه‌های جشنواره‌های خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن‌سینا و فارابی امکان استفاده از این تسهیلات را دارند؟

بله جزئیات و شرایط نفرات برتر جشنواره‌های خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن‌سینا و فارابی در همین مقاله توضیح داده شده است.

امتیاز حافظان كل قرآن مجید برای کنکور کارشناسی ارشد 1402 به چه صورت است؟

بنا بر ابلاغیه معاون محترم آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سال 1398 و بعد از آن آزمون مستقل شفاهی صحت حفظ برگزار نخواهد شد. دیگر جزئیات در همین مقاله درج شده است.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تسهیلات برگزیدگان علمی برای پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403