تسهیلات المپیاد تفکر و کارآفرینی

تسهیلات المپیاد تفکر و کارآفرینی

جهت مشاوره در زمینه تسهیلات المپیاد تفکر و کارآفرینی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله از مشاورگروپ، سعی کرده‌ایم به تسهیلات المپیاد تفکر و کارآفرینی بپردازیم. المپیاد تفکر و کارآفرینی یک المپیاد دانش آموزی ویژه دانش‌آموزان دهم و یازدهم است که در سه مرحله برگزار شده و به روش‌های متفاوتی نسبت به آزمون‌های عادی المپیاد دانش آموزی، برگزار می‌شود. به این صورت که مراحل دوم و سوم این آزمون، معمولا به صورت OPEN BOOK است.

iteo.ir

انواع تسهیلات المپیاد تفکر و کارآفرینی

المپیاد تفکر و کارآفرینی که یکی از بخش‌های جدید المپیاد دانش آموزی است، دومین قسمت میان‌رشته‌ای این المپیاد بوده و به هدف کشف استعداد دانش‌آموزانی است که خلاقیت داشته و نوآورانه فکر می‌کنند. در این بخش، به تسهیلات المپیاد تفکر و کارآفرینی در هر دو بخش انفرادی و تیمی خواهیم پرداخت و به صورت مفصل آن‌ها را توضیح خواهیم داد، اگر قصد ثبت نام در المپیاد تفکر و کارآفرینی را دارید، باید بدانید که دارندگان مدال المپیاد تفکر و کارافرینی از شرکت در کنکور سراسری معاف نبوده و همانند دیگر داوطلبان، باید در آن شرکت کنند. اعلام نتایج المپیاد تفکر و کارآفرینی در مرحله نهایی معمولا در شهریور ماه انجام می‌شود.

تسهیلات المپیاد تفکر و کارآفرینی – انفرادی

تمامی دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز علاوه بر عضویت در باشگاه دانش‌پژوهان جوان، جهت بهره‌مندی از تسهيلات بنياد ملی نخبگان، به اين بنياد معرفی می‌شوند.

امتیاز نهایی افراد شامل امتیاز تجمعی ( با اعمال ضریب) مرحله یک و دو و تابستان خواهد بود.

  • علاوه بر امتیاز تجمعی ( با اعمال ضریب) مرحله یک و دو و تابستان، فعالیت های انجام‌شده و انگیزش برگزیدگان در طول دوره نیز به عنوان آزمون 360 درجه مورد ارزیابی داوران قرار گرفته، و در امتباز نهایی منظور خواهد شد.
  • پس از آموزش‌ها و آزمون‌های مربوط، حائزین شرایط دریافت مدال‌های طلا (حداکثر 8 نفر)، نقره (حداکثر 12 نفر)، و برنز (حداکثر 20 نفر) از بین 5 ±100 نفر انتخاب شده مشخص می شود.
  • در صورت عدم کسب حدنصاب نمره علمی مصوب کمیته علمی، دیپلم افتخار (حداکثر 10 نفر) یا فقط گواهی حضور در دوره داده می‌شود.
  • در صورت عدم امکان حضوری در مرحله سوم، امتیاز نهایی برای 40 تا 45 نفر برگزیده،  از طریق بررسی رزومه، آزمون و مهارت سنجی با امکان دسترسی به منابع کاغذی یا اینترنتی خواهد بود و در مورد مصاحبه حضوری یا آنلاین نیز تصمیم با کمیته علمی خواهد بود.

المپیاد کارافرینی

تسهیلات المپیاد تفکر و کارآفرینی – تیمی

  • انتخاب برگزیدگان تیمی در صورت حصول شرایط برگزاری مرحله تابستان، مقدور خواهد بود.
  • به صورت کلی، تمامی دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز علاوه بر عضویت در باشگاه دانش‌پژوهان جوان، جهت بهره‌مندی از تسهيلات بنياد ملی نخبگان، به اين بنياد معرفی می‌شوند.
  • برای تشکیل تیم‌ها پس از دوره‌های آموزشی-مهارتی عملی و نظری علاوه بر انجام تست های سنجش مسیر شغلی، شخصیت شناسی، استعداد کارآفرینی، توانایی رهبری و سایر تست های مرتبط، ابتدا مصاحبه شفاهی بین برگزیدگان جهت تیم سازی مؤثر صورت خواهد پذیرفت.
  • این مرحله با تأکید برتوسعه ایده شامل تدوین مدل کسب و کار یا بوم ناب صورت پذیرفته و شبیه یک رویداد استارتاپی می باشد.
  • انتخاب تیم­‌های برتر اول، دوم و سوم و تیم شایسته دیپلم افتخار بر اساس ارائه‌­های انجام شده در حضور هیأت داوران انجام خواهد پذیرفت.
  • در صورتی که تیم‌ها حائز امتیاز لازم برای احراز هر یک از مدال‌ها نباشند، مدال مربوطه تخصیص نخواهد یافت.
  • در این مرحله مربیان (منتورها)، از زمان مصاحبه و تیم‌سازی، گروه­‌ها را همراهی خواهند نمود.
  • در این مرحله سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی اعم از فرشتگان سرمایه‌گذار، خیرین عرصه فناوری، شتاب‌دهنده‌های استارتاپی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های جسورانه (Venture Capital)، شرکت‌های خصوصی و ارگان‌های دولتی امکان حضور خواهند داشت و جایزه تیم‌های برگزیده از طرف این افراد و میزان آن، با مشورت کمیته علمی پرداخت خواهد شد.
  • این نهادها و افراد می‌توانند نسبت به ارائه چالش‌های خود جهت ارائه راه‌حل به برگزیدگان اقدام نمایند.
  • دعوت‌شدگان سرمایه‌گذار مختارند از تیم‌هایی که حائز رتبه‌های یک تا سه نیز نشده‌اند، حمایت نمایند.
  • در تمام مراحل المپیاد تفکر و کارآفرینی، حاضرین اعم از کمیته علمی، اجرایی، مسؤولین و تیم منتورینگ و سرمایه گذاران ملزم به حفظ محرمانگی خواهند بود.

چگونه برای المپیاد تفکر و کارافرینی یخوانیم؟

جوایز المپیاد تفکر و کارافرینی

علاوه بر تسهیلات المپیاد تفکر و کارآفرینی، جوایزی نیز وجود دارند و درصورتی که حامی مالی‌ای وجود داشته باشد، جوایز نقدی نیز به این فهرست اضافه خواهد شد. جوایز برگزیدگان نهایی کشوری المپیاد تفکر و کارآفرینی به شرح زیر است:

   الف) شرکت در کارگاه آموزشی:

برگزیدگان آزمون مرحله دوم در کارگاه آموزشی در دو حوزه تفکر، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی جهت هدایت و تقویت علاقمندی افراد به صورت مدرسه تابستانی است که حداکثر 40 نفر در آن شرکت می‌کنند.

 ب) دریافت مدال:

iteo medals

  • مطابق آیین نامه المپیاد تفکر و کارآفرینی، هر سال درصورت جذب حامی مالی _علاوه بر مدال_ جوایز نقدی نیز به نفرات و تیم‌های برگزیده قابل اعطا خواهد بود، که میزان جوایز نقدی به افراد، و سرمایه‌گذاری بذری (Seed Money) تعلق یافته به تیم‌ها، توسط حامی مربوطه تعیین خواهد گردید.
  • بدیهی است در صورت تغییر در تعداد حاضرین دوره تابستانی، تغییرات متناسب در راستای تعداد جوایز و مدال‌ها اعمال شده و اعلام برگزیدگان تیمی به شرط برگزاری حضوری مرحله سوم خواهد بود.
  • دارندگان مدال طلای کشوری این المپیاد از شرکت در کنکور سراسری دانشگاه‌ها معاف نیستند.
  • در صورت بین‌المللی‌شدن این المپیاد، دانش‌آموزان دارنده مدال طلای کشوری به عضویت تیم ملی المپیاد جمهوری اسلامی ایران در آمده و از میان آنان تیم ملی اعزامی به المپیاد جهانی، انتخاب خواهد شد.

سامانه المپیاد تفکر و کارآفرینی

برگزیدگان المپیاد تفکر و کارآفرینی

در این المپیادها، ملاک دریافت مدال، انتخاب بر اساس رتبه نیست و برای هر یک از مدال‌های مذکور، امتیازی در نظر گرفته شده است و در صورتی که هر تیم یا فردی نتواند کمینه امتیاز مربوط به هر مدال را کسب نماید، قادر به دریافت آن مدال نخواهد بود. همچنین در صورتی که هیچ فرد یا تیمی نتواند حداقل امتیاز مدال برنز را به دست آورد، فقط گواهی حضور در دوره را دریافت می‌کند.

منابع المپیاد تفکر و کارآفرینی

به دلیل نفس همکاری تیمی در فرایند کارآفرینی، این المپیاد در صورت مهیابودن شرایط در دوره تابستان علاوه بر نفرات برگزیده، تیم‌های برگزیده نیز خواهد داشت که تعداد افراد هر تیم بین ۴ الی ۸ نفر می‌باشد. در روز ارائه‌ نهایی تیمی، که در آن سرمایه‌گذاران نیز حضور خواهند داشت، حتی اگر تیمی نتواند شایسته‌ انتخاب به عنوان برگزیده‌ مدال شود، اما ایده‌ی توسعه یافته‌ مربوطه موردپسند سرمایه‌گذاری شود، بدون در نظر گرفتن عدم توانایی احراز مدال، تیم مربوطه به سرمایه‌گذار معرفی خواهد شد.

اگر درآزمون المپیاد تفکر و کارآفرینی مدال طلا کسب کنم، امتیاز آن در کنکور سراسری چگونه محاسبه خواهد شد؟

در آیین نامه المپیاد کارآفرینی ذکر شده است که معافیت از کنکور شامل تسهیلات المپیاد تفکر و کارآفرینی نبوده و دانش‌آموزان برتر این المپیاد هم باید مثل بقیه دانش‌آموزان در آزمون کنکور ورودی دانشگاه، شرکت کنند.

تسهیلات المپیاد تفکر و کارآفرینی چیست؟

در این مقاله لیست جوایز و تسهیلات المپیاد تفکر و کارآفرینی، آورده شده است.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه تسهیلات المپیاد تفکر و کارآفرینی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403