ترک تحصیل در ابتدایی | شرایط و علل ترک تحصیل در دوره ابتدایی

ترک تحصیل در ابتدایی Moshavergroup.com

جهت مشاوره در زمینه ترک تحصیل در ابتدایی | شرایط و علل ترک تحصیل در دوره ابتدایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله مشاور گروپ به ترک تحصیل در ابتدایی می پردازیم. برای آگاهی از شرایط ترک تحصیل ابتدایی و علل آن با ما همراه باشید.

ترک تحصیل در ابتدایی

ترک تحصیل در ابتدایی متاسفانه یکی از تلخ ترین اتفاقاتی است که به دلایل مختلفی رخ می دهد. شاید این سوال هم برای شما پیش آمده باشد که اصلا ترک تحصیل چیست؟ ترک تحصیل فرآیندی است که در آن سن دانش آموز ابتدایی به حداقل و حداکثر سن ثبت نام در مدارس رسیده اما در هیچ مدرسه ای ثبت نام نکرده است یا به درخواست خود یا اولیاء ش انصراف از تحصیل انجام دهد، یا برابر مقررات آموزشی از تحصیل محروم شده باشد.

بنابراین دانش آموز دوره ابتدایی که در مدرسه ثبت نام نمی کند، یا در کلاس حضور مستمر و موثر نداشته و در امتحانات شرکت نمی کند باید برای ترک تحصیل اقدام نماید.

جدول حداقل و حداکثر سن ثبت نام در مدارس سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

با توجه به در ارزشیابی جدید حضور فعال و مستمر دانش آموز ضروری است، گزارش پیشرفت تحصیلی تنها برای دانش آموزانی ارائه می شود که حداقل ۸۰ درصد روزهای آموزشی را در مدرسه حضور داشته باشند. در صورتی که دانش آموزی با عذر موجه، کمتر از این میزان در مدرسه حضور داشته باشد، آن سال برای وی وقفه تحصیلی و در صورت غیر موجه بودن غیبت، منجر به ترک تحصیل در ابتدایی می شود.

توجه داشته باشید که اگر مدت غیبت دانش آموز کمتر از یک ماه باشد تشخیص موجه یا غیر موجه بودن غیبت به عهده مدیر مدرسه بوده و مطابق با آیین نامه اجرایی مدارس برای غیبت های بیش از یک ماه شورای مدرسه تصمیم گیری خواهد نمود. صورتجلسه دانش آموزان ترک تحصیل به همراه کلیه مدارک و مستندات غیبت های دانش آموز باید در پرونده او ثبت و نگه داری شود.

میزان ترک تحصیل دانش آموزان

میزان ترک تحصیل دانش آموزان با استناد به گزارش مرکز پژوهش‌ های مجلس مشخص شد.  بیش از ۹۱۱ هزار دانش‌آموز در گروه سنی ۶ تا ۱۷ سال از تحصیل بازمانده‌اند! بررسی‌ها نشان می‌دهد که پنج استان سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، تهران، خوزستان و آذربایجان غربی دارای بیشترین فراوانی بازماندگان از تحصیل هستند

همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان غربی و کرمان نیز به ترتیب دارای بیشترین آمار ترک تحصیل هستند.

علل ترک تحصیل دانش آموزان ابتدایی

علل ترک تحصیل دانش آموزان ابتدایی به موارد متعددی در فرهنگ، اقتصاد، وضعیت آموزشی و … بر می گردد. به عنوان مثال بسیاری از دانش آموزان دبستانی که بی سرپرست یا بد سرپرست هستند و وضعیت مالی خوبی ندارند مجبورند در کنار درس، مشغول به کار باشند و برای گذران زندگی خود و خانواده شان در آمد کسب کنند.

همانطور که می دانید این موضوع لطمه جدی ای به وضعیت تحصیلی این گروه از دانش آموزان وارد می کند و گاهی موجبات ترک تحصیل در ابتدایی را فراهم می آورد. اختلالات روحی یا اختلالات یادگیری و بیش فعالی دانش آموزان هم باعث افت تحصیلی و در موارد شدید، موجب ترک تحصیل آنان در مقطع ابتدایی می شود.

یکی دیگر از علل ترک تحصیل دانش آموزان ابتدایی مشکلات جسمی دانش آموزان است که آنها را از دیگر دانش آموزان متمایز می کند. گاهی این تمایز باعث می شود تا بچه ها قادر به برقراری ارتباط، دوست یابی و تعامل با یکدیگر نبوده و در نتیجه به افسردگی یا اضطراب اجتماعی دچار شوند که مایل به حضور در مدرسه نباشند.

در بسیاری از مناطق محروم هم با وجود علاقه بسیار زیاد دانش آموزان به ادامه تحصیل و یادگیری، به علت وضعیت نا مناسب مدارس، کمبود امکانات و … مجبور به ترک تحصیل در ابتدایی خواهند شد.

علت ترک تحصیل ابتدایی Moshavergroup.com

شرایط ترک تحصیل در ابتدایی

شرایط ترک تحصیل در ابتدایی مطابق با تصویر زیر تعیین می گردد. بدین ترتیب دانش آموزانی که بیشتر از 80 درصد روزهای آموزشی غیبت غیر موجه داشته باشند نمی توانند در امتحانات شرکت کرده و مطابق با آیین نامه ترک تحصیل دانش آموزان ابتدایی باید انصراف از تحصیل خود را ثبت نمایند.

شرایط ترک تحصیل در ابتدایی Moshavergroup.com


در این مقاله مشاور گروپ به ترک تحصیل در ابتدایی، شرایط و علل آن پرداختیم. اگر درباره ترک تحصیل دوره ابتدایی سوال دارید می توانید با مشاورین متخصص مجموعه تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

ما همه روزه از 8 صبح تا 12 شب آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستیم.

تماس از تلفن ثابت

مشاور گروپ

9099071613

اگر به هر دلیلی امکان دسترسی به تلفن ثابت برای شما فراهم نیست، با خرید بسته های تماس و تکمیل فرم مشاوره، مشاوران حوزه درخواستی شما همین حالا و کمتر از یک ساعت با شما تماس خواهند گرفت.

سوالات متداول

✔️ترک تحصیل در ابتدایی چیست؟

✔️ترک تحصیل یا انصراف از تحصیل فرآیندی است که در آن سن دانش آموز ابتدایی به حداقل سن لازم برای مدرسه رسیده اما در هیچ مدرسه ای ثبت نام نکرده یا به درخواست خود یا اولیاء ش انصراف از تحصیل انجام داده، یا برابر مقررات آموزشی از تحصیل محروم شده باشد.

✔️تفاوت ترک تحصیل و وقفه تحصیلی چیست؟

✔️برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تفاوت وقفه تحصیلی و انصراف از تحصیل به متن مقاله مراجعه نمایید.

✔️آیا بعد از ترک تحصیل ابتدایی امکان بازگشت به مدرسه وجود دارد؟

✔️بله اگر شرایط حداکثر سن پایه تحصیلی لازم را رد نکرده باشید مجاز به ثبت نام خواهید بود. در غیر اینصورت باید به صورت آزاد در مدارس بزرگسالان ادامه تحصیل دهید.

4/5 - (5 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ترک تحصیل در ابتدایی | شرایط و علل ترک تحصیل در دوره ابتدایی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403