ترمیم معدل کارشناسی پیام نور

ترمیم معدل کارشناسی پیام نور

جهت مشاوره در زمینه ترمیم معدل کارشناسی پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ما در این مقاله به موضوع ترمیم معدل کارشناسی پیام نور پرداخته ایم. برای آشنایی با جبران معدل کارشناسی و شرایط و نحوه ترمیم معدل دانشگاه پیام نور با مشاور گروپ همراه باشید.

ترمیم معدل کارشناسی پیام نور

بسیاری از دانشگاه ها از جمله دانشگاه پیام نور این فرصت را برای دانشجویان فراهم کرده است تا معدل بهتر از دانشگاه فارغ التحصیل شوند. و از طرفی طبق قوانین دانشجویان کارشناسی باید با حداقل معدل 12 و کارشناسی ارشد و دکتری با حداقل معدل 14 از دانشگاه فارغ التحصیل شوند. اگر احیانا دانشجوبی این حد نصاب معدل را کسب نکرد باید قوانینی را طی کند.

یکی از این طرح ها، طرح ترمیم معدل  است که دانشجویان با انجام آن می توانند معدل خود را بالا ببرند. برای آشنای با این طرح ادامه مطلب را بخوانید.

ترمیم معدل کارشناسی پیام نور چیست؟

دانشجویان برای فارغ التحصیلی باید معدل حد نصاب را کسب کنند تا بتوانند فارغ از تحصیل شوند. اگر معدل دانشجو به حد نصاب تعیین شده نرسد باید اقداماتی را برای آن انجام دهد.

برای دانشجویان دوره کارشناسی حداقل معدل لازم برای اتمام تحصیل معدل 12 می باشد. اگر کمتر از این معدل را کسب کرد باید ترمیم معدل انجام دهد. ترمیم معدل کارشناسی پیام نور چیست؟ دانشجو تعدادی از دروس گذرانده شده در ترم های قبل را باید دوباره بگذراند تا نمره بهتری کسب کند تا معدل خود را جبران کند. دروسی که دانشجو باید مجدد بگذراند دروس ترمیم معدل نایده می شود.

برای دانشجویان مقطع کارشناسی نمره دروس بین 10 تا 12 کسب کرده باشند و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دروسی که بین نمره 12 تا 14 کسب کرده اند را شامل می شوند. در ادامه مطلب به شرایط و نحوه ترمیم معدل کارشناسی  پیام نور می پردازیم.

ترمیم معدل کارشناسی

نحوه ترمیم معدل کارشناسی پیام نور

دانشجویان باید معدل کل آنها 12 به بالا باشد تا اجازه فارغ التحصیلی بگیرند. اگر این نمره  را کسب نکنند باید قواعد و شرایطی را طی کنند تا این معدل را جبران کنند. برای جبران معدل دانش آموزان باید دروسی را که در گذشته پاس کرده بودند و نمره خوبی کسب نکردند را دوباره انتخاب کنند و امتحان بدهند. نمره اگر بالاتر از نمره قبلی باشد جایگزین می شود و نمره دانشجو بالا می رود.

طبق اعلام مسولان دانشگاه پیام نور نحوه ترمیم معدل کارشناسی پیام نور به این صورت است، دانشجویانی که ترم گذشته در کلاس‌های مجازی شرکت کردند، چنانچه در مقطع کارشناسی نمره کمتر از 12 و در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نمره زیر 14 کسب کرده باشند، تا یک سال فرصت دارند، مازاد بر واحدهای انتخابی در هر ترم حداکثر تا 3 درس و سقف 6 واحد را مجددا و بدون پرداخت شهریه انتخاب و نمره خود را ارتقا دهند.

دانشجویان در زمان حذف و اضافه می توانند دروس ترمیم معدل را انتخاب واحد کنند.

در مقطع کارشناسی در صورتی که زمان تحصیل دانشجو به پایان نرسیده می توانند حد اکثر تا سقف 20 واحد درس تکراری انتخاب کنند تا حداقل معدل لازم را کسب کنند.

شرایط ترمیم معدل کارشناسی پیام نور

شرایط ترمیم معدل کارشناسی پیام نور به شرح زیر است:

✔️ طرح جبران معدل کارشناسی برای دانشجویانی است که نمره دروس آنها بین نمره 10 تا 12 می باشد

✔️ در مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه پیام نور دانشجویان می توانند حداکثر 10 واحد درسی را به عنوان دروس جبرانی در جهت ترمیم معدل کارشناسی خود، مجدد اخذ نموده و در پایان نیمسال در آزمون درس شرکت نمایند.

✔️ دانشجویان کارشناسی ناپیوسته پیام نور نیز می توانند حداکثر 10 واحد درسی به عنوان دروس جبرانی در جهت جبران معدل کارشناسی اخذ نموده و در پایان نیمسال در آزمون درس شرکت نمایند.

✔️ در هنگام امتحان دروس جبرانی اگر نمره بالاتر از نمره قبلی اخذ شد نمره جدید لحاظ می شود. اگر نمره کمتر از نمره اولی بود همان قبلی لحاظ می شود.

✔️ اگر دانشجویی فقط دو درس سرفصل آنها باقی مانده به شرط عدم اتمام سنوات می توانند مجددا دروس را اخذ کنند

✔️ اگر در این باره سوالی دارید با کارشناسان مشاور گروپ مشورت کنید.

شرایط ترمیم معدل کارشناسی پیام نور



❓طرح ترمیم معدل چیست؟

✔️ طرحی برای افزایش معدل دانشجویان در دانشگاه می باشد.

❓ترمیم معدل کارشناسی پیام نور برای چه کسانی استفاده می شود؟

✔️ شرایط استفاده از این طرح در متن مقاله توضیح داده شده است.

❓نحوه استفاده از ترمیم معدل پیام نور چگونه است؟

✔️ نحوه استفاده از جبران معدل پیام نور در متن مقاله امده است.

❓آیا فقط دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند از طرح ترمیم معدل استفاده کنند؟

✔️ دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می توانند از این طرح استفاده کنند.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه ترمیم معدل کارشناسی پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403