تخمین رتبه و تاثیر سهمیه 5 و 25 درصدی ایثارگران در کنکور سراسری

تخمین رتبه کنکور سراسری 1402 با سهمیه 5 درصد

جهت مشاوره در زمینه تخمین رتبه و تاثیر سهمیه 5 و 25 درصدی ایثارگران در کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران نظام جدید و نظام قدیم : معمولا در مدت زمانی که داوطلبان به انجام انتخاب رشته مشغول هستند ، یکی از مهمترین سوالاتی که برایشان مطرح می شود ، آگاهی از میزان تاثیر سهمیه  ایثارگری 5 و 25 درصد بر قبولی  …

تخمین رتبه کنکور 1402 با سهمیه 5 درصد ایثارگران ,تخمین رتبه کنکور 1402 با سهمیه 25 درصد ایثارگران,حذف سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری 1402,نرم افزار تخمین رتبه با سهمیه 5 درصدی,کارنامه کنکور سهمیه 25 درصدی,نرم افزار تخمین رتبه با سهمیه 25 درصدی,رتبه قبولی پزشکی با سهمیه 5 درصدی,کارنامه کنکور سهمیه 5 درصدی,کارنامه کنکور سهمیه ایثارگران 5 درصد,رتبه قبولی داروسازی با سهمیه 5 درصدی,کارنامه سهمیه 5 درصدی کنکور 1402,تخمین رتبه سهمیه ایثارگران,تخمین رتبه با سهمیه 25 درصدی گزینه دو,تخمین رتبه با سهمیه 5 درصدی,نرم افزار تخمین رتبه با سهمیه 5 درصدی,رتبه قبولی پزشکی با سهمیه 25 درصدی,تخمین رتبه ایثارگران 5 درصد,کارنامه کنکور سهمیه 5 درصدی,تخمین رتبه,رتبه قبولی داروسازی با سهمیه 5 درصدی,کارنامه کنکور سهمیه ایثارگران 5 درصد


تخمین رتبه کنکور سراسری 98 با سهمیه 5 درصد

انتخاب رشته کنکور 1402 با سهمیه 5 درصد ایثارگری نظام جدید و قدیم

انتخاب رشته کنکور 1402 با سهمیه 25 درصد ایثارگری نظام جدید و نظام قدیم

سر فصل ها

تخمین رتبه کنکور سراسری 1402 با سهمیه 5 درصد ایثارگری

تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران ، معمولا در مدت زمانی که داوطلبان به انجام انتخاب رشته مشغول هستند ، یکی از مهمترین سوالاتی که برایشان مطرح می شود ، آگاهی از میزان تاثیر سهمیه های کنکور سراسری و آزاد می باشد. اما یکی از سهمیه هایی که در زمان انتخاب رشته ذهن داوطلبان را به خود درگیر کرده است آگاهی از میزان تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور 1402 می باشد و اینکه منظور از سهمیه 5 درصد ایثارگران چیست؟

تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران  :  تخمین رتبه کنکور سراسری 1402 با سهمیه 5 درصد  ، چه تاثیری در انتخاب رشته کنکور سراسری دارد؟ و این نوع سهمیه متعلق به چه کسانی است؟ در پاسخ به این سوالات لازم است به اطلاعتان برسانیم که سهیه 5 درصدی ایثارگران به فرزندان و همسران جانبازان با جانبازی کمتر از 25 درصد و فرزندان و همسران رزمندگان با حداقل 6 ماه مدت حضور داوطلبانه در جبهه تعلق می گیرد. بنابراین 5 درصد از ظرفیت هر رشته محل به این داوطلبان اختصاص پیدا می کند و در حال حاضر 30 درصد از کل ظرفیت دانشگاه ها به سهمیه ایثارگران اختصاص دارد.

تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران ، در مصوبه دی ماه ۹۵ تصویب شد که همسران و فرزندان کلیه جانبازان زیر ۲۵ درصد و یا همسران و فرزندان رزمندگانی که حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه های حق علیه باطل داشته اند همانطور که در مقاله سهمیه های موثر در کنکور سراسری اشاره کردیم در سال های گذشته سهمیه ایثارگران تنها مربوط به همسران و فرزندان جانبازان بالای ۲۵% بود اما در سال ۹۶ برای اولین بار در تاریخ کنکور سراسری سهمیه ای برای خانواده های جانبازان زیر ۲۵% در نظر گرفته شده است که این سهمیه مشترک با خانواده های رزمندگانی است که حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته باشند.

چنانچه ظرفیت سهمیه 25 درصدی تکمیل نشود ، اولویت بعدی تکمیل این ظرفیت با داوطلبان سهمیه 5 درصدی ایثارگران و در مرحله بعدی با داوطلبانی است که دارای سهمیه مناطق می باشند .

سهمیه 25 درصدی ایثارگران

1) سهمیه 5 درصدی ایثارگران متعلق به چه کسانی است؟ سهمیه ایثارگران به جانبازان ، همسر و فرزندان جانبازان با جانباز زیر 25 درصد تعلق می گیرد و این افراد تـابع ضـوابط مربوط بـه سهمیه ایثارگران هستند.

2) سهمیه 5 درصدی ایثارگران چه تاثیری در انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 دارد؟ در صورتی که داوطلبان سهمیه ایثارگران (5 درصدی و 25 درصدی) 70 درصد نمره آخرین نفر قبولی در هر رشته محل را کسب کنند و آن رشته ظرفیت پذیرش داشته باشد ، قبول می شوند.

3) ظرفیت پذیرش برای داوطلبان سهمیه 5 درصدی چه میزان است؟ ظرفیت در نظر گرفته شده برای داوطلبان سهمیه 5 درصدی ، یک پنجم ظرفیت مربوط به سهمیه 25 درصدی است.

4) سهمیه 5 درصدی ایثارگران چه تاثیری در میزان شهریه دارد؟ برای مشمولان سهمیه 5 درصدی ایثارگران حداقل 30 درصد تخفیف یا معافیت شهریه در دوره های شبانه دانشگاه های دولتی ، دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه پیام نور و دیگر دانشگاه هایی که مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی هستند ، تعلق خواهد گرفت.

5) مازاد ظرفیت به چه کسانی تعلق می گیرد؟ در صورت عدم تکمیل ظرفیت 25 درصدی مربوط به همسران و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد آزادگان و شهدا ، مازاد ظرفیت به همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه تعلق می گیرد. با توجه به اینکه معمولا تعداد شرکت کنندگان سهمیه ایثارگران ، کمتر از 5 درصد کل شرکت کنندگان کنکور سراسری می باشد ، بنابراین امسال ظرفیت مازادی که به داوطلبان سهمیه 25 درصدی ایثارگران اختصاص پیدا می کرد به داوطلبان سهمیه 5 درصدی ایثارگران (به همسر و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگانی که سابقه حضور در جبهه به مدت شش ماه را دارند) تعلق خواهد گرفت.تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران 


چه زمانی باید برای تکمیل فرم تقاضانامه سهمیه 5 درصدی ایثارگران اقدام کنیم؟

تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران ، توجه داشته باشید که اعمال تاثیر سهمیه پس از بررسی و تایید از سوی ارگان ذیربط صورت خواهد گرفت. بنابراین در صورت تایید و اعمال سهمیه ، باید از درج سهمیه ایثارگران در کارت ورود به جلسه کنکور سراسری و یا در کارنامه کنکور سراسری مطمئن شوید در غیر این صورت تاثیر سهمیه در انتخاب رشته کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد اعمال نخواهد شد.

تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران ، در رابطه با زمان تکمیل فرم تقاضانامه سهمیه 5 درصد ایثارگران هم لازم است بدانید که مشمولان سهمیه 5 درصدی ایثارگران (همسر و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد ، رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه داوطلبانه در جبهه) می بایست در نیمه دوم خرداد ماه (زمان دقیق آن را پس از اعلام در همین صفحه و کانال تلگرام کنکور قرار خواهیم داد) با مراجعه به سایت سازمان سنجش ، نسبت به ثبت درخواست خود و تکمیل فرم مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند.

زمان ویرایش اطلاعات سهمیه 5 درصدی ایثارگران در کنکور 1402

تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران ، داوطلبانی که در ثبت نام کنکور سراسری شرکت نموده اند می بایست از نیمه دوم خرداد ماه (18 لغایت 21 خرداد) به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و کد پیگیری 12 رقمی آن را وارد کنند در غیر این صورت سهمیه اعمال نخواهد شد.

سهیه 5 درصدی ایثارگران به فرزندان و همسران جانبازان با جانبازی کمتر از 25 درصد و فرزندان و همسران رزمندگان با حداقل 6 ماه مدت حضور داوطلبانه در جبهه تعلق می گیرد بنابراین 5 درصد از ظرفیت هر رشته محل به این داوطلبان اختصاص پیدا می کند. شما می توانید برای اطلاع از تاثیر سهمیه مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان در کنکور سراسری و تاثیر سهمیه بسیج در کنکور دانشگاه آزاد کلیک کنید.

چگونگی تاثیر سهمیه جانبازی در کنکور سراسری و آزاد

تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران  >>> همانطور که گفتیم تاثیر سهمیه جانبازی در کنکور برای خود جانباز، همسر جانباز یا فرزندان جانبازان بستگی به درصد جانبازی داره. اگر درصد جانبازی بالای ۲۵ درصد باشه، سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران در کنکور به همسر و فرزند جانباز تعلق خواهد گرفت، اما اعمال سهميه ۵ درصد براي جانبازان با جانبازي كمتر از ۲۵ درصد خواهد بود. تاثیر سهمیه ایثارگران 25 درصدی در کنکور سراسری را می توانید با کلیک بر روی لینک آن ببینید.

همچنین همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه کمتر از ۶ ماه جبهه سهمیه خاصی در کنکور سراسری ندارن و باید از سهمیه مناطق ۱ یا ۲ یا ۳ استفاده کنن و فقط همسر و فرزندان رزمندگان دارای حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه میتونن از سهمیه ۵ درصدی ایثارگران در کنکور سراسری استفاده کنند.

نحوه اعمال و شرط تاثیر سهمیه سهمیه ۵ درصدی ایثارگران در کنکور سراسری

تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران ، شاید یکی از سوالات شما هم این است که سهمیه ۵ درصدی چقدر تاثیر دارد؟ و آیا استفاده از سهمیه ۵ درصدی به ضرر شماست یا نه و هنوز در مورد استفاده از سهمیه ۵ درصدی خوب یا بد بودن آن را متوجه نشده اید. این سوال را با یک مثال جواب می دهیم اما قبل از این ذکر یک نکته الزامی است که حد نصاب تا سال ۹۶ برابر ۷۰ درصد بود و از کنکور ۹۷ به بعد برای خانواده ایثارگران و جانبازان ممکنه به ۸۰ یا ۸۵ درصد افزایش پیدا کنه (۸۵ درصد برای چند رشته برتر از جمله پزشکی و ۸۰ درصد برای سایر رشته ها)

تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران ، معمولا تعداد کل داوطلبان سهمیه ۲۵ درصدی زیاد نیست و هر سال کمتر از ۴ درصد کل داوطلبان کنکور شرایط استفاده از سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران رو دارن که از همین ۴ درصد هم همه نمیتونن رشته دلخواهشون قبول بشن چون باید حداقل ۸۵ درصد تراز رو هم کسب کرده باشن. بنابرین درصد زیادی از ظرفیت ۲۵ درصدی ایثارگران خالی باقی میمونه. خب حالا باقی مانده این ظرفیت رو چه کسانی باید پر کنن؟ تا کنکور ۹۵ به این صورت بود که باقی مانده این ظرفیت توسط داوطلبان منطقه ۱ و ۲ و ۳ پر میشد. اما از کنکور ۹۶ قانون تغییر کرد و ظرفیت باقی مانده ابتدا توسط داوطلبان سهمیه ۵ درصدی حداکثر به میزان ۵ درصد ظرفیت کلاس پر میشه و اولویت با این داوطلبان هست و در صورتی که باز هم این ظرفیت تکمیل نشد باقی مانده اش توسط داوطلبان سهمیه مناطق ۱ و ۲ و ۳ پر میشه.تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران 

رتبه قبولی سهمیه ۵ درصدی ایثارگران در رشته های پزشکی و پیراپزشکی:

چند نمونه از رتبه های قبولی سهمیه ۵ درصدی ایثارگران در کنکور سراسری 1402 :

رتبه ۱۳: پزشکی روزانه نیمسال دوم دانشگاه شهید بهشتی / رتبه ۲۹: پزشکی روزانه دانشگاه علوم پزشکی تهران / رتبه ۴۴: دندانپزشکی روزانه دانشگاه علوم پزشکی تهران / رتبه ۸۴: دندانپزشکی روزانه نیمسال اول دانشگاه شهید بهشتی / رتبه ۹۳: دندانپزشکی روزانه مشهد / رتبه ۹۶: دندانپزشکی روزانه نیمسال دوم دانشگاه شهید بهشتی / رتبه ۱۰۱: پزشکی روزانه نیمسال اول مشهد / رتبه ۱۱۴: پزشکی روزانه دانشگاه ایران / رتبه ۱۲۹: دندانپزشکی روزانه شیراز / رتبه ۱۴۳: دندانپزشکی روزانه اصفهان / رتبه ۱۴۹: پزشکی روزانه نیمسال دوم اصفهان / رتبه ۲۵۲: پزشکی روزانه نیمسال دوم شیراز / رتبه ۲۸۷: داروسازی روزانه دانشگاه علوم پزشکی تهران / رتبه ۴۳۲: داروسازی روزانه اصفهان / رتبه ۴۹۸: پزشکی روزانه نیمسال دوم لرستان / رتبه ۵۲۸: داروسازی روزانه مشهد / رتبه ۵۸۲: پزشکی پردیس اصفهان / رتبه ۵۸۹: فیزیوتراپی روزانه دانشگاه علوم پزشکی تهران / رتبه ۵۹۷: دندانپزشکی پردیس اصفهان / رتبه ۶۱۲: پزشکی روزانه زاهدان / رتبه ۶۴۱: داروسازی روزانه شیراز / رتبه ۶۴۹: فیزیوتراپی روزانه دانشگاه ایران / رتبه ۶۹۲: فیزیوتراپی روزانه شیراز / رتبه ۷۰۸: دندانپزشکی پردیس مشهد / رتبه ۷۱۲: داروسازی روزانه اصفهان / رتبه ۷۳۱: داروسازی روزانه لرستان / رتبه ۷۷۹: داروسازی روزانه زابل / رتبه ۸۴۷: پرستاری روزانه خرم آباد / رتبه ۸۹۶: پرستاری روزانه تبریز / رتبه ۹۱۳: علوم تغذیه روزانه شیراز / رتبه ۹۰۷: بینایی سنجی روزانه دانشگاه شهید بهشتی / رتبه ۹۲۹: داروسازی پردیس خودگردان شیراز / رتبه ۹۴۳: داروسازی روزانه دانشگاه شهید بهشتی / رتبه ۹۷۵: داروسازی روزانه اردبیل / رتبه ۹۸۷: پزشکی پردیس مشهد / رتبه ۱۰۱۴: دندانپزشکی پردیس یزد / رتبه ۱۱۱۷: فیزیوتراپی ظرفیت مازاد تهران / رتبه ۱۱۴۸: دندانپزشکی پردیس زاهدان / رتبه ۱۲۵۹: دندانپزشکی پردیس کرمان / رتبه ۱۳۱۹: داروسازی پردیس کرمان / رتبه ۱۳۷۷: داروسازی ظرفیت مازاد بندرعباس / رتبه ۱۷۲۵: پزشکی پردیس بندرعباس / رتبه ۱۷۵۶: پزشکی پردیس زاهدان / رتبه ۱۸۲۲: پزشکی ظرفیت مازاد زابل/ رتبه ۱۸۴۵: دامپزشکی روزانه مشهد / رتبه ۱۹۳۷: دامپزشکی روزانه شیراز…

تخفیف شهریه مخصوص سهمیه ۵ درصدی فرزندان ایثارگران

تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران ، یکی دیگه از خدمات مربوط به سهمیه حضور در جبهه برای فرزندان رزمندگان و همچنین خانواده جانبازان در کنکور، تخفیف شهریه دانشگاه است. داوطلبانی که از سهمیه ۵ درصدی ایثارگران در کنکور استفاده میکنن در صورت قبولی و ثبت نام در دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دوره های شبانه دانشگاه های دولتی و سایر دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت، از حداقل ۳۰ درصد تخفیف شهریه تا حداکثر معافیت از شهریه برخوردار خواهند شد. ضمنا داوطلبان سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران از پرداخت هرگونه شهریه معاف هستند.

کد پیگیری ۱۲ رقمی سهمیه ۵ درصدی ایثارگران در کنکور سراسری 1402

تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران ، متقاضیان استفاده از سهمیه ۵ درصدی فرزندان رزمندگان و جانبازان و همچنین همسران جانبازان و رزمندگان دارای حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه، برای اثبات سهمیه ۵ درصدی کنکور باید کد پیگیری ۱۲ رقمی رو از ارگان محل خدمت رزمنده دریافت کنن و در سایت سازمان سنجش قسمت اطلاعات ثبت نام ثبت کنن. حین مراجعه به ارگان محل خدمت رزمنده، بهتره که کارت ایثارگری رو هم به همراه داشته باشید. ضمنا متن زیر عینا از دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۹۷ گرفته شده:

* داوطلباني كه شرايط استفاده از سهميه رزمندگان را دارند، لازم است به ارگان مربوط (سازمان بسیج مستضعفین یا ستاد کل نیروهای مسلح) مراجعه و فرم استفاده از سهمیه رزمندگان را تکمیل نمایند.

* چنانچه ارگان تأييد كننده سهميه، ستاد مشترک سپاه پاسداران و يا ستاد كل نيروهاي مسلح باشد، لازم است كد پيگيري ۱۲ رقمي از ناحيه محل اعزام دريافت شود. كد پيگيري ۱۲ رقمي ايثارگران براي هر آزمون متفاوت مي باشد.

* چنانچه ارگان تأیید کننده سهمیه وزارت جهاد کشاورزی باشد، کد ۱۲ رقمی ایثارگران ترکیبی از کدملی فرد و عدد ۵۵ خواهد بود. به عنوان نمونه ۵۵۰۰۴۵۳۸۷۲۱۱

* داوطلبان متقاضی استفاده از سهميه رزمندگان (سازمان بسيج مستضعفين) در صورت عدم تأييد سهميه شان، بايد به واحدهای تابعه شهرستان های محل تشكيل پرونده خود مراجعه نمايند.

* داوطلبان ستاد ارتش جمهوري اسلامي ايران «آجا» كه شرايط استفاده از سهميه رزمندگان را دارند، برای دريافت كد پیگيري ۱۲ رقمي به نشاني اينترنتی www.aja.ir مراجعه نمايند..

تعداد دفعات مجاز استفاده از سهمیه ۵ درصدی ایثارگران در کنکور سراسری

تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران ، برای هر آزمونی که توسط سازمان سنجش برگزار میشه فقط یک بار حق استفاده از سهمیه ایثارگران دارید. بنابرین اگه با استفاده از سهمیه ۵ درصدی ایثارگران در کنکور سراسری یک رشته محل روزانه قبول شدین و یا اگر یک رشته محل غیر روزانه با استفاده از این سهمیه قبول شدین و ثبت نام کردین دیگه نمیتونید در کنکور سراسری سال های بعد از این سهمیه استفاده کنید. اما در صورتی که هیچ رشته ای قبول نشدین و یا رشته غیر روزانه ای قبول شدین و ثبت نام نکردین میتونن در کنکور سال بعد هم از سهمیه ۵ درصدی ایثارگران در کنکور استفاده کنید. برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هم هر کدوم یک بار میتونید از سهمیه ایثارگران استفاده کنید.تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران 

ضمنا از بین سهمیه بسیج فعال و سهمیه ۵ درصدی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد، فقط یکی از این دو سهمیه برای داوطلب اعمال میشه. بنابرین اگر داوطلبی هم کد سهمیه ۵ درصدی ایثارگران در کنکور و هم سهمیه بسیج در دانشگاه آزاد رو برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد ثبت کنه هر دو سهمیه با هم موثر نیست و فقط یک سهمیه براش اعمال میشه.

حذف سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری 1402

تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران ، تاکنون هیچ منبع موثق و رسمی خبری مبنی بر حذف سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری ۱۴۰۲ یا سالهای بعد اعلام نکرده و خبرهای حاشیه ای در این زمینه شایعاتی بیش نیستند. به این شایعات توجه نکنید.
خبرهای اصلی در این زمینه رو از سایت سازمان سنجش آموزش کشور پیگیری کنید. ضمناً در صورت اعمال هر گونه تغییرات در نحوه اعمال سهميه ۵ درصد براي جانبازان با جانبازي كمتر از ۲۵ درصد از طریق کانال تلگرام مشاوران ۱۰۰ به شما اطلاع رسانی خواهیم کرد:

از سهمیه ۵ درصدی ایثارگران استفاده کنم یا نه؟

تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران ،  قطعا هدف از در نظر گرفتن سهمیه ۵ درصدی ایثارگران در کنکور کمک به فرزندان و همسران این عزیزان بود اما با توجه به تعداد زیاد داوطلبان سهمیه ۵ درصدی در کنکور ۹۶ حداقل برای قبولی در رشته های پرطرفدار تفاوت چندانی بین داوطلبان سهمیه آزاد و داوطلبان سهمیه ۵ درصدی دیده نشد. در مورد سهمیه آزاد در ادامه بیشتر توضیح میدیم

. البته این رو در نظر داشته باشید که فقط در کنکور ۹۶ اینطور بود و در کنکور سال های ممکنه با توجه به این قضیه تعداد داوطلبان سهمیه ۵ درصدی کمتر بشه (که بعید میدونیم) و قبولی رشته های پرطرفدار در این سهمیه هم راحتتر از سهمیه مناطق بشه.

تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران ضمنا احتمال این هم وجود داره که قوانین نحوه پذیرش دانشجو از طریق این سهمیه تغییراتی داشته باشه. بنابرین ما به طور قطعی نمیتونیم به شما بگیم برای قبولی در رشته های پرطرفداری مثل پزشکی و داروسازی و … حتما از سهمیه پنج درصدی استفاده کنید یا سهمیه مناطق. اما از نظر مجاز بودن به انتخاب رشته روزانه با رتبه های بدتر و همچنین تخفیف شهریه در دوره های غیرروزانه قطعا سهمیه ۵ درصدی مزیت بیشتری نسبت به سهمیه مناطق ۱ و ۲ و ۳ داره.

تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران  ، سوالی که خیلی ها امسال از ما پرسیدند این بوده که «آیا با انتخاب سهمیه ۵ درصدی ایثارگران رتبه من در سهمیه مناطق هم محاسبه میشه و اگر با سهمیه ۵ درصد قبول نشدم، سهمیه مناطق برای من لحاظ میشه؟» پاسخ قطعی این سوال منفی هست. هر داوطلب در کنکور سراسری فقط یک سهمیه داره و وقتی شما از سهمیه ۵ درصدی یا ۲۵ درصدی ایثارگران استفاده کردید رقابت شما فقط با داوطلبان همین سهمیه خواهد بود و دیگه جزو سهمیه مناطق نیستید. برای هر داوطلب فقط یک کارنامه کنکور صادر میشه و رتبه اش فقط در بین داوطلبان یک سهمیه در نظر گرفته میشه.

سهمیه مناطق یا سهمیه آزاد چیست

اینکه بعضی داوطلبان فکر می کنن که فاقد سهمیه در کنکور هستن اشتباهه چون اکثرا منظورشون از سهمیه، سهمیه ۲۵ درصدی خانواده شهدا در کنکور یا جانبازان بالای ۲۵ درصد و یا سهمیه ۵ درصدی ایثارگران در کنکور است. در حالیکه سایر داوطلبان غیر از سهمیه پنج درصدی و ۲۵ درصدی هم در کنکور سهمیه دارن و به این سهمیه، سهمیه مناطق ۱ و ۲ و ۳ یا سهمیه آزاد گفته میشه.تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران 

هر شهر، بخش و روستا بر اساس امکانات آموزشی و فاکتورهای دیگه جزء یکی از این سه منطقه است. به عنوان مثال، شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد منطقه ۱ هستن. اکثر مراکز استان ها و بعضی شهرهای غیرمرکز استان منطقه ۲ هستن. یبشتر شهرهای کوچک و بخش ها و روستاها هم منطقه ۳ هستن. معمولا هر سال بیشترین جمعیت شرکت کننده در کنکور از منطقه ۲ و ۳ هستن به همین دلیل بیشترین ظرفیت پذیرش دانشگاه های دولتی هم از منطقه ۲ است.

تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران در واقع شما رقیب داوطلبان هم منطقه ای خودتون هستید و برای قبولی در یک رشته و دانشگاه خاص دولتی باید رتبه شما در زیرگروه مربوطه در سهمیه از سایر رقبا بهتر باشه. ملاک تعیین منطقه محل سه سال آخر تحصیل است. اما داوطلبان سهمیه ۵ درصدی ایثارگران در کنکور صرف نظر از محل تحصیل، همه درای یک سهمیه در کنکور هستن.

قبولی در کنکور چقدر به اعمال سهمیه وابسته است؟

تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران ، در هر سهمیه ای چه پنج درصدی ایثارگران و چه مناطق ۱ و ۲ و ۳ رقابت وجود داره و تنها درصد کمی از داوطلبان هر سهمیه در رشته های پرطرفدار پذیرش خواهند شد. پس سایر عواملی که در اختیار خود شما هستند، بیشتر از نوع سهمیه روی قبولی یا عدم قبولی شما در کنکور موثر خواهند بود.

ظرفیت 3 رشته اصلی چقدره:

تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران ،   سال قبل حدود 4200 نفر در رشته پزشکی-1200 نفر در رشته داروسازی-1300 نفر در رشته دندانپزشکی ظرفیت اعلامی برای دانشگاه های روزانه و پردیس بوده.ظرفیت دانشگاه ازاد هم برای مجموع 3 رشته حدود 1500 نفر هستش.مجموع این ها میشه 8200 نفر که این ظرفیت اسمی هستش.ظرفیت اسمی هیچ گاه عملی نمیشه و سازمان سنجش همیشه بیشتر از ظرفیت اعلامی در دفترچه پذیرش داره.در واقع سال قبل حداقل 9 هزار نفر ظرفیت داشتیم برای این 3 رشته.
حالا صحبت اینجاست که چند درصد این 9 هزار نفر به سهمیه داران رسیده؟جناب اقای زاهدی رئیس کمیسیون اموزش در مهر 96 در مصاحبه با خبر 20:30 اعلام کرد از 30 درصد اختصاص داده شده به سهمیه داران فقط 17 درصدش استفاده شده و بقیه یعنی 83 درصد ظرفیت کل به مناطق رسیده.تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران 
وقتی بنده گفتم با طرح جدید مناطق ضرر میکنن بر اساس حرف های اقای زاهدی گفته هام رو تنظیم کردم ولی بر اساس محاسباتی که امروز کردم گفته ی اقای زاهدی غلط و برای آروم کردن التهاب بعد کنکور 96 بوده و سال قبل هم 30 درصد ظرفیت کاملا پر شده!
ببینید اگر ما ظرفیت کل رو 9 هزار در نظر بگیریم 30 درصدش میشه 2700 نفر.خب در سهمیه 5 درصد تا 1500 در 3 رشته اصلی قبول شدن و در سهمیه 25 درصد تا حدود 2300 قبول شدن.مجموع این ها میشه 3800 که علتش اینه برخیا پردیس ها رو نزدن این وسط پس عملا ما میتونیم بگیم که همون 2700 نفر که میشه 30 درصد ظرفیت کل در 3 رشته اصلی قبول شدن.تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران 
اگر حرف های اقای زاهدی درست بود 17 درصد 9 هزار نفر میشه حدود 1500 نفر.بدیهی هست که بیش از 1500 نفر از سهمیه داران قبول شدن و حرف ایشون غلطه.
پس با توضیحات بالا حالا بیاییم ببینیم که چه کسانی با طرح جدید سود میکنن چه کسانی ضرر میکنن:
جانبازان زیر 25 درصد:سود
جانبازان بالا 25 درصد و خانواده شهدا:تا زمانی که منظور از اولویت بندی مشخص نشه چیزی نمیشه گفت
رزمندگان:با توجه به اینکه ظرفیت مازادی بهشون نمیرسه و از طرف دیگه تعدادشون هم کمتر از سال قبل میشه(چون جانبازان زیر 25 ازشون جدا میشن)نمیشه اظهار نظر قطعی کرد اما احتمالا ضرر میکنن
مناطق:سود و ضرری نمیکنن

تخمین قبولی ها در کنکور 1402 در سهمیه مناطق:

تخمین رتبه و تخمین رشته کنکور 1402 سهمیه 5 و 25 درصد ایثارگران ، با اینکه ظرفیت ها اعلام نشده اما تغییر محسوسی نخواهیم داشت چون عملا در رشته داروسازی و دندانپزشکی نمیشه افزایش ظرفیت ایجاد کرد و در رشته پزشکی هم مگر چقدر میشه ظرفیت اضافه کرد؟پس ظرفیت مجموع امسال هم در دفترچه حدود 8 هزار نفر خواهد بود اما قبولی ها حدود 9500 خواهد بود.
از این 9500 هفتاد درصدش برای مناطق هست.یعنی 6600 نفرش برای مناطق هست و کسانی که رتبه کشوریشون 6600 باشه به طور قطع و یقین و بدون شک در 3 رشته اصلی قبول خواهند شد.
خب مشخصا همه پردیس یا ازاد نخواهند زد و بعضیا هم فیزیو و بینایی رو میزنن به همین علت میشه گفت که تا 8 هزار کشوری 3 رشته اصلی قبول خواهید شد(این منظور برای کسانی هست که میتونن پردیس و ازاد برن).
اما همونطور که گفتم قبولی مناطق کمی بدتر از سال قبل خواهد بود.سال قبل تا حدود 8500 کشوری قبول شدن اما امسال احتمالا تا 8 هزار یا 7800 کشوری قبول میشن چون جمیعت نسبت به سال قبل بیشتره و چون سال اخر هست تقاضا برای پردیس و ازاد هم بالا خواهد بود بنابراین روی قبولی سال قبل به هیچ عنوان حساب نکنید.
من از داروسازی میخوام مثال بزنم چون کف قبولی 3 رشته هستش.
سال قبل در منطقه 2 تا 3500 در دارو پردیس قبول شدن امسال برای حاشیه اطمینان زیر 3100 باشد
در منطقه 3 تا 2300 قبول شدن امسال برای حاشیه اطمینان زیر 2 هزار باشید.

اطلاع از سهمیه‌ بندی‌ ها یکی از پیش‌ نیازهای موفقیت در انتخاب رشته کنکور 1402 می‌ باشد.

سهمیه‌ بندی‌ های کنکور 1402

سهمیه‌ بندی مناطق در کنکور سراسری 1402

سهمیه‌ بندی فرزندان ایثارگران در کنکور سراسری 1402

سهمیه جانبازی در کنکور سراسری 1402

سهمیه رزمندگان و فرزندان رزمندگان در کنکور 1402

سهمیه فرزندان ایثارگران در کنکور 1402

برای اینکه سهمیه جانبازی داشته باشیم چه شرایطی دارد؟
جانبازهای چند درصد شامل این قانون می‌ شوند؟
سهمیه رزمندگان با ۶ ماه سابقه خدمت در کنکور ۱۴۰۲ هم وجود دارد؟
چه مدارکی باید برای دریافت سهمیه ارائه شود؟
آیا سهمیه دانشگاه، فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد را شامل می‌ شود؟
و سهمیه کسر خدمت سربازی چگونه است؟

حذف سهمیه ایثارگران در کنکور سراسری 1402

وضعیت سهمیه ایثارگران در کنکور 1402 چگونه است؟
آیا قرار است حذف شود؟
امسال فرزندان جانبازان کمتر از ۲۵ درصد هم می‌ توانند از سهمیه ایثارگران استفاده کنند؟
آیا قانون آن تصویب نهایی شده است؟
وضعیت جانبازان اعصاب و روان و فرزندان آنها چگونه است؟
پدر من جانباز اعصاب و روان است. لطفا اطلاع‌ رسانی کنید.

سهمیه کنکور ایثارگران

با سلام، رتبه من در کنکور تجربی با سهمیه ایثارگران ۶۸۱۸ شده است و منطقه ۳ هم هستم.
در مرحله اول هیچی قبول نشده‌ ام، به نظر شما برای تکمیل ظرفیت چه شهرهایی را باید بزنم؟
و چه رشته‌ ای را بزنم تا سراسری قبول شوم، آیا اتاق عمل و هوشبری و … را در انتخاب‌ هایم بیاورم؟
با رتبه ۷۶۰۰ زیرگروه ۱ سهمیه ایثارگران درصد قبولی به ترتیب در رشته‌ های هوشبری، پرتودرمانی، اتاق عمل اراک یا خمین چقدر است؟
سهمیه ایثارگرانی که دارای عضویت بسیج هستند با دیگران چه فرقی دارد؟
و عضویت بسیج چقدر تأثیرگذار است؟

سهمیه جانبازی در کنکور 1402

سهمیه جانبازی فقط مربوط به خود رزمنده می‌ شود یا فرزندان آنها نیز می‌ توانند از این سهمیه استفاده کنند؟
برای فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد در کنکور 1402 قانونی تصویب شده است یا خیر؟
لطفا اطلاع‌ رسانی کنید.
اگر داوطلبی از سهمیه استفاده کرده باشد اما برای تغییر رشته بخواهد دوباره کنکور بدهد، نمی‌ تواند دوباره از سهمیه استفاده کند؟

سهمیه مناطق در کنکور سراسری 1402

سهمیه منطقه‌ های مختلف به چه صورت است و اصلا چطور محاسبه می‌ شوند؟
سهمیه مناطق را بر چه اساسی باید بزنیم؟
محل دیپلم من با پیش دانشگاهیم خیلی تفاوت دارد، کدام را باید انتخاب کنم؟
افرادی که فنی‌ و حرفه‌ ای تحصیل کرده‌ اند مناطق سهمیه آنها چه تفاوتی دارد؟
باید گزینه خاصی را انتخاب کنند؟

سهمیه رزمندگان در کنکور 1402

در مورد سهمیه جانبازی، درصد جانبازی پدرم ۲۰% و ۶۵ ماه حضور داوطلبانه در جبهه دارد.
می‌ خواستم بدانم می‌ توانم از سهمیه جانبازی در کنکور استفاده کنم یا خیر؟
و چقدر در رتبه تأثیرگذار است؟
۶ ماه حضور در جبهه حتما باید متوالی باشد؟ اگر ما بین آن فاصله باشد، شامل سهمیه نمی‌ شود؟
همسران جانبازان هم مشمول سهمیه رزمندگان می‌ شوند یا فقط فرزندان شامل آن هستند؟

سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری 1402

امسال سهمیه رزمندگان و جانبازان تغییراتی کرده یا قوانین آن دقیقا مانند پارسال است؟
سهیمه رزمندگان چقدر در قبول شدن دوره کارشناسی اثرگذار است؟
ارزش استفاده کردن از مدارک را دارد؟
پدر من برای گرفتن کارت جانبازی خود اقدام نکرده است، چطور می‌ توانم از سهمیه استفاده کنم؟
آیا برای تقاضا دادن دیر است؟

انتخاب رشته تجربی 99

برای انتخاب رشته تجربی کدام رشته‌ ها را بزنم که بدون دردسر قبول شوم؟
من با رتبه‌ ام برای رشته‌ های پزشکی شانسی ندارم، کم‌ دردسرترین رشته کدام است؟
برای به دست آوردن تراز ۷۲۰۰ میانگین دروس عمومی و اختصاصی چقدر باید باشد؟
تراز آخرین قبولی‌ های دندان‌ پزشکی، پزشکی و داروسازی گیلان و قزوین را می‌ خواستم بدانم؟

تماس با مشاوران دپارتمان سهمیه بندی کنکور سراسری 1402

سؤالات خود را با ما در میان بگذارید.
مشاوره انتخاب رشته کنکور 1402 و پاسخ به سؤالات تخصصی سهیمه‌ بندی‌ های کنکور سراسری
در دپارتمان ویژه “مشاور گروپ” در خدمتتان هستیم …


9099071613

تماس بدون کدگیری و فقط از تلفن ثابت


قابل توجه داوطلبان عزیز : با توجه به مطالعه کارنامه های به دست آمده در طول این یک هفته فقط و فقط تخمین رتبه های این پست مورد تایید اینجناب است لذا تمام کسانی که قبلا در سایر پست ها در مورد تخمین رتبه سوال کرده بودند چه جواب گرفته باشند چه جواب گرفته نباشند دوباره سوال خود را در این پست مطرح کنند.

نکته یک:لطفا منطقه و سهمیه خود را ذکر کنید
نکته دو:برای اولین بار در بین تمامی سایت ها تخمین رتبه سهمیه 5 درصد و 25 درصد نیز انجام می شود
نکته سوم:لطفا در گرفتن پاسخ شکیبا باشید.ممکن است پاسخ سوال شما پس از 1 هفته داده شود. در صورت نیاز به پاسخ فوری میتوانید با شماره تماس مشاور گروپ 9099071613 بدون کدگیری و فقط از تلفن ثابت اقدام نمایید .
نکته چهارم:تخمین رتبه بر اساس سختی کنکور 1402 و بدون در نظر گرفتن تاثیر معدل است
نکته پنجم:با توجه به پیچیدگی های کنکور امسال توجه کنید که نظرات اینجانب صرفا تخمین است و هیچ تضمینی برای عملی شدن دقیق آن نیست
نکته ششم:لطفا از پرسیدن سوالات مربوط به انتخاب رشته(سوالاتی مانند چه رشته ای و کدوم شهر قبول میشم و…)خودداری کنید.نظرات حاوی این سوالات به طور کلی تایید نخواهد شد . پیروز باشید …

در صورتیکه در مورد تخمین رتبه کنکور سراسری 1402 با سهمیه 5 درصد ؛ نیاز به اطلاعات بیشتر دارید می توانید با کارشناسان تحصیلی ما در “مشاور گروپ” تماس بگیرید و اطلاعات کامل تر را از آنها بخواهید.

 9099071613

  ( از سراسر کشور )

(بدون کد و با تلفن ثابت تماس بگیرید)

.در صورت اشغال بودن خطوط، چندین بار شماره گیری را تکرار کنید.
.با مجوز رسمی و دارای مشاوران با تجربه و متخصص.



4.2/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تخمین رتبه و تاثیر سهمیه 5 و 25 درصدی ایثارگران در کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. محسنی

    سلام من سال 1400 با سهمیه قبول شدم ثبت نام کردم اما منصرف شدم و انصراف زدم کنکور 1401 ب دلیل استفاده قبلی از سهمیه اونو رو مورد تایید قرار ندادن .الان برا 1402 میخام استفاده کنم آیا میشه و تاثیری داره

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی