تخمین رشته با رتبه کنکور 1402| با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور قبول می شوید ؟

تخمین رتبه رایگان کنکور ۱۴۰۲

جهت مشاوره در زمینه تخمین رشته با رتبه کنکور 1402| با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور قبول می شوید ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲ | با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور ۱۴۰۲ قبول می شوید ؟ لیست رشته هایی که تا 10 سال دیگر درآمد ندارند … معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: رشته‌هایی که برای دانشگاه درآمد ندارند و از طرفی نیاز بازار کار را مرتفع نمی‌کنند حذف می‌شوند.

تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲ ,تخمین رتبه رایگان کنکور تجربی ۱۴۰۲, تخمین رتبه ۱۴۰۲, تخمین رتبه قبولی ۱۴۰۲, تخمین رتبه کنکور ۱۴۰۲,کنکور سراسری ۱۴۰۲,تخمین رتبه ایثارگران,تخمین رتبه کنکور زبان


تخمین رتبه رایگان کنکور 98

54545


تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲ | با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور ۱۴۰۲ قبول می شوید ؟ :  به گزارش مشاورگروپ و به نقل از ایسنا ؛ دکتر سیدعلی بدری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: سال گذشته با توجه به سیاستی که اتخاذ شد در حد بسیار اندک شهریه دانشجویان افزایش یافت.به نحوی که شهریه رشته‎های صنعتی ۱۰ درصد افزایش داشت و رشته‏‌های حوزه خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر نیز ۵ درصد افزایش شهریه داشتند.

تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲ | با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور ۱۴۰۲ قبول می شوید ؟ معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: تخفیف شهریه برای رشته‌هایی است با اقبال کمتی از سوی داوطلبان موجه هستند تا به این ترتیب دانشجو انگیزش و گرایش پیدا کند به سمت این رشته‌ها برود.

تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲ | با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور ۱۴۰۲ قبول می شوید ؟ :  وی یادآور شد: امسال نیز طرحی برای افزایش بسیار اندک شهریه به هیئت‌امنای دانشگاه تحویل خواهیم داد اما درنهایت این افزایش منوط به موافقت هیئت‌امناست.

تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲  

با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور ۱۴۰۲ قبول می شوید ؟


مدرک تحصیلی پرطرفدار بازار کار چیست؟ شاید برخی در وهله اول پاسخ این سوال را لیسانس یا فوق‌لیسانس گویند. اما آمارها روایت دیگری دارند. داده‌های تفصیلی مرکز آمار از بازار کار در سال ۹۷ نشان می‌دهد که نرخ بیکاری برای دارندگان مدرک «دکترای تخصصی» و مدارک زیردیپلم، کمتر از ۱۰ درصد است و نسبت به باقی مدارک تحصیلی، در وضعیت بهتری قرار دارند.

اگر از مدارک زیر دیپلم فاکتور بگیریم، دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم نیز وضعیت بهتری نسبت به دارندگان لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترای حرفه‌ای دارند. نرخ بیکاری افراد دارای مدرک دیپلم، ۳/ ۱۲ درصد اعلام شده است.

تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲ | با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور ۱۴۰۲ قبول می شوید ؟ ،  این عدد با توجه به جمعیت فعال قابل‌ملاحظه دیپلمه‌ها که در حدود ۳/ ۶ میلیون نفر بوده، می‌تواند نشان دهد که دیپلم، مدرک پرطرفداری در بازار کار بوده است. نکته عجیب اینکه اگر فردی با مدرک فوق‌لیسانس در سال ۹۷ در جست‌وجوی شغل بوده، به احتمال ۳/ ۱۵ درصد بیکار مانده است؛ اما اگر فردی با مدرک زیر دیپلم به‌دنبال کار می‌رفت، احتمال بیکاری‌اش در حدود ۷/ ۸ درصد می‌بود.

تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲ | با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور ۱۴۰۲ قبول می شوید ؟  در بین تمام مدارک تحصیلی، بالاترین نرخ بیکاری را لیسانسه‌ها داشته‌اند. تقریبا یک پنجم از افراد لیسانسه در سال گذشته، از جست‌وجوی شغل به نتیجه‌ای نرسیدند. این داده‌ها می‌تواند از نزول کیفیت بازار کار ایران حکایت کند. برای مطالعه نرخ بیکاری شاخه های مختلف تحصیلی به ادامه مطلب بروید.


تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲ | با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور ۱۴۰۲ قبول می شوید ؟  افراد زیر دیپلم و افراد دارای دکترای تخصصی، بیشترین شانس را برای کاریابی دارند. داده‌های مرکز آمار تایید می‌کنند که نرخ بیکاری تنها برای این دو گروه، زیر ۱۰ درصد است و دارندگان مدارک دیپلم، کاردانی، لیسانس و فوق‌لیسانس نرخ بیکاری بیشتری دارند. جالب اینکه در بین مدارک دیپلم، کاردانی، و لیسانس، بیشترین نرخ بیکاری مربوط به گزینه سوم، یعنی لیسانس است. جالب‌تر اینکه جویندگان کار با مدرک فوق‌لیسانس شانس کاریابی کمتری نسبت به افراد دارای مدرک دیپلم دارند. هر چند در بین تحصیلکرده‌ها، افراد دارای مدرک دکترای تخصصی از بخت خوبی برای یافتن شغل برخوردارند.تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲ | با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور ۱۴۰۲ قبول می شوید ؟


تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲ | با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور ۱۴۰۲ قبول می شوید ؟ : نمای کلی از دارندگان مدرک

تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲ | با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور ۱۴۰۲ قبول می شوید ؟  ، مرکز آمار داده‌های تفصیلی بازار کار مربوط به سال ۱۳۹۷ را منتشر کرده است. در نمای کلی جمعیت در سن کار بالغ بر ۶۶ میلیون و ۸۷۴ هزار نفر در سال گذشته می‌شدند. البته از این تعداد همگی فعال اقتصادی نیستند. فعال اقتصادی یعنی اینکه فرد یا شاغل است یا در هفته مرجع به دنبال کار بوده است. از کل جمعیت در سن کار کشور، ۵/ ۴۰ درصد فعال اقتصادی محسوب می‌شوند، به عبارتی به‌طور میانگین از کل جمعیت بالای ۱۰ سال، ۵/ ۴۰ درصد یا به دنبال شغل یا در شغلی مشغول به کار هستند.

نکته اول اینجاست که نرخ مشارکت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، بیشتر از نرخ کشوری است. نرخ مشارکت در جمعیت لیسانسه‌، معادل ۲/ ۵۵ درصد است که از تمامی رده‌های فوق‌دیپلم، دیپلم، متوسطه، راهنمایی و ابتدایی بیشتر است. همچنین بیشترین نرخ مشارکت در دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دوره‌های کارشناسی ارشد، دکترای حرفه‌ای، دکترای تخصصی و فوق دکترا وجود دارد.تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲ | با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور ۱۴۰۲ قبول می شوید ؟

در این گروه‌ها نرخ مشارکت بالای ۷۰ درصد است. در دکترای تخصصی و فوق‌دکترا نرخ مشارکت تا ۴/ ۷۷ درصد نیز بالا رفته است. اما نرخ بیکاری این جمعیت به چه گونه‌ای است؟

تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲ | با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور ۱۴۰۲ قبول می شوید ؟ ، نرخ بیکاری نشان دهنده جمعیت بیکار به جمعیت فعال اقتصادی است. در حقیقت در نرخ بیکاری، آن قسمت از جمعیت که به دنبال کار نرفته‌اند یا از یافتن شغل ناامید شده‌اند، منعکس نمی‌شود و این افراد جزو جمعیت بیکار به حساب نمی‌آیند. از این‌رو برخی معتقدند که در نرخ بیکاری، کمی توهم آماری نیز دخیل است. در هر حال، می‌توان با این آمار وضعیت بیکاری را در مدارک تحصیلی مختلف سنجید.

در واقع این نرخ به ما می‌گوید که در هر مدرک تحصیلی، اگر فردی به دنبال یافتن شغل باشد، با چه احتمالی بیکار خواهد ماند. نرخ بیکاری کل در سال گذشته معادل ۱۲ درصد بوده است.

اما نرخ بیکاری در مدارک تحصیلی مختلف، متفاوت است. نکته جالب اینکه بالاترین نرخ بیکاری در بین تمامی گروه‌های تحصیلی(از ابتدایی تا دکترا) متعلق به لیسانسه‌ها است. از جمعیت فعال دارای مدرک کارشناسی، حدود ۳/ ۲۰ درصد بیکار هستند.

این در حالی است که مثلا نرخ بیکاری برای افراد دارای دیپلم، معادل ۶/ ۱۲ درصد است. یا نرخ بیکاری برای افرادی که تنها دوره ابتدایی را گذرانده‌اند، حدود ۸/ ۶ درصد گزارش شده است. نرخ بیکاری برای فوق‌لیسانسه‌ها و دکترای حرفه‌ای(مانند پزشکان) نیز جالب نیست.

تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲ | با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور ۱۴۰۲ قبول می شوید ؟  این گروه با ثبت نرخ بیکاری ۳/ ۱۵ درصد شانس کاریابی کمتری از فعالان اقتصادی دارای مدرک متوسطه، راهنمایی، ابتدایی و دیپلم دارند. این آمارها می‌گویند که اگر شما دیپلم داشته باشید و به دنبال کار روید، نسبت به کسی که فوق‌لیسانس دارد، با احتمال بیشتری شغل پیدا می‌کنید. البته در این آمارها، کیفیت شغل و سطح دستمزد منعکس نشده است.

تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲ | با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور ۱۴۰۲ قبول می شوید ؟ ، همچنین آمارها گویای آن است که دارندگان دکترای تخصصی یا همان دارندگان p.h.d و فوق دکترا، بهترین وضعیت را در بازار کار دارند. از تعداد ۱۷۵ هزار نفر دارای دکترای تخصصی یا فوق دکترا، تقریبا ۵/ ۵ درصد بیکار هستند که نسبت به تمامی گروه‌های تحصیلی در وضعیت بهتری قرار می‌گیرند. به تعبیری می‌توان گفت که بازار کار برای دارندگان مدارک زیر دیپلم در کنار دارندگان مدرک دکترای تخصصی، وضعیت مطلوبی را ارائه می‌کند. برخی کارشناسان این داده‌ها را نشانه کیفیت پایین بازار کار کشور تلقی می‌کنند.

تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲ | با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور ۱۴۰۲ قبول می شوید ؟ : وفور مهندسان

تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲ | با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور ۱۴۰۲ قبول می شوید ؟ ،  اما وضعیت بیکاری در رشته‌های تحصیلی گوناگون به چه شکل است؟ در گزارش مرکز آمار، رشته‌های تحصیلی بر اساس طبقه‌بندی بین‌المللی آموزش (ISCED-۲۰۱۳) تهیه و تدوین شده است. مجموعا ۱۳ میلیون و ۱۵۱ هزار نفر در کشور، فارغ‌التحصیل یا در حال تحصیل دوره‌های عالی هستند. این تعداد مجموع افراد شاغل در تحصیل یا فارغ‌التحصیل دوره‌های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و دکترای حرفه‌ای هستند. بیشترین فراوانی در گروه تحصیلی «بازرگانی و علوم اداری» وجود دارد.

تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲ | با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور ۱۴۰۲ قبول می شوید ؟  ،  تعداد فارغ‌التحصیلان و شاغلان به تحصیل در این گروه، معادل ۱۹ درصد از کل جمعیت دانشگاهی و فارغ‌التحصیل کشور است. سررشته‌های تحصیلی حسابداری، مدیریت و علوم اداری، امور مالی، بانکداری و بیمه، بازاریابی و تبلیغات، منشی‌گری و امور دفتری در این گروه قرار می‌گیرند. بعد از این گروه، بیشترین فراوانی در شاخه تحصیلی «مهندسی و حرفه‌های مهندسی» وجود دارد که معادل ۸/ ۱۱ درصد از جمعیت دانشگاهی و فارغ‌التحصیل کشور است. سررشته‌های مهندسی شیمی، فناوری حفاظت محیط‌زیست، برق و انرژی، الکترونیک و اتوماسیون، مکانیک و فلزکاری، وسایل نقلیه موتوری، انواع کشتی و هواپیما در این شاخه هستند. به جز دو گروه علوم اداری و مهندسی، فراوانی گروه‌های دیگر به ۱۰ درصد نمی‌رسد.

البته در این تقسیم‌بندی باقی مهندسان در زیرشاخه‌های دیگر قرار گرفته‌اند. مثلا مهندسان عمران و معماری در زیرگروه معماری و ساختمان، تقسیم‌بندی شده‌اند که به تنهایی معادل ۹/ ۸ درصد از کل جمعیت مورد بررسی را شامل می‌شوند.

تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲ | با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور ۱۴۰۲ قبول می شوید ؟ ، یا مهندسان کامپیوتر و IT در گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار گرفته‌اند که این گروه نیز ۸/ ۶ درصد از کل جمعیت فارغ‌التحصیلان و شاغلان به تحصیل را تشکیل می‌دهند. به این گروه‌ها باید «فرآوری و ساخت» را نیز اضافه کرد. در نتیجه با مجموع اینها، جمعیت مهندسان از باقی رشته‌های کشور با فاصله بیشتر است که این داده، با مشاهدات عینی در جامعه نیز مطابقت دارد. پس از این گروه‌ها، شاخه‌های تحصیلی «حقوق»، «علوم تربیتی» و «بهداشت» بیشترین جمعیت فارغ‌التحصیل یا شاغل به تحصیل را دارند.

بیکاری در رشته‌های مختلف

تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲ | با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور ۱۴۰۲ قبول می شوید ؟ ، داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد که ۷/ ۵۷ درصد از کل تعداد فارغ‌التحصیلان و شاغلان به تحصیل، فعال اقتصادی هستند. این عدد می‌تواند نشان دهد که فارغ‌التحصیلان یا شاغلان به تحصیل، تا چه حد به یافتن شغل امیدوارند. نرخ مشارکت اقتصادی در رشته‌های تحصیلی گوناگون می‌تواند چشم‌انداز افراد آن رشته را نسبت به بازار کار نشان دهد. با توجه به اطلاعات در دسترس، نرخ مشارکت اقتصادی در رشته‌های گوناگون بین ۳/ ۴۳ تا ۳/ ۷۴ درصد متغیر بوده است.

کمترین نرخ مشارکت مربوط به رشته‌های تحصیلی گروه هنر و بالاترین نرخ مشارکت مربوط به شاخه تحصیلی دامپزشکی است.

تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲ | با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور ۱۴۰۲ قبول می شوید ؟ :  ، جالب اینکه مشارکت اقتصادی مهندسان، با وجود تعداد بالایشان قابل توجه و در حدود ۳/ ۷۰ درصد بوده است. همچنین علاوه بر مجموعه هنر، نرخ مشارکت اقتصادی رشته‌های تحصیلی زبان، علوم زیستی و رشته‌های مرتبط، جنگلداری و رفاه نیز زیر ۵۰ درصد بوده است.

اما وضعیت بیکاری در شاخه‌های مختلف تحصیلی به چه ترتیب است؟ در سال ۹۷، معادل ۱۲ درصد از جمعیت فعال اقتصادی بیکار بوده‌اند.

اما نرخ بیکاری در رشته‌های مختلف تحصیلی از ۴/ ۴ تا ۱/ ۲۶ درصد متغیر بوده است. کمترین نرخ بیکاری در اختیار فارغ‌التحصیلان «خدمات امنیتی» است.

فارغ‌التحصیلان رشته‌های نظامی و دفاعی و حفاظت از اشخاص و اموال، در این گروه قرار می‌گیرند. در چهار گروه تحصیلی دیگر نیز نرخ بیکاری زیر ۱۰درصد است: بهداشت، دامپزشکی، روزنامه‌نگاری و اطلاع‌رسانی و علوم تربیتی.

تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲ | با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور ۱۴۰۲ قبول می شوید ؟ در رشته‌های پرطرفداری مانند معماری و ساختمان، مهندسی و حرفه‌های مهندسی و حقوق، وضعیت اشتغال مطلوب نیست. نرخ بیکاری در معماری و ساختمان معادل ۱/ ۲۶ درصد است که نشان می‌دهد بازار کار، ظرفیت پذیرش این میزان از فارغ‌التحصیلان رشته‌های معماری و ساختمان را ندارد.

یا در مهندسی و حرفه‌های مهندسی نیز نرخ بیکاری نزدیک به ۱۹ درصد گزارش شده است و این در حالی است که بخش قابل‌توجهی از مهندسان، از یافتن شغل ناامید شده‌اند و در این جمعیت منعکس نشده‌اند. شاید از بین گروه‌های محبوب، تنها پزشکی است که وضعیت خوبی دارد.

پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی، داروسازی و طب سنتی در زیرمجموعه «بهداشت» قرار دارند. فارغ‌التحصیلان و شاغلان به تحصیل این گروه، دارای نرخ مشارکت ۲/ ۵۸ درصدی بوده‌اند و نرخ بیکاری ۷/ ۸ درصدی را ثبت کردند. اما به‌طور کلی می‌توان گفت که رشته تحصیلی دامپزشکی، بهترین بازار کار را دارد، چرا که با وجود مشارکت اقتصادی بالا(۳/ ۷۴ درصد) نرخ بیکاری اندکی را ثبت کرده است. از بین فعالان گروه دامپزشکی، تنها ۳/ ۷ درصد بیکار مانده‌اند.

تخمین رتبه رایگان کنکور 98


درآمد رشته های مختلف علوم پزشکی سال 1400 – ۱۴۰۲

تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲ | با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور ۱۴۰۲ قبول می شوید ؟  درآمد رشته های مختلف علوم پزشکی بستگی به بسیاری از پارامتر ها از جمله شهر-تبحر-ساعت کار و…دارد.اما می توان درآمدی تقریبی برای رشته های مختلف در نظر گرفت.رقم های نوشته شده در پست زیر برای کلان شهر ها می باشد.

رشته هایی با درآمد 30 میلیون به بالا در ماه(بالا 30 میلیون می تواند به بی نهایت هم میل کند!):جراحان و فوق تخصص های پزشکی-اغلب تخصص های پزشکی-متخصصین دندانپزشکی-داروساز عمومی به شرط تاسیس داروخانه-دکتری علوم آزمایشگاهی به شرط تاسیس آزمایشگاه

رشته هایی با درآمد 20-30 میلیون در ماه:دندانپزشک عمومی-متخصصین داروسازی به شرط هیئت علمی بودن و بدون داروخانه

رشته هایی با درآمد 15-20 میلیون در ماه:فیزیوتراپی به شرط تاسیس کلینیک-دکتری پرستاری به شرط سوپروایزری و هیئت علمی بودن-دکتری علوم آزمایشگاهی به شرط مسئول فنی و هیئت علمی بودن

رشته هایی با درآمد 10-15 میلیون در ماه:پزشک عمومی-متخصصین دامپزشکی به شرط هیئت علمی بودن-کارشناسان بینایی سنجی به شرط تاسیس کلینیک شخصی و مرکز فروش عینک های طبی-دکتری و متخصصین تغذیه به شرط هیئت علمی بودن

رشته هایی با درآمد 5-10 میلیون در ماه:داروساز عمومی به عنوان مسئول فنی-کارشناس یا ارشد یا دکتری فیزیوتراپ به عنوان مسئول فنی-بینایی سنج فقط با کلینیک شخصی-گفتار درمانی و کاردرمانی به شرط تاسیس مراکز مربوطه-متخصص دامپزشکی-شنوایی شناسی به شرط تاسیس کلینیک شخصی-پرستار سوپروایزر یا مترون

رشته های با درامد 1.5 الی5 میلیون:دامپزشک عمومی-کارشناسی و ارشد تغذیه-پرستاری با ساعات کار متوسط و کم-علوم آزمایشگاهی-مامایی-گفتار درمانی-کاردرمانی-اتاق عمل-هوشبری و کاردانی پروتز دندانی و فوریت های پزشکی و بهداشت و پزشکی هسته ای و شنوایی شناسی

با توجه به اینکه سامانه های تخمین رتبه سایت های مختلف کاملا دقیق نیستند شما میتوانید از طریق تماس با شماره های مرکز مشاور گروپ ؛ تخمین رشته ای تضمینی دریافت کنید …

نکته 1:تخمین رتبه بر اساس سختی کنکور ۱۴۰۲ است.

نکته 2:پس از برگزاری کنکور ۱۴۰۲ تخمین رتبه بر اساس سختی کنکور ۱۴۰۲ خواهد بود.

نکته 3:این تخمین رتبه فقط مخصوص داوطلبان تجربی میباشد.

نکته 4:همراه با اعلام درصد ها ذکر کنید داوطلب کدام منطقه هستید.

نکته 5:امکان تخمین رتبه برای داوطلبان سهمیه 5 درصد و 25 درصد فراهم است .

نکته 6:پس از تخمین رتبه,رتبه شما هم در زیرگروه یک و هم در زیرگروه دو اعلام می شود.


تخمین رتبه رایگان کنکور ۱۴۰۲ ، محبوب ترین تخصص های پزشکی+درآمد سال ۱۴۰۲

هر یک(برای پزشکی که روزانه عمل جراحی دارد-رقم های نوشته شده حداقل درآمد است-درآمد ها بدون در نظر گرفتن شغل های جانبی مثل دبیری کنکور-استادی دانشگاه و…است)

1-چشم پزشکی(درآمد حداقل 75 میلیون در ماه)
2-رادیولوژی(درآمد حداقل 50 میلیون در ماه)
3-پوست و مو(زیبایی)-(درآمد حداقل 75 میلیون در ماه)
4-پزشکی هسته ای(اسکن و…)-(درآمد حداقل 30 میلیون در ماه)
5-ارتوپدی(دآمد حداقل 50 میلیون در ماه)
6-قلب و عروق(درامد حداقل 100 میلیون در ماه)
7-طب فیزیک و توانبخشی(درآمد حداقل 30 میلیون در ماه)
8-مغز و اعصاب(درآمد حداقل 100 میلیون در ماه)
9-گوش و حلق و بینی(درآمد حداقل 75 میلیون در ماه)
10-پاتولوژی(درآمد حداقل 30 میلیون در ماه)
11-کلیه و مجاری ادرار(درآمد حداقل 50 میلیون در ماه)
12-رادیوتراپی و انکولوژی(درآمد حداقل 30 میلیون در ماه)
13-جراحی عمومی(درآمد حداقل 30 میلیون در ماه)
14-داخلی(درآمد حداقل 50 میلیون در ماه)
15-زنان و زایمان(درآمد حداقل 30 میلیون در ماه)
16-روانپزشکی(درآمد حداقل 10 میلیون در ماه)
17-کودکان(درآمد حداقل 10 میلیون در ماه)
18-بیهوشی(درآمد حداقل 15 میلیون در ماه)
19-عفونی(درآمد حداقل 10میلیون در ماه)
20-پزشک قانونی(درامد حداقل10میلیون در ماه)

محبوب ترین تخصص های دندانپزشکی+درآمد

تخمین رشته با رتبه کنکور ۱۴۰۲ | با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور ۱۴۰۲ قبول می شوید ؟  ((برای پزشکی که روزانه عمل جراحی دارد-رقم های نوشته شده حداقل درآمد است-درآمد ها بدون در نظر گرفتن شغل های جانبی مثل دبیری کنکور-استادی دانشگاه و…است)

1-ارتودنسی(درامد حداقل 50 میلیون در ماه)
2-جراحی دهان و فک و صورت(درامد حداقل 50 میلیون در ماه)
3-جراحی لثه(درامد حداقل 30 میلیون در ماه)
4-پروتز های دندانی(حداقل 30 میلیون در ماه)

5-دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی(حداقل 30 میلیون در ماه)

محبوب ترین تخصص های داروسازی+درآمد(درآمد ها بدون درآمد داروخانه است)

1-داروسازی بالینی(درآمد حداقل 25 میلیون در ماه)
2-نانوفناوری دارویی(درآمد حداقل 10 میلیون در ماه)
3-شیمی دارویی(درآمد حداقل 10 میلیون در ماه)
4-بیوتکنولوژی دارویی(درآمد حداقل 10 میلیون در ماه)
5-فارماسیوتیکس(درآمد حداقل 10میلیون در ماه)

انتخاب رشته تخصصی کنکور سراسری ۱۴۰۲

با توجه به اینکه سامانه های تخمین رتبه سایت های مختلف کاملا دقیق نیستند شما میتوانید با اعلام درصد های خود از طریق شماره تماس مرکز مشاوره و انتخاب رشته تخصصی مشاورگروپ ؛ دقیق ترین تخمین رتبه خود را تجربه کنید!

نکته ۱:تخمین رتبه بر اساس سختی کنکور ۱۴۰۲ و بدون تاثیر مثبت سوابق تحصیلی است.

نکته ۲:پس از برگزاری کنکور ۱۴۰۲ تخمین رتبه بر اساس سختی کنکور ۱۴۰۲ خواهد بود.

نکته ۳:این تخمین رتبه مخصوص تمامی داوطلبان در ۵ گروه آزمایشی میباشد.

نکته ۴:حتما در تماس خود همراه با ذکر درصد ها اعلام کنید داوطلب کدام منطقه هستید.

نکته ۵:امکان تخمین رتبه برای داوطلبان سهمیه ۵ درصد و ۲۵ درصد فراهم است .

نکته ۶:پس از تخمین رتبه,رتبه شما هم در زیرگروه یک و هم در زیرگروه دو اعلام می شود.

نکته ۷: تخمین رتبه به صورت درج کامنت پاسخ داده نخواهد شد.

نکته بسیار مهم 8 : از دادن کامنت های تکراری یا غیرمربوط به انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ جدا پرهیز کنید.تمامی سوالات انتخاب رشته خود را از طریق تماس با مرکز تخصصی انتخاب رشته مشاور گروپ بپرسید .حداکثر به یک کامنت شما پاسخ داده می شود و پس از آن کامنت شما تایید نمی شود.
نکته بسیار مهم 9 : از طرح سوال در مورد سامانه های انتخاب رشته دیگر سایت ها خودداری شود.

نکته های انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۲ :

نکته بسیار مهم 1: اگر متقاضی رشته های پزشکی-دندانپزشکی-فیزیوتراپی-پرستاری و…هستید رتبه زیرگروه یک و تراز زیرگروه یک و رتبه کشوری در زیرگروه یک خود را قرار دهید.دقت شود رتبه کل در سهمیه یا رتبه کل در کشور اهمیتی در پذیرش ندارد و فقط اطلاعات زیرگروه یک خود را اعلام کنید .

نکته بسیار مهم 2: اگر متقاضی رشته داروسازی هستید رتبه زیرگروه دو و تراز زیرگروه دو و رتبه کشوری در زیرگروه دو خود را قرار دهید.دقت شود رتبه کل در سهمیه یا رتبه کل در کشور اهمیتی در پذیرش ندارد و فقط اطلاعات زیرگروه دو خود را اعلام کنید .

پیروز باشید …

تیم تخصصی انتخاب رشته مشاور گروپ ؛ تخمین رتبه را براساس کارنامه ها و سختی کنکور ۱۴۰۲ انجام می دهد …

مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ را فقط از ما بخواهید.
همراه “مشاور گروپ” تا روز کنکور بدون استرس باشید.
از طریق این شماره های زیر با مشاوران با تجربه ما تماس بگیرید.

9099071613 سراسر کشور

 

بدون کدگرفتن و فقط از تلفن ثابت تماس بگیرید …

3.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تخمین رشته با رتبه کنکور 1402| با چه رتبه ای چه رشته ای کنکور قبول می شوید ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. کامران

    جناب یه سوال داشتم

    ما الان تو بیمارستان هامون داروساز بالینی داریم که کار کنه ؟ حالا چه استخدام چه قراردادی

    چقدر حقوق داره؟؟؟

    میشه جواب بدین

    پاسخ
    1. user3

      بله چرا نداریم
      با توجه به اینکه تقریبا همشون عضو هیئت علمی هم هستن حداقل 15 تومن

      پاسخ
  2. alipoor

    سلام ببخشید شما مشاوره تلفنی هم میدین ؟؟

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      بله با شماره های سایت تماس بگیرید

      پاسخ
  3. زهره

    سلام

    وقت بخیر

    باورکنید شاید ۱۰بار پیام فرستادم ولی هیچ جوابی ندادین. با اینکه هر روز سایتتونو رو چک میکنم

    خواهش میکنم ازتون کمکم کنید

    من امسال کنکور نظام قدیم رو با اون درصدایی که قبلا گفته بودید حتی یه کم بیشتر زدم ولی قبول نشدم

    توی سهمیه خانواده شهدا که نمیدونم چنددرصده و بنظرم بیشتر سرکاریه

    لطفا کمکم کنید

    امسال رو نظام جدید میخونم

    میسه بگید چه درصدایی برای دارو روزانه شیراز یا بندرعباس لازمه؟

    بومی استان فارسم

    تو رو خدا جواب بدین

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      عمومی میانگین 50 اختصاصی 30-35

      پاسخ
  4. رضا

    سلام من متولد ۶۵ هستم… سیتم معدل برای من محسوب نمیشه

    به نظر شما این به نفعمه یا به ضرر ؟

    برای داروسازی دارم میخونم… سر پیری معرکه گیری ?

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      زمانی که تاثیر معدل مثبت هست حتی اونایی هم که معدل 18-19 دارن تو رنج قبولی 3 رشته معدلشون بدون تاثیر هست براشون.ضرری نیست

      پاسخ
  5. عرفان

    سلام مهندس کارنامه های سهمیه۲۵سایت ترازی که زدید تراز کل هست یا تراز زیرگروه؟

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      کل

      پاسخ
  6. مریم

    سلام مشاور عزیز شرمنده میشه درمورد رشته داروسازی ی کم راهنمایی کنید، مثلا حقوقش چقدره، بازار کارش چطوره و…..

    ممنون میشم جواب بدید????❤️

    کلا برای ی دختر شما پزشکی پیشنهاد میکنید یا داروسازی؟؟

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      حقوق بستگی به توافق با صاحب داروخانه داره ولی در کل 5-8 تومن.
      بازار کارش برای دخترا بهتره
      طبق علاقه انتخاب رشته کنید

      پاسخ
  7. امید پورمهیار

    سلام اگه میشه لطفا خودتون جوابمو بدین تا خیالم راحت شه….من بابام ۱۰سال اسیر بوده وجانبازه و سهمیه ۲۵ دارم اگه درصدام بالای ۵۰ باشه و چندتا ۴۰درصد هم داشته باشم ایا پزشکی قبول میشم؟؟پزشکی دولتی حالا هر شهری چقدر باید بزنم؟؟اخه دوستمون فارغ دندون دانشگاه تهرانه بهم میگه ۴تا ۵۰ به بالا بزن و بقیم ۳۰ به بالا پزشکی یکی از دانشگاه های تهران قبولی و داداشمم که فارغ دارو میگه همه رو بالای ۴۰ بزنی قبولی ولی چون دوره اونا فرق میکرد اطمینان ندارم و مطمئنم این شکلی نیست من میخوام به اطمینان برسم چه درصدی بزنم پزشکی دولتی حتما و صد در صد قبولم که بابت ازاد خیالم راحت باشه چون بین المللم گرونه…تو روخدا اینهمه نوشتم نگید برو کارنامه نگاه کن?♥مرسی از پاسخت⚘

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      طبق امسال قبول میشید بله

      پاسخ
  8. احسان

    سلام عرض میکنم خدمتتون میخواستم در باره درامد رشته ژنتیک سوال کنم و این که اصلا اینده شغلی داره و سوال دوم ام اینکه رشته داروسازی اگر سرمایه اولیه داروخانه را نداشته باشی درامدش حداقل ماهی چه قدر است برای یه فارق التحصیلی که تازه وارد بازار کار شده ممنون.

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      تا دکتری برید بله خوبه
      حدود 5-6 تومن

      پاسخ
  9. علی میرزایی پور

    سلام

    شرایط ادامه تحصیل برای تخصص داروسازی(بالینی) چطوره؟

    میگن باید دوره داروسازی دوباره گذروند

    من به شیمی علاقه دارم و فقط برای مهاجرت از ایران درس میخونم

    میخام بدونم شرایط مهاجرت برای تخصص این رشته چطوره

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      اول داروسازی عمومی میخونید بعد تو ازمون تخصص شرکت میکنید
      اونو از شرکت های مهاجرتی بپرسید

      پاسخ
  10. سید عادل حسینی

    ارقامتون در مورد درامد تخصص های پزشکی به شدت اشتباهه. به هیچ وجه یک نورولوژیست ۱۰۰ تومن درامد نداره. یک متخصص داخلی هرگز ۵۰ میلیون درامد نداره. مالیات های سنگین بر درامد پزشکی اجازه در امد بالای ۵۰ میلیون در هیچ رشته ای رو به شما نمیده. ورود و موفقیت در سیستم خصوصی هم نیازمند پارتی، خرید سهام یا سال ها کار هست. این صحبت ها بهشت مالی ای رو برای دانش اموزان کنکوری از رشته های پزشکی ایجاد می کنه که غیرواقعی هست. در کامنت ها نوشته بودید که این ها رو از رزیدنت ها و.. پرسیدید. من هم رزیدنت هستم و به هیچ وجه تایید نمیکنم که درامد یک رادیولوژیست و یک متخصص داخلی همسن، بتونه یکسان باشه. اگر اینطور هست چرا رادیولوژی تا رتبه ۲۰۰ امتحان تخصص پر میشه ولی داخلی تا رتبه ۲۰۰۰ هم میشه رفت. لطفا این درامد ها رو اصلاح کنید. علاوه بر یک چهارم کردن این درامدها باید درامد رشته های مختلف نسبت به همدیگه هم اصلاح بشه

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      تشکر از نظرتون
      اما در مورد رتبه قبولی رادیو و داخلی شما خودتون بهتر از من میدونید که عواملی مثل اسون بودن کار رادیولوژیست و نداشتن شیفت شب و همچنین درامد بیشتر نسبت به کار کمتر و تمیزتر و بی خطرتر باعث شدن این رشته رتبه بسیار بهتری بخواد
      همچنین این رو دقت کنید تو اول پست نوشته شده که این درامد ها مربوط به کسانی هست که در شهرهای بزرگ کار میکنن و روزانه جراحی دارن.به هیچ عنوان این درامد برای همه متخصصین نوشته نشده.من همیشه تو کامنت ها به داوطلبان کنکور این نکته رو ذکر میکنم که پزشک عمومی داریم که ماهانه 2-3 تومن درامد داره و پزشک عمومی هم داریم که ماهی 10-15 تومن داره بنابراین به خاطر درامد وارد هیچ رشته ای نشید.
      اما در کل ارقام به زودی اصلاح میشن.تشکر

      پاسخ
  11. ali-66

    سلام خسته نباشید می خواستم بپرسم که تخصص داروساز بالینی در بیمارستان های ایران استخدام داره؟ حضور داروساز بالینی در بیمارستان ها الزامی هست یا خیر؟ممنون از پاسخگوییتون

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      بله داره چرا نداشته باشه.ایران کمبود شدید متخصص بالینی داره.ما باید الان 1500 تا متخصص بالینی داشته باشیم اما حدود 250-300 تا داریم.

      پاسخ
  12. کوثر

    سلام. خسته نباشید، میخواستم بدونم دوره تحصیل داروسازی بالینی ۶ سال هست یا ۴ سال؟

    پاسخ
  13. تینا

    سلام خسته نباشید. با این درصدا میتونم دندان مشهد بیارم؟

    منطقه ۱ ـ نظام قدیم

    ادبیات ۷۰ عربی ٨۰ دینی ۵۰ زبان ٨۵

    ریاضی ۷۰ زیست ۷۰ فیزیک ۷۰ شیمی ۷۰

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      خیر

      پاسخ
  14. مهران

    سلام آقای مهندس . خسته نباشید چه میکنید با زحمت های ما؟ مهندس یه سوال داشتم خدمتتون آیا برای پزشکی روزانه کرمانشاه حتما باید رتبه زیر ۱۰۰۰باشد؟؟ و برای پردیس زیر چند باشد که بتوان پزشکی آورد؟؟البته تو سهمیه ۲۵درصد ایثار .آخه یه جا خوندم نوشته بود با رتبه ۲۰۰۰نمیتوان پزشکی پردیس هم قبول شددرسته؟؟ و اینکه میشه لطفا بگید چه درصدایی لازمه برا پزشکی روزانه کرمانشاه با سهمیه ۲۵درصد ایثار؟؟؟؟ممنوووووون از پاسخ گوییتون منتظرم تورو خدا جواب هرسه سوالمو بدین ?

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      با بالا 1000 هم قبولی داشتیم
      پردیس تا 1700-1800

      پاسخ
  15. محمد

    سلام مهندس جان وقتتون بخیر.

    من یک سوالی داشتم خیلی ممنون میشم اگه جواب بدید چون به نظر شما خیلی اعتماد دارم.

    من رتبه 882۸ منطقه یک وتراز 8331 شدم من در اولویت های اول پرستاری های روزانه وشبانه تهران و ورامین و البرز و بعدش شاهد زدم ولی دعوت به مصاحبه نشدم حالا به نظر شما ترازم نرسیده یا انتخاب های قبلی قبول شدم؟

    خیلی ممنون میشم از پاسخ گوییتون.

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      البته پرستاری شبانه نداره.
      اگر پردیس نزدید هیچ کدوم از این انتخاب ها روزانشون رو نمیارید و احتمالا ترازتون مناسب دعوت نبوده

      پاسخ
  16. حدیث

    سلام آقای مهندس،با زیر گروه یک ۳۷۸۴ منطقه سه تراز ۹۱۰۰ اهل خوزستان ،احتمال قبولی سه رشته تعهدی یا مخصوص سیل زده رو دارم؟

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      احتمال نمیدم

      پاسخ
  17. ali

    سلام مهندس توروخدا جواب بدید

    رتبه ی زیرگروه یک منطقه یک ۱۸۰۰ عه

    تراز زیرگروه یکمم ۹۷۷۶ عه (کشوری هم ۵۶۰۰)

    چقد شانس پزشکی پردیس دانشگاه های تیپ دو مثل همدان، زنجان و… رو دارم؟

    پاسخ
  18. علی

    سلام مهندس توروخدا جواب بدید

    رتبه ی زیرگروه یک منطقه یک ۱۸۰۰ عه

    تراز زیرگروه یکمم ۹۷۷۶ عه (کشوری هم ۵۶۰۰)

    چقد شانس پزشکی پردیس دانشگاه های تیپ دو مثل همدان، زنجان و… رو دارم؟

    پاسخ
  19. پارسا

    سلام مهندس. خسته نباشید

    احتمالش هست من با رتبه ۱۰۷۰۰ زیرگروه یک دام شبانه زابل قبول شم ?خودم بومی ایتا استانم و سنجش احتمالش رو زده بود زیاد

    پاسخ
  20. علی

    سلام مهندس.۲ تا سوال داشتم .قبلا گفتم رتبه ام تو زیر گروه ۱ منطقه ۳، ۱۹۹۴و کشوری ۸۵۰۰ هست.1تو انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش من پردیس گناباد و زاهدان و آران و بیدگل رو شانس متوسط گفته بود .میخواستم ببینم چقدر احتمال داره این دوتا رو بیارم.(درصد بگین لطفا)2 آیا با زیر گروه ۲، ۱۴۰۰ تو منطقه ۳ و کشوری ۶۵۰۰ شانسم برای دارو پردیس شهید بهشتی یا اصفهان چقدر هست(درصد بگید).ممنون

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      در کل همون احتمال متوسط دارید برای پزشکی ها(البته کمی بهتر از متوسط یعنی بالای 50 درصد)
      برای هر دو شانس خوب دارید

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403