زمان برگزاری آزمون تیزهوشان

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ مدت زمان آزمون تیزهوشان Moshavergroup.com

جهت مشاوره در زمینه زمان برگزاری آزمون تیزهوشان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله از مشاورگروپ، زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳، مدت زمان آزمون تیزهوشان 1402 – 1403 و جزئیات آن شرح داده شده است. این آزمون توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد)، به هدف شناسایی و پرورش نخبگان کشور صورت گرفته و دانش‌آموزان در صورت پذیرش در آن، می‌توانند از کیفیت آموزشی بسیار بالایی استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاریخ امتحان تیزهوشان ۱۴۰۲ با ما همراه باشید.

مدت زمان آزمون تیزهوشان 1402 - 1403

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کلیه داوطلبان باید در زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ با حضور به موقع در جلسه آزمون در این رقابت شرکت کرده و به دنبال کسب بهترین نتیجه باشند. افرادی که در بازه زمانی 15 تا 25 فروردین برای شرکت در آزمون ورودی مدارس استعداد درخشان ثبت نام کرده بودند، با در دست داشتن کارت ورود به جلسه باید در تاریخ برگزاری آزمون به محل برگزاری ازمون استعدادهای درخشان مندرج بر روی کارت مراجعه نمایند. اما زمان آزمون تیزهوشان چه تاریخی است و در واقع آزمون تیزهوشان کی برگزار می شود؟

زمان برگزاری ازمون تیزهوشان مطابق با اطلاعات مندرج در دفترچه آزمون تیزهوشان 1402 ، در تاریخ های یک و دو تیر 1402 تعیین شده است. کلید اولیه تصحیح طراحان آزمون، یک هفته بعد از تاریخ آزمون تیزهوشان و کلید نهایی پس از تایید کمیته فنی، توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان بر روی سایت my.medu.ir قرار خواهد گرفت.

فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان دبیرستان‌های دوره های اول و دوم استعدادهای درخشان، بر اساس ظرفیت پذیرش تعیین‌شده برای هر مدرسه، در سامانه بارگذاری و اعلام می‌شود.

برای کلیه داوطلبانی که در زمان ازمون تیزهوشان پذیرفته نشده‌اند، حدود دو هفته پس از اعلام نتیجه آزمون، کارنامه عدم قبولی شامل تعداد پاسخ‌های صحیح و غلط، نمره مکتسبه هر ماده درسی، امتیاز کل داوطلب و امتیاز آخرین فرد پذیرفته‌شده در مدارس مورد تقاضای او، صادر می‌شود. ضمناً اطلاعات پاسخ برگ قرائت‌شده توسط ماشین، از طریق سامانه در دسترس قرار می‌گیرد.

زمان آزمون تیزهوشان

زمان آزمون تیزهوشان برای هر پایه چه تاریخی است؟ آزمون ورودی پایه هفتم، راس ساعت ۹ صبح، روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۴/۱ برگزار می شود. زمان آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به عنوان آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم، راس ساعت ۹ صبح، روز جمعه مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۲ آغاز خواهد شد.

ورود به سامانه ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه برای حضور در زمان برگزاری ازمون تیزهوشان دانش آموزان از طریق کد ملی و رمز عبور شش رقم سریال شناسنامه ، از طریق سامانه مای مدیو my.medu.ir امکان‌پذیر می باشد. تمامی فرآیند دریافت کارت به صورت اینترنتی توسط داوطلبان انجام خواهد شد .

زمان ازمون تیزهوشان ۱۴۰۲ پایه ششم به هفتم راس ساعت 9 صبح، روز پنجشنبه مورخ 1402/4/1 و زمان ازمون تیزهوشان ۱۴۰۲
پایه نهم به دهم ، راس ساعت 9 صبح، روز جمعه مورخ 1402/4/2 است

hamgam.medu.ir | ورود به سایت همگام | سایت سامانه همگام مدارس

مدت زمان آزمون تیزهوشان 1402 - 1403

مدت زمان آزمون تیزهوشان 1402-1403

مدت زمان آزمون تیزهوشان 1402 – 1403،  به تعداد سوالات آزمون بستگی دارد. در ادامه تعداد سوالات، ضرایب دروس و مدت زمان آزمون تیزهوشان برای هر دو آزمون ورودی مدارس استعداد درخشان پایه هفتم و دهم در این بخش توضیح داده خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم

همانطور که در بخش های قبلی به آن اشاره شد زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم،  روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۲/۴/۱ تعیین شده است و آزمون راس ساعت ۹ صبح برگزار می گردد. سوالات آزمون به شیوه چهارگزینه‌ای، به منظور سنجش “هوش”، “استعداد” و “خلاقیت” دانش‌آموزان توسط متخصصان و کارشناسان این حوزه طراحی می‌شود. در هریک از سوالات، فقط یکی از گزینه‌ها که در مقایسه با سایر گزینه‌ها انتخاب مناسب‌تری است، به عنوان پاسخ صحیح آن سؤال در نظر گرفته می‌شود.

  • به ازای هر پاسخ صحیح، 3 نمره مثبت و به ازای هر پاسخ غلط، 1 نمره منفی برای داوطلب در نظر گرفته می‌شود .
  • برای سوالات بدون پاسخ، نمره ای منظور نخواهد شد.
  • چنانچه داوطلب در سؤالی بیش از یک گزینه را علامت زده باشد، 1 نمره منفی برای او منظور خواهد شد.
  • تعداد دفترچه و سوالات، سهم امتیاز هریک از دفترچه‌ها و مدت زمان پاسخگویی به سوالات، هفته قبل از تاریخ ازمون تیزهوشان ۱۴۰۲ از طریق سامانه my.medu.ir اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدت زمان آزمون تیزهوشان نهم

مدت زمان آزمون تیزهوشان نهم 50 تا 70 دقیقه اعلام شده است و با توجه به اینکه در دفترچه سوالات 50 عدد سوال وجود دارد، در زمان امتحان تیزهوشان به طور متوسط دانش آموزان به ازاء هر سوال یک دقیقه فرصت دارند. لازم به ذکر است سوالات امتحانی شامل دو دسته سوال “استعداد تحلیلی” و “استعداد تحصیلی” می باشد.

مدت زمان آزمون تیزهوشان 1402-1403 تعداد سؤال سوالات استعداد تحلیلی
50 دقیقه  50 استعداد تحلیلی
 
 
مدت پاسخ گویی منابع طرح سؤال ضریب سمپاد مهارتی ضریب


ادبیات و علوم انسانی

ضریب علوم تجربی ضریب ریاضی فیزیک تعداد سؤال سوالات استعداد تحصیلی
70دقیقه سوالات از محتوای تمامی کتاب های درسی پایه هشتم سال تحصیلی 1400 – 1401 و تمامی کتاب های درسی پایه نهم سال تحصیلی

1401 – 1402 طراحی خواهد شد.

 1 1  1  1  10 قرآن و معارف اسلامی
 2  4  2  2  10 زبان و ادبیات فارسی
 1 1  1  1  10 مطالعات اجتماعی


(تاریخ، جفرافیا، اجتماعی)

 3  2  4  2  10 علوم تجربی
 3  2  2  4  10 ریاضیات
           50 جمع کل

هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان

امکان پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان ، همزمان با دریافت کارت ورود به جلسه (یک هفته قبل از تاریخ آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲)، از طریق همین سامانه فعال خواهد شد. 

تاکید می‌شود کارت ورود به جلسه، صرفاً جهت دانش آموزانی فعال خواهد شد که پرداخت خود را به صورت کامل انجام داده و کد رهگیری دریافت نموده باشند.

توصیه می شود برای اطلاع از نحوه پرداخت هزینه و انجام تمامی مراحل ثبت نام و دریافت رسید، انتخاب مدرسه ثبت نام مدارس شاهد برای پایه ششم به هفتم و برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان و نموه دولتی و معرفی منابع آزمون و … می توانید با مشاوران مجرب مرکز مشاور گروپ از طریق شماره ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳ (بدون گرفتن پیش شماره و از طریق تلفن ثابت تماس) حاصل نمایید.

در صورت هر گونه مشکل ورود به سامانه مای مدیو و یا مشاوره ثبت نام و انجام تمامی مراحل ثبت نام مدارس نمونه دولتی، اعلام نتایج مدارس نمونه دولتی می توانید با مشاوران مرکز مشاور گروپ از طریق شماره گیری شماره ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۳ (بدون گرفتن پیش شماره و از طریق تلفن ثابت منزل) تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول ثبت نام مدارس تیزهوشان

✔️تاریخ آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ چه زمانی است؟

✔️تاریخ امتحان تیزهوشان ۱۴۰۲ تیر ماه تعیین شده است، برای اطلاع از زمان ازمون تیزهوشان به مقاله مراجعه کنید چرا که در این مقاله مشاور گروپ برای هر دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم ذکر شده است.

✔️زمان امتحان تیزهوشان چقدر است؟

✔️زمان امتحان تیزهوشان بسته به تعداد سوالات تعیین می شود و مطابق با اطلاعات مندرج در دفترچه ثبت نام تیزهوشان ، زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ حدود 50 تا 70 دقیقه خواهد بود.

✔️ساعت شروع آزمون تیزهوشان کی است؟

✔️آزمون های ورودی مدارس استعداد درخشان راس ساعت 9 صبح آغاز می گردند.

4.1/5 - (7 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه زمان برگزاری آزمون تیزهوشان

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مقدم

    آزمون ششم به هفتم ذکر شده همه دورس پایه 5 و 6( الا یک درس) خیلی خوب باشد. فقط نوبت اخر یا در هر دو نوبت؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی