اطلاعیه سازمان سنجش | تاریخ ثبت نام و شرایط شرکت در آزمون سراسری ۱۴۰۰

اطلاعیه سازمان سنجش | تاریخ ثبت نام و شرایط شرکت در آزمون سراسری

جهت مشاوره در زمینه اطلاعیه سازمان سنجش | تاریخ ثبت نام و شرایط شرکت در آزمون سراسری ۱۴۰۰

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

اطلاعیه سازمان سنجش | تاریخ ثبت نام و شرایط شرکت در آزمون سراسری ۱۴۰۰ :  به ‌اطلاع‌ متقاضيان‌ ثبت‌نام‌ و شركت‌ در آزمون‌ سراسری‌ سال 1400 در دوره ‌های‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نيمه‌ حضوری، مجازی، پرديس خودگردان دانشگاه‌ ها و موسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پيام‌ نور (آموزش‌ از راه‌ دور) و موسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غيرانتفاعی‌ و غيردولتی‌ و همچنين رشته ‌های تحصيلی دانشگاه آزاد اسلامی می ‌رساند كه‌ ثبت‌نام‌ برای‌ شركت‌ در آزمون‌ مذكور از روز يکشنبه مورخ 99/11/12 (دوازدهم بهمن ماه‌ 1399) منحصرا از طريق درگاه اطلاع ‌رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org آغاز و در روز شنبه مورخ 99/11/18 (هيجدهم بهمن ماه‌ 1399) پايان می ‌پذيرد؛ لذا متقاضیان می ‌توانند در مهلت‌ مقرر براساس توضيحات زیر برای شركت در اين آزمون اقدام نمايند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ثبت نام کنکور سراسری

***براساس مصوبه جلسات 24 و 25 مورخ 22/7/99 و 20/8/99  شورای سنجش و پذیرش دانشجو يادآور می شود که سوالات آزمون سراسری سال 1400 و بعد از آن برای همه متقاضیان اعم از نظام قدیم و نظام جدید، صرفا بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید 3-3-6 طراحی و برگزار خواهد شد.

تاریخ ثبت نام و شرایط شرکت در آزمون سراسری

ثبت نام کنکور سراسری 1400، از تاریخ 12 بهمن آغاز شده و تا تاریخ 18 بهمن ماه 99 ادامه دارد. براساس اطلاعیه سازمان سنجش داوطلبان به منظور ثبت نام باید مدارک و شرایط زیر را داشته باشند:

ثبت نام کنکور سراسری از ساعت 19 روز یکشنبه 12 بهمن ماه 99، از طریق سایت سازمان سنجش کشور آغاز می شود.

  • دارا بودن ديپلم نظام آموزشی جديد 3-3-6 ، اعم از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای يا كاردانش و يا اخذ ديپلم تا تاریخ 1400/06/31.
  • دارا بودن مدرک پيش‌دانشگاهی و يا اخذ مدرك پيش ‌دانشگاهی تا تاریخ 1400/06/31.
  • دارا بودن ديپلم دوره چهارساله نظام قديم.
  • دارا بودن مدرک كاردانی (فوق ديپلم).

****دارندگان ديپلم فنی و حرفه ای و كاردانش (نظام آموزشی غیر 3-3-6) كه فاقد مدرک پيش دانشگاهی يا كاردانی هستند حق ثبت‌نام در آزمون سراسری سال 1400 را ندارند و در صورت ثبت نام در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام کنکور سراسری 1400

دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون حاوی اطلاعات مربوط به شرايط عمومی و اختصاصی، مقررات وظيفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غير ايرانی و توضيحات مربوط به سهميه ايثارگران و … است، که هر متقاضی می‌بایست با مطالعه آن در صورتی كه داراي شرايط مندرج در دفترچه ‌باشد، در اين آزمون ثبت‌نام نمايند.

شرایط ثبت نام دانشجویان دوره روزانه در کنکور سراسری 1400

دانشجويان دوره روزانه دانشگاه ‌ها و موسسات آموزش عالی در صورتی می ‌توانند در آزمون سراسری سال 1400 ثبت ‌نام و شركت نمايند كه اولا واجد شرايط عمومی و اختصاصی ثبت‌نام آزمون مذكور باشند و ثانيا حداكثر تا تاريخ 99/12/25 نسبت به انصراف قطعیي از تحصيل اقدام نمايند. متقاضیان مذكور، در صورت عدم انصراف قطعی از تحصيل تا تاريخ تعيين شده، در صورت موفقيت و قبولی در آزمون، مجاز به ثبت‌نام و ادامه تحصيل در رشته قبولی جديد خود نيستند و به عنوان متقاضی متخلف تلقی خواهند شد.

پذيرفته‌ شدگان‌ دوره ‌های‌ روزانه‌ آزمون‌ سراسری‌ سال‌ 1399 در صورت ثبت ‌نام و شركت در آزمون سراسری سال 1400، ضمن رعايت موضوع تاريخ انصراف، توجه داشته باشند كه منحصرا مجاز به انتخاب رشته در دوره ‌های غير روزانه (نوبت دوم «شبانه»، نيمه‌حضوری، پيام نور، غير انتفاعی، پرديس خودگردان، مجازی و رشته ‌های تحصيلی دانشگاه آزاد اسلامی) بوده و فقط در اين دوره‌ها گزينش خواهند شد.

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه | شرایط انصراف از تحصیل

اطلاعیه سازمان سنجش | تاریخ ثبت نام و شرایط شرکت در آزمون سراسری ۱۴۰۰

در ادامه مقاله شرایط استفاده از سهمیه ها، نحوه ثبت نام متقاضیان، هزینه ثبت نام کنکور سراسری و نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نامی برای داوطلبان کنکور سراسری 1400 به صورت کامل و براساس آخرین اطلاعیه سازمان سنجش کشور بیان شده است.

شرایط استفاده از سهمیه ها در کنکور سراسری 1400

آن دسته از متقاضيانی كه با استفاده از سهميه شاهد و ايثارگر، يک بار در رشته های تحصيلی دوره روزانه با آزمون يا بدون آزمون (برای پذيرفتهشدگان رزمنده از سال 1368 به بعد و برای پذيرفتهشدگان سهميه شاهد از سال 1376 به بعد) پذيرفته شدهاند، اعم از اينكه از رشته قبولی انصراف داده و يا در رشته قبولی ثبت نام كرده و يا نكرده باشند، حق استفاده مجدد از سهميه مذكور در آزمون سراسری در هيچ دوره‌ای اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غيرانتفاعی، پيام نور، شهريه پرداز، پرديس خودگردان، مجازی، دانشگاه آزاد اسلامی و … را نخواهند داشت. به عبارت ديگر متقاضیان مشمول اين ماده تحت هيچ عنوان حق استفاده مجدد از اين سهميه در تمامی دوره‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی را ندارند.

راهنمای کامل استفاده از سهمیه های کنکور سراسری 1400

تکالیف متقاضیان برای‌ شركت‌ در کنکور سراسری

تاریخ ثبت نام و شرایط شرکت در آزمون سراسری ۱۴۰۰ در ادامه بیان شده است. متقاضی‌ شركت‌ در آزمون‌ بايد هر يک از اقدام هاي زير را به موقع‌ و در مهلت‌ مقرر انجام‌ دهد:

  1. مطالعه دفترچه راهنمای ثبت ‌نام (دفترچه شماره 1) در آزمون سراسری سال 1400.
  2. خريد كارت اعتباری ثبت ‌نام از درگاه اطلاع‌ رسانی سازمان سنجش.
  3. ثبت‌نام از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در زمان مقرر (99/11/12 لغايت 99/11/18).
  4. مراجعه به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصيلی متقاضیان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ‌ها به نشانی: http://dipcode.medu.ir  برای دريافت كد های سوابق تحصيلی.
  5. پرينت كارت‌ شركت در‌ آزمون.
  6. حاضر شدن در محل‌ و حوزه امتحانی تعيين‌ شده در كارت شرکت در آزمون‌ و پاسخ دادن به سؤالات.

هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1400

با توجه به اينكه پرداخت هزينه ثبت ‌نام کنکور سراسری منحصرا به صورت اينترنتی انجام می ‌شود، متقاضیان لازم است به وسيله كارت ‌های عضو شبكه بانكی شتاب كه پرداخت الكترونيكی آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع رسانیسازمان سنجش و پرداخت مبلغ 540.000 (پانصدوچهل هزار) ريال به عنوان وجه ثبت‌نام شركت در آزمون، نسبت به دريافت اطلاعات كارت اعتباری (شماره سريال 12 رقمی) اقدام نمايند.

چنانچه متقاضی ثبت‌نام در 2 يا 3 گروه آزمايشی ‌باشد، لازم است كه به ازای هر گروه آزمايشی، مبلغ 540.000 (پانصدوچهل هزار) ريال ديگر نيز از همين طريق پرداخت و اطلاعات كارت اعتباری را دريافت نمايد.

چنانچه متقاضی علاقه‌مند به شركت در گزينش رشته‌ های تحصيلی دانشگاه پيام‌نور باشد، لازم است كه نسبت به پرداخت مبلغ 137/000 (يکصد و سی و هفت هزار) ريال ديگر نيز از همين طريق، اقدام و اطلاعات كارت اعتباری (شماره سريال 10 رقمی) را دريافت نمايد.

چنانچه متقاضی علاقه‌مند به شركت در گزينش رشته ‌های تحصيلی موسسات آموزش عالی غيردولتی و غيرانتفاعی باشد، لازم است كه نسبت به پرداخت مبلغ 137/000 (يکصد و سی و هفت هزار) ريال ديگر نيز از همين طريق، اقدام و اطلاعات كارت اعتباری (شماره سريال 10 رقمی) را دريافت نمايد.

دریافت کد سوابق تحصیلی ثبت نام کنکور سراسری

تاریخ ثبت نام و شرایط شرکت در آزمون سراسری در مقاله بالا بیان شد. در ادامه مشمولان دریافت کد سوابق تحصیلی ارائه داده شده است:

***این دسته از متقاضیان قبلا می ‌بايست طبق اعلام مدارس محل تحصيل با مراجعه به سامانه فوق كد سوابق تحصيلي خود را دريافت نموده و در زمان ثبت‌نام با درج كد سوابق تحصيلی در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش، اطلاعات فردی خود را مشاهده ‌نمايند.

  •  كد سوابق تحصيلی برای ديپلمه‌ های سال 1384 تا سال 1399 شاخه نظری (نظام سالی واحدی يا ترمی واحدی و همچنين نظام آموزشی جديد 3-3-6 ) رشته ‌های تحصيلی رياضی فيزيک، علوم تجربی، ادبيات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی.
  • كد سوابق تحصيلی برای متقاضیان با مدرک پيش‌ دانشگاهی رشته های رياضی فيزيک، علوم تجربی، ادبيات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر كه مدرک دوره پيش ‌دانشگاهی خود را از سال 1391 تا 1399 اخذ نموده‌اند.

*****دارندگان مدرک پيش‌ دانشگاهی سال های 1391 تا 1399 در صورتی كه اطلاعاتشان در بانک اطلاعاتی مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش وجود نداشته و يا ناقص باشد، ابتدا برای تكميل اطلاعات خود به سامانه http://dipcode.medu.ir مراجعه نمايند. در صورت تاييد اطلاعات آنان از سوی آموزش و پرورش، می توانند تا تاريخ 99/11/18 با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور در آزمون سراسری سال 1400 ثبت نام نمايند.

تاریخ ثبت نام و شرایط شرکت در آزمون سراسری

داوطلبان پس از آگاهی از تاریخ ثبت نام و شرایط شرکت در آزمون سراسری باید فرآیند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی از تاریخ 12 الی 18 بهمن ماه و از طریق سایت سازمان سنجش کشور انجام دهند.

ثبت نام برای پذيرش در دانشگاه ‌ها و موسسات آموزش عالی سال 1400 و همچنين دانشگاه آزاد اسلامی، منحصرا از طريق سایت سازمان سنجش امكان‌پذير است؛ لذا متقاضیان لازم است كه ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه نموده و در صورت واجد شرايط بودن، نسبت به پرداخت هزينه خريد كارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون، اقدام كنند و سپس مراحل بعدس را به انجام برسانند.

ویرایش اطلاعات ثبت نامی کنکور سراسری 1400

آن دسته از متقاضیانی كه مشمول سوابق تحصيلی نيستند، اجازه ويرايش تمامی اطلاعات ثبت‌نامی خود را دارند.

ب- آن دسته از متقاضیانی كه مشمول سوابق تحصيلی هستند، اجازه ويرايش اطلاعات خود را دارند؛ اما اجازه ويرايش اطلاعات سوابق تحصيلی را نخواهند داشت.

تاریخ ثبت نام و شرایط شرکت در آزمون سراسری در این مقاله بیان شد. برای ثبت نام کنکور سراسری 1400، می توانید با کارشناسان مجموعه مشاور گروپ به شماره 9099071614 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه اطلاعیه سازمان سنجش | تاریخ ثبت نام و شرایط شرکت در آزمون سراسری ۱۴۰۰

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. دانش آموز نظام قدیم

    سلام من دانش آموز نظا م قدیم هستم. آیا در مدت باقی مانده امکانش هست به رتبه 3000منطقه دو برسم. با توجه به اینکه نظام جدید تغییر کرده

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی