ثبت نام آزمون زبان دکتری پیام نور ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون زبان دکتری پیام نور

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون زبان دکتری پیام نور ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دانشجویان دوره دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور، ملزم به ارائه گواهی قبولی در آزمون زبان دکتری پیام نور ETPNU  و یا سایر آزمون های استاندارد اعلامی در دستورالعملی که در این مقاله ارائه شده است تا قبل از برگزاری آزمون جامع می باشند. در این مقاله به سوالات متداول داوطلبان پیرامون ثبت نام آزمون زبان دکتری پیام نور ۱۴۰۲ پاسخ خواهیم داد، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ثبت نام آزمون زبان پیام نور ETPNU

برای ثبت نام آزمون زبان پیام نور ETPNU لازم است نکاتی را در ارتباط با این آزمون بدانید:

ETPNU  نام آزمون زبان پيام نور است،‌ که برگرفته شده از آزمون تافل کاغذی  بوده و بصورت دوره ای برای دانشجويان دکتری تخصصی دانشگاه پيام نور برگزار می شود. لازم به ذکر است اين دانشجويان بايد مدرک ETPNU و يا ديگر آزمون های ملی زبان را تا قبل از برگزاری آزمون جامع گرفته باشند.

آزمون زبان دکتری پیام نور ETPNU حداقل در چهار نوبت در سال با تشخيص و برنامه ريزی مرکز سنجش و آزمون برگزار می گردد. در صورت قبولی یا عدم قبولی در یک دوره، می توان در دوره های بعدی نیز ثبت نام کرد؛ هم با هدف قبولی و  هم با هدف ارتقاء نمره.

آزمون زبان دکتری پیام نور ETPNU معمولا در ۶ استان آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، فارس، و کرمانشاه برگزار می شود. البته در اطلاعيه های برگزاری آزمون (چهار بار در سال) ممکن است شهرهای ديگری نيز اضافه يا شهرهای مذکور حذف شوند. بنابراين بطور دقيق شهرهای محل برگزاری آزمون و تاريخ برگزاری آنها در خود اطلاعيه های ثبت نام آزمون زبان پیام نور ETPNU  درج می شوند.

زمان ثبت نام آزمون زبان دکتری پیام نور

زمان ثبت نام آزمون زبان دکتری پیام نور، از تاریخ 7 تا 23 آبان  ماه خواهد بود. متقاضیان در این زمان فرصت دارند از طریق سایت ثبت نام آزمون زبان پیام نور،‌ اقدام به ثبت نام نمایند.

زمان برگزاری آزمون زبان پیام نور

چهل و یکمین دوره آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور (PNUET) روز یک شنبه ۲۹ آبان ماه سال جاری به صورت الکترونیکی در مراکز استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان، هرمزگان، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، مازندران، فارس، کرمان، کرمانشاه، گلستان، خراسان رضوی، همدان و یزد برگزار می‌شود.

جدول زمانبندی آزمون زبان دکتری پیام نور
ثبت نام زمان برگزاری آزمون زبان پیام نور
7 تا 23 آبان 29 آبان

نحوه ثبت نام آزمون زبان دکتری پیام نور

ثبت نام آزمون زبان دکتری پیام نور، به صورت اینترنتی در سایت ثبت نام آزمون زبان دکتری پیام نور به نشانی azmoon.pnu.ac.ir ، صورت خواهد گرفت.

نحوه ثبت نام آزمون زبان دکتری پیام نور، به صورت گتم به گام به شرح زیر است:

  • مراجعه به سایت ثبت نام آزمون ETPNU به نشانی azmoon.pnu.ac.ir
  • انتخاب گزینه ثبت نام آزمون زبان دکتری دانشگاه پیام نور
  • کلیک بر روی گزینه ” ثبت نام آزمون زبان دکتری پیام نور
  • انتخاب گزینه ” خرید شماره پرونده ” و وارد کردن شماره ملی، ایمیل و شماره تلفن همراه
  • پرداخت هزینه آزمون  زبان دکتری پیام نور و دریافت  کد رهگیری
  • بازگشت به صفحه قبل، انتخاب گزینه ” تکمیل اطلاعات ” و وارد کردن اطلاعات خواسته شده

برای شرکت در آزمون زبان پیام نور لازم است ابتدا به سایت ثبت نام پیام نور به نشانی exam.pnu.ac.ir مراجعه کرده و پس از خرید شماره پرونده اقدام به ثبت نام کنید.

  • برای ورود به سایت امتحانات پیام نور ابتدا به نشانی مراجعه کنید.

 نتایج آزمون زبان پیام نور

  • با کلیک روی گزینه خرید کارت اعتباری، می توانید با پرداخت مبلغ مورد نظر، تحت عنوان هزینه آزمون،شماره پرونده را دریافت نمایید.

سایت آزمون زبان پیام نور

  • با کلیک روی قسمت ورود به سامانه، در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید، با وارد کردن کد ملی و رمز عبور خود می توانید وارد پنل کاربری خود شوید. و کارت ورود به جلسه یا نتایج ازمون را مشاهده نمایید.

ازمون زبان دانشگاه پیام نور


متقاضیان آزمون زبان دانشگاه پیام نور می بایست در زمان ثبت نام این آزمون که توسط مرکز سنجش و آموزش این دانشگاه اعلام می شود نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که هزینه ثبت نام آزمون دکتری پیام نور،‌ 152،000 تومان است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام آزمون زبان پیام نور و همچنین دستور العمل اجرای این آزمون،‌ می توانید فایل زیر را مطالعه  نمایید.

 

نمره زبان دکتری دانشگاه پیام نور

بخش هایی از دستورالعمل اجرایی ثبت نام آزمون زبان دکتری پیام نور ETPNU و همچنین، پذیرش نمرات آزمون زبان انگلیسی دانشجویان دوره دکتری تخصصی به شرح ذیل است.

در راستای اجرایی نمودن اهداف دانشگاه در گسترش آموزش، آزمون زبان انگلیسی عمومی دانشگاه پیام نور ETPNU  به عنوان یک آزمون استاندارد در سطح آزمون تافل، توسط مرکز سنجش و آزمون و در چارچوب این دستوالعمل به صورت دوره ای برگزار می گردد. دانشجویان دوره دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور، ملزم به ارائه گواهی قبولی آزمون زبان دکتری پیام نور ETPNU یا سایر آزمون های استاندارد مندرج در این دستورالعمل تا قبل از برگزاری آزمون جامع می باشند.

ساختار آزمون زبان دکتری پیام نور ETPNU

آزمون زبان دکتری پیام نور ETPNU  در موارد ذیل در سطح آزمون تافل (TOFEL) طراحی شده و شامل 100 سوال چهار گزینه ای و به شرح زیر است:

دستور زبان ( گرامر) Grammar and Structure 30 سوال
واژه و کاربرد اصطلاحات Vocabulary and Written Expressions 30 سوال
خواندن و درک مطلب Reading Comprehension 40 سوال

نمره قبولی (آزمون زبان دکتری پیام نور ETPNU) 50 از 100 می باشد.

تبصره 1: صرفا نمره مورد قبول در این آزمون برای دانشجویان دوره دکتری تخصصی شاهد و ایثارگر 40 از 100 است. برابر بند الف آیین نامه تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر، افراد واجد شرایط این تبصره با ارائه گواهی معتبر به شرح زیر هستند:

  1. جانبازان 25% و بالاتر
  2. آزادگان
  3. همسر و فرزند ( شهید، جاویدالاثر، آزاده، جانباز 25% و بالاتر)
  4. جانباز با حداقل 15% جانبازی و سه ماه سابقه حضور داوطلبانه درجبهه
  5. رزمنده با حداقل شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه

تبصره 2: دانشجویان دوره دکتری تخصصی، می توانند با کسب 80 درصد نمره قبولی آزمون ETPNU در آزمون جامع شرکت نمایند. ولی اینگونه دانشجویان باید قبل از پیش دفاع از رساله، گواهی قبولی آزمون زبان دکتری پیام نور ETPNU را ارائه نمایند. در غیر اینصورت امکان برگزاری جلسه پیش دفاع از رساله میسر نیست.

امکان پذیرش نمرات آزمون های زبان انگلیسی از سایر موسسات معتبر

علاوه بر آزمون زبان دکتری پیام نور ETPNU ، نمرات آزمون های سایر دانشگاه ها و موسسات معتبر نیز براساس جدول زیر برای دانشجویان دوره دکتری تخصصی دانشگاه مورد قبول می باشد.

حد نصاب مورد قبول برای دانشجویان شاهد و ایثارگر ( گروه بندی مندرج در تبصره ماده 1) حدنصاب مورد قبول برای دانشجویان دکتری تخصصی نام آزمون
440 550 TOEFL (PBT)

TOLIMO

100 150 TOEFL (CBT)
64 80 TOEFL (IBT)
8/4 6 IELTS Academic
40 50 MSRT (MCHE)
48 60 UTEPT*( دانشگاه تهران)

*درخصوص آزمون دانشگاه تهران (UTEPT) برای رشته های زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عرب، فقه و مبانی حقوق اسلامی، علوم و قرآن حدیث و مدرسی معارف اسلامی نمره 50 قابل قبول است ( برای دانشجویان شاهد و ایثارگران حد نصاب 40 است)

تبصره 1: در صورت عقد تفاهم نامه همکاری در پذیرش متقابل گواهی ازمون زبان انگلیسی بین دانشگاه و سایر موسسات آموزشی و پژوهشی براساس متن تفاهم نامه و ساختار آزمون مورد نظر، نمره قبولی مربوط تعیین و از طرف معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی ابلاغ می شود.

تبصره 2: دانشجویان رشته مدرسی معارف اسلامی می توانند گواهی قبولی آزمون زبان عمومی دانشگاه معارف اسلامی قم را نیز ارائه نمایند.

در صورت بروز هرگونه مشکل برای ثبت نام آزمون ETPNU می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان مجموعه به شماره 9099071613 دریافت نمایید.

آزمون زبان دکتری پیام نور

سوالات متداول ثبت نام آزمون زبان دکتری پیام نور 1401

✔️هزینه ثبت نام آزمون زبان دکتری پیام نور 1401 چقدر است؟

✔️هزینه ثبت نام آزمون زبان دکتری پیام نور 1.520.000 ریال است.

✔️زمان برگزاری آزمون زبان دکتری پیام نور ETPNU چه موقع است؟

✔️روز 1401/08/29 در مراکز پیام نور اعلامی در همین مقاله برگزار خواهد شد.

✔️ سامانه ثبت نام آزمون زبان دکتری پیام نور کدام است؟

✔️ثبت نام آزمون زبان دکتری پیام نور EPTNU از طریق سایت مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور انجام می شود که راهنمای ثبت نام این آزمون در متن مقاله ارائه شده است .

5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون زبان دکتری پیام نور ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403