زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1403

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری

جهت مشاوره در زمینه زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1403

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

به گزارش مشاور گروپ، نتایج نهایی آزمون سراسری ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی هفته دوم مهرماه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از نیمه دوم مهرماه می‌توانند نسبت به ثبت‌نام دانشجویان جدید اقدام کنند.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری

با توجه به تقویم اعلامی سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج اولیه (نمرات خام) کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه دوم خردادماه و از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد. بنابراین، داوطلبان می‌توانند در اواخر خرداد و اوایل تیر ماه نتایج اولیه را مشاهده کنند. این نتایج شامل اطلاعاتی مانند رتبه، نمره آزمون، درصدهای هر درس و … خواهد بود.

پس از اعلام نتایج اولیه، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه‌های آزاد خواهند بود. برای انتخاب رشته، می‌توانند فرم‌های مربوطه را در سایت سنجش و سایت آزمون تکمیل کنند.

مرحله بعدی، نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ است که چند هفته پس از انتخاب رشته، از طریق سایت سنجش اعلام خواهد شد. این نتایج نهایی شامل اطلاعات دقیق‌تری از جمله رتبه نهایی، نمره نهایی، وضعیت قبولی و … خواهد بود.


سال تحصیلی ورودی‌های جدید دوره کارشناسی دانشگاه‌ها به دلیل اینکه دانشجو معلمانی که از طریق آموزش و پرورش قرار است پذیرفته شوند، باید از نظر صلاحیت‌های علمی و گزینشی مورد بررسی قرار گیرند و این امر نیاز به زمان داشت در نتیجه سال تحصیلی دانشجویان جدیدالورود از هفته سوم مهر آغاز می‌شود.

مرحله دوم کنکور ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در پنج گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر، تجربی و زبان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ ) در ۴۱۷ شهرستان و ۶۶۲ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به همراه ۱۹۵۵ حوزه فرعی برگزار شد.

یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب در نوبت دوم کنکور امسال ثبت‌نام کردند که ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ داوطلب (۶۱ درصد) زن و ۴۳۲ هزار و ۱۶ داوطلب (۳۹ درصد) مرد بوده‌اند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نیز صبح و بعد از ظهر پنجشنبه و جمعه (۲۹ و ۳۰ دی سال ۱۴۰۲) با حضور ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر در ۴۱۷ شهرستان، ۵۸۵ حوزه اصلی و ۲۰۴۱ حوزه فرعی برگزار شد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، کنکور گروه آزمایشی ریاضی و انسانی در صبح روز چهارشنبه (۱۴ تیر) برگزار شد و داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز در عصر روز چهارشنبه (۱۴ تیر) به رقابت پرداختند. داوطلبان دو گروه آزمایشی تجربی و زبان نیز روز ۱۵ تیر ماه آزمون خود را برگزار کردند.

طبق آمار تفکیکی پنج گروه آزمایشی کنکور داوطلبان، گروه آزمایشی ریاضی ۱۳۶ هزار و ۸۵۱ نفر بودند که ۸۸ هزار و ۵۵۶ نفر آنها مرد و مابقی زن بودند؛ به عبارتی مردان ۶۵ درصد متقاضیان صندلی‌های گروه آزمایشی فنی مهندسی و ریاضی بوده‌اند.

تعداد ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر در گروه آزمایشی تجربی شرکت کردند که ۳۱۸ هزار و ۸۱۱ نفر آنها زن و مابقی مرد بودند. به عبارت دیگر، زنان با ۶۶ درصد بیشترین داوطلبان این گروه آزمایشی بوده‌اند.

در گروه آزمایشی علوم انسانی نیز ۳۴۳ هزار و ۵۵۱ داوطلب شرکت کردند که زنان با ۲۱۴ هزار و ۴۱۶ داوطلب (۶۲ درصد)، بیشترین متقاضیان این گروه آزمایشی بودند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، در گروه آزمایشی هنر، ۶۱ هزار و ۷۰۲ داوطلب شرکت کردند که ۴۵ هزار و ۸۸۲ نفر آن‌ها زن بودند و به عبارت دیگر زنان ۷۴ درصد متقاضیان صندلی‌های رشته‌های هنر دانشگاه‌ها بوده‌اند.

در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز ۹۲ هزار و ۲۹۷ نفر متقاضی ثبت‌نام کردند که ۶۰ هزار و ۱۶ نفر آنها زن بودند و صرفاً ۳۵ درصد مردان تمایل خود را برای شرکت در گروه آزمایشی زبان اعلام کردند.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 1403

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403