استخدام معلمان حق التدریسی

استخدام معلمان حق التدریسی

جهت مشاوره در زمینه استخدام معلمان حق التدریسی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نحوه استخدام معلمان حق التدریسی اعلام شد. وزارت آموزش و پرورش نحوه برگزاری دوره مهارت‌آموزی و استخدام ٢٥ هزار و ٥٠٠ معلم حق‌التدریسی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش‌دبستانی و خرید خدمات آموزشی را اعلام کرد. طبق این اطلاعیه افراد مشمول استخدام در این مرحله باید قبل از جذب و تبدیل وضعیت، تأییدیه گزینش را کسب کنند.

تاریخ استخدام معلمان حق التدریسی

استخدام معلمان حق التدریسی 

به گزارش مشاور گروپ و به نقل از تسنیم، علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی تهران20 با اشاره به این که وظیفه ذاتی این وزارتخانه پوشش تحصیلی حداکثری جمعیت لازم التعلیم کشور است، اظهار کرد: برای این کار قوانین مشخص در حوزه نیروی انسانی داریم و در قانون مدیریت خدمات کشوری برای معلمان رسمی مطالب مشخصی وجود دارد.

وی افزود: پراکندگی کشور و ضرورت ارائه خدمات آموزشی و پرورشی ما را ناچار می کند از نیروهای پاره وقت استفاده کنیم که تبلور آن معلمان حق التدریس هستند و براساس شرایطی در آموزش و پرورش به کار گرفته می شوند و بخشی از وظایف تعلیم و تربیت را انجام می دهند.

الهیار ترکمن گفت: از سال 88 هر فردی سابقه حق التدریس در آموزش و پرورش داشت، به استخدام در آمد و تا سال 89 تمام افراد حق التدریس و آموزش یاران نهضت سواد آموزی استخدام شدند و تعداد آنها صفر شد، اما نیاز به نیروی انسانی صفر نمی شود و در سال های بعد مجدداً از نیروهای حق التدریس استفاده کردیم.

معلمان حق التدریسی 

معلمان حق التدریسی به گروهی از معلمان مدارس ابتدایی و پیش دبستانی کشور گفته می‌شود که آموزش و پرورش بدون تعهد استخدامی مشخص از آن‌ها برای رفع نیاز به معلم به ویژه در مناطق محروم استفاده می‌کند؛ نیرو‌هایی که در مقایسه با معلم‌های رسمی با دریافتی و مزایایی به مراتب پایین تری مشغول به تحصیل هستند و در غالب موارد حقوق پرداختی به آن‌ها با تأخیر چند ماه پرداخت می‌شود.

شرایط و نحوه ثبت نام مدرس حق التدریسی معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان

پرداخت مطالبات معلمان حق التدریسی ؛ خبر خوش نوبخت برای معلمان حق التدریسی

جذب و استخدام معلمان حق التدریس

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در اجرای قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش‌وپرورش مصوب ۱۳ شهریور ۱۳۹۷مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه‌های اجرایی مربوط (الحاقات بعدی)، اطلاعیه نحوه برگزاری دوره مهارت‌آموزی و استخدام معلمین حق‌التدریسی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش‌دبستانی و خرید خدمات آموزشی اعلام شد.

این اطلاعیه مربوط به مشمولین قانون مزبور که به استناد مجوز شماره ۷۱۱۰۴۱مورخ ۸ اسفند ۱۳۹۸سازمان اداری و استخدامی کشور برای تبدیل وضعیت ۲۵هزار و ۵۰۰نفر از مشمولین که از سوی ادرارت کل آموزش‌وپرورش استان‌ها جهت گذراندن دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی به دانشگاه‌ها معرفی‌شده‌اند، است.

نحوه استخدام معلمان حق التدریسی

 مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش؛ اسامی مشمولین قانون، با کسب امتیاز لازم و در سقف ردیف‌های تخصیص‌ یافته(موضوع مجوز شماره۷۱۱۰۴۱ مورخ ۶ اسفند ۱۳۹۸  سازمان اداری ­و استخدامی کشور)  که از سوی اداره کل آموزش­ وپرورش استان سهمیه خدمتی مورد تأیید قرارگرفته از طریق مرکز برنامه­ ریزی منابع انسانی و امور اداری به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیرشهیدرجایی ارسال‌شده است. معرفی‌شدگان این مرحله می‌توانند جهت گذراندن دوره یک ساله مهارت­ آموزی، طبق آیین­ نامه اجرایی بند (۳) قانون مزبور مصوب جلسه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ هیات وزیران به‌شماره ابلاغی ۷۹۷۹۵/ت۵۶۶۱۰هـ مورخ ۳۰ شهریور ۱۳۹٨  اقدام کنند.

طبق این اطلاعیه افراد مشمول استخدام در این مرحله می­باید قبل ازجذب و تبدیل وضعیت، تأییدیه گزینش را کسب کنند. نحوه انجام مراحل گزینش مطابق قوانین و مقررات مربوط، متعاقباً از طریق دبیرخانه هیات مرکزی گزینش به افراد مشمول قانون اعلام می شود.

شرایط عمومی استخدام معلمان حق التدریسی

اخذگواهی صحت مزاج (آزمایشات و معاینات بدو استخدام) و عدم سوءپیشنه از مرجع مربوط قبل از پایان پودمان اول آموزشی(حداکثرتا مورخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰)، الزامی است.

دوره آموزشی برای استخدام معلمان حق التدریس

قاسم احمدی لاشکی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی و آغاز دوره‌های آموزشی آنها در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: افراد مشمول استخدام ۴ گروه آموزش‌دهنده، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، خرید خدمات و پیش‌دبستانی‌ها بودند.

وی افزود: در شیوه‌نامه‌ای که برای استخدام این افراد آماده کردیم در بند ۶.۲ مشکل ایجاد شد چون سند مالی دریافت حقوق باعث شد ۹۵ درصد نیروهای پیش دبستانی دچار مشکل شوند و اعتراضاتی انجام شد بنابراین اصلاحیه‌ای را داشتیم که ابلاغ شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ادارات کل براساس آخرین شیوه نامه اقدام می‌کنند، برای امسال سهمیه استخدام ۲۵ هزار و ۴۹۷ نفر را داریم که این سهمیه برای ۳۱ استان تقسیم شده است، هر استان سهمیه خود را می‌داند و براساس آن اقدام به شناسایی افراد مشمول می‌کند.

احمدی لاشکی گفت: دانشگاه فرهنگیان آماده پذیرش این افراد برای دوره یک ساله است و پس از کسب نمره قبولی در آزمون پایان دوره به استخدام در می‌آیند.

۲۵هزار نیروی حق التدریسی آموزش و پرورش استخدام می شوند

معاون وزیر حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ا ز جذب ۲۵ هزار و ۴۹۷ نیروی حق التدریسی و نهضت سواد آموزی تاپایان برنامه ششم توسعه استخدام می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم احمدی لاشکی ظهر سه شنبه در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، با اشاره به قانون جذب نیروی‌های حق التدریس، نهضت سواد آموزی، خرید خدمت و پیش دبستانی افزود: اولین گروه از تبصره ۱۰ ماده ۱۷ از یک بهمن ماه سال ۹۹ راهی دانشگاه فرهنگیان می‌شود و پس از موفقیت در یک دوره یک ساله استخدام می‌شوند.

وی ادامه داد: در قالب این قانون ۲۵ هزار و ۴۹۷ نفر تا پایان برنامه ششم توسعه، جذب آموزش و پرورش خواهند شد که با اجرایی شدن آن بخشی از کمبود نیروی انسانی این وزارتخانه جبران می‌شود.

الحاقیه تعیین تکلیف وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریسی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، الحاقیه بخشنامه تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

در صورتی که مشمولین حق التدریس شاغل و دارای کد پرسنلی، امکان ارائه اسناد مالی دریافت حقوق از محل مشارکت‌های مردمی را نداشته باشند به شرط احراز همکاری آنها با آموزش و پرورش و دارا بودن سایر شرایط قانونی و تایید کارگروه منطقه و شهرستان و پذیرش مسئولیت قانونی صحت اطلاعات، در فهرست مشمولین تبدیل وضعیت قرار می‌گیرند؛ فهرست افراد مشمول این تبصره باید به تأیید کارگروه و مدیرکل استان برسد.

 به منظور حصول اطمینان از اجرای صحیح و عادلانه قانون و تضمین حقوق ذینفعان، کارگروه استانی موضوع شیوه نامه مزبور موظف است نسبت به دریافت شکایات و اعتراضات احتمالی افراد اقدام و با بررسی کامل مدارک و مستندات ارائه شده توسط شاکی و احراز شرایط قانونی، پرونده جهت بررسی نهایی و طرح در کمیته سرمایه انسانی وزارت متبوع به مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری ارسال شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تاریخ دقیق استخدام معلمان حق التدریسی می توانید با شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه استخدام معلمان حق التدریسی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. علی اکبر از آمل

    سلام

    شرایط ثبت نامش چیه ؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی