تاثیر موسیقی حین درس خواندن

موسیقی حین درس خواندن2

جهت مشاوره در زمینه تاثیر موسیقی حین درس خواندن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تاثیر موسیقی حین درس خواندن مثبت است یا منفی، راندمان درک مطالب را بالاتر می برد یا خیر؟ اگر راندمان را بالا تر می برد چه موسیقی بهتر است گوش دهید؟ این ها سوالاتی است که تماما در این مقاله به آن پاسخ می دهیم. تاثیر موسیقی حین درس خواندن در بیشتر موارد و اکثر افراد منفی است و سبب کاهش تمرکز و پرش حواس می شود. هرچند که در لحظات اول شروع درس خواندن حس خوبی به شما دست دهد و احساس کنید انرژی بیشتری دارید. تحقیقات نشان می دهد گوش دادن به موسیقی حین درس خواندن چیزی حدود 60 درصد تمرکز شما را حین درس خواندن کاهش می دهد. خبر بد اینکه گوش دادن به موسیقی درست قبل از شروع درس خواندن چیزی حدود 30 درصد تمرکز شما را کاهش می دهد. کافیست امتحان کنید. یک آزمون آزمایشی، و یا تعدادی تست مثلا 30 تست انتخاب کنید. 3 تا 30 تست یعنی مجموعا 90 تست. سعی کنید تست ها از نظر سختی و آسانی در یک سطح باشند.حال در سه روز متفاوت در شرایطی که ذکر خواهیم کرد 30 تست بزنید.

1- حین تست زنی موسیقی پخش کنید.

2- قبل از تست زدن موسیقی گوش کنید و بلافاصله قبل از شروع تست زنی آن را قطع کنید.

3- حداقل 3 ساعت قبل از شروع تست زنی هیچ موسیقی یا صوت و تصویر تاثیر گذاری گوش نکنید و یا مشاهده نفرمایید.

حتما و حتما تست ها را به صورت زمان دار بزنید و بعد از پایان تست زنی درصد های خود را محاسبه نمایید. اشتباهاتتان را بررسی نمایید تا بفهمید ایراد های شما بیشتر بی دقتی بوده و یا نداشتن دانش کافی.

چیزی بیشتر از 80 درصد از شما، در این مقایسه خواهید دید که در حالت 1 درصدتان نسبت به حالت 2 و3  کمتر بوده و بیشتر اشتباهاتتان از روی بی دقتی و گاها نداشتن حوصله کافی برای تفکر عمیق بر روی تست ها بوده است. حالت 2 نیز به همین صورت چیزی میان حالت 1 و3 قرار خواهد گرفت.

تاثیر موسیقی حین درس خواندن

تاثیر موسیقی حین درس خواندن

چیزی که در باره ی تاثیر موسیقی حین درس خواندن باید بدانید این است که بخشی ازمغز شما حتی اگر خودتان هم به وضوح متوجه نباشید درگیر موسیقی پخش شده می شود. این موسیقی ها قطعا مورد علاقه شما هستند که مورد انتخابتان بوده و دوست دارید آن ها بشنوید. با این موسیقی ها خاطره دارید و ضمیر ناخودآگاهتان با این موسیقی ها همراهی می کند حتی اگر تصور کنید که  این موسیقی تاثیری در تمرکزتان ندارد و یا تاثیر مثبت در درس خواندنتان دارد. این کار باعث کاهش جذب اطلاعات توسط مغز می شود. شاید برایتان پیش آمده باشد که در حال گوش دادن به موسیقی باشید و درگیر حل یک مساله سخت شوید. بعد از زمان کوتاهی احساس خواهید کرد که عصبی شده اید و نمی توانید روی بخش سخت مسائل تمرکز کنید.

پس با این اوصاف

موسیقی حین درس خواندن ممنوع مگر آنکه خلافش ثابت شود

مقاله تاثیر موسیقی حین درس خواندن یک اما دارد. برخی از افراد هستند که در سکوت محض و یا شنیدن صدای طبیعی افراد تمرکزشان را از دست می دهند و با پخش یک موسیقی حس می کنند که متمرکز ترند. و یا گوش کردن به موسیقی در کاهش استرس به آن ها کمک می کند. اگر پس از انجام تست بالا درصد های شما هم گویای چنین واقعیتی بود شما جز معدود افرادی هستید که در واقع حین درس خواندن موسیقی به شما کمک می کند. پیشنهاد مشاورگروپ به شما این است که از موسیقی های بی کلام و البته ملایم استفاده نمایید تا ذهنتان را درگیر و خسته نکند. البته توجه نمایید که موسیقی خیلی هم خواب آور نباشد. انتخابی که هم انرژی بخش باشد و هم حواستان را پرت نکند حتی درصدی. فراموش نکنید که شما در حال وقت صرف کردن برای درس خواند و موفقیت در امتحان و کنکورتان هستید.

تاثیر موسیقی حین درس خواندن

 اگر مایل نیستید که بعد از گذاشتن وقت بسیار پای درس و کتاب به خاطر جمع نبودن 100 درصد حواس و تمرکز نتیجه راضی کننده نباشد ، به توصیه های این مقاله عمل نمایید. ما درک می کنیم که گوش دادن به موسیقی برایتان لذت بخش است. استراحت ذهنی مینمایید و انرژی می گیرید. اما بهتر است گوش دادن به موسیقی را به زمانی بعد از درس خواندن، رفت و آمد، یا حین کارهایی که نیاز به تمرکز کمتری دارند (مثل زمان خلاصه برداری و مرتب کردن کتاب هایتان و… ) موکول نمایید، تا نتیجه بهتری بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تاثیر موسیقی حین درس خواندن

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی