میزان تاثیر سهمیه 5 درصدی در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 97 – 98

میزان تاثیر سهمیه 5 درصدی در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی

جهت مشاوره در زمینه میزان تاثیر سهمیه 5 درصدی در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 97 – 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بدیهی است که سهمیه ها تاثیرات خاصی بر روند تحصیلی داوطلبان دارند. تاثیرات مثبت سهیمه ها را می توان در زمان پذیرش، شهریه و غیره به روشنی دید. تاثیر سهمیه 5 درصدی در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 97 – 98 نیز یکی از سهمیه هایی است که به قشر خاصی از جامعه تعلق می گیرد و مزایای مخصوص به خود را دارد. در ادامه اطلاعاتی راجع به تاثیر سهمیه 5 درصدی در پذیرش بدون کنکور سراسری 97 – 98 آورده شده است. برای پیدا کردن پاسخ سوالات خود، همین حالا با شماره گیری 9099071613  با  مشاور گروپ تماس بگیرید و از راهنمایی های تحصیلی تخصصی این مرکز مشاوره معتبر بهره ببرید.

تاثیر سهمیه 5 درصدی در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 97 – 98

سهمیه 5 درصدی در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 97 – 98 به افراد خاصی تعلق می گیرد و تمامی داوطلبان نمی توانند از آن استفاده کنند. سهمیه 5 درصدی ایثارگران به این دو گروه تعلق می گیرد:

به جانبازان، همسر و فرزندان جانبازانی تعلق می گیرد که جانبازی آنها زیر 25 درصد می باشد.

به همسر و فرزندان رزمندگانی تعلق می گیرد که حداقل به مدت 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته اند.

تاثیر سهمیه 5 درصدی در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 97 – 98 بدین صورت است که اگر داوطلبان بتوانند حداکثر 70 درصد نمره آخرین نفر قبولی در هر رشته را کسب کنند، در صورتی که ظرفیت وجود داشته باشد می توانند از این سهمیه استفاده کنند. استفاده از سهمیه 5 درصدی در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی، علاوه در پذیرش، نقش مثبتی در شهریه نیز دارد. داوطلبانی که با استفاده از این سهمیه به دانشگاه راه یافته اند، امکان معافیت آنها از شهریه و حداقل تخفیف 30 درصدی وجود دارد. بنابراین تاثیر مثبتی که سهمیه 5 درصدی در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دارد باعث می شود افراد مشمول این سهمیه تلاش کنند تا از آن استفاده کنند.

افرادی که می توانند از مازاد ظرفیت سهمیه 5 درصدی در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی استفاده کنند

با توجه به اینکه در صورت عدم تکمیل ظرفیت سهمیه 25 درصدی در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 97 – 98، مابقی سهمیه به افراد مشمول سهمیه 5 درصدی تعلق می گیرد، این امکان وجود دارد که ظرفیت این سهمیه بازهم خالی بماند. در صورتی که ظرفیت سهمیه 5 درصدی در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 97 – 98 تکمیل نشود، ظرفیت باقی مانده به داوطلبان آزاد تخصیص داده می شود. دقت داشته باشید که برای استفاده از ظرفیت باقی مانده باید شرایط خاصی را داشته باشید.

داوطلبان باید دقت داشته باشند که سهمیه 5 درصدی در پذیرش بدون کنکور سراسری در صورتی اعمال خواهد شد که ارگان ذیرربط، شمولیت شما در این نوع سهمیه را مورد تایید قرار دهد. این افراد فقط باید بند مربوطه را در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی بدون کنکور دانشگاه سراسری علامت بزنند. در صورتی که درخواست آنها مورد تایید ارگان مربوطه قرار بگیرد، سهمیه ایثارگران 5 درصدی برای آنها اعمال خواهد شد. دقت داشته باشید این افراد نیازی نیست به وبگاه ایثار مراجعه کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار مربوط به ثبت نام پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی بهمن 97 و مهر 98 ، فرصت را از دست ندهید و همین حالا وارد کانال مشاور گروپ شوید.


4/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه میزان تاثیر سهمیه 5 درصدی در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی 97 – 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی