سهمیه استخدامی فرزندان ایثارگران

تاثیر سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

جهت مشاوره در زمینه سهمیه استخدامی فرزندان ایثارگران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

علاوه بر شرایط و ضوابط خاصی که برای ثبت نام در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی مشخص شده است، افراد می توانند از سهمیه ها نیز در این پروسه استفاده کنند. سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی یکی از سهمیه هایی است که افراد مشمول می توانند با توجه به شرایط، از آن استفاده کنند. در ادامه اطلاعات کاملی راجع به تاثیر سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی آورده شده است تا شما با آگاهی و کسب راهنمایی از مشاور گروپ در این راه قدم بگذارید.

تاثیر سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

با توجه به هماهنگی هایی که میان بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شده است، افراد مشمول سهمیه ایثارگری تنها از طریق شرکت در امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی می توانند برای پذیرش اقدام کنند. این افراد باید با توجه به رقابتی که میان افراد شرکت کننده وجود دارد، بتوانند نمره لازم را در این امتحان مشترک و فراگیر کسب کنند. نمره کسب شده به میزان دو برابر ظرفیت بوده و از آن برای معرفی جهت انجام مصاحبه استخدامی استفاده می شود.

افراد مشمول استفاده از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 

سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی به گروه خاصی از افراد جامعه تعلق می گیرد. این افراد به راحتی می توانند با دریافت راهنمایی از جانب کارشناسان باتجربه مشاور گروپ، در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی پذیرش پیدا کنند. افرادی که می توانند از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی استفاده کنند شامل موارد زیر می شوند:

ایثارگران سهمیه 25% درصدی: شامل جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، خواهر و بردار شهید و در نهایت همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت می شود.

ایثارگران سهمیه 5 درصد: شامل فرزندان آزادگان کمتراز 1 سال اسارت، فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد، رزمندگان با سابقه حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها و در نهایت همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها می شود.

داوطلبان باید به یاد داشته باشند برای تایید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها به معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان، معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران و معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستعضعفین مراجعه کنند.

شرایط استفاده از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 

استخدام افرادی که قصد استفاده از سهمیه 25 درصد ایثارگران را دارند، طبق شرایط و ضوابط خاصی صورت می گیرد. این افراد باید مطابق با مقررات جاری و همچنین هماهنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ثبت نام خود اقدام کنند.

با توجه به هماهنگی های انجام شده با مراکز ذکر شده، سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی  برای افراد مشمول سهمیه 25 درصدی مشخص شده است و از دیگر سهمیه ها تفکیک شده است. این افراد برای استفاده از این سهمیه ملزم هستند شغل محل های مشخص شده در سهمیه ایثارگران را انتخاب کنند.

برای آگاهی از سهمیه استخدامی مخصوص ایثارگران، همین حالا با مشاور گروپ تماس بگیرید.

فراموش نکنید این سهمیه فقط مخصوص افراد مشمول سهمیه ایثارگری بوده و در صورت عدم تکمیل، به فرد دیگری تعلق نخواهد گرفت و محفوظ باقی خواهد ماند.

یکی دیگر از شرایط استفاده از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی این است که افراد متقاضی باید در سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران یا به اختصار سیستم سجایا، وضعیت شغلی خود را مشخص کنند. این افراد باید وضعیت خود را بیکار ثبت کنند تا بتوانند از این سهمیه بهره مند شوند. در برخی از موارد داوطلبان برای بهره مندی از این سهمیه، باید به اصلاح و مشخص شدن وضعیت شغلی خود بپردازند.

کسب حد نصاب امتحان مشترک فراگیر برای افراد مشمول سهمیه 5 درصدی ایثارگران تا سقف سهمیه (5%) اجباری نیست.

تاثیر سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

جدول ضرایب ایثارگران در آزمون های استخدامی

 فرزند شهید، جانباز، آزاده، فرزندان جانبازان 25 درصد به بالا، فرزندان آزاده یک سال اسارت و بالاتر، همسر جانباز 25 درصد، همسر آزاده یک سال اسارت به بالا و خواهر و برادر شهید مشمول سهمیه 25 درصد هستند.  در این آزمون به جانباز، فرزند شهید و آزاده واجد شرایط ضریب هفت، فرزند جانباز 70 درصد ضریب 5، فرزند جانباز 50 تا 69 درصد ضریب 3 و فرزند جانباز 25 تا 49 درصد هم ضریب 2 در آزمون تعلق گرفته است.

جدول ضرایب ایثارگران در آزمون های استخدامی

 سهمیه ایثارگران  ضرایب
فرزند شهید، جانباز، آزاده ضریب 7
فرزند جانباز 70 درصد ضریب 5
 فرزند جانباز 50 تا 69 درصد ضریب 3
فرزند جانباز 25 تا 49 درصد ضریب 2
فرزندان آزاده یک سال اسارت و بالاتر
همسر جانباز 25 درصد
همسر آزاده یک سال اسارت به بالا
خواهر و برادر شهید مشمول سهمیه 25 درصد

سهمیه 5  و 25 درصد ایثارگران در استخدامی

  • افرادی که از سهمیه 25 درصدی ایثارگران استفاده می کنند، نمی توانند از سهمیه 5 درصدی استفاده کنند. بنابراین هر یک از داوطلبان در صورت دارا بودن شرایط، فقط قادر هستند که از یک نوع سهمیه استفاده کنند.
  • افراد مشمول سهمیه 25 درصدی، فقط می توانند شغل های مشخص شده مخصوص خود را انتخاب کنند.

برای آگاهی از شغل های خاص افراد مشمول سهمیه 25 درصدی، همین حالا با مشاور گروپ تماس بگیرید.

  • شرط معدل و حداکثر سن یکی از شروط اصلی پذیرش در برخی از دستگاه های اجرایی می باشد، داوطلبان مشمول سهمیه 25 درصدی ایثارگران از این شروط معاف می باشند.
  • آن گروه از داوطلبانی که جزو فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی، آزادگان از کار افتاده کلی هستند، موظف می باشند از سهمیه آزاد آزمون استخدامی استفاده کنند. تنها مزیت مطرح شده برای آنها این است که آنها نیز همچون فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان معاف از شرط معدل و سن می باشند.
  • اگر طبق قوانین بنیاد شهید و امور ایثارگران، جزو افرادی قرار ندارید که می توانند از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی استفاده کنند، حق انتخاب شغل محل های مخصوص سهمیه را نخواهید داشت.
  • استخدام بیشتر از سهمیه استخدامی 25 و 5 درصدی ایثارگران فقط در صورت کسب حد نصاب از طریق رقابت با دیگر شرکت کنندگان صورت می گیرد.
  • استفاده از سهمیه 5 درصدی فقط برای شغل هایی امکان پذیر است که ظرفیت پذیرش برای آنها بیش از 1 نفر باشد.
  • سهمیه 5 درصدی، همچون سهمیه 25 درصدی، فقط به افراد مشمول سهمیه تعلق می گیرد. در صورت عدم تکمیل ظرفیت، این سهمیه به داوطلبان آزاد تعلق نمی گیرد و همانطور محفوظ خواهد ماند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ های خود راجع به استفاده سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی و همچنین لیست انواع سهمیه در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ، همین حالا با شماره گیری 9099071613 با مرکز مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی رایگان مشاور گروپ تماس بگیرید. تمامی روزهای هفته ، از ساعت 8:00 صبح تا 12:00 شب آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستیم.

سوالات متداول داوطلبان

چه افرادی مشمول استفاده از سهمیه 25 درصدی ایثارگری می باشند؟

جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، خواهر و بردار شهید و در نهایت همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت مشمول سهمیه 25 درصدی ایثارگری می شوند.

استفاده از سهمیه 5 درصدی ایثارگری برای چه شغل هایی امکان پذیر است؟

استفاده از سهمیه 5 درصدی فقط برای شغل هایی امکان پذیر است که ظرفیت پذیرش برای آنها بیش از 1 نفر باشد.

شرایط استفاده از سهمیه ایثارگری در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی  چیست؟

شرایط و ضوابط لازم برای استفاده از سهمیه ایثارگری به صورت کامل در این مقاله بیان شده است.

3.4/5 - (54 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه سهمیه استخدامی فرزندان ایثارگران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. عاطفه

    سلام من ایثارگری 5درصد دارم ولی کد رشته ای ک انتخاب کردم آزاده یعنی لازم نیست موقع ثبت نام ایثارگری5درصد رو بزنم یا واسه مصاحبه حضوری اعمال میشه

    پاسخ
  2. ناسکا

    سلام. من سهمیه 5 درصد هستم و موقع ثبت نام هیچ کدی لازم نشد فقط سهمیه پنج درصد رو زدم و مدت حضور رو. امروز رفتم نیروی انسانی سپاه برای دریافت کد و یا اینکه تایید کنند مدت حضور جبهه پدرمو ک گفتن ک لازم نیست و هر موقع قبول شدی مدارک میذیم که ارائه بدی.(ولی من یادمه برای استخدامی سال ۹۷ رفتم کد گرفتم و مدارک نگاه کردن و بعد خودشون گفتن ک استعلام میکنن به سنجش ک سهمیه تایید شده است) ولی نمید‌نم چرا امسال اینجور نبود نه کد دادن نه مشخصات گرفتن ک استعلام کنند برا سنجش. کسی میدونه که آیا شرایط تغییر کرده ؟؟؟بعدا باید ا ائه بدیم مدارکو؟؟؟

    پاسخ
  3. Naska

    سلام. من سهمیه 5 درصد هستم و موقع ثبت نام هیچ کدی لازم نشد فقط سهمیه پنج درصد رو زدم و مدت حضور رو. امروز رفتم نیروی انسانی سپاه برای دریافت کد و یا اینکه تایید کنند مدت حضور جبهه پدرمو ک گفتن ک لازم نیست و هر موقع قبول شدی مدارک میذیم که ارائه بدی.(ولی من یادمه برای استخدامی سال ۹۷ رفتم کد گرفتم و مدارک نگاه کردن و بعد خودشون گفتن ک استعلام میکنن به سنجش ک سهمیه تایید شده است) ولی نمید‌نم چرا امسال اینجور نبود نه کد دادن نه مشخصات گرفتن ک استعلام کنند برا سنجش. کسی میدونه که آیا شرایط تغییر کرده ؟؟؟بعدا باید ا ائه بدیم مدارکو؟؟؟

    پاسخ
  4. مریم

    فرزند جانباز ۵% مشمول طرح معافیت حداقل معدل میشه؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
  5. راضیه

    سلام ببخشید ایا تو آزمون فراگیر هفتم ضرایب حذف شده اند لطفا اگه کسی اطلاع داره اطلاع رسانی کنه متشکرم

    پاسخ
    1. حسینی

      سلام من تازه پرونده ایثارگری پدرم رو به جریان انداختم سالها استفاده نکردیم مدت حضور در جبهه 6ماه و 10روز هست ولی با این قطع نامه میگن 4ماه و 29روز محاسبه میشه بعد قطعنامه رو محاسبه نمیکنند الان سوال من این هست من میتونم در آزمون استخدامی از سهمیه ایثارگری استفاده کنم یا نه؟

      پاسخ
  6. سیامک

    سلام من سهمیه ایثارگری دارم و من با سهمیه آزاد تو ازمون استخدامی قبول شدم آیا بعد از قبولی میتونم با ارائه مدارک ایثارگری از سهمیه ای خودم مبنی بر رسمی شدن استفاده کنم؟؟؟

    پاسخ
  7. زهرا

    سلام من با اقایی ک جانباز ۳۰ درصد هستن عقد موقت کردم میخواستم بدونم برا ازمون های سراسری میشه از سهمیشون استفاده کنم .لطفا حتما جوابمو بدین

    پاسخ
  8. مریم

    سلام ،ببخشید کسایی که سهمیه 5،% دارن ایا در رشته های که سهمیه ازاد میخوان یا اصلا ذکر نشده سهمیه ،اگه شرکت کنن اون سهمیه 5درصد حساب میشه براشون نسبت به بقیه افراد که ندارن این سهمیه رو.

    پاسخ
  9. دنیا راد

    سلام خواهش میکنم اگه جواب من میدونید کمکم کنید پدر من دوران سربازیش جبهه بود و کارت ایثار گری داره میخواستم بتونم جزو سهمیه 5درصدی برا استخدام میشم یا نه؟؟؟خواهشا جواب بدید اگه کسی میمونه راهنمایی کنه

    پاسخ
  10. Mary

    من در ازمون استخدامی وزارت بهداشت با سهمیه پنج درصد که برای سربازی پدرم در جبهه بود قبول شدم ،موقع ثبت نام سه چهارم مدت سربازی داوطلبانه حساب میشد،الان که قبول شدم میگن مدارک شما ناقصه و حذف هستید!خب موقع ثبت نام این قانون لغو نشده بود حد نصابم رو اونقدر بالا زدم که بدون سهمیه هم قبولم ولی بدون بررسی حذفم میکنن

    پاسخ
  11. عرشیا

    سلام خواهشا لطف کنید که ما ۵ درصدیها باید صدایمان به گوش کی برسونیم که چرا با این ظرفیت اندک فقط دو یا سه نفری نمرات بالا را در سهمیه آزاد پذیرش نمیکنن که حداقل شانس بقیه پنج درصدیای همون محل بیشتر بشه یا اصلا بیشتر ظرفیت بدین

    پاسخ
  12. مهدی

    سلام فرزند جانباز 25% هستم تو ازمون مراقب زندانها که سهمیه هم برمیداشت شرکت کردم تقریبا درصد عمومی هام 20درصد ب بالا و تخصصی هام 50درصد به بالا زدم .به فرض اگر درصدای من همینا باشن .شانس برای رفتن به مصاحبه چقدره؟

    پاسخ
  13. sanam,motlagh

    دوستان کسی هست که در ساله گذشته با سهمیه پنج درصدی قبولی آموزش و پرورش شده باشه ؟؟؟اگر کسی هست لطفا بگید

    پاسخ
  14. زهرا

    سلام کسانی که مشمول سهمیه 25درصد هستند در آزمون نظام مهندسی وزرات راه و شهرسازی هم میتونن از سهمیه شون استفاده کنن؟

    پاسخ
    1. vahid

      ببخشید دوستان ما که اصلا سهمیه نداریم و نه خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران نداریم فقط مدرک بالا و امید و ارزو داریم چطور باید استخدام دولتی قبول بشیم

      پاسخ
  15. رضا

    سلام البته دانشجویان دکتری دارای سهمیه 25 درصد حتما لازم نیست در سیستم سجایا وضعیت شغلی آنان بیکار ثبت شده باشد؛ با توجه به بخشنامه جدید این عزیزان میتوانند بدون هیچ مشکلی از سهمیه مذکور استفاده کنند.

    پاسخ
  16. سعادت

    سلام من دارای سهمیه ایثارگری فرزند جانباز زیر ۲۵ درصد هستم.میخاستم بدونم من کد شغل انتخابیم دارای دو ظرفیت بود ۱ مرد آزاد و ۱ زن دارای ۵ درصد سهمیه.انتخابم درست بوده؟

    پاسخ
  17. صغری

    سلام علیکم
    بنده پدرم حضور در جبهه شش ماه فعالیت داشتند والان کارت ایثارگری پدردر اختیار دارم وتا حالا هیچ بهره ایی از این کارت شامل بنده نشده البته فقط برای قبول در آزمون حوزه به سرانجام رسیده والان در سیستم سجایا رفتم موفق به ثبت رابطه ایثارگری نشدم .که بتوانم برای ثبت نام در آموزش وپرورش اقدام نمایم .لطفا پیگیری بفرمایید.
    باتشکر وسپاس فرزند ایثارگر

    پاسخ
  18. عیدی سالاروند

    سلام
    من نزدیک بیست سال قراردادی در هواشناسی کار میکنم برادر شهید هستم در سامانه سجایا هم ثبت نام کردم
    برای اینکه بخواهم از سهمیه 25 درصد که در دفترچه آزمون شامل برادر شهید هم میشود شهر پلدختر که یک نفر ایثارگر میخواد انتخاب میکنم سایت میگه اطلاعات شما هست وبه عنوان شاغل منظور شده چکار کنم نه 5 درصد داریم نه 25 درصد رشته من کارشناسی هواشناسی وعلوم جو هست .مجبور شدم ازاد شرکت کنم اگه امکان استفاده از سهمیه هست تا ویرایش کنم . ممنون

    پاسخ
    1. ارش

      سلام برید به بنیاد شهید شهرتون وضعیت شغلیتون بیکار ثبت کنید

      پاسخ
  19. ساناز

    سلام وقت بخیر.پدر بنده به مدت 26ماه در جبهه بودن در دوران سربازی (نه داوطلبانه)برای ثبتنام ازمون استخدامی اموزش پرورش سهمیه 5درصدی ایثارگری شاملم میشه یا خیر؟در ضمن کارت ایثارهم دارن

    پاسخ
    1. Mary

      موقع ثبت نام موردی نداشت ولی الان لایحه ای تصویب کردن که کسایی که سرباز بودن حساب نمیشن!منو سر این حذف کردن

      پاسخ
  20. محسن

    سلام ببخشید من سهمیه پنج درصدی ایثارگران دارم میخواستم یه شغل محل روبزنم که در مجموع سه نفرظرفیت دارد دونفر آزاد ویک نفرسهمیه ۲۵درصدایثارگران
    باتوجه به قسمت الف بند۸دفترچه راهنمااستخدام وزارت بهداشت آیا موردی ندارد من این شغل محل را انتخاب نمایم چون دربند مذکورقیدشده جزمشاغل سهمیه ۲۵درصد نباشد باوجود اینکه ۲نفرظرفیت آزاد دارد آیا من میتونم این شغل روانتخاب کنم یانه ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403