بی دقتی در آزمون و تست زنی و روش های کاهش آن از زبان دانشجوی دندانپزشکی

بی دقتی در آزمون و تست زنی :

جهت مشاوره در زمینه بی دقتی در آزمون و تست زنی و روش های کاهش آن از زبان دانشجوی دندانپزشکی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بی دقتی در آزمون و تست زنی ، یکی از رایج ترین اتفاقاتی است که اکثر داوطلب ها ، دائما درگیر آن هستند و حتی با اطلاعات مناسب و مطالعه ی کافی، نتیجه مطلوب را در آزمون ها بدست نمی آورند. به همین خاطر است که اغلب، از نتایجی که بدست می آورند، ناراضی هستند.

بی دقتی در آزمون و تست زنی :

 بی دقتی در آزمون و تست زنی : ما در اینجا راهکارهایی را خدمت شما ارایه میکنیم که با انجام دادن مستمر و منظم آن ها، شاهد پیشرفت چشمگیری در بهبود نتایج حاصله از آزمون هایتان خواهید بود.

بی دقتی و روش های کاهش آن :

❎خب اول از همه باید بدونید که دقت یه توانایی ذاتی نیست و یه مهارته که با تمرین به دست میاد!پس اگر که بخواید میتونید این مهارت رو توی خودتون تقویت کنید!
⬅️میدونید که ما اطلاعات رو از طریق حواس 5گانه دریافت میکنیم و درواقع تقویت این حواس 5گانه که مهمترینشون بیناییه میتونه سهم بزرگی در تقویت دقت داشته باشه!

⬅️بخش بزرگی از بی دقتی ما در مواجه با سوالات ,مربوط به برگشت های غیرارادی چشمه!یه راه خوب برای حل این مشکل استفاده از انگشتتون برای دنبال کردن خطه.
⬅️چیز دیگه ای که باعث میشه دقت خیلی پایین بیاد عجله کردنه!وقتی برای خوندن درس یا سوال عجله میکنید باعث میشه تا تموم اطلاعات مورد نظر رو دریافت نکنید!سعی کنید سوالات رو در زمان معقول و با تمام جزییات بخونید!
⬅️فعال باشید!فعال بودن به افزایش دقت شما کمک میکنه!برای همینه که یادداشت برداری سر کلاس و یا نوشتن نکات مهم مسئله باعث افزایش دقتتون میشه چون باعث میشه تمام حواستون روی موضوع متمرکز بشه!
⬅️یه عامل مهم توی کاهش دقت کاهش غیرارادی توجهِ!حتما برای شماام خیلی پیش اومده که سوالات خیلی آسون رو به دلیل بی دقتی اشتباه جواب بدید! این به این دلیله که ذهن شما در مواجه با سوالات آسون به صورت غیر ارادی توجهش رو از دست میده!یه راهکار برای مقابله با این مشکل اینه که به محض رسیدن به سوالات آسون حالت جسمانی خودتون رو تغییر بدید و طوری رفتار کنید که انگار با مسئله ی خیلی مهمی روبرو شدید!

راهکارهایی برای رفع بی‌دقتی در آزمون‌های کانون

1. مدیریت زمان داشته باشید

از کودکی به ما گفته‌اند که عجله کار شیطان است. وقتی می‌خواهیم کاری را در مدت‌زمان کوتاهی انجام دهیم، عجله می‌کنیم و در همین حالت، میزان دقت ما به ‌طور معمول کم می‌شود. برای رفع این حالت باید در جلسه‌ی آزمون،‌ مدیریت زمان داشته باشیم؛ یعنی:

– هر درس را در زمان پیشنهادی خود پاسخ دهید.

– زمان آغاز و پایان هر درس را در بالای آن درس در دفترچه‌ی ‌سؤال بنویسید و به آن پایبند باشید.

– روی ‌سؤالات مکث بیش از حد نکنید و ‌سؤالات وقت‌گیر را علامت زده و در انتها پاسخ دهید.

– گاهی به ساعت نگاه کنید و به زمان توجه داشته باشید.

2- استفاده از تکنیک خط‌بر

دست یا قلمتان روی سؤال باشد و کلمه به کلمه، سؤال و گزینه‌ها را بخوانید. به هر کلمه‌ی کلیدی که رسیدید، دور آن دایره بکشید. دقت کنید که دور آن دایره بکشید. زیر آن خط نکشید.

تبصره: بعضی از دوستان کنکوری در روش خط‌بر آن‌قدر کُند عمل می‌کنند که وقت زیادی را برای خواندن سؤال صرف می‌کنند. وقتی 30 سؤال ریاضی را باید در 43 دقیقه پاسخ دهید، منظور این‌ است که باید برای هر یک، ‌سؤال را بخوانید، گزینه‌ها را نگاه کنید، محاسبه و جواب را در پاسخ‌برگ علامت بزنید. پس سعی کنید سرعت و حرکت دست یا قلم روی سؤال و گزینه‌ها تا جایی که امکان دارد با سرعت خواندن چشم هماهنگ شود.

3- حفظ آرامش در برخورد با ‌سؤالات بسیار ساده

بسیار اتفاق افتاده است که دانش‌آموزان ممتاز در ‌سؤالات ساده بی‌دقتی می‌کنند و این خود به دلیل خوشحالی درونی از برخورد با ‌سؤال ساده و کاهش غیر ارادی دقت در این ‌سؤال‌هاست. خوب است بدانید که طراحان محترم از این قضیه باخبرند و دام‌های آموزشی را در سؤالات ساده جاسازی می‌کنند؛ بنابراین وقتی با سؤال ساده مواجه می‌شوید باید بیش‌تر دقت کنید. دفترچه را در دست بگیرید، گردن را به جلوتر خم کنید، محکم‌تر بنشینید و…؛ یعنی با یک تغییر فیزیکی در خود، سعی کنید تمرکز و دقت‌تان را افزایش دهید.

4-  نظم در نوشتن و استفاده از مداد و پاسخ‌برگ در خانه

یکی از علت‌های بی‌دقتی در جلسه‌ی آزمون درهم و برهم نوشتن محاسبات در دفترچه‌ی سؤال است؛ یعنی خیلی بی‌نظم و نامرتب، محاسبات را در دفترچه انجام می‌دهید. جواب یک سؤال در جواب دیگر می‌رود و گاهی آن‌قدر شلوغ می‌شود که راه‌حل خود را گم می‌کنید و ناچارید دوباره آن ‌را بنویسید. یادتان باشد در جلسه‌ی کنکور نمی‌توانید با خود چرک‌نویس ببرید.

پس در خانه چرک‌نویس‌های خود را باریک کنید تا عادت کنید که در جای محدود، محاسبات را انجام دهید. درضمن تا آن‌جا که امکان دارد از مداد برای نوشتن و محاسبه استفاده کنید تا در جلسه به نوشتن با مداد عادت کنید. برای کسانی که در امتحان اشتباه پر کردن گزینه‌ها را دارند، توصیه می‌شود موقع تست‌زنی در خانه از پاسخ‌برگ استفاده کنند و دقت در پر کردن آن‌ را تمرین کنند.

تبصره‌ی 1: هر گاه در جواب به اعداد 1 تا 4 رسیدید، کمی مکث کرده و بعد پاسخ‌برگ را پر کنید. مثلاً بسیار دیده شده است که جواب مسئله‌، عدد (1) است و این پاسخ در گزینه‌ی دوم قرار دارد و شما گزینه‌ی (1) را انتخاب می‌کنید.

تبصره‌ی 2: هر 10 ‌سؤال شماره‌ی سؤال و شماره‌ی پاسخ در پاسخ‌برگ را چک کنید تا از ردیف پر کردن گزینه‌ها مطمئن شوید.

5- دفترچه‌‌ای برای بی‌دقتی‌ها تهیه کنید.

این کار بسیار مثمر ثمر است. بعد از هر آزمون، لیستی از همه‌ی بی‌دقتی‌هایی که در امتحان داشتید تهیه کنید و آن‌ها را در دفتری برای خودتان شرح دهید. مثلاً بی‌دقتی در صورت سؤال داشتم و کلمه‌ی «نمی‌باشد» را «باشد» خواندم یا بی‌دقتی در محاسبه داشتم و 4 در 6 را 10 حساب کردم. شب قبل از هر آزمون، مروری بر دفترچه‌ی بی‌دقتی‌های خود داشته باشید. مطمئن باشید ذهنتان ناخودآگاه در امتحان بعدی از ارتکاب بی‌دقتی‌های قبلی حذر می‌کند. در درس خواندن خود نیز به آن‌ها دقت کنید.بی دقتی در آزمون و تست زنی/

حسین پاک نیت – دندانپزشکی شیراز

رتبه های برتر


خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

مشاوره انتخاب رشته ارشد

مشاوره انتخاب رشته دکتری

مشاوره ثبت نام کنکور

مشاوره انتخاب رشته

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه بی دقتی در آزمون و تست زنی و روش های کاهش آن از زبان دانشجوی دندانپزشکی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. دانش آموز

    خیلی عالی و مفید بود ممنون

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403