بهترین منابع ریاضی و فیزیک تجربی کنکور 1400 برای پایه بسیار ضعیف

بهترین منابع ریاضی و فیزیک تجربی برای پایه بسیار ضعیف کنکور 1400

جهت مشاوره در زمینه بهترین منابع ریاضی و فیزیک تجربی کنکور 1400 برای پایه بسیار ضعیف

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بهترین منابع ریاضی و فیزیک تجربی برای پایه بسیار ضعیف کنکور 1400 : در این مقاله میخوایم به معرفی و بررسی و تحلیل بهترین منابع کنکور توی دروس عمومی که شامل ادبیات، دینی، انگلیسی و عربی میشه بپردازیم. حتما قبل از انتخاب منبعتون این مقاله رو مطالعه کنید …

بهترین منابع ریاضی و فیزیک تجربی برای پایه بسیار ضعیف کنکور 1400



سر فصل ها

بهترین منابع ریاضی و فیزیک تجربی کنکور 1400 | بهترین منابع ریاضی کنکور

مشخصا منبع خوب از ارکان موفقیت در کنکور هست. در این مقاله میخوایم به معرفی و بررسی و تحلیل بهترین منابع کنکور توی دروس عمومی که شامل ادبیات، دینی، انگلیسی و عربی میشه بپردازیم. حتما قبل از انتخاب منبعتون این مقاله رو مطالعه کنید و اگر حوصله خوندن و بررسی و تحلیل تک تک منابع رو ندارید به بخش آخر هر درس عنوان جمع بندی مراجعه کنید و با بهترین منبع آشنا شید.

به ترتیب دروس عمومی شروع به بررسی بهترین منابع کنکور 1400 میکنیم.

درس ریاضی جزء دروسی است که قسمت اصلی یادگیری آن سر کلاس و به وسیله تدریس معلم انجام می شود. بنابراین لازم است در کلاس درس ریاضی حضور فعال و آگاه داشته باشید. اما تهیه یک کتاب کمک آموزشی خوب برای یادگیری بهتر، حل تمرین بیشتر و تست زنی پیشنهاد می شود. هم چنین برای یادگیری مفهومی و عمیق این درس، ما به شما توصیه می کنیم (مخصوصا برای دانش آموزانی که مفهوم مباحث را یاد نمی گیرند و از ابتدای کار سراغ حل تمرین و تست می روند) متن کتاب درسی را حتما مطالعه کرده و تمام تمرینات آن را حل کنید.

بهترین منابع ریاضی کنکور تجربی 1400

– کتاب ریاضیات تجربی جامع کنکور مهروماه : این کتاب شامل 7 کتاب ( ریاضی 1 ، ریاضی 2 ، ریاضی 3 ، هندسه 1 ، آمار و مدلسازی ، ریاضی عمومی 1 و 2 ) می باشد. درسنامه کتاب ریاضیات تجربی مهروماه بسیار کاربردی بوده و تمام نکات این 7 کتاب، همراه با تست های نمونه به طور کامل توضیح داده شده است. هم چنین در انتهای هر فصل آزمون های تستی تفکیک شده همراه با پاسخ تشریحی قرار دارد که می توانید به کمک آن ها تکنیک های تست زنی و آزمون خود را محک بزنید. مطالب هر فصل به طور خلاصه برای مرور سریع و جمع‌‌ بندی در انتهای فصل قرار دارد.
کتاب ریاصیات تجربی مهروماه شامل کلیه تست های کنکور از سال 78 تا 97 و کلیه تست های کنکور های سراسری خارج از کشور از سال 84 تا 97 می باشد و تست های آن در 4 سطح مجزا و منطبق بر کتاب های درسی نظام جدید می باشد. این کتاب تالیف محمدرضا میرجلیلی، مهدی امیریان و منصور سعیدی می باشد و ویرایش جدید آن در دو جلد به چاپ رسیده است.

بهترین منابع ریاضی کنکور ریاضی 1400

– کتاب ریاضیات پایه مهروماه : کتاب ریاضیات پایه مهروماه را به دلیل درسنامه های مفید و مفهومی و تست های آموزشی، دسته بندی شده و فصل به فصل به عنوان یکی از بهترین منابع ریاضی کنکور 99 به شما معرفی می کنیم. این کتاب تالیف عباس اشرفی، وهاب تقی زاده و علیرضا نداف زاده می باشد. روند کتاب به این صورت است که در درسنامه های مفهومی از توضیحات مو به‌ مو استفاده شده و آموزش مفاهیم به روش های کاملا منحصر به فرد صورت گرفته است. پس از مطالعه کامل درسنامه ها و یادگیری مفاهیم اصلی، با تعداد مناسبی تست آموزشی مواجه می شوید که پاسخ تشریحی دارند و حل آن ها باعث رفع اشکال و بهبود وضعیت شما در درک مفاهیم ریاضی می شود. در پایان هر فصل نیز تعداد زیادی تست از مباحث فصل مورد نظر وجود دارد که به صورت مبحث به مبحث تفکیک شده اند. هم چنین تعدادی تست سخت تر و مفهومی تر با عنوان « برای 100% » نیز برای دانش آموزان قوی تر انتخاب شده است. در پایان هر فصل با یک آزمون برای جمع بندی فصل مواجه خواهید شد. پاسخنامه کلیدی و پاسخنامه تشریحی آخرین قسمت هر فصل را تشکیل می دهند. در پاسخنامه تشریحی از روش های مناسب و تکنیکی از جمله روش حذف گزینه بسیار استفاده شده است که از روش های سریع و کارآمد در کنکور سراسری محسوب می شود.


به ترتیب دروس عمومی شروع به بررسی بهترین منابع کنکور 1400 میکنیم.

بهترین منابع کنکور 1400 برای درس فارسی

ابتدا سراغ پراهمیت ترین درس عمومی یعنی فارسی میریم. ادبیات در نظام جدید شامل دو کتاب فارسی و نگارش هست. در ادبیات چیزی که بسیار توصیه میشه خوندن مبحثی و موضوعی مطالبه. برای ادبیات کتابهای متنوعی در بازار وجود داره که ما در سه دسته اونها رو معرفی میکنیم.

دسته اول: کتابهای درس به درس

در این کتب تستها به صورت درس به درس قرار دارند

کتاب فارسی جامع از سری میکرو طلایی:

این کتاب دربردارنده‌ی تمامی مباحث مندرج در فارسی پایه‌ی دهم، یازدهم و دوازدهم بوده و به صورت درس به درس و پایه به پایه چیدمان شده. این کتاب در دو جلد منتشر شده؛ جلد نخست شامل بانک تست و پاسخ‌نامه‌ی تشریحی بوده و جلد دوم نیز درس‌نامه‌ی کامل و مباحث آموزشی را دربرمی‌گیرد. این کتاب چند بخش دارد: درجینه که دربردارنده‌ی دانسته‌های کلی و ارزشمندی مانند نام نویسنده یا شاعر، نام کتاب و نوع ادبی‌ست، آغازگر مباحث هر درس است. مولفان در بخش گنجینه به ارائه‌ی واژگانی پرداخته‌اند که ارزش املایی دارد. همچنین آن‌ها در بخش درس‌نامه که در سه قلمرو زبانی، ادبی و فکری طبقه‌بندی‌‌شده به بیان آرایه‌های ادبی، واژه‌های قافیه و ردیف، بررسی نکات دستوری، معنی واژگان، معنا و مفهوم اشعار، امثال، آیه و احادیث و تناسب معنایی آن‌ها با یکدیگر پرداخته‌اند. داوطلبان، توضیحات مفصل درباره‌ی نکته‌های مهم و پرکاربرد کنکوری را می‌توانند در بخش نکته‌یابی ناب مطالعه نمایند.

در مجموع کتابی بارزش و بسیار خوب است و برای کسانی که آزمون آزمایشی میدهند و نیاز به تست درس به درس دارند گزینه خوبی هست

دسته دوم :کتابهای موضوعی

این کتب چهار موضوع ادبیات را جدا جدا بررسی میکند

چهار کتاب نشر الگو:

این کتابها نیز از بهترین و پرفروش ترین کتابهای بازار هستند که در قظعی مناسب به دانش آموزان عرضه میشوند. از ویژگیهای مثبت این کتاب درسنامه های جامع و خوب به زبان ساده، پاسخنامه تشریحی و دادن توضیحات کافی در جواب سوالات، آموزش تکنیکهایی خاص (که مولف برای یادگیری بهتر و تست زدن آسانتر بیان کرده است) است.

در مجموع توصیه میکنیم که این کتب رو به عنوان منبع اول خود و بهترین منابع در نظر بگیرید

ادبیات موضوعی گاج:

جلد نخست کتاب میکرو طلایی «ادبیات موضوعی کامل کنکور» شامل درس‌نامه و بانک تست‌ از مباحث فارسی پایه‌ی دهم، یازدهم و دوازدهم می‌شود و داوطلبان گرامی می‌توانند با تهیه‌ی جلد دوم این کتاب به پاسخ‌های تشریحی این سؤالات دست پیدا کنند. این کتاب تستهای هر موضوع را جدا آورده و سپس در ذیل هر موضوع درس به درس تستها را طبقه بندی کرده است.

از معایب این کتاب حجم بسیار بالای آن است که 4643 تست دارد و جلد اول بیش از 800 صفحه است.

لقمه مهر و ماه:

کتابهای جمع و جوری هستند که در هرجا میتوانند همراه شما باشند و در اوقات سوخته خود مثل هنگامی که در اتوبوس یا مترو هستید میتوانید به مظالعه این کتب بپردازید اما منبع درجه اول نیست بلکه کمکی است و برای جمع بندی نیز خوب است.

نشر دریافت:

نویسنده این کتابها هامون سبطی است که از نویسندگان بزرگ ادبیات کنکور است. درسنامه های ایشان بسیار روان و کمک کننده است بخصوص در مبحث قرابت و دستور زبان اما در بعضی موارد حجم درسنامه بسیار زیاد و وقت گیر است. این کتب تست کمتری نیز دارند و بیشتر جنبه اموزشی دارند. مثلا اگر در خواندن و فهمیدن ابیات مشکل دارید کتاب قرابت ایشون رو حتما بخونید

دسته سوم: کتابهای سال به سال

این کتب بیشتر برای سالهای قبل از کنکور مناسب هست اما برای کنکوری ها نیز مفید است.

سیر تا پیاز

ویژگی های کتاب:

بررسی خط به خط کتاب درسی همراه با معنی روان، ارائه ی دانش های ادبی و زبانی متن کتاب و پاسخ به کارگاه متن پژوهی، ارائه ی ضمیمه ی کامل دانش های ادبی و دستور، ارائه ی پرسشهای چهارگزینه ای طبقه بندی شده همراه با پاسخ تشریحی، ارائه ی تست های کنکور سراسری همراه با پاسخ، ارائه ی پرسشهای امتحانی طبقه بندی شده همراه با پاسخ تشریحی

در کل این کتاب خط به خط کتاب درسی رو بررسی کرده و تمام نکات کتاب درسی رو بیان کرده و تمام معنی اشعار و متون در کتاب موجود است و تعدادی تست هم دارد اما برای کنکور تست کمی است.

فارسی پایه و دوازدهم گاج

این کتابها از سری میکرو هستند و شامل تست فراوان و مناسب هستند و کنکوری هستند اما بر اساس پایه هستند که فارسی پایه خود شامل دهم و یازدهم است.

جمع این دو کتاب همان فارسی جامع میشود و تفاوتی ندارند

خیلی سبز:

این انتشارات نیز درمورد کتابهای پایه به پایه خوب کرده و سه کتاب فارسی دهم و یازدهم و دوازدهم (یا همان جامع که دوجلد هست) آن از کیفیت خوبی برخوردار است.

این کتاب کلی تست خوب دارد. در ابتدای هر درس، درسنامه ای کم حجم برای مرور لغات مهم از نظر املایی و معنایی، آرایه های آن درس، مضامین ابیات درس و….قرار داره. درسنامه های کامل آرایه ها و دستور زبان در پاسخ تست هاست.

نشر الگو:

کتابهای دهم و یازدهم این انتشارات از کتابهای خوبی برای داوطلبان هستند. از ویژگی های کتاب:

درسنامۀ کاملی دارد که شامل موارد زیر میشود:

معنای همۀ لغات معنی شده و معنی نشده در کتاب درسی به همراه معنای فراکتابی آن‌ها، املای تمام کلمات و گروه‌های مهم، تاریخ ادبیات تمام جاهای کتاب درسی، تدریس کامل تمام نکات مهم قلمرو زبانی (دستور و زبان‌شناسی) و ادبی (آرایه‌های ادبی و قالب‌های شعری)، ارائۀ معنی تمام ابیات کتاب درسی، بیش از ۱۱۰۰ تست کامل درس به درس با تقسیم‌بندی موضوعی، آزمون تشریحی درس به درس با تقسیم‌بندی قلمرو زبانی و ادبی و فکری، تاریخ ادبیات کامل کتاب نگارش، پاسخنامۀ کاملاً تشریحی برای سوالات تستی و آزمون‌ها

جمع بندی بهترین منابع فارسی

بهترین کتاب فعلا مبحثی نشر الگو هست و برای درس به درس تست زدن میتوانید از فارسی جامع گاج استفاده کنید ولی کتابهای معرفی شده غالبا باکیفیت هستند

بهترین منابع کنکور 1400 برای درس دین و زندگی

میکرو دین و زندگی گاج:

شما هم آوازه‌ی کتاب میکرو دین و زندگی گاج را شنیدید؟ به جرأت می‌توان گفت شناخته‌شده‌ترین و پرطرفدارترین کتاب تست برای درس دین و زندگی، کتاب حاضر است؛ کتابی که پیشنهاد بیشتر معلمان، مشاوران و نفرات برتر کنکور بوده و هست. جلد اول کتاب «میکرو دین و زندگی جامع کنکور» به بیان مباحث این درس برای پایه‌‌های دهم و یازدهم رشته‌های ریاضی و تجربی پرداخته. مطالب کتاب پیش رو به صورت پایه به پایه و درس به درس چیدمان شده است.

این کتاب از بخش‌های مختلفی چون درس‌نامه، جدول آیات و احادیث، کادرهای فعالیت کلاسی، اندیشه و تحقیق، زیر ذره‌بین، پرسش‌های چهارگزینه‌ای و پاسخ‌نامه‌ی تشریحی تشکیل شده است. داوطلبان با مطالعه‌ی بخش درس‌نامه و آموزش بر مباحث و نکات این درس مسلط خواهند شد؛ همچنین در این کتاب آیات و روایات کتاب دین و زندگی، همراه با معنی و ارتباط مفهومی آن‌ها با یکدیگر بیان شده است. مؤلفان به منظور رفع هر گونه ابهام از ذهن دانش‌آموزان، پاسخ تشریحی تمامی سؤالات را نیز در پایان کتاب بیان کرده‌اند. همچنین مؤلفان در این بخش به بررسی سایر گزینه‌های نادرست نیز پرداخته‌اند. دانش آموزان گرامی در جلد دوم این کتاب، مطالب دین و زندگی پایه دوازدهم را بررسی خواهند کرد.

خیلی سبز:

یک کتاب مناسب برای کسانی که به دنبال پاسخ به درصد بالایی از تست‌های کنکور هستند. کتاب دین و زندگی (جامع) که برای پایه دهم و یازدهم در جلد 1 و دوازدهم جلد 2 تألیف شده و کتابی جامع و مفید برای کنکور به‌شمار می‌آید. این کتاب شامل قسمت‌هایی می‌شود که به فهم بهتر مطالب هر درس کمک می‌کند و شامل بخش‌هایی باعنوان ورودیه، متن کتاب، شرح مطالب، آیات، پاسخ به سؤالات، سؤالات چهارگزینه‌ای و پاسخ تشریحی تست‌ها است.

سفیر خرد:

یکی دیگه از منابع کمک درسی دین و زندگی کنکور کتاب جامع سفید خرد هست. این کتاب در قالب درسنامه کامل به صورت درختی همراه با سئوالات تستی خط به خط مفهومی و نیز سئوالات سراسری و آزاد و کنکورهای آزمایشی تالیف شده است. تستهای تالیفی قدرتمندی داره و از این نظر حتی از گاج هم بهتره ولی از نظر درسنامه گاج بهتر است

خط ویژه گاج:

کتاب خط ویژه‌ی «دین و زندگی جامع کنکور» اثری است جامع و کامل از هر آنچه در کتاب معارف پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم (رشته‌ی ریاضی و تجربی) مطالعه کرده‌اید. چینش مطالب در این کتاب به‌صورت پایه به پایه و درس به درس است. درس‌نامه‌های مختصر و مفیدی در این کتاب گنجانده‌شده که در آن‌ها نکات کنکوری هر درس مشخص و شرح داده شده است.

مؤلفان در این بخش به بیان و واکاوی آیات، روایات و احادیث پرداخته‌اند و ترجمه، مفاهیم، نکات تستی و ارتباط مفهومی آن‌ها با یکدیگر را ارائه کرده‌اند. همچنین در آغاز هر درس کلیتی از آن با عنوان «در این درس چه می‌خوانیم؟» بیان شده تا پیش از آغاز درس با مطالب آن آشنا شوید. در قسمت سال دوازدهم، بخشی با عنوان «قِلِق‌کار» اضافه شده که در آن قلق‌های خاص کنکور بیان شده است. پس از بخش درس‌نامه و آموزش به قسمت پرسش‌های چهارگزینه‌ای می‌رسیم؛ در این قسمت به‌منظور پوشش تمام مطالب کتب درسی علاوه بر تست‌های تألیفی مشابه کنکور، تست‌های کنکور سراسری سال‌های گذشته مطابق با کتاب‌های نظام جدید نیز بیان گردیده. در پاسخ‌نامه‌ی تشریحی کتاب پیش رو، تمام نقاط مبهم و دام‌های تستی موردبررسی قرار گرفته و گزینه‌های نادرست نیز (در تست‌های موردنیاز) تجزیه‌وتحلیل شده است

در کل این کتاب سبکتر از کتابهای ذکر شده است و حاوی نکاتی ارزنده است و برای دوران جمع بندی مناسب است اما در طول سال نیز میتوان از آن بهره مند شد

آیات و نکات گاج:

از مهمترین بخشهای سوالات دینی کنکور بحث آیات و روایات و اشعار بخصوص آیات هست. این کتاب با گردآوری کلیه‌ی آیات، احادیث و ابیات (دهم، یازدهم و دوازدهم) به نیاز داوطلبان در این بخش پاسخ مناسبی میدهد. چیدمان مطالب در این کتاب به‌صورت پایه به پایه و درس به درس (و نه موضوع به موضوع) بوده که این امر به مطالعه راحت‌تر این اثر توسط داوطلبان کنکور، کمک زیادی می‌کند. در کتاب حاضر، تمام تلاش بر این بوده که آنچه در آزمون‌های آزمایشی و کنکور موردنیاز داوطلبان است، آورده شود و نکته‌ای از قلم نیفتد. به همین سبب در مرحله‌ی نخست متون مرتبط درس با آیه و یا احادیث و ابیات برای داوطلبان ذکرشده و سپس به تشریح نکات برداشتی از آن‌ها پرداخته می‌شود. نکات در چندبخش خدمت دانش آموز ارایه میشود تا بر مطالب به خوبی مسلط شود. این کتاب جامع نیست و همه مطالب مورد نیاز در کنکور را در خود ندارد و فقط بخشهای مذکور را دارد.

جمع بندی بهترین منابع دینی:

کتب انتشارات گاج در این زمینه حرف اول را میزند و اگر دنبال درصد بالایی هستید کتاب جامع رو تهیه کنید و درصورتی که دنبال درصد متوسط و خوبی هستید کتاب خط ویژه که حجم کمتری دارد را تهیه کنید

بهترین منابع کنکور 1400 برای درس عربی:

عربی کامل:

میکرو عربی کامل یکی از پرطرفدارترین منابع کمک درسی عربی کنکور هست و میتوان گفت که بهترین کتاب حال حاضر در درس عربی است. چینش مطالب در کتاب پیش رو موضوعی بوده ولی درعین‌حال به‌منظور راحتی داوطلبان گرامی، پایه و عنوان درس برای هر موضوع ذکر شده‌ است. آن‌ها با توجه به امکان فراموشی مباحث پایه‌ای این درس توسط داوطلبان، بخش نخست کتاب را به ارائه و مرور قواعد عربی مقطع متوسطه‌ی اول اختصاص داده‌اند.

در هر مبحث تلاش شده از سطر به سطر کتاب درسی حتی پاورقی‌ها و مثال‌ها، سؤالات تألیفی چهارگزینه‌ای مطرح شود. در لابه‌لای این سؤالات، نمونه‌ تست‌هایی از کنکور داخل و خارج از کشور بیان شده تا هیچ نکته‌ای از قلم نیفتد. درس‌نامه‌ی مربوط به هر مبحث به‌صورت مجزا و به زبان ساده‌ آورده شده است. کتاب عربی کامل شامل آموزش، تست، پاسخ‌ تشریحی، ترجمه و درک مطلب است. عربی کامل کنکور دربردارنده‌ی 2371 تست بوده و در 544 صفحه گردآوری شده است. همچنین کتابچه‌ی درک مطلب پیوست رایگان این کتاب است

عربی سفید:

تفاوت این کتاب با کتاب قبل در نوع دسته بندی مطالب است که مباحث در این کتاب برخلاف عربی کامل به‌صورت پایه به پایه و درس به درس (و نه موضوع به موضوع) چیدمان شده است. مؤلف در آغاز به ارائه‌ی درس‌نامه و نکات آموزشی پرداخته‌ و به‌منظور تثبیت مفاهیم در ذهن داوطلبان گرامی در این بخش مثال‌های کاربردی نیز مطرح کرده‌ است. در گام بعدی واژگان و اصلاحات جدید، واژه‌های مترادف و متضاد، کلمات مشابه و جمع‌های مکسر ارائه شده‌اند. این کتاب تسهای بیشتری نسبت به عربی کامل داره.

خیلی سبز:

این کتاب مجموعه‌ای از درس‌نامه‌های جامع و مثال های تشریحی را دربردارد. دانش‌آموز پس از مطالعه و فراگیری قواعد، واژه‌ها و معانی دروس برای رویارویی با پرسش‌های چهارگزینه‌ای مندرج در کتاب آماده می‌شود. در این کتاب علاوه بر درس‌نامه‌های جامع با بانکی از تست‌های تالیفی،‌ مثال‌های آموزشی، سوالات کنکورهای سال‌های اخیر و پاسخنامه‌های تشریحی مواجه خواهید شد. بان این کتاب خیلی خودمونی و قابل فهم هست و جواب تشریحی تست هاش خیلی کامله و علت رد بقیه گزینه ها رو خوب توضیح داده. نویسنده اش رو ترجمه خیلی تاکید داره. ولی این کتاب نسبت به گاج واسه قواعد تست کمتری داره!

جمع بندی:

برای عربی کتاب عربی کامل و خیلی سبز هردو از بهترینهای بازار هستند و تفاوت چندانی با هم ندارند و فرقی نداره که کدومش رو تهیه کنید.

بهترین منابع کنکور 1400 برای درس زبان:

مبتکران:

کتاب جامع زبان انگلیسی مبتکران از محبوب ترین و بهترین منابع کمک آموزشی کنکور است. نویسنده این کتاب دکتر شهاب اناری هستند که خود رتبه اول کنکور بوده اند. در اين كتاب تمامی آنچه براي زبان انگليسی كنكور نياز داريد به صورتی كجا ارائه شده است:

زبان دوازدهم: شامل 3 درس است كه در هر درس به ترتيب آموزش گرامر، پرسش‌های گرامر با پاسخ تشريحی، آموزش واژگان، پرسش‌های واژگان با پاسخ تشريحي، آموزش تكنيك‌هاي درك مطلب، پرسش‌هاي درك مطلب و كلوزتست با پاسخ تشريحی و آزمون نمونه ارائه شده‌اند.

زبان دهم و يازدهم: درسنامه بسيار كاربردی از گرامر زبان سال‌های دهم و يازدهم به همراه پرسش‌های چهارگزينه‌ای منتخب گرامر و واژگان، جهت مرور عزيزان در بخش دوم كتاب آورده شده است.

درك مطلب: تكنيك‌های برخورد با متون درك مطلب و كلوز به صورت تفكيكی در فصل‌های مختلف كتاب آموزش داده شده و متن‌های تمرينی فراوان داخل فصل‌ها و آزمون‌های نمونه متنوع جهت تمرين داوطلبان گرامی فراهم شده است.

ضميمه: تمامي نكات مهم زبان سال‌های هفتم تا دوازدهم، كليه افعال چندكلمه‌ای، اصطلاحات و هم آيي‌های كتاب‌های در قالب 5 ضميمه در “Vision” و “Prospect”انتهای كتاب گردآوری شده‌اند.

واژه نامه: واژه نامه جيبی هوشمند كنكور به صورت هديه همراه كتاب اصلی تقديمتان میشود.

خیلی سبز:

کتاب زبان این انتشارات دو جلد است که شامل پایه و پیش میشود. نویسنده این کتابها رضا کیاسلار است که قبلا در انتشارات شبقره کار میکردند و کتابهای ایشون محبوب هستند. مولف این کتاب با اشاره‌ای مفید و مختصر به گرامر زبان انگلیسی، دانش‌آموزان را با چگونگی ساختار و دستورالعمل‌های زبان انگلیسی آشنا کرده و در مراحل بعد بانکی جامع از سوالات چهارگزینه‌ای را در اختیار آنان قرار داده است. تنوع سوالات بیان شده در این کتاب، به دانش‌آموزان این امکان را خواهد داد تا اشرافی کامل به سوالاتی همچون درک مطلب،‌ واژگان، گرامر، دستور زبان و… به دست آورند و توانایی پاسخگویی به انواع تست‌های مرتبط را داشته باشند.

مولف در پایان کتاب پاسخنامه‌ای تشریحی و کلیدی را ارائه نموده تا به این ترتیب هیچ مطلبی از قلم نیفتد و دانش‌آموز به تمام مطالب کتاب دسترسی داشته باشد. این کتاب شامل درسنامه (گرامر، واژگان، متن ‌های کلوز و درک مطلب) و تست (در هر درس نیمه‌ی اول تست‌های گرامر را به شکل موضوعی، و نیمه‌ی دوم تست‌ها را به شکل ترکیبی چیده شده) و پاسخ تشریحی کامل و جامع است. مثل گاج همراه با کتاب، یک کتابچه‌ی واژگان هم به شما هدیه داده میشه.

و نترسیم از متن…

این کتاب از انتشارات شبقره است و نویسنده آن مانند کتب خیلی سبز نظام جدید دکتر کیاسالار است. برای کسانی که در درک مطلب ضعیف هستند این کتاب توصیه میشود. این کتاب شامل ۱۲۰ متن برای تمرین ریدینگ است. به عنوان کتاب جانبی میتونین برای تمرین هفته ای چند تا از متن های این کتاب رو کار کنید تا برای ریدینگ کنکور آماده بشید.

درک مطلب به زبان ساده:

کتاب «درک متن انگلیسی به زبان ساده» به شرح زیر است:

1- متن ها که به سه سطح basic (متون تالیفی مقدماتی برای دست گرمی و عمدتا به هدف راه انداختن دانش آموزان با پایه ی ضعیف تر)، mock (متون تالیفی شبیه ساز در سطح کنکور) و UEE (متون کنکورهای سال های اخیر )تقسیم شده اند و همگی به صورت درجه بندی از ساده به سخت با پاسخ تشریحی کامل آمده اند.

2- واژه نامه «واژگان پرکاربرد درک مطلب» که حاوی لغات ضروری خارج از کتاب های درسی است با الهام از 3000 واژه پرکاربرد Oxford و Longman تهیه و تدوین شده و به صورت هدیه همراه کتاب تقدیمتان می گردد.

درمجموع نسبت به کتاب قبلی آموزش رو از سطح پایه تری شروع کرده و برای افراد خیلی ضعیف توصیه میشه. هرچند در ادامه متنهای سختم داره و برای دانش آموزان قوی هم مطالب خوبی داره.

گاج:

کتاب میکرو طلایی «زبان انگلیسی کامل کنکور» دربردارنده‌ی مباحث این درس برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم بوده که به‌صورت پایه به پایه و درس به درس چیدمان شده است. این اثر دربردارنده‌ی بخش‌های مختلفی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. در بخش آموزش، گرامر هر درس به زبانی ساده، به‌صورت کامل و درس به درس با مثال و تست‌های فراوان تدریس شده تا داوطلبان بتوانند پس از مطالعه‌ی این بخش به پرسش‌های چهارگزینه‌ای پاسخ دهند. همچنین «نکته‌های طلایی» به دانش‌آموزان کمک خواهد کرد مطالبی فراتر از کتاب اما مرتبط با درس و سؤال‌های کنکور را بیاموزند.

قسمت‌های پیوست (لیست پیشوندها و پسوندها، گرامر در یک نگاه، فعل‌های بی‌قاعده و…) نیز به داوطلبان کمک خواهد کرد تا بتوانند بهتر و راحت‌تر به مطالب مورد نیاز دسترسی پیدا کنند. در بخش بانک تست تألیفی و سراسری انواع تست در دو سطح طراحی شده است. تست‌های «سطح1» کمی ساده‌تر ولی با هدف کنکور طراحی شده‌اند اما تست‌های «سطح2» در سطحی فراتر از کتاب درسی است. در بین تست‌های طرح شده تا حد امکان از تست‌های کنکور سال‌های گذشته نیز پرسش‌هایی را خواهید دید.

در بخش درک مطلب آموزش تکنیک‌های خواندن متن برای پاسخ دادن به سؤال‌های درک مطلب به‌صورت کامل بیان شده است. همچنین انواع پرسش‌هایی که باید در بخش درک مطلب با آن‌ها آشنا شوید نیز به‌طور کامل و با مثال توضیح داده شده است. در کتاب پیش رو تلاش بر آن بوده که تست‌های مربوط به قسمت «Cloze Test» و «Reading Comprehension» تا حد امکان از متن‌های کنکور در سال‌های گذشته و مرتبط با موضوعات کتاب درسی باشد. شایان‌ ذکر است که مؤلف در این کتاب برای تمامی پرسش‌ها، پاسخ‌نامه‌ی کاملا تشریحی بیان نموده است. در کتابچه‌ی واژگان (که ضمیمه‌ی رایگان میکرو طلایی زبان انگلیسی کامل کنکور است)، آموزش همه‌ی واژگان جدید و مهم کتاب‌های پایه‌های هفتم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم به تفکیک سال و با روش Tick Eight (کاربردی‌ترین روش آموزش واژگان کنکور) آمده است. تستهای تالیفی آن سطح پایینتری نسبت به مبتکران دارد اما دفترچه واژگان بهتری دارد.

خط سفید:

کتابهای پایه ای این انتشارات از منابع مورد تاکید کتاب وزارتی هست و برای ساالهای قبل از کنکور خوب است ( نه برای کنکور) و بیشتر جنبه تشریحی و آموزش بهتر کتاب درسی را دارد و چندان جنبه کنکوری و تست ندارد. کتاب جامع دیگری نیز برای کنکور دارد که کیفیت لازم را در مقایسه با کتب مذکور ندارد

جمع بندی:

بهترین کتاب زبان حال حاضر کتاب جامع مبتکران است و در درجه بعد خیلی سبز قرار دارد. برای درک مطلب هم بهترین کتاب “و نترسیم از متن…” است.

بهترین منابع زیست شناسی کنکور 1400 برای نظام جدید و قدیم

برای هر دو نظام قدیم و جدید زیست شناسی خیلی سبز میتواند گزینه ی مناسبی برای شروع باشد بعد از کار کردن آن می توان به سراغ زیست شناسی نشر الگو برای حل تست بیشتر رفت.

البته زیست IQ گاج نیز منبع خوبی است اما نه برای این موقع از سال و بیشتر برای نیمه ی دوم سال تحصیلی توصیه می شود.

کتاب زیست به روش تک رقمی های آقای پوریا بیاتی نیز برای حل تست بیشتر داوطلبان نظام جدید مناسب است.

منابع زیست شناسی کنکور برای داوطلبان ضعیف و تغییر رشته ای ها:

اگر سطح درسی ضعیف تری دارید یا به رشته ی تجربی تغییر رشته داده اید کتاب فاگو زیست برای ارتباط بهتر با درس زیست شناسی مناسب است.سایر داوطلبان نیز اگر در مباحثی مشکل دارند برای رفع مشکلات خود می توانند به طور مبحثی از این کتاب استفاده کنند.

بهترین منابع شیمی تجربی کنکور 1400 برای نظام جدید و قدیم
بهترین منبع شیمی سال دهم نظام جدید و سال دوم نظام قدیم:

شیمی انتشارات مبتکران مناسب ترین منبع برای سال دهم و سال دوم نظام قدیم است.
بهترین منبع شیمی سال یازدهم نظام جدید و سال سوم نظام قدیم:

برای شیمی سال یازدهم و همینطور سال سوم نظام قدیم شیمی انتشارات خیلی سبز پیش نهاد می شود.
بهترین منبع شیمی سال دوازهم نظام جدید و پیش دانشگاهی نظام قدیم:

باز هم انتشارات خیلی سبز کتاب شیمی سال آخر بهتری دارد و می توانید از آن استفاده کنید.

منابع شیمی کنکور سطح بالا:

سری کتاب های شیمی انتشارات فار و همچنین شیمی IQ گاج از سطح بالاتری برخوردار هستند و در صورتی که به تسلط مطلوبی در شیمی کنکور رسیدید می توانید به سراغ این منابع برای حل تست بروید.

داوطلبان نظام قدیم با توجه به اینکه کتاب های شیمی برای شما سخت تر پیدا می شود در این درس حتی کتاب شیمی چاپ سال 94 و 95 + سوالات کنکور سال های اخیر نیز کافیست.

بهترین منابع فیزیک تجربی کنکور 1400 برای نظام جدید و قدیم
بهترین منبع فیزیک جامع برای کنکور نظام قدیم و جدید:

فیزیک گاج نقره ای برای نظام قدیم و فیزیک گاج میکرو طلایی برای نظام جدید از بهترین منابع فیزیک کنکور هستند هر دو مجموعه 4 جلدی هستند. دو جلد متعلق به فیزیک پایه و دو جلد نیز فیزیک سال آخر.

مجموعه 4 جلدی فیزیک خیلی سبز نیز می تواند بعد از انتشارات گاج انتخاب مناسبی باشد.

بهترین منبع آموزشی فیزیک کنکور:

اگر در برخی مباحث فیزیک مشکل دارید و نیاز به توضیحات بیشتری حس می کنید. می توانید از کتاب فیزیک انتشارات مبتکران آقای شهریاری استفاده کنید.

بهترین منابع ریاضیات تجربی کنکور 1400 برای نظام جدید و قدیم
بهترین منبع ریاضیات تجربی اگر به کلاس کنکور می روید:

اگر به کلاس کنکور می روید ، جزوه ی مناسبی دارید یا دی وی دی های آموزشی تهیه کرده اید می توانید در مرحله ی اول از کتاب ریاضیات تجربی آبی قلم چی استفاده کنید.

بهترین منبع جامع ریاضیات تجربی کنکور:

کتاب ریاضیات تجربی جامع مهر و ماه و جامع ریاضی با طعم گلابی می تواند منبع آموزشی مناسبی باشد مخصوصا برای نظام جدید ، همچنین کتاب ریاضیات تجربی انتشارات تخته سیاه نیز منبع آموزشی خوبی است بیشتر برای داوطلبان نظام قدیم.

بهترین منبع ریاضیات تجربی سطح بالای کنکور:

ریاضیات تجربی انتشارات خیلی سبز از سطح بالایی برخوردار است و برای حل تست بیشتر بعد از تسلط نسبی مناسب است.

در بازار کنکور 1499 برای درس ریاضیات تجربی تعدد منابع خوب زیاد است و بهتره با کمک مشاور تحصیلی خود منبع مناسب سطح خود را تهیه کنید.

بهترین منابع ریاضیات رشته ی ریاضی کنکور 1400 برای نظام جدید و قدیم
بهترین منابع تستی ریاضی کنکور :

کتاب های ریاضی 2 ، حسابان و دیفرانسیل نقره ای انتشارات گاج برای نظام قدیم مناسب هستند.

کتاب های میکرو طلایی گاج نیز برای دروس ریاضی 1 ، حسابان 1 و 2 در نظام جدید جزو منابع خوب هستند.

بهترین منابع آموزشی ریاضی کنکور :

اگر نظام قدیم هستید و احساس نیاز به کتابی برا پوشش بعد آموزشی می کنید کتاب ریاضیات جامع خیلی سبز برای رشته ی ریاضی و همینطور ریاضی با طعم آلبالو انتشارات کوله پشتی برای شما مناسب است.

اگر دواطلب نظام جدید هستید و دنبال کتابی برای بعد آموزشی ریاضیات میگردید به شما ریاضیات جامع مهر و ماه را پیشنهاد می کنیم.

بهترین منابع هندسه کنکور 1400 برای نظام جدید و قدیم
بهترین منابع هندسه کنکور نظام قدیم :

هندسه ی 1 و 2:

گاج میکرو طبقه بندی برای هندسه پایه منبع خوبی است. اگر سطح ضعیف تری دارید می توانید از آبی قلمچی نیز استفاده کنید.

هندسه پایه آبی قلمچی از معدود کتاب های سری آبی قلم چی است که درسنامه و پاسخنامه ی خوبی نیز دارد.

کتاب هندسه ی نشر الگو آقای بیگی را برای تست زنی سطح بالاتری از سوالات می توانید تهیه کنید.

هندسه ی تحلیلی:

کتاب هندسه ی تحلیلی انتشارات خیلی سبز از سایر گزینه ها برای این درس بهتر است گرچه اگر علاقه ای به تست های سنگین تر داشتید مانند هندسه ی پایه برای حل تست بیشتر به سراغ هندسه ی تحلیلی انتشارات نشر الگو بروید.

هندسه ی تحلیلی انتشارات خوشخوان نیز یکی دیگر از منابع خوب این درس است.

بهترین منابع هندسه کنکور نظام جدید :

برای هندسه ی 1 و 2 و 3 نظام جدید بدون شک به سراغ هندسه ی میکرو طلایی گاج بروید و برای حل تست بیشتر و تقویت خلاقیت در درس هندسه انتشارات نشر الگو گزینه ی خوبی است.

بهترین منابع ریاضیات گسسته کنکور 1400 برای نظام جدید و قدیم

ریاضیات گسسته گاج میکرو طبقه بندی برای نظام قدیم و کتاب گسسته و آمار و احتمال میکرو طلایی گاج برای نظام جدید جزو منابع خوب این درس هستند.

برای کار قوی تر مخصوصا مباحثی مباحثی مثل گراف و نظریه اعداد به سراغ نشر الگو بروید.

بهترین منابع آمار و احتمال کنکور 1400 برای نظام جدید و قدیم

برای آمار و احتمالات رشته های تجربی ، ریاضی و انسانی انتشارات گاج پیشنهاد می شود.

برای آمار و احتمال ریاضی به طور مجزا به سراغ انتشارات خیلی سبز بروید.

بهترین منابع فیزیک ریاضی کنکور 1400 برای نظام جدید و قدیم
بهترین منبع فیزیک جامع برای کنکور نظام قدیم و جدید:

فیزیک گاج نقره ای برای نظام قدیم و فیزیک گاج میکرو طلایی برای نظام جدید از بهترین منابع فیزیک کنکور هستند هر دو مجموعه 4 جلدی هستند. دو جلد متعلق به فیزیک پایه و دو جلد نیز فیزیک سال آخر.

مجموعه 4 جلدی فیزیک خیلی سبز نیز می تواند بعد از انتشاراتگاج انتخاب مناسبی باشد.

بهترین منبع آموزشی فیزیک کنکور:

اگر در برخی مباحث فیزیک مشکل دارید و نیاز به توضیحات بیشتری حس می کنید. می توانید از کتاب فیزیک انتشارات مبتکران آقای شهریاری استفاده کنید.

بهترین منبع فیزیک کنکور سطح بالا:

داوطلبان رشته ی ریاضی برای حل تست بیشتر و سنگین تر می توانند به سراغ فیزیک انتشارات الگو بروند.

بهترین منابع شیمی ریاضی کنکور 1400 برای نظام جدید و قدیم

  منابع شیمی رشته ی ریاضی و رشته یتجربی با یکدیگر تفاوتی ندارند .


54545 3

سوال یکی از داوطلبان کنکور 1400 از مشاورگروپ :

من الان دانشجو هستم و قراره سال 1400 دوباره کنکور تجربی بدم،توی دروس ریاضی و فیزیک،بخصوص فیزیک خیلی ضعیفم و تقریباً هیچی از دوران دبیرستانم یادم نمونده
بعد از بررسی‌هایی که انجام دادم این منابع رو انتخاب کردم:
ریاضی:جلد آموزش سیر تا پیاز پایه و دوازدهم سیر تا پیاز برای آموزش+ریاضی تجربی جامع میکرو طبقه‌بندی یا مهر و ماه برای تست
فیزیک:جلد آموزش سیر تا پیاز پایه و دوازدهم سیر تا پیاز برای آموزش و درسنامه+فیزیک جامع خیلی‌ سبز برای تست

خواستم ببینم نظرتون در مورد این منابع با توجه به شرایط من چیه؟منابع خوبی هستن؟


پاسخ مشاورگروپ :


بله منابعتون برای استارت از صفر عالیه و کامل. میتونید استفاده کنید
واسه تست ریاضی میکرو بزنید .در مورد فیزیک به کتاب آموزش شگفت انگیز فیزیک خیلی سبز هم نگاهی داشته باش…بنظر من بهتر از سیر تا پیاز هست.از لحاظ تستی هم کامل و تقریبا نیاز به کتاب دیگه ای نداری.این کتاب ها معادل کتاب های فیزیک نظام قدیم مبتکران هست(همون مولف نوشته و کتاب دهم هم یک مدت در مبتکران چاپ شد بعد اومد خیلی سبز)…تعداد تست هاش نسبت به گاج کمتر هست ولی نه دیگه اونقدر که میگن ..مثلا برای فصل حرکت شناسی 280 تا تست داره.کامل ترین منبع کنکور هست. برای ریاضی،مهروماه رو بزن. پیروز باشید …



امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه بهترین منابع ریاضی و فیزیک تجربی کنکور 1400 برای پایه بسیار ضعیف

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403