بهترین غذاها برای کنکوری ها

بهترین غذاها برای کنکوری ها

جهت مشاوره در زمینه بهترین غذاها برای کنکوری ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بهترین غذاها برای کنکوری ها نسخه ی خوشمزه ی مشاورگروپ برای همراهان دوست داشتنی کنکوری اش است. قطعا غذا خوردن یکی از بهترین و لذت بخش ترین بخش های روز ماست. به خصوص که شدیدا درگیر کاری باشیم و آن کار درس خواندن هم باشد. به عنوان یک استراحت دل چسب خوردن غذا و میان وعده می تواند هم نوعی خوشگذرانی محسوب شود، هم انرژی و مواد مورد نیاز بدن شما را تامین کند. یعنی جدای از بحث استراحت و لذت بردن، باید مواد غذایی و تنقلاتی را مصرف کنید که برای شما در روزهای کنکور که در حال درس خواندن هستید ، مفید باشد.

همچنین در سال کنکور کمی از تحرک معمول شما کم می شود و بیشتر وقت خود را نشسته اید و در حال درس خواندنید. به همین دلیل غذاهای مصرفی باید کالری مناسبی داشته باشد تا در پایان کار بعد از قبولی در کنکور به یک دانشجوی موفق و البته تپل مپل و دچار اضافه وزن تبدیل نشوید. غذاها باید علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز، ویتامین های اساسی نظیر C ،A، گروه B , … را به بدن عزیز و زحمتکش خود برسانید.

بهترین غذاها برای کنکوری ها

بهترین غذاها برای کنکوری ها در آغاز صبح

غذاهای مناسب کنکوری در آغاز صبح باید علاوه بر آن که شما را سرحال می کند و خوشمزه و دلخواه است، دارای قند های پیچیده باشد که در طول روز این قند ها به مرور به بدن شما برسد. قند ساده به شیرینی های معمول مانند انواع دسر ها، شکلات ها، نوشیدنی هایی نظیر آبمیوه های غیر طبیعی و نوشابه ها و شیرینی ها می باشد. البته مصرف اندکی قند ساده در ابتدای روز می تواند به روشن شدن مغز شما کمک خواهد کرد و بدنتان را گرم می کند. قند ها یپیچیده شامل حبوبات، انواع نان سبوس دار، سیب زمینی و … می باشد. صبحانه هایی نظیر عدسی (البته همراه ادویه های گرم تا طبع سرد عدس را خنثی کنید)، پوره سیب زمینی و مانند این ها می تواند بسیار مفید باشد. تخم مرغ، شیر، آب میوه طبیعی، مغز ها نظیر گردو و بادام و کمی کافئین برای سرحال شدن، باید جز گزینه های شما برای صبحانه باشد.

بهترین غذاها برای کنکوری ها در میان وعده

میوه ها می توانند بهترین گزینه برای میان وعده باشند. همانطور که می دانید با مصرف میوه های مختلف ویتامین های مختلف بدن شما تامین می شود. تامین ویتامین می تواند در رفع خستگی شما و البته بهبود وضعیت گوارشیتان بسیار موثر باشد. نوشیدن شیر و کیک های خانگی و سالم هم می تواند میان وعده ی خوشمزه و مفیدی باشد.

بهترین غذاها برای کنکوری ها

پادکست بهترین غذاها برای کنکوری ها


بهترین غذاها برای کنکوری ها در ظهرها

این وعده می تواند انتخاب های متفاوتی پیش روی شما بگذارد. مصرف به اندازه ی غلات، حبوبات، سبزیجات ، انواع گوشت ها به ویژه ماهی (بسیار موثر در تقویت مغز) و ترکیب این ها البته با چربی مناسب باید در برنامه غذایتان باشد. اگر عاشق فست فود هستید مصرف یک بار در هفته آن برای تشویق و کمی خوشگذرانی می تواند لذت بخش باشد.

غذای مناسب برای کنکوری ها در شب ها

 حتما می دانید که شب ها غذای مصرفی تان باید سبک باشد. اینکه کلا شام را حذف کنید، حتی اگر اضافه وزن دارید، اشتباه است. شما باید حتما شب ها شام میل کنید. اما خب این شام باید سبک و البته با طبع گرم باشد. از ادویه ها نظیر دارچین و فلفل به میزانی منطقی استفاده کنید. جالب است بدانید طبع گرم غذاها سبب افزایش انرژی و حتی تقویت اعصاب و روحیه مثبت در شما می شود. مصرف غذاهای سرد بدن را به سمت عدم تعادل، خستگی و افسردگی می برد. پس حتما از مصلحات برای گرم شدن غذاهای با طبع سرد استفاده نمایید.

به طور کلی گنجاندن مواد غذایی زیر در برنامه غذایی روزانه تان در سال کنکور می تواند در روند موفقیت شما، کاهش خستگتان و البته سلامتیتان بسیار موثر باشد:

گردو

بادام

انجیر

انواع مغزهای دیگر

توت خشک

مویز

فیبر ها و میوه ها

حبوبات

لبنیات

سیب زمینی

ماکارانی

نان

برنج

انواع گوشت ها به ویژه ماهی و میگو

2/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه بهترین غذاها برای کنکوری ها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403