بهترین روش های مطالعه فیزیک کنکور 98 بهمراه مباحث تست خیز فیزیک تجربی

روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98

جهت مشاوره در زمینه بهترین روش های مطالعه فیزیک کنکور 98 بهمراه مباحث تست خیز فیزیک تجربی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98 : خیلیا می پرسن که فیزیک رو چجوری بخونیم،اینجا نکاتی راجع به خوندن فیزیک عرض میکنم و یه کلیاتی هم درباره فصول فیزیک میگم.

روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98

کلیاتی راجع به فصول فیزیک کنکور تجربی

فیزیک اول – فیزیک۱

روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98 » خب از فیزیک  ۱که شروع کنیم این کتاب ۵ تا فصل داره که معمولا از سه فصل اولش سوال مطرح نمیشه!

این که تاکید میکنم “معمولا” به این خاطره که بیشتر داوطلبان فکر میکنن این ۳ فصل اول حذفه،در صورتی که اینطور نیست!و توی کنکور بعضی سال ها هم برای دوستان تجربی و هم برای دوستان ریاضی از فصل اول سوال مطرح شد!سوالات بسیار آسان که به خاطر نخوندن از دست خیلی ها رفت!روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98 »

روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98 » پس برای کنکور سعی کنیم حداقل یه بار در طول سال و یه بار هم دوران جمع بندی این قسمتهارو نگاهی بیندازیم!دو فصل آخر این کتاب به مبحث مهمی به نام نور،بازتاب و شکست می پردازه!این دوتا فصل یه نظر من جزو فصول راحت محسوب میشن و حتما توصیه میکنم توی کنکور تستهاشو بزنین!توی کتاب چند تا فرمول کلی نوشته که برای حل مسائل خیلی بدرد نخور هستن!فرمول های بهتری توی کتابهای کمک آموزشی پیدا میشن که یادشون بگیرین خوبه،بر خلاف فصول دیگه که بهتره همون فرمول کتاب رو به کار ببریم و فرمول های پیچیده و ناکارآمد رو الکی حفظ نکنیم!سهم این دو فصل توی کنکور تقریبا۱۰ درصد هست!روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98 »

فیزیک دوم – فیزیک

روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98 »   فیزیک۲ شامل ۶تا فصله و به همین دلیل تقریبا کتاب مهمی محسوب میشه.ضمنا چون فصول اولش برای یادگیری بعضی فصول دیگه لازمه حتما باید خوندش!فصل اول فیزیک و اندازه گیری هست که دو تا مبحث عمده داره و اگه سوال بیاد احتمالا از یکی از این دو قسمت خواهد بود.یکی مبحث دقت اندازه گیری و واحد ها و دیگری مبحث بردارها توی کنکور دو حالت داره،یا مستقیما از این فصل سوال میاد یا مطالب این فصل رو در قالب سوال از فصل های دیگه ازمون میپرسن!

فصل ۲و۳ به صورت مقدماتی توی دوم اومده و توی پیش دانشگاهی بیشتر در این باره میخونیم!پس حتما این دوتا فصل هم فراموش نشه.

۳فصل آخر هم جزو فصول مستقل هستن که سهم قالب توجهی رو توی کنکور دارن خصوصا فصل گرما و قانون گازها. سوالاتی که از این فصل ها مطرح میشه اکثرا آسونه و زود به جواب میرسه پس عاقلانه اس که بهشون توجه کنیم و خوب روشون مسلط بشیم تا این سوالات رو تو کنکور از دست ندیم.روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98 »

فیزیک سوم – فیزیک ۳

روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98 »  رسیدیم به کتاب سال سوم که برای دوستان ریاضی ۵فصل هست و عزیزان تجربی یه فصل کمتر دارن.مباحث این کتاب واقعا جذاب هست و کمتر کسی پیدا میشه فصولی از این کتاب رو حذف کنه!

ترمودینامیک هم فصل نسبتا آسونیه و با توجه به تعداد سوالاتش لازمه خونده بشه!بنده این رو از اساتید فیزیک نقل قول میکنم وگرنه خودم راجع به این فصل هیچ اطلاعی ندارم!!!

 روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98 »   به به!بالاخره سر و کله الکتریسیته پیدا شد!!دو فصل الکتریسیته ساکن و جاری میشه گفت یکم مشکل هستن و داوطلبان رو سر جلسه به چالش میکشونن.سوالات نسبتا وقت گیر که گاهی وقتها به جواب آخر هم نمیرسیم و مجبوریم بریم سوال بعدی!این دو فصل رو باید با تمرین زیاد و حل تیپ های مختلف سوال مسلط شد.به نظر من سر جلسه کنکور و همینطور آزمونهای آمایشی جامع سوالات این فصل هارو بذاریم برای آخر بهتره!چون ممکنه وقت زیادی روشون بذاریم و به سوالای آسون بعدشون نرسیم!روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98 »

دو فصل آخر به مبحث جذاب مغناطیس و القا مربوطه!سوالات کنکور این دو فصل خیلی آسون هستن و سهم خوبی از سوالای کنکور رو شامل میشن!در فصل مغناطیس ۴فرمول اصلی میدان مغناطیسی و قاعده دست راست رو یاد بگیریم سوالش رو زدیم!توی فصل القا هم چندتا فرمول عمده هست که همون ها کفایت میکنه!

فیزیک چهارم – فیزیک پیش

روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98 »  به مهم ترین کتاب فیزیک رسیدیم که میشه گفت تقریبا ۵۰ درصد سوالات کنکور از این کتاب هست!
فصل اول حرکت شناسی یکی از فصل های مهم و حجیم هست که سوالات زیادی رو به خودش اختصاص میده!در این فصل انتظار نداشته باشین که زود و سریع مسلط بشین!!

باید حوصله به خرج بدین و تست های زیادی حل کنین،با صبر و حوصله کم کم بهش مسلط میشین!علی رغم تسلط خوبتون باز پیشنهاد میکنم سوالات این فصل رو هم مثل الکتریسیته ها و دینامیک که توضیح خواهد داد بذارین برای آخر کار!چون خیلی وقت گیر هستن.

بعد از حرکت شناسی به دینامیک میرسیم که به قول کنکوریها یکی از سخت ترین فصول فیزیک هست!با این حال اگه بهش ساده نگاه کنیم چیز خاصی نداره و راحت میشه تست هاشو زد!مفاهیم پایه دینامیک در سال دوم خونده میشه و تو پیش دانشگاهی بیشتر جنبه کاربرد قوانین نیوتن در قالب مسائل مورد سوال قرار میگیره.بعد هم به حرکت ماهواره و حرکت دایره ای می پردازه.روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98 »

با چند فرمول معمولی میشه تمام سوالات این فصل رو جواب داد پس بازهم تاکید میکنم خودتون رو درگیر فرمولهای پیچیده و مخصوص یه تیپ سوال نکنین!طراح کنکور با زیرکی هر سال تیپ سوال رو یه مقدار تغییر میده تا همون فرمول تکراری کارا نباشه ولی همیشه به راحتی با همون فرمولهای کتاب حل میشه!سوالای این فصل رو هم برا آخر بذارین بهتره!

روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98 »  به سومین فصل کتاب پیش دانشگاهی میرسیم یعنی نوسان!

این فصل در ابتدا سخت ترین فصل و وقتی مسلط شدیم آسون ترین فصل کنکور میشه!اول باید به فرمولهای کتاب مسلط بشیم و بعد با تست زدن یاد بگیریم اونهارو در مساله پیاده کنیم!برای حل یه مساله در این فصل از چند راه میشه عمل کرد که همه شون در یک نقطه به هم میرسن و جواب نهایی رو بدست میارن!

پس توی این فصل هم تحمل و صبر برای مسلط شدن حرف اول رو میزنه ! اگه زود دست از کار بردارین هیچ وقت یاد نمیگیرین و حتی ممکنه بعضی از قسمتهای فصول بعدی رو هم نفهمین!

روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98 »  فصل چهارم و پنجم مبحث امواج مکانیکی هست.تقریبا مطالب راحت هستن و در مقایسه با سه فصل اول کتاب زودتر تسلط لازم بدست میاد!در این فصول هم چندتا فرمول اساسی که در کتاب ذکر شده رو فقط باید یاد بگیریم.در قسمت تارها و لوله ها،برای نوع باز و بسته شون باید فرمولهای جداگانه رو خوب مسلط باشیم تا با هم قاطی نشه و دچار مشکل نشیم!

فصل ششم فصل امواج الکترومغناطیس هست که خیلی کم حجم و آسونه و براحتی میشه تست یا تست های مطرح شده ازش رو زد.تو این فصل هم دو تا مطلب عمده وجود دارن که باید یاد بگیریم.اولین مطلب کیفیت تشکیل موج الکترومغناطیس و خوصیات نواحی مختلف امواج الکترومغناطیس هستش.

یه سوال احتمالا از این قسمت مطرح میشه.و دومین مطلب مهم آزمایش یانگ هست که تقریبا میشه گفت پای ثابت سوالات کنکوره و هر سال به نوعی از این قسمت سوال مطرح میشه.با خوندن این فصل براحتی از پس یک یا دو تستش برمیاین.روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98 »

دو فصل آخر پیش دانشگاهی مباحث فیزیک مدرن یا کوانتومی رو بحث میکنه.فصل فیزیک اتمی یه مقدار شاید فرمول زیاد داشته باشه و یاد گیری فرمولهای طولانی و پیچیده اش سخت باشه ولی کلید حل سوالاتش فقط و فقط یادگیری همین فرمولهاست!و اصلا عاقلانه نیست که به خاطر حفظ نکردنشون سوالات این فصل رو از دست بدیم.فیزیک هسته ای هم مبحث آسونی هست که با یاد گرفتن دو مبحث نیمه عمر و واپاشی تضمین میکنم تستش رو بزنین.

چگونه فیزیک را برای کنکور 98 بخوانیم

روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98 »  همونطور که لابه لای عرایضم راجع به فصول ذکر کردم،برای خوندن فیزیک اول باید فرمولهارو یاد بگیریم.پس برای شروع کتاب درسی رو میخونیم و فرمولها رو یاد میگیریم.

بعد به مثالها و تمارین کتاب میپردازیم و اونهارو هم خوب یاد میگیریم.خیلی از داوطلبان نسبت به این نکته بی توجه هستن.و اصلا مثال ها و تمرین های کتاب رو جدی نمیگیرن در صورتی که اگه سوالات کنکور رو ببینین بیش از ۹۰ درصد سوالات شبیه به یکی از تمرینها یا مثال های کتابه!یا بعضی از مسائل از آزمایش های کتاب درسی ایده گیری شده اند.پس تاکید میکنم این قسمتهارو جدی بگیرین.روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98 »

بعد میرسیم به کتاب کمک آموزشی!بهتره برای یاد گیری کامل تر نکات کادرهای این کتاب رو هم در صورت وجود بخونیم . برای تست زدن عجله نکنین!نصف تسلط فیزیک یعنی همین خوندن و یاد گرفتن مفاهیم پایه ای!

خب بعد از خوندن نکات نوبت به تست زدن میرسه!اگه وقت داریم همه تست هارو میزنیم اگه نه میتونیم به صورت رندومی انتخاب کنیم(که البته بنده راه اول رو توصیه میکنم).

روی حل کردن سوال وقت میذاریم و همه ایده هایی که توی ذهنمون هست رو روش پیاده میکنیم.نگران زمان نباشین فعلا داریم تست آموزشی میزنیم و اگه حتی روی یه تست ۱۰ دقیقه یا یه ربع هم وقت گذاشتین نگران نشین.اگه حلش کردین که خیلی خوبه!اگه توی حل تست دچار مشکل شدین و اصلا دیگه راه حلی به ذهنتون نرسید به پاسخ مراجعه میکنین.با دقت پاسخ رو میخونین و یاد میگیرین.

روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98 »   بلافاصله پاسخ رو میبندین و دوباره برای خودتون شروع میکنین به حل کردن!بعد از این که حلش کردین این تست رو علامت میزنین و میذارین تا یه مدتی بگذره!بعد از یه مدت دوباره برمیگردین و حلش میکنین!این کار به این خاطره که نقش حافظه در حل تست کم بشه و بفهمین که آیا جواب رو صرفا حفظ کرده بودین یا کامل فهمیدین.

مباحث تتست خیز و بودجه بندی فیزیک برای رشته تجربی کنکور 98 :

روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98 »  تعداد سوالات فیزیک دفترچه اختصاصی برای شرکت کنندگان رشته تجربی ۳۰ سوال است.
مدت زمان پاسخگویی به سوالات فیزیک در کنکور تجربی، چیزی در حدود ۳۷ دقیقه است.
مهمترین و پر تکرار ترین سوالات هر سال مباحث نوسان، موج های مکانیکی و صوت ، فیزیک اتمی و جدید مدارهای الکتریکی میباشد.

بودجه بندی فیزیک کنکور ۹۸ به صورت فصل به فصل برای رشته تجربی :

بخش بردار و حرکت شناسی : به طور متوسط ۴ سوال هر سال
بخش دینامیک ، کار و انرژی : به طور متوسط ۲ سوال هر سال
حرکت نوسانی : به طور متوسط ۱ سوال هر سال
موج مکانیکی : به طور متوسط ۲ سوال هر سال
بخش صوت : به طور متوسط ۱ سوال هر سال
بخش الکترومغناطیس : به طور متوسط ۲ سوال هر سال
بخش فیزیک اتمی : به طور متوسط ۱ سوال هر سال
بخش ساختار هسته ای : به طور متوسط ۲ سوال هر سال
بخش ترمو دینامیک : به طور متوسط ۳ سوال هر سال
بخش الکتریسیته ساکن : به طور متوسط ۲ سوال هر سال
بخش جریان و مدار ها : به طور متوسط ۴ سوال هر سال
بخش مغناطیس : به طور متوسط ۲ سوال هر سال
بخش القای الکترومغناطیس: به طور متوسط ۱ سوال هر سال
بخش فشار و خواص مواد: به طور متوسط ۳ سوال هر سال
بخش حرارت و گرما : به طور متوسط ۱ سوال هر سال
بخش نور و آینه : به طور متوسط ۴ سوال هر سال

توصیه‌های خیلی مهم فیزیک:

روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98 »   اگر در کنکورهای آزمایشی و کنکور اصلی،‌ احساس کردید یک سؤال فیزیک (و یا هر درس دیگر) وقت‌گیر است، آن‌ را حتما رها کنید و کنار آن P بزنید (به هنر آزمون دادن مراجعه شود). سعی کنید خود را به این کار عادت دهید. چون برخی سؤال‌های فیزیک واقعا وقت‌گیر هستند. البته توصیه می‌کنم حتما سرعت حل مسائل فیزیک را با زدن تست‌های زیاد و متنوع خیلی بالا ببرید. به‌نحوی که دقتتان پایین نیاید. شاید مهم‌ترین کار در فیزیک همین افزایش سرعت بدون کاهش دقت باشد.روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98 »

به نکته‌های زیر در مطالعه فیزیک حتما توجه کنید:

۱) ابتدا حتما متن درس فیزیک را با دقت بخوانید و کاملا آن را بفهمید و بعد سراغ مثال‌ها و تمرین‌های کتاب درسی بروید.

۲) در منزل و برای حل سؤال‌های فیزیک هرگز از ماشین حساب استفاده نکنید و مسأله‌ها را حتما تا آخر حل کنید. سرعت محاسبه‌ها در کنکور خیلی مهم است. از همین حالا باید با حل سؤال‌های مختلف، سرعت محاسبه‌ی خود را افزایش دهید.

۳) حتما بعد از مطالعه‌ و خلاصه‌برداری، سراغ تست‌زنی بروید و آن قدر تست بزنید (البته نه این که همه را در یک روز بزنید) تا به تسلط برسید. صبور باشید و آرام آرام سرعت خود را افزایش دهید.

۴) گاهی هیچ اشکالی ندارد تست‌های تکراری بزنید. این کار برای افزایش سرعت عمل مفید است؛ البته به شرطی که بار دیگر از ابتدا تا انتها را حل کنید نه این که از حفظ جواب دهید.

۵) لازم نیست فرمول‌های متفرقه را از کتاب‌های کمک‌آموزشی حفظ کنید و خود را دچار سردرگمی کنید. به جای این کار، شیوه‌ی درست استفاده از فرمول‌های اصلی را یاد بگیرید و با تمرین زیاد، در آن‌ها به تسلط کافی برسید.

* باز هم تاکید می‌کنم حتما برای موفقیت در درس فیزیک، لازم است سرعت محاسبه‌های ریاضی خود را بدون کاهش دقت، افزایش دهید؛‌ پس از همین الان شروع به تمرین کنید. کار سختی نیست…روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98 »

مشاور گروپ

دوست دارید در مرداد ماه وقتی وارد این صفحه می‏ شوید؛ چه عددی (رتبه‏ ای) را ببینید؟

روش مطالعه فیزیک کنکور تجربی 98

آیا شما هم …

نمی‏دانید که از کجا باید مطالعه را شروع کنید؟!

نیاز به شخصی دارید که به شما انگیزه درس خواندن بدهد؟!!

نگران این هستید که آیا در مسیر درست پیش می‏روید یا نه؟!!!

روش‏ های صحیح مطالعه را نمی ‏دانید و منابع خوب را نمی‏ شناسید؟!!!!


یک لحظه با خودتان به این موضوع فکر کنید که اگر با همین روند پیش بروید؛ سال دیگر چه رتبه‏ ای کسب خواهید کرد؟ یا به عبارتی …
آیا از خودتان پرسیده ‏اید که چرا بسیاری از داوطلبان کنکور با ساعت مطالعه پایین؛ نتیجه فوق‏ العاده در آزمون سراسری می‏گیرند؟

۱-یا آن‏ها بیش از حد باهوش (تقریباً نابغه) هستند!!
۲- یا مشاور حرفه‏ ای دارند!

این جمله را یادتان باشد:
اگر کسی به موفقیت خاصی رسیده، احتمالاً چیزی را می‏داند که شما نمی‏دانید!

 مشاور گروپ

خواستن توانستن نیست! ?

?از قدیم الایام همه میگن که خواستن توانسته! ولی من میخوام بهتون بگم که ❌خواستن توانستن نیست!❌خواستنی که پشتش اراده و تلاش نباشه به هیچ دردی نمیخوره!!
ساده بگم ، کسی هست که نخواد پولدار شه؟!
تو کنکور کسی هست که نخواد رتبه خوبی بیاره؟! پس چرا همه نمیارن؟!
چون فقط خواستنه! ?
حالا میتونم بگم خواستن توانسته زمانی که تو واسش برنامه داشته باشی!☺️
واسه دقیقه به د ق ی ق ه اش! واسش تلاش کنی! از جونت مایه بذاری! ?
خیلیا میان میگن من امسال میخوام رتبه تک رقمی شم! من میخوام پزشکی دانشگاه تهران بیارم! فقط پزشکی دانشگاه تهران! ?‍⚕?‍⚕

بعد میگم افرین خب برنامه ات چیه؟ چه تلاش میکنی براش؟ ?

اینجوری جواب میده : مممم تا الان که هیچی!!ز الان شروع کنم میتونم؟!
منم میگم ببین من میتونم کاری کنم توّهم رتبه تک رقمی و پزشکی برت داره ولی اگر بخوام صادقانه بگم اره میتونی ولی نه اینجوری که تا الان بودی! حتی ۱ دقیقه!( حتی ۱ دقیقه!!!)

✅ از همین الان تا خود کنکور فقط باید از جونت مایه بذاری! با برنامه پیش بری! اشتباهاتتو کم کنی! وقت تلف نکنی و ….
اره اون موقع میشه!
من_بهت_قول_میدم بشه…?

با تهيه برنامه 7 ماهه مشاور گروپ ميتوني طي 7  ماه ، 17 -16 مرتبه درساتو بخوني و مرور كني و با يه تسلط عالي بري سر جلسه كنكور ?
با برنامه 7 ماهه مشاور گروپ ميتوني همين امسال پزشكي و دندون پزشكي رو بدست بياري ?

برنامه 7 ماهه ويژه شخص خودت طراحي ميشه يعني در طراحي اين برنامه تمامي ساعات شخصي شما از جمله :

ساعت كلاس هاي مختلف و مدرسه و … در نظر گرفته شده در نتيجه شما ميتونيد بهره فوق العاده اي از اين برنامه ببريد و همين امسال پزشكي رو بدست بياريدد ✌️

براي كسب اطلاعات بيشتر و تهيه برنامه 7 ماهه شخصي ، با شماره زیر تماس بگیرید…

4.2/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه بهترین روش های مطالعه فیزیک کنکور 98 بهمراه مباحث تست خیز فیزیک تجربی

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی