تکنیک های تست زنی : بهترین روش های تست زنی که باعث کاهش اشتباهات می شوند

تکنیک های تست زنی

جهت مشاوره در زمینه تکنیک های تست زنی : بهترین روش های تست زنی که باعث کاهش اشتباهات می شوند

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تکنیک های تست زنی  : این روش همون طور که از اسمش پیداست به این صورته که شما باید تمام کارها و تکنیک هایی که قراره سر جلسه انجام بدید در خونه انجام بدید برخی از این تکنیک ها از : دو مرحله ای آزمون دادن : این تکنیک رو با مثال براتون توضیح میدم .

تکنیک های تست زنی

دسته بندی سوالات و زمان بندی برای همان سوالات و سوالاتی که نشانه گذاری شده :

تکنیک های تست زنی  »  فرض کنید که مثلا برای ریاضی شما یک مجموعه 10 سوالی دارید و باید در 15 دقیقه به اونا پاسخ بدید و در نهایت درصد گیری کنید . شما باید تایمتون رو به دو قسمت تقسیم کنید مثلا بگید که تایم شما به دو بخش 10 دقیقه و 5 دقیقه تقسیم میشه و بگید شما سوالاتتون رو یکبار تا آخر پیش میرید تا دقیقه 10 و از دقیقه 10 به بعد 5 دقیقه باقیمانده رو پخش میکنید روی باقی سوالات و سوالاتی رو که نشانه گذاری کردید .

تکنیک های تست زنی  » برای پاسخگویی به سوالات سخت و نشانه گذاری شده چه کار باید کرد ؟

و در بار اول پاسخگویی به اونها براتون سخت بوده یا شک داشتید و … رو حل میکنید . یعنی شما در پایان دقیقه 10 باید همه سوالات رو حداقل یکبار خونده باشید و سوالات باید یا پاسخ داده شده باشند یا اینکه در کنار سوال نشانه گذاری شده باشه .

1_ سوالات وقت گیر : سوالاتی که در تایمی خارج از تایم استاندارد و متعارف حل میشه . شما باید کنار این تست ها علامت v(وقت گیر) بذارید و از اون تست عبور کنید و در دور اول تایم روی اون تست نذارید.

2_ سوالاتی که اونها رو به طور کلی بلد نیستید : شما در کنار این دسته از سوالات علامت× بذارید و از اون هم عبور کنید.

3_ سوالات فراموشی : سوالاتی که روش حل اونها فراموش شده ولی فکر میکنیم که اگر تایم بذاریم و روشون فکر کنیم میتونیم اونها رو حل کنیم این سوالات رو با f نشانه گذاری میکنیم.

4_ سوالات شک دار : این سوالات رو با علامت s نشانه گذاری کنید و از این دسته هم عبور کنید.

5_ سوالاتی که یادگیری ناقص داشتید : مثلا یه یه سوالی رو تا مرحله 3 روند حل سوال میتونید حل کنید و از اون به بعد رو نمیتونید حل کنید.

6_ در ابتدای تست زنی ممکنه شما نتونید تیپ این تست ها رو به درستی تشخیص بدید : مثلا سوال رو شروع به حل میکنید ولی وسط سوال متوجه می شید که این سوال وقت گیر محسوب میشه شما وقتی متوجه وقت گیر بودن سوال شدید در همون لحظه سوال رو رها کنید و در کنار اون علامت V و ستاره بذارید که مجددا در دور دوم روی این سوال برگردید.

تکنیک های تست زنی  » اولویت بندی برای سوالات اینکه اول کدوم سوالات رو حل کنیم ؟

تکنیک های تست زنی  »  در دور اول باید سوالاتی که جز تست های متعارف محسوب میشه رو پاسخ بدید و این تیپ تست های نام برده رو برای خودتون مشخص کنید . بعد از دور اول تست زنی مرحله دوم شروع میشه که شما باید تو این تایم باقی مانده برگردید روی اون سوالات نشانه دار . اولویت مراجعه اول با سوالات وقت گیر نیمه حل شده و اون رو تموم میکنید و بعد برید سراغ سوالات وقت گیر بعد سوالات فراموشی .

تکنیک های تست زنی  » نکاتی در مورد شیوه ی حل سوالات و تحلیل سوالات امتحان :

تکنیک های تست زنی  »  عزیزان شک دارها رو نزنید و شک دار نزدن رو از تست زنی های خونه تمرین کنید . حالا تایم 15 دقیقه ای شما به اتمام رسیده حالا باید برگردید درصد گیری کنید و پاسخنامه رو تست به تست تحلیل کنید . در تحلیل تست های فراموش شده باید ریشه یابی کنیم که چرا اون سوال رو فراموش کردید و دنبال پاسخ و راه حل باشیم و همینطور ریشه یابی برای سوالات غلط و نزده یادگیری ناقص و بلد نبوده رو انجام بدید.

چه نکاتی باید در تست زنی آموزشی و تست زنی آزمونی باید رعایت بشن :

تکنیک های تست زنی  »  نکته ی مهمی که هم در تست زنی آموزشی و هم در تست زنی آزمونی باید رعایت بشه اینه که شما باید سوالاتی رو برای خودتون مشخص کنید تحت عنوان سوالات خیلی مهمه . یعنی وقتی به این سوالات پاسخ میدید میتونید مجموعه زیادی از نکات و مفاهیم مختلف و یا فرمول های مختلف رو گردهم آورده و از این طریق میتونید خیلی به پیشرفت خودتون کمک کنید پس این نوع سوالات رو مشخص کنید و علامت گذاری کنید تا در دورهای بعدی این تست ها رو مرور کنید .

· نکته بعد اینه که حتما سوالات غلط پاسخ داده رو علامت گذاری کنید و در دورهای بعد دوباره روی این سوالات وقت بذارید .


مشاور گروپ



اگه آسون بود كه واسه همه بود …

من بين كنكوريا هستم و باهاشون زندگي ميكنم
از حال و هواشون خبر دارم …
ميدونم اين روزا خيلياتون حداقل يه بار اين آرزو به دلتون خطور كرده كه : اي كاش اينقد سخت نبود ?
بچه ها
اگه سخت نبود كه ارزشمند نبود
اگه سخت نبود كه رسيدن بهش شيرين نبود
بچه ها شما بايد يه بار ديگه به هدفتون نگاه كنيد
شما براي چه هدفي تلاش ميكنيد بچه ها ؟؟
كار ساده ايه ؟! همه ميتونن انجامش بدن ؟!
پزشكي ، روپوش سفيد ، درمان ، تسكين درد بيماران ، نماد مهربوني و لطف خدا بودن بعنوان يه پزشك …
بچه ها هدف ، هدف بزرگيه
انسان بزرگي هم ميخواد
براي اينكه بزرگ بشين بايد اين سختي هاي مسيرو تحمل كنين ❤️
زيادم سخت نيست ، خدا هم كللي كمكتون ميكنه ?
از امروز ببعد ديگه نگين اي كاش
ديگه حسرت هيچيو نخورين
شما قدرت بي نظيري داريد
تلاش كنين و بگين هر چقدر سخته بدستش ميارم


مشاور گروپ






تکنیک های تست زنی  » تکنیک های تست خوانی

1-درست نخواندن سوال تست و یا گزینه های تست

2-افعال منفی یا مثبت به راحتی شما را گمراه می کنند. بنابراین فعل های سوالات به ویژه افعال پایان سوال را خط بکشید و دقت کنید. به عنوان مثال افعال ” درست است یا درست نیست”، ” وجود دارد یا وجود ندارد” ،‌”بود یا نبود”.

3-روی کلمات استثنا ، حروف ربط و کلمات شرطی در سوال خظ بکشید. به عنوان مثال “همه موارد زیر درست است به جز” ، ” همه موارد زیر غلط است به استثنای”. “گزینه ای درست استکه ….”، “گزینه ها را از راست به چپ بخوانید”.

4-طراح با استفاده از کلمات و عبارات گمراه کننده داوطلب را گمراه می کند. به مفاهیم برخی افعال و واژگان در سوالات دقت کنید و هوشمندانه صورت سوال را بخوانید و دنبال کنید. به عنوان مثال : “مطلوب است یعنی درست ترین گزینه کدام است”.تکنیک های تست زنی 

5-کلمات و عبارات مشابه به سادگی با هم اشتباه می شوند. برترین و بدترین دو واژه کاملا متفاوت هستند

6-طراح با آوردن اطلاعات زائد در تست، ذهن داوطلب را منحرف می کند. عدم مطالعه کامل صورت تست و درک خواسته اصلی مساله، بیشترین سهم غلط را به خود اختصاص می دهد.

7-طراح با ترتیب گزینه ها ، می تواند شما را به اشتباه بیندازد، صورت سوال را به دقت بخوانید و بعد از مطالعه صورت سوال بدون پیش داوری هر 4 گزینه را به ترتیب بخوانید.

الف) گزینه های غلط به ظاهر درست. در این موارد علت به خطا افتادن داوطلبان عدم استخراج اطلاعات صورت سوال (داده ها و خواسته ها) و گزینه ها می باشد.

ب) گزینه های درست به ظاهر غلط . پیشنهاد می شود در تست هایی با ظاهر تکراری و آشنا حتما زیر داده های تست و دور خواسته های آن و افعال آن خط بکشید.

8-اشتباهات افقی در پاسخگویی ، تست را حل کرده به جواب عدد دو رسیده اید که در گزینه ( 3 ) است ولی اشتباهاً گزینه ( 2 ) را می زنید.

9-اشتباهات عمودی ، پاسخ سوال 15 را در گزینه های سوال 14 یا 16 علامت می زنید و گاهی ممکن است تا تعداد زیادی سوال به همین منوال پیش بروید. پیشنهاد میشود هر ده شماره سوال دفترچه و شماره سوال پاسخ برگ را کنترل کنید تا به اشتباه و در اثر خطای دید گزینه ها را اشتباه وارد پاسخبرگ نکرده باشید.

10-اشتباه محاسباتی ( 2 ضرب در 3 را 5 ، علامنت منفی را ندیدن … )تکنیک های تست زنی 

تکنیک های تست زنی

1-هدفگذاری چند تا از ده تا : با توجه به وضعیت درسی و نمره ترازتان و رسیدن به نتیجه مورد انتظار خود هدفگذرای کنید در هر درس به چند سوال می خواهید پاسخ دهید . بدین ترتیب دیگر نگران جواب ندادن به همه سوالات نیستید.

2-استفاده از روش ضربدر منها : در کنار سوالاتی که بلد نیستید علامت منها بگذارید تا دیگر وقت خود را روی این سوالات نگذارید و در کنار سوالات دشوار و وقت گیر و یا سولال های که برای پاسخ بین دو گزینه ها شک دارید علامت ضربدر بگذارید. اینگونه در وقت اضافی میدانید باید سراغ کدام سوال ها بروید.

3-روش زمان های نقضانی: برای هر درس بخشی از زمان خود را ذخیره کنید تا در پایان سوالات برای پاسخ به سوال هایی که شک داشته اید یا وقت گیر هستند ، زمان داشته باشید.

4-روش استرات‍ژی بازگشت: چنانچه تمام روش های قبل را انجام داده باشید در پایان آزمون ، زمانی را ذخیره کرده اید و می توانید روی درس های هدف برگردید.

قانون احتمال و تست زني

تکنیک های تست زنی  »  در آزمون هاي استاندارد يک نمره ي منفي وجود دارد. يعني اگر سؤالي را بدون پاسخ بگذاريد هيچ نمره ي منفي نمي گيريد، ولي در صورتي که به سؤالي پاسخ اشتباه دهيد علاوه بر آن که نمره ي آن را کسب نمي کنيد يک سوم نمره را نيز از دست مي دهيد. شما بايد در تست زني به نکات زير توجه داشته باشيد.

۱)اگر در تستي هيچ يک از گزينه ها را نتوانستيد حذف کنيد و بخواهيد از روي شانس به آن پاسخ دهيد، احتمال انتخاب گزينه ي صحيح يک چهارم است. يعني ۲۵ درصد! ۲۵ درصد در رياضيات احتمال ضعيفي است، بنابراين به اين تست پاسخ ندهيد و به سراغ تست بعدي برويد.

۲)اگر در تستي با توجه به معلومات و دانش تان توانستيد يک گزينه را حذف کنيد و بخواهيد بين سه گزينه ي باقي مانده به طور شانسي به آن پاسخ دهيد، احتمال انتخاب گزينه ي درست يک سوم است و اين احتمال خيلي بالا نيست.

۳) بر اساس اصول تست زنی اگر در تستي مطمئن شديد، دو گزينه اشتباه بوده و بخواهيد گزينه ي درست را به طور احتمالي حدس بزنيد، احتمال انتخاب گزينه ي درست يک دوم يا پنجاه درصد است که احتمال خوبي است. بنابراين در اين مورد يکي از دو گزينه ي باقي مانده را انتخاب کنيد.تکنیک های تست زنی 

مشاور گروپ

4.5/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تکنیک های تست زنی : بهترین روش های تست زنی که باعث کاهش اشتباهات می شوند

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی