بهترین روش افزایش تراز گزینه دو در آزمون های نیمسال دوم کنکور 1400

افزایش تراز گزینه دو

جهت مشاوره در زمینه بهترین روش افزایش تراز گزینه دو در آزمون های نیمسال دوم کنکور 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

بهترین روش افزایش تراز گزینه دو در آزمون های نیمسال دوم کنکور 1400 : افزایش تراز گزینه دو بر خلاف آزمون هها دیگر با روش های متفاوتی است دلیل این تفاوت هم در این است که بازه زمانی برای هر آزمون بیشتر از موسسات دیگر است . اگر می خواهید در این زمان های باقیمانده تا کنکور افزایش تراز گزینه دو داشته باشید ، حتما این مطلب را بخوانید.


افزایش تراز گزینه دو 

افزایش تراز گزینه دو  کنکور سراسری 1400

راههای افزایش تراز قلم چی
راههای افزایش تراز کانون
راههای افزایش تراز
روش های افزایش تراز
روش افزایش تراز رتبه های برتر


افزایش تراز گزینه دو  , شرکت و حضور منظم داوطلب در آزمون های آزمایشی مهمترین ابزار جهت رسیدن به موفقیت کنکوری هاست . موسسات زیادی در حال حاضر مجری برگزاری آزمون های آزمایشی در کشور هستند که در این بین می توان به آزمون های گزینه ی دو اشاره داشت که در طول این سال ها جزو بهترین موسسات در زمینه برگزاری آزمون های آزمایشی بوده است.

افزایش تراز گزینه دو با تست های استاندار و مشابه کنکور گزینه دو

افزایش تراز گزینه دو , همانطور که شما به عنوان یک داوطلب قوی و حرفه ای کنکور نیز می دانید ، مهترین فاکتور یا اصلی ترین استانداردی که یک آزمون آزمایشی باید داشته باشد ، تست های استاندارد و همسطح با کنکور سراسری است که آزمون های آزمایشی گزینه ی دو از این نظر بسیار قدرتمند کار کرده است به گونه ای که طبق آمارها و نمودارهای مقایسه ای می توان دید که سطح تست ها بسیار خوب و با کیفیت طرح شده اند.

 افزایش تراز گزینه دو , آزمون های گزینه ی دو برنامه راهبردی بسیار خوبی دارند که در بازه های زمانی مناسب درس ها رو تموم میکنه و بودجه بندی و برنامه راهبردی مرور و جمعبندی بسیار کارآمدی داره . همچنین در این مدت داوطلبان زیادی به سمت ثبت نام در آزمون های گزینه ی دو رغبت نشان داده اند و همین باعث شده جامعه ی آماری بالایی خوبی برای سنجش و ارزیابی در آزمون های گزینه دو در این مدت فراهم بشه.

همچنین باید به مزیت خیلی خوب دیگه ی آزمون های گزینه ی دو نیز اشاره کنیم و آن کارنامه های جامع و بسیار کاربردی و مختلف بعد از هر آزمونی است که برای هر داوطلب ارائه می شود که انصافا نمی توان از آنها گذشت.

افزایش تراز گزینه دو , حال سوال خیلی از داوطلبان این است که چگونه در آزمون های گزینه ی دو موفق باشیم و در واقع افزایش تراز داشته باشیم؟

راهکارهای خوب و بسیار کاربردی برای افزایش تراز در هر آزمون آزمایشی وجود دارد که برای آزمون های گزینه ی دو نیز کارساز هستند و با اجرای آنها مطمئن باشید نتیجه ی خیلی خوبی می گیرید .


برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات کنکوری عضو کانال تلگرام مشاور گروپ شوید

657 2

این راهکارها عبارتند از:

افزایش تراز گزینه دو / درس را در کلاس یاد بگیرید:

اصلی ترین نکته ای که متاسفانه کنکوری ها به راحتی اونو پشت گوش می اندازند . یادگیری و درک درس در کلاس اصلی ترین راهکار برای موفقیت شماست لذا از این پس درس را در کلاس با جدیت و تمرکز بیشتری فرا گیرید و حتما از تدریس دبیر یا مدرس کنکور یاداشت برداری داشته باشید . در واقع در کلاس درس باید پویا باشید تا ذهن درگیر یادگیری بیشتر و بهتر شود.

استراتژی یعنی اینکه کاری که دیگران انجام می دهند را با منابع کمتر (کاراتر) انجام دهیم
و کارهایی انجام دهیم که هیچ کس غیر از ما انجام نمی‌دهد…

افزایش تراز گزینه دو / برنامه ی مطالعه ویژه ی هر درس داشته باشید

همانطور که میدونید دروس کنکوری به دو دسته کلی دروس محاسباتی و دروس استدلالی ، حفظی و خواندنی تقسیم می شوند و مسلما نحوه ی مطالعه و سبک یادگیری هر درس متفاوت خواهد بود.

مثلا برای خوندن ریاضی یا فیزیک ابتدا باید فرمول ها و نکات رو خوب بخونید و بعد سراغ تست زنی های زیاد در این دو درس بروید.
اما سبک مطالعه و یادگیری برای دروسی مثل زیست شناسی ، تاریخ و جغرافیا و دین زندگی مرور ها و مطالعه ی بیشتر است تا مطالعه مفید و با کیفیت باشد.
برای این منظور ما روش مطالعه و یادگیری هر درس را در سایت مشاور گروپ قرار داده ایم که شما عزیزان می توانید برای اطلاع از نحوه ی مطالعه و یادگیری صفر تا صد هر درسی مطالب قبلی سایت را دنبال نمایید.

افزایش تراز گزینه دو / تست زنی به صورت حرفه ای و واقعا اصولی

تست زنی هم مانند روش مطالعه هر درس ، روش و اصول خودشو برای هر مبحثی داره که ما همیشه توصیه می کنیم داوطلب کنکوری برای یادگیری هر درس حتما بعد از مطالعه اولیه ، تعدادی تست زنی آموزشی داشته باشد. در تست زنی آموزشی زمان تست زنی اصلا مهم نیست بلکه مهم این است که مبحث را یاد بگیریم و به تسلط برسانیم .

شما در این مرحله از تست زنی حتما باید یادداشت برداری از نکات تست های که زدید ، داشته باشد و تمام نکات ریز ریز هر مطلب را بخوبی یاد بگیرید و نکته ای رو مبهم و بی جواب نگذارید.
اما در مرحله ی دوم تست زنی باید تعداد مشخصی تست را در مدت زمانی معین و براساس زمان استاندارد آزمون و کنکور پاسخ دهید اینجوری سرعت عمل و دقت شما در تست زنی افزایش می یابد.

افزایش تراز گزینه دو / خلاصه نویسی فراموش نشه !

افزایش تراز گزینه دو , بعد از اینکه درس را بخوبی یاد گرفتید و البته با تمرین و تست زنی کافی به تسلط  رسوندید اکنون وقت خلاصه نویسی اون درس هست که حتما باید انجام بدین.

خلاصه ها بهترین منبع برای مرور در فاصله ی 2 تا 3 روزه ی قبل آزمون و یا کنکور هستند . شک نداشته باشید که خلاصه نویسی سکوی پرتاب شما در آزمون های جمعبندی و  نیز در زمان جمعبندی و مرور تمام دروس خواهد بود پس از خلاصه نویسی به هیچ عنوان و به هیچ بهونه ای غافل نشوید.

افزایش تراز گزینه دو / هنر و سیاست آزمون دادن را فرا گیرید

افزایش تراز گزینه دو , بسیاری از داوطلبان با اینکه مطالعه ی زیاد و خیلی خوبی تا قبل از آزمون داشتند اما در جلسه ی آزمون با کمبود وقت و یا بی دقتی های فراوان در تست زنی مواجه می شوند و درصدهای زیادی رو از دست می دهند .

همین باعث میشه ما به تست زنی زیاد در منزل خیلی تاکید داشته باشیم و شدیدا توصیه میشه که تکنیک های زمان های نقصانی و یا ضربدر و منها رو هر چه سریعتر یاد بگیرید و در تست زنی های خود همیشه پیاده سازی و تمرین کنید.

اکنون زمان تمرین و آزمودن است و  در جلسه ی کنکور دیگه نمیتونی روش و یا تکنیکی رو امتحان کنی پس تا فرصت هست … تکنیک ها را تمرین کنید.

  • افزایش تراز گزینه دو ,هر داوطلب باید براساس تمرین ها و تکنیک هایی که خودش چندین بار و قبل از آزمون تمرین داشته ، آزمون بده به عبارتی شما باید استراتژی خاص خودتونو در آزمون دادن داشته باشید و نمیشه از روش های بقیه کپی کرد. 
  • افزایش تراز گزینه دو , در تست زنی باید حواستون باشه که همه ی تست ها امتیاز یکسانی دارند لذا نباید بیش از زمان در نظر گرفته شده برای هر تست ولوو  حتی آن تست دشوار است ، تایم صرف کنید که بعدش زمان برای پاسخگویی به تست های ساده و راحت دیگه نداشته باشید . 
  • سیاست مداری قدرتمند و باهوش در میدان کنکور  باشید و در نگاه اول تنها به تست هایی پاسخ دهید که از پاسخ مطمئنید و می توانید در زمان مقرر پاسخ دهید. 
  • افزایش تراز گزینه دو , بیاموزید که به راحتی و با حفظ آرامش و تمرکز از روی تست های سختی که زمان بر هستند ، بگذرید در آخر و بعد از پاسخگویی به تست های ساده و راحت می توانید در صورت داشتن زمان اضافی برگردید و تست های سخت را نگاهی بیندازید و اگر به پاسخ خود مطمئن بودید ، به آنها پاسخ دهید.

افزایش تراز گزینه دو

افزایش تراز گزینه دو , در هفته ی سوم و انتهایی آزمون چگونه برنامه ریزی داشته باشیم؟

 برای این منظور باید مطالب خوانده شده را مرور کنید . مرور هر چه بیشتر باشد باعث افزایش یادگیری و رسیدن به تسلط بیشتر و بهتر بر روی مباحث می شود . بهترین منبع جهت مرور و جمعبندی قبل آزمون ، خلاصه نویسی ها ، نکته برداری ها و حاشیه نویسی هایی است که در طول هفته های گذشته  و قبل از ازمون آماده کرده اید.

در این زمان همچنین باید تست هایی که به هنگام تمرین تست زنی موفق به پاسخگویی نشده بودید و یا اشتباه پاسخ داده و علامت زده بودید ، مجددا حل کنید.

برای افزایش تراز  تست زنی زماندار در قبل از آزمون نباید فراموش بشه که خیلی برای یک داوطلب کنکوری اهمیت داره چرا که با این کار خود را قبل از آزمون آزمایشی گزینه دو می آزمایید ، نقاط ضعفتان را بهتر میشناسید چون در شرایط مشابه ازمون قرار می گیرید و لذا از تکرار اشتباهات سهوی در تست زنی ازمون آزمایشی جلوگیری می شود.

افزایش تراز گزینه دو , برنامه ریزی حرفه ای در طول هفته داشته باشید

نداشتن برنامه ریزی درست و واقعا به درد بخور برای افزایش تراز در ازمون های ازمایشی و البته کنکور ، یکی دیگر از دلایلی است که باعث نداشتن پیشرفت در تراز می شود.
در سایت در مورد نحوه ی برنامه ریزی هفتگی به طور مفصل توضیح داده شده . توصیه می کنیم حتما این مطلب را بخونید تا بتوانید خودتان برنامه ریزی کنید.

شما نباید اینجوری برنامه ریزی داشته باشید که مثلا دو هفته اختصاصی بخونی و هفته ی اخر عمومی ! بلکه باید دروس عمومی و اختصاصی رو در طول بازه ی زمانی سه هفته ای پخش کنید اصولی بچینید جوری که تست زنی ها ، مرور ها ، خلاصه نویسی و تمام مراحل یادگیری و تسلط رو بتوانید  در این سه هفته به اتمام برسانید در غیر اینصورت برنامه ریزی شما استاندارد و به دردبخور نیست.

مثلا همیشه مطالعه مباحث سخت را در اول برنامه قرار دهید یعنی به جای خوندن تاریح ادبیات در اول صبح و اول روز اجرای برنامه ریزی ، بهتره زبان فارسی یا درس نکته خیزی مثل زیست رو بخونی.

افزایش تراز گزینه دو , نحوه ی تست زنی برای امادگی بیشتر در ازمون های ازمایشی گزینه دو

قبلا در مورد تست زنی به طور مفصل توضیحاتی ارائه شده . توصیه می کنیم حتما مطلب تست زنی را در سایت مشاور گروپ مطالعه بفرمایید.

توجه داشته باشید که در دوره و مرور برای مباحث مفهومی حتما تست زنی داشته باشید که بهتره در این مرحله به شیوه تست زنی پوششی ، تمرین داشته باشید.

پیشنهاد می شود همیشه و ۶ روز قبل ازمون ، تست پوششی کار بشه. زیرا حل تست پوششی برای دوره و مرور بسیار کمک کننده و موثر بر افزایش تراز خواهد بود.

بعد از تست زنی پوششی حال نوبت به تست زنی ترکیبی می شود. توصیه می شود دو روز قبل آزمون حتما به شیوه ی تست زنی ترکیبی ، برای مباحث مختلف و در زمانی معین تست زنی داشته باشید . اجرای این تکنیک باعث افزایش تراز و نیز افزایش تسلط شما در مبحث مورد نظر خواهد شد.

در تست زنی ترکیبی باید بدون نگاه کردن به سر تیتر هر موضوع ، تست ها را پاسخ دهید . اشکال بیشتر داوطلبان این است که تیتر به تیتر تست حل می کنند و همین باعث میشه در جلسه ازمون نتوانند به تست ها پاسخ درست دهند. شما باید درست مثل جلسه ی ازمون شرایط تست زنی را برای خود مهیا سازید.

در واقع این اشکال باعث میشه ذهن شما تنبل بشه و توانایی حل مسئله و یا شبیه سازی تست های منزل با تست های آزمون رو نداشته باشه . که در نهایت باعث میشه از رسیدن به تراز بالا باز بمانید.

افزایش تراز گزینه دو , هدف گذاری قبل از ازمون . چگونه؟

افزایش تراز گزینه دو  , هدفگذاری قبل از ازمون میتواند بسیار مفید باشد اما اینکه این هدفگذاری بهتره چه زمانی باشه ، ما توصیه می کنیم روز قبل از ازمون هدفگذاری کنید.

متاسفانه خیلی از مشاوران کنکور به اشتباه ، هدف گذاری را ابتدای برنامه ی ازمون و زمان بررسی کارنامه انجام می دهند که 100% این روش اشتباه هست چرا که ممکنه تا روز آزمون اتفاقات پیش بینی نشده ی زیادی برای داوطلب پیش بیاد و یا اصلا شما انگیزه ی درس خوندن نداشته باشید و نتوانید انطور که خودتان راضی هستید ، برای این ازمون جمعبندی داشته باشید.

لذا ما توصیه می کنیم که روز قبل ازمون هدفگذاری داشته باشید که براساس شرایط موجود این کار انجام بشه این کار در نهایت باعث میشه در ازمون تعداد پاسخ های اشتباه کمتر بشه و از طرفی هم مباحثی که خوب مطالعه شده اند، در ازمون می توانید با تمرکز خیالی اسوده تر پاسخ دهید و بی دقتی هم کاهش یابد.


مطالب تکمیلی


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه بهترین روش افزایش تراز گزینه دو در آزمون های نیمسال دوم کنکور 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی