تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 1400 | بهترین تکنیک های تند خوانی که همه داوطلبان کنکوری باید اجرا کنند

تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 1400

جهت مشاوره در زمینه تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 1400 | بهترین تکنیک های تند خوانی که همه داوطلبان کنکوری باید اجرا کنند

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 1400  : از راهکار های موثری که به داوطلبان کنکور سراسری برای یادگیری و تسلط هرچه بیشتر مباحث مطالعاتی کنکور سراسری می تواند کمک کند یادگیری تکنیک تندخوانی برای مباحث حفظی است.

تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 1400

تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 1400  : دروسی مثل زیست شناسی و… که مباحث مطالعاتی زیادی دارند را می توان با تکنیک تند خوانی به دفعات بیشتری مرور و تکرار کنید و در زمان نیز صرفه جویی کنید.

تندخوانی کنکوری چگونه است؟

تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 1400  »  در این روش می بایست متون را به وسیله چشم دنبال کرد و چشم ها را در طول سطور حرکت دهید و از حرکت دادن سر خودداری کنید.

از خواندن مطالب سطور با صدای بلند اجتناب کنید چرا که در این تکنیک هدف خواندن مطالب با مغز و چشم است.

می بایست تعداد وقفه هایی را که در طول مطالعه با چشم دارید را هر چه بیشتر کم کنید و سعی کنید در زمان های مشخص مثلا ۳۰ ثانیه تعداد کلمات بیشتری را زیر ذره بین چشمان خود ببرید.

پیش از شروع مطالعه هدف خود را از مطالعه مبحث مورد نظرتان تعیین کنید با این کار از خواندن مطالبی که غیر ضروری هستند در طول مطالعه جلوگیری می کنید.تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 1400 

تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 1400  »  خیلی از داوطلبان در هنگام مطالعه وسواس بیش از حد به خرج می دهند و چندین بار برای مطالعه قسمت هایی که خوانده اند به عقب برمی گردند، این کار فقط از سرعت مطالعه شما می کاهد و باعث می شود زمان بیشتری را به مطالعه متون اختصاص دهید که این کار را در این روش به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم.

برای هر چه حرفه ای تر شدن در مطالعه دروس بهتر است به این نکته توجه کنید که در یک پاراگراف بسیاری از کلمات صرفا به خاطر رعایت دستورات ادبیاتی آورده شدند و در هنگام مطالعه با ذهن و چشم نیازی به خواندن آن ها نیست و فقط می بایست به مطالب اصلی و تیتر های مهم بپردازید.تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 1400  » 

در هنگام مطالعه با استفاده از تکنیک تندخوانی از هر گونه عاملی که ذهن شما را آشفته می کند و تمرکز حواس شما را از بین می برد دوری کنید.

با دقت فراوان به مطالعه متون با تکنیک تندخوانی بپردازید که در غیر این صورت باعث یادگیری ناقص شما می شود و چیزی به اندوخته های شما افزوده نمی شود.

نکته : مطمئن باشید با استفاده از تکنیک تندخوانی چندین پله به بالا خواهید رفت و تعداد مرور های بیشتری را در دروس مختلف از این پس تجربه می کنید.

تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 1400  »    تندخوانی موجب تسریع برقراری ارتباط بین چشم و مغز انسان می شود؛ یعنی می توانی با تمرکز کامل، هم زمان با اینکه یک پاراگراف را با حرکات چشم خود می خوانی، مهم ترین نکات آن را به سرعت شناسایی کرده و یادداشت برداری کنی؛

بنابراین مطالعه یک پاراگراف در مدت زمان کمی انجام می شود؛ یعنی علاوه بر افزایش سرعت خواندن، درک مطلب و به خاطر سپردن آن نیز در همان زمان انجام می گیرد. می توان گفت که تند خوانی یکی از تکنیک های صحیح خواندن است که اگر آن را یاد بگیری تاثیرات بیشماری در نحوه درس خواندن و نتایج نهایی خواهد داشت.

 تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 1400  »    اگر تو هم برای قبولی در کنکور درس می خوانی احتمالا از فلش کارت استفاده کرده ای، استفاده از این کارت ها برای مطالعه دروس یکی از راه های تندخوانی می باشد، به گونه ای که سرعت مطالعه و مرور مطالب درسی به میزان زیادی افزایش پیدا می کند و تو مطالب مهم هر مبحث را می خوانی. با این روش می توانی سرعت فعلی مطالعه ات را دو برابر کنی.

تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 1400  »   آن وقت دلهره ای که برای امتحانات و یا مطالعه دروس کنکور داری، بسیار کاهش خواهد یافت و این موضوع مستقیما بر افزایش اعتماد به نفس و انگیزه ات برای ادامه مسیر موفقیت تاثیر گذار خواهد بود. معمولا دانش آموزان از کمبود وقت خود شکایت دارند، اما اکثریت از روش های صحیح خواندن مطلع نیستند. یادگیری تکنیک های تندخوانی باعث می شود که بتوان سرعت متوسط مطالعه اکثر افراد (در هر دقیقه ۲۰۰ کلمه) را دو برابر و یا بیشتر کرد.تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 1400  » 

تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 1400  »   افزایش مهارت در تندخوانی نیازمند تمرین منظم است و تو با تسلط بر آن می توانی در یک ساعت بخش های بیشتری از کتاب های درسی را مطالعه کنی و در عین حال به میزان متناسبی از درک مطلب دست پیدا کنی؛ یعنی مطالعه ی تو با کیفیت خواهد بود، برخلاف چیزی که اکثر افراد فکر می کنند و تند خواندن را با بی دقتی همراه می دانند.

در حالی که اینگونه نیست و هدف اصلی فهمیدن مطالب کتاب و به خاطر سپاری آنهاست که از طریق تندخوانی فراهم می شود و تو به راحتی می توانی مطلبی را بخوانی، درک کنی و به سایر موضوعات مرتبط در ذهنت پیوند دهی و اگر صحیح و با دقت مطالعه کرده باشی، قادر به بازیابی و فراخوانی مطالب درسی خواهی بود. به هر میزان که توانایی فراخوانی دروسی که خوانده ای را بالا ببری، در امتحانات و کنکور موفق تر خواهی بود.تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 1400  » 

تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 1400  »    توصیه ما به عنوان مشاور کنکور، به تو این است که به فرایند خواندن و مطالعه دید عمیق تری داشته باشی و اگر نسبت به جزییات آن شناخت بیشتری به دست آوری به راحتی می توانی توانایی ات را در هر مرحله از خواندن افزایش بدهی. شاید اکنون برایت سوال شود که خواندن چه مراحلی دارد؟


تشخیص و باز شناسی اطلاعات
جذب کلمات و همانند سازی از طریق مطالعه چشمی
فهم / پیوند دادن بخش های مختلف یک متن با یکدیگر
درک / پیوند دادن اطلاعات جدید با دانسته های قبلی
حفظ و نگهداری و به خاطر سپاری آموخته ها
فراخوانی یا بازیابی اطلاعات از حافظه در مواقع لازم
ارتباط / استفاده از اطلاعات آموخته شده


تاثیر مثبت تند خوانی بر میزان تمرکز در هنگام مطالعه

تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 1400  »    هر یک از دلایلی مثل کم حوصلگی، عدم داشتن تمرکز کافی، مناسب نبودن شرایط مکان مطالعه، دشواری مطالب درس، حواس پرتی و … می تواند باعث به وجود آمدن اختلال در یادگیری و مطالعه شود. در ابتدا باید دلایل را بر طرف کرد تا بتوان با شرایط بهتری مطالعه نمود اما به طور کلی یادگیری تکنیک های تندخوانی و اجرای آنها تاثیر مستقیمی بر افزایش تمرکز تو خواهد داشت و اگر در هنگام درس خواندن حواست پرت می شود و یا برایت سخت است که موضوعات را به طور پیوسته مطالعه نمایی، با ادامه ی تمرین های منظم این مشکلات نیز کاهش خواهد یافت.

یک نکته ی جالب این است که اگر به جای یادداشت برداری از دروس خود، از تکنیک نقشه ذهنی استفاده کنی:

ذهنت به جای اینکه فقط خطوطی شامل کلمات و عبارات مرتبط با یکدیگر را پردازش نماید، به تحلیل تصاویر می پردازد و به این شیوه می توانی مطالب بیشتری را آموخته و بعدا فراخوانی کنی؛ برای مثال در درس شیمی جدول مندلیف را به خاطر آورید. در این روش به عنوان یک ابزار کمک حافظه چند بعدی، به صورت کاملا خلاصه و مفید با استفاده از اشکال و علایم و رنگ ها سعی شده است تا مطالب زیادی در مورد عناصر شیمیایی آموزش داده شود.

این جدول به عنوان یک تصویر ذهنی در ذهن بیننده باقی می ماند و مغز وی شروع به پردازش رنگ ها و علایم و به یاد آوردن خواص و ویژگی های هر ماده شیمیایی می نماید. این روش علاوه بر اینکه یک تمرین ذهنی خواهد بود، یک تکنیک تند خوانی نیز محسوب می شود؛ بنابراین سعی کن تا در یادداشت برداری های خودت، جملات را به شکلی قابل فهم اما خلاصه بنویسی و از علایم و اشکال و نمودار ها استفاده کنی.

  تکنیک های تند خوانی بسیار کاربردی برای کنکور 1400

با بکار بستن تکنیک های تندخوانی زیر مهارت خود را تقویت کنید:

۱. مکثــها و توقفهای چشمان خود را حین مطالعه سطور کــاهش دهید. این همان تمرکزهای لحظه ای بروی حروف و واژه ها اسـت. مـا هنگام خواندن هر یک از سطرهای یک مـتـن چشمان خود را بصورت جهشی بسمتجلو حرکت می دهیم اکنون هر میزان که ما این کثـها و جهشــها را کـاهشدهیـم سـرعـت خـوانــدنمان نیز افزایش می یابد.تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 1400  » 

۲. تـــعداد این توقفها معمولا در افراد کند خوان به ۷ بار در هر سطر میرسداما شما میتوانید این تعداد مکث را به ۳ بار در هر سطر کاهش دهید.
۳. هنگام مطالعه چشمان خود را در طول سطور حرکت دهید و نه سر خود را.

۴. برای کاهش مکث ها و توقفها میبایست حوزه دید خود را افزایش دهید. برای این منظور شما باید سعی کنید تا تصاویر واقع در گوشه چشمان خود رابدون اینکه بطور مستقیم به آنها نگاه کنید،ببینید.تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 1400  » 

۵. اجازه ندهید حین مطالعه دیدتان دچار سرگردانی گردد.

۶. واژه ها را گروه بندی کنید. ما دیگرآموخته ایم که چگونه حروف را با یکدیگر ترکیب کرده و کلمات را خوانده و درککنیم. اکنون باید بیاموزیم که دسته ای از کلمات را با یکدیگر ترکیب کرده ویک جمله را در آن واحد بخوانیم. و در قدم بعدی باید بیاموزیم که چگونه جملات را دسته بندی کرده و مفهوم کلی یک پاراگراف را استخراج کنیم.

۷. ثابت شده که دسته بندی واژه ها قوه ادراک و فهم را افزایش میدهد. بطور کلی مفهوم را آسانتر میتوان از یک دسته واژه استخراج کرد تا از کلمات منفرد و حتی حروف تک.

۸. هیچگاه به عقب باز نگردید. اغلب افرادعادت کرده اند هنگام مطالعه به عقب بازگشته و واژه ها و یا قسمتهایی از متنرا که بدرستی متوجه نشده اند را بازخوانی کنند. این کار فقط از سرعتخواندن شما میکاهد.

۹. شما میتوانید با مطالعه تکمیلی قسمتهایی که بدرستی توجه نشده اید را درک کنید. شاید با خودتان بگویید که این باز خوانی مجددهم زمانبر است. اما باز گشت مکرر به عقب برای بازخوانی قسمتهای درک نشده به مراتب وقت گیر تر از مطالعه مجدد یک مطلب به روش تند خوانی ست.

۱۰. هدفمند مطالعه کنید. هدف خود را ازمطالعه هر مطلبی از پیش تعیین کنید. که چه نوع اطلاعاتی را میخواهید کسبکنید. این کار سبب میگردد تا شما اطلاعات غیر ضروری و حاشیه ای را در فرایند مطالعه حذف کنید.تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 1400  » 

۱۱. فقط کلمات و مفاهیم کلیدی را مطالعهکنید. ما برای نگاشتن مطالب ناگزیریم پاره ای دستورات نوشتاری و ساختارصحیح جملات را رعایت کنیم. اما هنگام خواندن نه. ۴۰ تا ۶۰ درصد کل یک متناز واژه ها و حروف بی اهمیت و غیر ضروری (البته برای درک آن) تشکیل یافتهاست. مانند حروف ربط مانند”و” و “یا”. بیاموزید تنها اسمها و افعال رابخوانید . تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 1400  » 

۱۲. نکات و مفاهیم اصلی یک پاراگراف را یافته و آن را در ذهن بسپارید وجزئیات خارج از موضوع اصلی را حذف کنید.

۱۳. با صدای بلند مطالعه نکنید. سرعت ادا کردن و صحبت کردن بسیار کمتر از ظرفیت یادگیری و مطالعه شماست. در فرایند مطالعه میبایست فقط چشمها و مغز درگیر باشند. سرعت قوه بینایی شما بسیار بیشتر از سرعت تکلم شماست. بنابراین از تلفظ حروف و واژه ها حین مطالعه خودداری کنید.تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 1400  » 

۱۴. مسئله اصوات به همین جا ختم نیمشود. ما حین خواندن در ذهن خود نیز اصوات مرتبط با حروف و واژه ها رابیان میکنیم. این همان ندای درون شماست زمانی که به اصطلاح در دلتان مطلبی را میخوانید. یعنی ما پس از دیدن یک کلمه صبر میکنیم تا صدای مرتبط با آنکلمه (تلفظ) در ذهنمان کامل شود سپس به سراغ کلمه بعدی میرویم. این عادت نیز سرعت مطالعه شما را کاهش میدهد. به یاد داشته باشید که حذف کامل اینصداها در مغز و ذهن غیر ممکن است اما میتوان آنها را به حداقل رساند.

۱۵. در محیط مطالعه خود هر عاملی که موجب پرت شدن حواس شما میگردد را حذف کنید.
۱۶. هر میزان که شما با واژگان و اصطلاحات یک زبان آشنا تر و مانوس تر باشید درک بهتری نیز از متون نگاشته شده به آن زبان خواهید داشت. بنابراین تا میتوانید واژه و اصطلاح جدید بیاموزید.
۱۷. تمرین کنید، تمرین کنید.تا میتوانید تند خوانی را تمرین کنید. تند خوانی نیز همچون سایر مهارتها نیاز به ممارست دارد.
۱۸. تمرکز خود را حین مطالعه حفظ کنید. بدین مفهوم که در حین خواندن مطلبی در آن واحد به چیز دیگری فکر نکنید.

دوست دارید در مرداد ماه وقتی وارد این صفحه می‏ شوید؛ چه عددی (رتبه‏ ای) را ببینید؟

تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 98

آیا شما هم …

نمی‏دانید که از کجا باید مطالعه را شروع کنید؟!

نیاز به شخصی دارید که به شما انگیزه درس خواندن بدهد؟!!

نگران این هستید که آیا در مسیر درست پیش می‏روید یا نه؟!!!

روش‏ های صحیح مطالعه را نمی ‏دانید و منابع خوب را نمی‏ شناسید؟!!!!


یک لحظه با خودتان به این موضوع فکر کنید که اگر با همین روند پیش بروید؛ سال دیگر چه رتبه‏ ای کسب خواهید کرد؟ یا به عبارتی …
آیا از خودتان پرسیده ‏اید که چرا بسیاری از داوطلبان کنکور با ساعت مطالعه پایین؛ نتیجه فوق‏ العاده در آزمون سراسری می‏گیرند؟

۱-یا آن‏ها بیش از حد باهوش (تقریباً نابغه) هستند!!
۲- یا مشاور حرفه‏ ای دارند!

این جمله را یادتان باشد:
اگر کسی به موفقیت خاصی رسیده، احتمالاً چیزی را می‏داند که شما نمی‏دانید!


مشاور گروپ


ما در مشاوره چه کاری برای شما انجام می‏دهیم؟

۱- برنامه ریزی دقیق و اختصاصی شما (به روش پارکینسون)

۲- ایجاد انگیزه در شما برای رسیدن به هدف دلخواهتان

۳- حل اکثر مشکلاتی که در روند مطالعه شما تاثیرگذارند

۴- معرفی بهترین منابع مطالعاتی با توجه به پایه و زمان شما

۵- معرفی + تحلیل نتایج آزمون‏های آزمایشی و افزایش شگفت انگیز ترازتان
6- برنامه ریزی و شخصی سازی برنامه با توجه به نقاط قوت وضعف دانش اموزان
7- ارائه راهکارای مناسب جهت جلوگیری از افت تحصیلی
8- آموزش شیوهای صحیح مطالعه,یادگیری,یادداشت برداری ,خلاصه نویسی وپاسخگویی به سوالات تشریحی و تستی
9-افزایش قدرت تمرکز وکاهش بی دقتی وتقویت حافظه وافزایش بازده
10-آموزش مهارتهای آزمون دادن شامل شیوه صحیح آمادگی برای هر آزمون مدیریت زمان و مدیریت استرس و تحلیل آزمون
11-معرفی بهترین منابع درسی وبهترین ازمونهای ازمایشی
12-راهکار وشیوه مناسب مطالعه و فراگیری هر درس مطابق ویژگیهای اون درس
13-افزایش انگیزه اعتماد به نفس ورفع مشکلات مربوط به آن
14-شیوهای درست جمع بندی ومرور درسها در زمان مناسب آن

دریافت مشاوره خصوصی با شرایط ویژه برای ثبت نام فقط با شماره زیر تماس بگیرید …

رتبه های برتر

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه تکنیک های تندخوانی ویژه کنکور 1400 | بهترین تکنیک های تند خوانی که همه داوطلبان کنکوری باید اجرا کنند

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403