بعد از کنکور تا زمان اعلام نتایج چه کنیم ؟

کنکور 97

جهت مشاوره در زمینه بعد از کنکور تا زمان اعلام نتایج چه کنیم ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

کنکور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ : یکسال زحمت… یکسال کار و تلاش… یکسال مطالعه و تمرین و مشقت… یکسال کتاب و جزوه و خلاصه و تست…  یکسال استرس ، نگرانی و هیجان های بی موقع و به موقع …

کنکور 97

کنکور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ :  هر چه بود تمام شد. ویژگی تمام داوطلبان آزمون سراسری ؛ چه آنها که برای نخستین بار این آزمون را تجربه می کنند و چه آنهایی که چنین تجربه ای را در سال های متعدد داشته اند ، این است که در طول دوره ی آماده سازی چنان سرگرم کار و فعالیت هستند که هرگز به شرایط پس از آزمون فکر نمی کنند .

کنکور ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ : به عبارت ساده تر ، هرگز فکر نمی کنند که روز و روزگاری بیاید که آنها باشند و دغدغه ی شرکت در آزمون و پاسخگویی به تست ها را نداشته باشند و درست به همین دلیل است که پس از آزمون ، آرامشی وصف ناپذیر سراسر وجود داوطلبان را فرا می گیرد. حتی کسانی هم که معتقدند از عهده ی آزمون برنیامده اند ، آرامش دارند . اگر ناراحتی و تاسفی نیر هست ، توام با تمرکز است و این تمرکز ناشی از همان آرامشی است که بر روح و جسم داوطلبان حاکم می شود.

این آرامش و سرخوشی گوارای تان باد …

واقعیت این است که آزمون سراسری نقطه ی پایانی شد بر تلاش هایی که انجام دادید و یا لازم بود انجام دهید . اکنون دوران آماده سازی به پایان رسیده است . پایان این دوره آغاز دوران دیگری است که کمتر به آن اندیشیده اید . این زمان دوره ی گردآوری اطلاعات است .

پیرامون این دوران و ویژگی های آن و کارهایی که باید انجام دهید بیشتر خواهیم گفت . اما باید آموخته باشید که پایان یک دوره یعنی خط کشیدن زیر تمام محاسباتی که ممکن بوده است مربوط به دوره ی قبل باشد . درست مانند خطی که در دوره ی ابتدایی زیر عملیات جمع و تفریق و ضرب و تقسیم های مان می کشیدیم . یادتان هست ؟ وقتی خط می کشیدیم ، تنها کارمان نتیجه گیری از عملیاتی بود که بالای خط نوشته بودیم . اکنون نیز همان کار را باید انجام دهیم. عملیات و نوشته های مان تمام شده است و آزمون سراسری خطی بود که زیر عملیات ما کشیده شد. حالا زمان نتیجه گیری است.


مدیریت زمان

در طول دوره ی آماده سازی ، مثال های فراوانی را از ورزش های متعدد زده ایم . هر روز و هر زمان مان تشابهی با ورزشی خاص داشت . مجموع دوره آماده سازی را به ماراتن تشبیه کردیم . آزمون های آزمایشی را به مسابقات تدارکاتی شباهت دادیم . تمرین و تست را به بدنسازی متناسب با رشته ی ورزشی همانند نمودیم . مطالعه و کار مطالعاتی را به فراگیری تکنیک ها و تاکتیک های مسابقات مثال زدیم و … اما این روزهای پس از کنکور هیچ شباهتی با هیچ رشته ی ورزشی و هیچ الگوی آماده سازی ندارد. این روزها شبیه هیچ ورزشی نیست . اما واقعا این گونه است ؟شبیه نیست ؟

بله ! این روزها شبیه ماهیگیری است . چوب ماهیگیری را برمی داریم و طعمه را تدارک می کنیم و کنار ساحل بساط مان را پهن می کنیم. طعمه ای را روی قلاب می گذاریم و نخ ماهیگیری را میان امواج خروشان رودخانه رها می کنیم . این کارها انجام شده است . و اکنون درست مانند ماهیگیران ، کنار ساحل نشسته ایم . درست است هنوز ماهی به قلاب مان گیر نکرده است . درست است هنوز صیدی نکرده ایم . درست است هنوز سبدمان خالی از ماهی است . ولی در همان حال به این فکر می کنیم که اگر قزل آلا به قلاب مان چسبید ، چگونه طبخش کنیم و یا اگر ماهی بزرگتری قلابمان را به دهان گرفت چه تدبیری بیندیشیم . به این فکر می کنیم که کدام ماهی را کبابی کنیم و از کدام ماهی قلیه بسازیم .

فکرهای این روزهای تان درست باید شبیه همان لحظات و ساعت های ماهیگیری باشد . اکنون زمان این نیست که به طول نخ ماهیگیری و بزرگی و کوچکی قلاب و طمه فکر کنید . باید تمام فکر و ذکرتان اندیشه پیرامون غذایی باشد که با ماهی شکار شده تان قرار است درست کنید.

شما کارهای تان را کرده اید . اصلا کم و زیاد کارها و خوب و بد آن ها مهم نیست .
مهم این است که تلاش و کوشش تان چه دستاوردی را برای تان به ارمغان خواهد آورد و با این دستاورد چه خواهید کرد ؟
اکنون زمان آن است که الگوهای کاری مختلف را برای خودتان ترسیم کنید . الگوهایی که از موفقیت کامل تا شکست کامل را در بر می گیرند . طرح و برنامه تان را برای هر کدام از آن ها ترسیم کنید . هیچ چیزی را قطعی ندانید . همه چیز متحمل است . باید تمام جوانب را بسنجید و همه چیز را در نظر بگیرید . تنها در این صورت است که از نتیجه ی نهایی شگفت زده نخواهید شد و آمادگی روبه رو شدن با هر وضعیتی را خواهید داشت .

2.5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه بعد از کنکور تا زمان اعلام نتایج چه کنیم ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403