نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور 1402

نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور

جهت مشاوره در زمینه نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله آموزشی، به بیان توضیحاتی در رابطه با نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور پرداخته ایم. با توجه به شرایط خاص کشور و شیوع ویروس کرونا، ارزشیابی دروس نظری دانشگاه پیام نور در نیمسال دوم تحصیلی براساس دستورالعمل زیر برگزار می گردد. با ما همراه باشید.

زمان برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور

زمان برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور تغییر کرده است. برگزاری امتحان داخل سامانه پیام من مجاز شده است.

شروع امتحانات دانشگاه پیام نور از اول خرداد:

زمان برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور

امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور

نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور مشخص شد.

اساس مصوبات هیات رئیسه دانشگاه در تمامی مراکز و واحد‌ها در سراسر کشور به صورت مجازی و الکترونیکی خواهد بود.

تمام فرآیند‌های دانشجویی دانشگاه پیام نور مانند تسویه حساب، فارغ التحصیلی، گواهی اشتغال به تحصیل و تمام آن چیزی که برای دانشجو لازم است به صورت کاملا الکترونیکی درآمده است.

فرآیند‌های آموزشی مثل دفاع از پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و در مقطع دکتری از دو ترم گذشته تاکنون به صورت کاملا الکترونیک برگزار می‌شود.

نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور

نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور و نکات مربوط به آن در ادامه مقاله ارائه داده شده است:

✅ کلیه ارزشیابی های دروس نظری دانشجویان دانشگاه پیام نور، در بازه زمانی بیان شده در برنامه امتحانات و منطبق با جدول زمان بندی و تاریخ از قبل اعلام شده برگزار می شود. عدم شرکت دانشجو در ارزشیابی در تاریخ و ساعت اعلام شده، به منزله غیبت در جلسه امتحان می باشد.

✅ نوع آزمون توسط مدرس تعیین می گردد.

✅ ارزشیابی به صورت غیرمتمرکز و غیرحضوری است و از طریق سامانه الکترونیکی اعلام شده از سوی دانشگاه انجام می شود. سوالات آزمون توسط مدرس مربوطه طراحی و بارگذاری می شود.

✅ ارزشیابی های مستمر (میانترم با سهم 8 نمره از 20 نمره) الزامی و برعهده مدرس ذیربط می باشد اما دانشجویان، الزامی به شرکت در آن ندارند که در اینصورت نمره پایان ترم برمبنای 20 محاسبه می شود.

✅ در سطح هر استان، برگزاری آزمون پایان نیمسال، فقط به صورت الکترونیکی مجاز است. درخصوص بسترهای مورد استفاده برای ارزشیابی های مستمر، استان موظف است تدابیری را اتخاذ کند تا دانشجویان مجبور به استفاده از سامانه های متعدد نباشند.

✅ برگزاری امتحان برای کلیه دروس نظری الزامی است و اساتید نمی توانند همانند نیمسال گذشته پروژه و یا تکلیف از دانشجو طلب کنند.

✅ ارزشیابی الزاما باید درچارچوب منابع اعلام شده و در راستای اهداف آموزشی درس باشد.

✅ مدرس موظف است اطلاعات مربوط به شیوه ارزشیابی های مستمر خود را ، اعم از میانترم، پایانترم و تکالیف را  حداکثر تا تاریخ 1402/01/20 به مرکز / واحد مربوطه اعلام کند.

راهنمای برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور

از دیگر نکات مربوط به برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور به شرح زیر است:

✅ دانشجویانی که امکان استفاده از ابزازهای ارتباطی موردنیاز را ندارند، لازم است حداکثر تا تاریخ 1402/01/20 ، موضوع را به واحد محل تحصیل خود اعلام نمایند. ارزشیابی این دسته از دانشجویان توسط واحد محل تحصیل انجام می شود. مرکز / واحد موظف است تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ نماید.

✅ مدرس باید همه سوابق ارزشیابی درس را اعم از میانترم، پایان ترم و تکالیف، تا پایان نیم سال اول سال تحصیلی 1402 – 1403 حفظ کند، به نحوی که در صورت لزوم، قابلیت مراجعه و بررسی مجدد توسط نهادهای نظارتی ذیربط را داشته باشد.

✅ لازم است اطلاع رسانی کافی درخصوص شیوه ارزشیابی ها و استفاده از هرگونه سامانه برای ارزشیابی و راهنمایی دقیق درخصوص نحوه ورود و استفاده از آن توسط مدرس و مرکز / واحد انجام شود.

✅ دانشجویان موظف اند در زمان مقرر نسبت به تسویه حساب مالی اقدام نمایند.

✅ رئیس استان و ستاد امتحانات در هراستان و مرکز/واحد ، وظیفه راهبری و نظارت بر نحوه ارزشیابی ها را برعهده دارند.

✅ مهلت ثبت نمرات، اعم از میانترم و پایانترم مطابق زمان بندی اعلام شده در تقویم آموزشی می باشد . مهلت ثبت نمرات عملی و درس هایی که مطابق مقررات مهلت ثبت نمره بیش از یک نیمسال تحصیلی دارند، متعاقبا اعلام خواهد شد.

درس حفظ جزء سی قرآن کریم، به صورت خودخوان ارائه و آزمون پایان نیمسال به صورت متمرکز برگزار می شود.

✅ برای دورس عملی و درسهایی که توسط نمایندگی ها و مراکز بین المللی خارج از کشور ارائه می شود، دستورالعمل های جداگانه ای توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی ابلاغ می شود.

✅ رعایت کلیه مقررات آموزشی و انظباتی لازم است و در صورت تخلف احتمالی برابر ضوابط اقدام خواهد شد.

نحوه برگزاری و محاسبه نمرات امتحانات دانشگاه پیام نور

باتوجه به شیوع ویروس کرونا، کلیه امتحانات دروس نطری دانشجویان دانشگاه پیام نور، به صورت مجازی برگزار می شود. سیستم آموزشی مخصوص دانشگاه پیام نور نحوه محاسبه نمرات امتحانات این دانشگاه را نیز منحصر کرده است. خروجی اولیه نمرات کمی پیچیده است این خروجی حالت های متفاوتی دارد.

خروجی اولیه نمرات کمی پیچیده است این خروجی حالت های متفاوتی دارد که بعد از چند عمل ریاضی ساده در انتها بر مبنای ۲۰ محاسبه می شود.  البته باید متذکر شویم خود سیستم گلستان پیام نور به صورت خودکار همه محاسبه ها را انجام میدهد و نمره نهایی دانشجو در قسمت اطلاعات جامع نمایش داده میشود.

لازم به ذکر است، کلیه امتحانات کتبی پیام نور بر مبنای 12 نمره هستند و پس از قرار گرفتن در دو حالت زیر بر مبنای 20 نمره می شوند.

در محاسبه بخش تئوری (فراموش نکنید امتحان تئوری از 12 نمره می باشد) باید بدانید هم حالت اول و هم حالت دوم در سیستم گلستان به صورت خودکار محاسبه می شود و بهترین نمره از بین حالت اول و دوم نمره دانشجو می شود.

**نمرات دانشجو در تمام موارد در هر دو حالت محاسبه می شود و بهترین حالت در نظر گرفته میشود:

حالت اول : اگر استاد برای دانشجو نمره میان ترم در نظر بگیرد:
میان ترم از 8 نمره + نمره امتحان از ۱2 نمره = ۲۰

حالت دوم : اگر استاد برای دانشجو نمره میان ترم در نظر نگیرد یا اینکه درس خودخوان باشد:
نمره امتحان از ۱2 نمره ضرب در 5 سپس تقسیم بر 3 = ۲۰

محاسبه نمرات دروس عملی دانشگاه پیام نور

اما اگر درسی واحد عملی داشت ابتدا باید بخش تئوری (نظری) را با روش بالا برمبنای  20 بدست بیاورید سپس در فرمول زیر قرار دهید.
نمره پایان ترم هر درس نظری و عملی بر اساس تعداد واحد نظری و عملی تعیین می شود.
یعنی : تعداد واحد عملی درس × نمره بر مبنای ۲۰ + تعداد واحد نظری × نمره بر مبنای ۲۰ حاصل تقسیم بر مجموع واحدهای عملی و نظری درس(این قاعده کلی برای همه دروسی که واحد عملی داشته باشند قابل استفاده می باشد).

نمره بخش عملی در سیستم گلستان برحسب 20 نمره می باشد ولی نمره تئوری(نظری) برحسب 12 نمره که باید تبدیل به 20 شود.

سامانه برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور

سامانه برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور

سیستم جامع گلستان دانشگاه پیام نور ، سایتی یکپارچه می باشد که تمامی اطلاعات مربوط به دانشجویان دانشگاه پیام نور را در بر می گیرد. دانشجویان تمامی واحد های دانشگاه پیام نور برای انجام اموری مانند ثبت نام اولیه، انتخاب واحد، اعتراض به نمرات، مشاهده کارنامه، درخواست نقل و انتقال و مهمانی، ثبت درخواست فارغ التحصیلی و پرداخت شهریه به صورت الکترونیکی می توانند به این سامانه مراجعه نمایند.

دانشجویان برای ورود به سامانه گلستان دانشگاه پیام نور می توانند از دو سایت osreg.pnu.ac.ir و reg.pnu.ac.ir استفاده نمایند. خدمات هر دوسایت کاملا مشابه بوده و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. به منظور سهولت در دسترسی برای تمامی دانشجویان برای ورود به سیستم جامع گلستان دانشگاه پیام نور ، دو لینک مجزا قرار داده شده است.

برگزاری امتحانات دروس عمومی دانشگاه پیام نور

sanjesh.pnu.ac.ir ، جهت ورود به سامانه امتحانات دروس عمومی دانشگاه پیام نور و شرکت در امتحانات پایان ترم دروس عمومی دانشگاه پیام نور که به صورت هماهنگ و متمرکز برگزار می شود . دانشجویان مقطع کارشناسی ترم جاری برای شرکت در امتحانات واحد های عمومی ( ازمون آزمایشی و یا اصلی ) باید وارد سامانه امتحانات عمومی به نشانی sanjesh.pnu.ac.ir شوند.

دانشجویان عزیزی که در این دوره، ملزم به شرکت در آزمون های دروس خودخوان از طریق سامانه می باشند، می بایست در سامانه آزمون مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور sanjesh.pnu.ac.ir ، نسبت به شرکت در این آزمون ها اقدام نمایند.

زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور

برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور 1402

امتحانات دانشگاه پیام نور به صورت مجازی برگزار می شود. روابط عمومی دانشگاه پیام نور اعلام کرد که مقرر شده امتحانات همچنان بر اساس شیوه نامه نیمسال دوم  1402 – 1403 به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار شود.


در این مقاله نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور ارائه داده شد. درصورت بروز هرگونه مشکل برای ورود به سامانه امتحانات دانشگاه پیام نور، می توانید با کارشناسان مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور

نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور چگونه است؟

امتحانات دانشجویان دانشگاه پیام نور به صورت غیرحضوری و غیرمتمرکز برگزار می شود. دستورالعمل نحوه برگزاری امتحانات دانشجویان در این مقاله ارائه داده شده است.

نحوه محاسبه نمرات دانشجویان چگونه است؟

نحوه مجاسبه نمرات دروس تئوری و عملی در این مقاله بیان شده است.

آدرس سایت گلستان دانشگاه پیام نور چیست؟

دانشجویان برای ورود به سامانه گلستان دانشگاه پیام نور، باید به نشانی اینترنتی reg.pnu.ac.ir و یا نشانی osreg.pnu.ac.ir مراجعه نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مهدی

    سلام
    من دانشجوی جدیدالورود هستم
    شنیده بودم برای امتحانات پایان ترم حتما برید و نمونه سوالات سالهای قبلی را بخونید و من خیلی امید داشتم به این قضیه
    الان که تو این مقاله شما خوندم دیگه خیلی از امتحانات غیر متمرکز و توسط خود اساتید برگزار می شه یعنی دیگه نمیشه رو نمونه سوالات سالهای گذشته حساب کرد چون توسط مرکز طراحی نمیشه و توسط استاد طراحی میشه درسته؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی