برای کنکور 98 آماده نیستم ؛ آیا بازم کنکور ۹۸ شرکت کنم ؟

برای کنکور 98 آماده نیستم ؛ آیا بازم کنکور 98 شرکت کنم ؟

جهت مشاوره در زمینه برای کنکور 98 آماده نیستم ؛ آیا بازم کنکور ۹۸ شرکت کنم ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

برای کنکور 98 آماده نیستم ؛ آیا بازم کنکور 98 شرکت کنم ؟ سلام خدمت همه ی بچه های عزیزی که مقتدرانه دارین تلاش می کنین تو این وقت اضافه های کنکور و هفته ی پایانی کنکور را در پیش دارین، امیدوارم که حالتون حسابی خوب باشه، در آرامش تمام سر ببريد و مطمئن باشيد كه خداوند جواب تمام زحماتتون را خواهد داد .


برای کنکور 98 آماده نیستم ؛ آیا بازم کنکور 98 شرکت کنم ؟


برای کنکور 98 آماده نیستم ؛ آیا بازم کنکور 98 شرکت کنم ؟ یه سلام سرحال به شما بروبکس گل،امیدوارم شدیدا سرحال باشین،گرچه میدونم یه تعدادیتون نیستین!بقیه بچه ها برن سر درس و مشقشون امروز روی صحبتم با اون گروهیه که حال دلش خوب نیست،شاید یمقدار ترسیده باشه حتی و فک کرده وقتی واسش نمونده دیگه!

برای کنکور 98 آماده نیستم ؛ آیا بازم کنکور 98 شرکت کنم ؟ کم و بیش همونطور که خودتون هم تعدادیش رو داخل کانال میبینید داره به گوشم میرسه یه تعدادی از رفقامون با وجود هدف و خواسته ای که حق خودشون میدونن هنوز شروع نکردن و درگیر این مسئله شدن که ایا هنوز هم میشه شروع کرد واسه کنکور و نتیجه گرفت؟امروز میخوام یمقدار باهاتون گپ بزنم و به چندتا سوال پایینی جواب بدم:


  • 1.امیدی هست،الان تا کنکور شروع کنم و به پزشکی برسم؟
  • 2.من صفر صفرم یعنی هیچی یادم نمیاد از سالهای قبل اما هدف دارم چیکار کنم تو این وقت کم؟
  • 3.چی بخونم و از کجا بخونم؟ازمون برم یا نه اخه عقب موندم ازش!
  • 4.دلم نمیخواد پشت کنکوری بشم از طرفی هم میگم واقعا دیگه وقتی نمونده،راهنماییم کنین استاد !

اینها مقدمه ای بود که برسیم به اصل ماجرا،چطور از صفر استارت بزنم و به پزشکی و دندون یا هرچیز دیگه ای برسم؟

ببین عزیز من،درسته و قبول دارم که یه تعداد زیادی اومدن و از تیر ماه شروع کردن،کار کردن تست زدن و …

قبول دارم روی کاغذ اونا چند ماهی از تو جلو ترن،اما فقط روی کاغذ !!!


اگر برای کنکور 98 آماده نبودیم چه کنیم ؟

برای کنکور 98 آماده نیستم ؛ آیا بازم کنکور 98 شرکت کنم ؟ خب بچه ها، من احمدی هستم دانشجوی داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و خدمت شما هستم، در اادامه ی اين پست می خواستم که چند دقیقه ای وقتتون را بگیرم و به این سؤال؛ که اگر کسی برای کنکور امسال آماده نيست، به هر دليلی موجه یا غیر موجه که دلایلش به خودش و شخصا مربوط میشه به خود اون ، آماده نشده برای کنکور امسال به هر جهت می خواد برای سال بعد بخونه ، بهتره كه كنكور امسال را شركت بكنه يا اينكه نه؛ قيد كنكور را بزنه و بزاره برای سال بعد، از همين الان شروع كنه سفت و سخت بخونه ساله ديگه بره كنكور بده.
خوب بچه ها، می خوام به این سؤال پاسخ بدهم؛ ميخوايم ببينيم كه این دیدگاه که وجود داره را نقد کنیم بررسیش کنیم. بچه ها از نظر من شخصا اینکه برید سر کنکور 100% قاطعانه میگم بسیار بسیار بهتر است تا اینکه شما کنکور را نرید و شرکت نکنید.

به دلایل متعدد یکی از دلایلش این است که شما بچه ها به هر حال امسال هم کنکوری بودید، كم يا بیش یه مقداری به هر حال به دلیل وجدانتون هم که شده با درس درگیر بودین این نیست که صفر صفر باشین پس توانایی شرکت در کنکور را دارید.

اين فرصت را از دست نديد تجربه ی بسیار مفیدی بسیار بسیار مفیده . مى تونه به شدت به شما كمک كنه توی تصمیم گیریتون راجب سال آينده ، با جو كنكور يه مقداری آشنا می شید. متوجه می شید که اصلا کنکور در چه شرایطی برگزار میشه.

اصلا همین که ، حالا يک سری اتفاقاتی که سر کنکور می افته، سخنرانی هایی که میشه در وسط کنکور عمومی، امضایی که ازتون می گیرن و اتفاقات ديگه ای که می تونه رخ بده، به هر حال همش تجربه است .

برای کنکور 98 آماده نیستم ؛ آیا بازم کنکور 98 شرکت کنم ؟ ممكن اصلا هزار و یک اتفاق بیفته که این کمک کنه، برای مثال؛ من سال كنكورم بغل دستيم توی جلسه ی کنکور اصلا غش کرد از شدت استرس، و با آمبولانس اومدن بردنش. خب به هر حال ببینید این یک تجربه می تونه باشه برای شما؛ که اگر همچین اتفاقی افتاد اگر کولر بود یا كولر نبود، هوا سرد بود يا گرم بود ، شما چه شکلی شرایط را کنترول کنید، چون به هر حال سرنوشتتون قرار است توی این چهار ساعت رقم بخوره.

و راجب این موضوعی که بچه ها میگن كه آدم یک ذهنیت منفی پیدا می کنه ممکنه که به هر حال رتبه بد میشه، بگه خوب حالا مثلا چه شکلی من رتبه ی فلان را بیارم ، رتبه ی زیر هزار، چه شکلی مثلا تلاش کنم بیارمش یک رشته ی تاپ بخونم، پیرا پزشکی بخونم و غیره…


از خودت به اندازه تلاشت انتظار داشته باش نه بیشتر و نه کمتر !

برای کنکور 98 آماده نیستم ؛ آیا بازم کنکور 98 شرکت کنم ؟ بچه ها ببینید، با خودتون که رو درواسی ندارید که صاف و صادقید، اگر شما تلاش نکردید اگر خودتون دارید می پرسید که من آماده نبودم برای کنکور ، كه خب ديگه تكليف مشخصه شما داريد می گید که من آماده نبودم من تلاش كافی نکرده بودم ، من کاری که یک کنکوری انجام می داد انجام نداده بودم.

پس لزومی نداره كه شما نتیجه ی کاری را که بچه ها به شدت تلاش کردن براش ، را بگیرید.

برای کنکور 98 آماده نیستم ؛ آیا بازم کنکور 98 شرکت کنم ؟  خب یک چیز مشخصی است كسی که تلاش نکرده ، کسی که درس نخونده، كسی که به هر طریقی نتونسته آن عملکردی که باید را داشته باشه، قطعا خب نمی تونه انتظار داشته باشه که رتبه ی خوبی را بگیره.

برای کنکور 98 آماده نیستم ؛ آیا بازم کنکور 98 شرکت کنم ؟ و به نظر من با توجه به اینکه شما میدونید که تلاش کافی نکردید نمی تونید بگید که من ذهنیت منفی پیدا می کنم. چون وقتی می تونید شما از این نتیجه یک برداشت منطقی داشته باشید که تلاش کافی براش شده باشه.

اگر که تلاش مناسب نباشه، كافی نباشه خب شما نمی تونید نتیجه بگیرید که خب پس من سطحم اونقدره ، الان ديگه فایده ای نداره من چه شکلی این رتبه ی داغون خیلی بالا را بیارم پایین.. من که هیچی بلد نبودم .. ، شما خودتون داريد میگید که من اصلا آماده نبودم.

حالا به هر حال اين جوابی بود که من برای این سؤال داشتم ، در كل بهتون میگم؛ بچه ها خواهش میکنم تا جایی که امکان داره برید سر جلسه ی کنکور سؤال ها را نگاه کنید، بخونيد، كامل بررسيش بکنيد سر کنکور سعی بکنید با تمام وجود به سؤالها جواب بديد. و حتى اگر می خواهید بزارید برای سال آينده بعد از اينکه کنکور سراسری برگزار شد ، به اين موضوع فكر كنيد.

مطمئن باشيد كه اتفاقات خوب و مثبتی که داره این موضوع ، خیلی بیشتر از اتفاقات منفیش است، و موضوع منفی می تونه نداشته باشه به شرطی که شما ذهنتون را مدیریت کنید.
امیدوارم که پاسخ کافی و مناسب را از مطلب گرفته باشید و با تمام وجود برایتان بهترین ها را آرزو می کنم.
امیدوارم که نتایج درخشانتون را توی کامنت های این پست ببینم  و امیدوارم همه چیز بسیار عالی بشه.


4.8/5 - (17 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه برای کنکور 98 آماده نیستم ؛ آیا بازم کنکور ۹۸ شرکت کنم ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403