برای هر درس چند ساعت در هفته باید مطالعه داشته باشیم

ساعات مطالعه هر درس در هفته

جهت مشاوره در زمینه برای هر درس چند ساعت در هفته باید مطالعه داشته باشیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ساعات مطالعه هر درس در هفته : همه می‌گویند در سال کنکور باید زیاد بخوانی تا بتوانی قبول شوی. مهم نیست روزی چند ساعت بخوانی، فقط باید بخوانی! این حرف تقریباً درست است اما لزوماً درس خواندن زیاد باعث قبولی نمی‌شود بلکه فاکتورهای دیگری هم دخیل هستند.

ساعات مطالعه هر درس در هفته

ساعات مطالعه هر درس در هفته  : حتماً برایت پیش آمده که کتاب را باز کرده و پشت میز نشسته‌ای اما حواست جای دیگری است! بعد به خودت میایی و می‌بینی قرار بوده درس بخوانی! در این شرایط آیا توانسته‌ای حساب کنی چه‌قدر درس خواندی؟ اگر هم توانسته باشی می‌توانی بگویی چه‌قدر از آن واقعاً مفید بوده؟

ساعات مطالعه هر درس در هفته  : کمیت درس خواندن در سال کنکور بسیار اهمیت دارد

  اما این را بدان که کمیت زمانی ارزشمند است که فاکتور کیفیت را در خودش داشته باشد. چه فایده دارد که ۳ ساعت کتاب جلویت باشد و ۱ ساعت از آن حواست جای دیگری باشد و ۱ ساعت دیگر هم تمرکز کافی نداشته باشی و کلاً ۱ ساعت مفید باشد؟ بهتر نیست از اول همان ۱ ساعت را مطالعه کنی اما مفید؟

ساعات مطالعه هر درس در هفته  : پس از امروز اول از همه تمرین کن که اگر حتی یک ربع درس می‌خوانی تمام تمرکزت را روی درس قرار بدهی و بیش‌ترین استفاده را از آن ۱۵ دقیقه استراحت داشته باشی. در ابتدای راه هدف ما این است که تمام مدتی را که مطالعه می‌کنیم به بازدهی ۱۰۰ درصد نزدیک کنیم. حالا چه این مدت یک ساعت باشد چه ۱۰ ساعت. اکنون بنشین و با خودت صادق باش. روزهای هفته را بنویس. صادقانه و بدون در نظر گرفتن این‌که چیزی را که می‌نویسی کم است یا زیاد، فقط در برابر هر روز بنویس که حداکثر چه‌قدر می‌توانی مطالعه داشته باشی.

برای رتبه برتر شدن چند ساعت در روز باید مطالعه کرد؟

ساعات مطالعه هر درس در هفته  : تک‌ رقمی های سال قبل روزی چند ساعت درس می خوندن؟ و .‌..

این تیپ سوالات پرتکرار ترین پرسش های ذهن یه دانش آموز کنکوری رو تشکیل میده چون همونطور که می دونید زمان بندی درسی و تقسیم بندی ساعات مطالعه یک درس نیاز به برنامه ریزی کاملا اصولی و منطقی داره که از فردی به فرد دیگه متمایز و متغیر خواهد بود.

ساعات مطالعه هر درس در هفته  : بیاین به نقطه شروع کار برگردیم فرض کنیم شما نه ماه تا کنکور سراسری زمان دارید یعنی ۹ ماه سی روزه با روز های ۲۴ ساعته که باید ۷ تا ۸ ساعت از اون رو بخوابید ، زمان زیاد دیگه ای رو صرف شرکت در‌ کلاس ها و همایش های درسی یا مشاوره ای کنید و هزار جور کار مختلف انجام بدین. پس زمان شما محدوده قادر نیستید با هر روشی که دلتون می خواد جلو برین ، فرصت آزمون و خطا ندارین اگر حتی یک ماه از نه ماه باقی مونده رو در مسیر اشتباه گام بردارین – درسته همیشه فرصت جبران هست – اما واقع بین باشید یک ماه از دست رفته و کار شما برای موفقیت در آزمون سراسری سخت تر و سخت تر شده .

حالا فکر کنید و از همین لحظه تصمیم خودتونو بگیرید ؛ می خواید موفق بشید یا نه؟

اگه پاسخ شما مثبته ادامه مطلب رو حتما بخونید:

برای یک‌ زمان بندی مناسب در فرصت باقی مونده تا کنکور سراسری ، اولین کار‌ تهیه یک فهرست از کارهای روزانه شماست .

هیچ کس جز خودتون نمی تونه این روش رو به خوبی انجام بده روراست باشین ، واقعیت های زندگی رو ببینید و به ساعات مطالعه درسی خودتون در هفته های گذشته نگاه کنید.

اگه هفته قبل ۲۰ یا ۲۵ ساعت درس خوندید انتظار نداشته باشید این هفته به ۶۰ ساعت برسید تحت تاثیر جو قرار نگیرید در نه ماه باقی مونده رقیب اصلی شما ، خودتون هستید نه کس دیگه.

مشاور گروپ

مشورت کردن با افراد غیرحرفه‌ای یعنی ندیدن مسیر پیچیده موفقیت و ساده فرض کردن رسیدن به رتبه برتر کنکور !!

کنکور آسان نیست
تا زمان جبران داری شروع کن

پس برنامه ریزی درستی داشته باشید و با یک مشاور متخصص در زمینه کنکور صحبت کنید.
پیشنهاد می کنیم از مشاوران مرکز جهت معرفی منابع و کتب درجه 1 تمامی رشته های کمک بگیرید.

مرکز مشاور گروپ در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • منابع کنکور سراسری 97، معرفی بهترین کتب به عنوان منابع کنکور 98
  • منابع کنکور تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان توسط تخصصی ترین مشاوران جهت کسب رتبه برتر
  • مقایسه آزمون های آزمایشی و مقایسه کلاس های کنکور به صورت تخصصی برای شرایط شما
  • مشاوره تلفنی در رابطه با معرفی منابع کنکور و هر سؤالی پیرامون این موضوع
  • برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد منابع کنکور سراسری 97 میتوانید در کانال مشاور گروپ عضو شوند.

ساعات مطالعه روزانه

کارشناسان گروه مشاوره تحصیلی مشاور گروپ با تحقیقاتی که روی منابع مطالعاتی رتبه های برتر کنکور و محتوا و سطح سوالات کتاب های کمک آموزشی انجام داده اند ، بهترین و جامع ترین این کتاب ها را در ادامه در اختیارتان قرار خواهند داد .

خوب برگردیم به تهیه فهرست

ساعات مطالعه هر درس در هفته  : کار هایی که به طور معمول در روز های مختلف هفته انجام می دید رو یادداشت کنین ، میزان خواب ، تایم کلاس ها و هر فعالیت دیگه ای به غیر از مطالعه انفرادی و شخصی رو تخمین بزنید

فرض کنیم‌ روز های سه شنبه ۶ ساعت کلاس مدرسه یا آموزشگاه دارید:

۷ ساعت می خوابید و پنج ساعت هم صرف سایر فعالیت های روزانه می کنید حالا شما به ۶ ساعت زمان تخمینی برای مطالعه در روز سه شنبه رسیدید ‌. اینکارو برای سایر روزهای هفته هم انجام بدین . قرار نیست که در نگاه اول لیست شما دقیق دقیق باشه همیشه حوادثی غیر مترقبه رخ خواهند داد که زمان های شما رو از بین می برند قصد ما صرفا رسیدن به یک دید کلی در آغاز کار هست.ساعات مطالعه هر درس در هفته /

ساعات مطالعه هر درس در هفته  : برای مثال فرض کنیم که شما دانش آموز هستید (یعنی فارغ التحصیل نیستید و تایم مطالعه کمتری در اختیار دارید) به علت مدرسه و آموزشگاه روزانه ۶ ساعت تایم مطالعه در اختیار دارید و در روز های تعطیل ‌این زمان رو به ۱۰ ساعت می رسونید پنجاه ساعت تایم متوسط مطالعه ی یک دانش آموز کنکوری هست . اگر بیش از این مطالعه می کنید( ۶۰ یا ۷۰ ساعت ) حالا روی کیفیت مطالعه کار کنید شما از نظر کمیت به میزان قابل قبولی رسیده اید اما اگر کمتر از این مقدار هستید برای افزایش تایم مطالعه برنامه ریزی کنید. اینکار رو می تونید با اولویت بندی انجام دهید به همان فهرست کار های روزانه برگردید و خوب نگاه کنید:

آیا نیاز به تجدید نظر داره ؟ آیا می تونید برخی کار ها رو از وظایف روزانه خودتون حذف کرده یا ساعات کمتری رو به تفریحات اختصاص بدین؟ می دونم اینجا بخش دشوار ماجراست اما باید از پسش بر بیاین و ساعت های چرخ زدن در گوشی اینترنت و تماشای تلویزیون و … رو به حداقل برسونید

ساعات مطالعه هر درس در هفته  :  اینکار شاید دو هفته از زمان شما رو بگیره بعد که به یک زمان بندی پایدار رسیدین (به این معنا نیست که همه چیز تموم شده‌ و این ساعت مطالعه شماست ! بلکه شما باید تا هفته های نزدیک به کنکور همینطور کیفیت و کمیت مطالعه رو بالا ببرین و بهتر و بهتر بشین ) وقت تقسیم زمان برای هر درس می رسه:

یک برگه کاغذ بردارین و روی اون هر حسی که نسبت به درس ها دارین و ضرایب درسی در کنکور سراسری رو یادداشت کنین.

برای دقیق تر بودن می تونین به کارنامه ی آزمون های آزمایشی گذشته رجوع کنین.

کدوم درس ها نقاط قوت شما بودن ؟
در هر درس چند سوال از ده سال رو پاسخ می دادین؟
در چه درسی همیشه ضعف داشتین؟

ساعات مطالعه هر درس در هفته  :  توصیه ما این هست که در زمان بندی هفته های نخست روی نقاط قوت سرمایه گذاری کنید و سعی کنید اون ها رو حفظ کنید همچنین درس هایی که در اون ها گاهی خوب و گاهی بد نتیجه میگیرین رو به نقاط قوت تبدیل کنید . بعد با یک برنامه ریزی خوب به جنگ درسی هایی برین که در اون ها واقعا ضعیفین و با یک ضدحمله به موقع و سریع شکستشون بدین . البته این حرف به این معنا نیست که در هفته ها‌ و ماه اول درس مذکور رو نخونید یا اصلا از برنامه مطالعاتی حذف کنید . بلکه به هر درسی باید به قدر خودش بها داد و صحبت ما پیرامون تمرکز و کار ویژه است.

برای درس هایی مثل زیست در رشته تجربی، اگر که در اون ها ضعف دارین و ضرایب بسیار بالایی دارن، میتونین ۳۰ تا ۴۰ درصد زمان مطالعه هفتگی رو هم صرفشون کنید

ساعات مطالعه هر درس در هفته  : به داوطلب خودمون برگردیم فرض کنیم که دانش آموزی در رشته‌ی تجربی هست که هفته ای ۵۰ ساعت مطالعه داره (یک دانش آموز خوب با تراز معقول و منطقی) برای این دانش آموز اگر در هیچ درسی ضعف نداشته باشه ۱۵ ساعت زیست ۹ ساعت شیمی ۶ ساعت فیزیک ‌۶ ساعت ریاضی ۴ ساعت ادبیات۳ ساعت عربی۳ ساعت زبان و ۴ ساعت دینی زمان بندی ایده آل محسوب میشه.

و به طور کلی برای کسی که ۵۰ ساعت در هفته مطالعه دارد حدودا ۳۵ ساعت به دروس اختصاصی و ۱۵ درصد به دروس عمومی تخصیص داده میشه.

ساعات مطالعه هر درس در هفته  : توجه داشته باشید که زمان بندی مطالعه دروس در کنکور یه امر ثابت نیست بسته به ضعف در دروس مختلف شما می تونید به دروس عمومی و اختصاصی زمان های متغیری رو نسبت بدین فرضا اگر زیست نقطه قوت شماست و مطالعه عمیقی در اون داشتین ۱۵ ساعت رو به ۱۲ ساعت تقلیل داده و ۳ ساعت رو به سایر دروس اختصاص بدین یا اینکه کمیت مطالعه رو بالا ببرید تا افت زمانی رو پوشش بدین .

ساعات مطالعه هر درس در هفته  : مقصود از این صحبت ها ایجاد یک دورنمای کلی در ذهن شماست مگرنه این اعداد و برنامه ریزی‌ها برای هر دانش آموزی با توجه به استعداد ها و توانایی ، پیش زمینه درسی و هدف و زیرگروهی که برای اون تلاش می کنه متفاوت است.

زمان متعادل و ایده آل مطالعه برای یک فارغ التحصیل هم مابین ۷۰ تا ۸۰ ساعت در هفته هست

یادتون باشه افرادی که پیشنهادهای نجومی برای ساعت مطالعه رو مطرح می کنند هیچ آگاهی از برنامه ریزی درسی و مطالعه اصولی ندارند . حواستون باشه که آنقدر در افزایش کمیت مطالعه غرق نشید که‌ کیفیت فراموش بشه ! اغلب افرادی که درس می خوندند و زیاد هم می خونند ولی موفق نمی شن در کیفیت مطالعه دچار مشکل هستند . برای کنکور اگر ۸۰ درصد مطالب رو با کیفیت ۱۰۰ درصد بخونید بسیار بهتر از این خواهد بود که ۱۰۰ درصد مطالب رو با کیفیت ۸۰ درصد بخونید به عبارت دیگه عمق دادن به مطالب بسیار مهم هست

دست به حرکات عجیب و غریب نزنید!

ساعات مطالعه هر درس در هفته  : فرضاً دانش آموز هایی دیده شدن که وقتی در آزمون آزمایشی درسی رو کمتر از حدانتظار می زنن تصمیم می گیرن کل یک هفته رو به اون درس اختصاص بدن و در عمل به شدت در نتایج کلی آزمون و آماده شدن برای کنکور دچار ضعف و افت تحصیلی می شن.

این نکته هم یادتون باشه که در اوایل سال مطالعه دروس اختصاصی نسبت به عمومی اهمیت بیشتری داره و زمان گذاشتن روی دروس اختصاصی در بازه ی زمانی آغاز سال منطقی تره‌ .

برای جمع بندی هم بدونین که سال کنکور ، سال آزمون و خطا نیست از توصیه ی معلمان و مشاورین مجرب کمک بگیرین ، با دقت و به صورت اصولی به زمان های مهمی که قراره آیندتون رو بسازه فکر کنید و اون ها رو تقسیم بندی کنید . هر ساعت مطالعه ی خوب ، گامی بزرگ برای رسیدن به آرزو های شماست.

مشاور گروپ

یک طرح ویژه برای فارغ التحصیلان و کنکوریهای نظام قدیم 

❗️نظام قدیمی ها !
حتما میدونید کنکور ۹۸ برای شما رقابت خاص و حساسیه و باید از همین الان یه راه اساسی و بدون ریسک واسه قبولی تون پیدا کنید !

? مشاور گروپ با ارائه “طرح ویژه فارغ التحصیلان” به همه نگرانی های شما پایان داد
با ثبت نام در این طرح دیگه غصه ‌کنکور و قبول نشدنو نمیخورین و به تنها چیزی که فکر میکنین رسیدن به هدفتونه ?

? مشاور گروپ از لحظه اولین تماس شما تا خود کنکور سراسری ۹۸ یک برنامه ریزی دقیق و حرفه ای بهتون میده  که کاملا ویژه فارغ التحصیلان هست . این برنامه با آزمون های آزمایشی کاملا هماهنگن و ترکیب برنامه با آزمون های آزمایشی و دیگر منابعی که معرفی می کنیم  بهتون این امکانو میده در یک تایم مطالعاتی خاص چندین برابر نسبت به رقبایی که بدون برنامه ریزی حرفه ای  درس میخونند نتیجه بگیرید و بازده داشته باشید

? اگه تا به این لحظه نگران قبول نشدن و پشت کنکور موندنتون بودید دیگه نگرانی تمومه
ما با این طرح برای شما یک برنامه ریزی دقیق فراهم کردیم که هم کیفیتش بی نظیره و هم هزینه این طرح خیلی از شرکت در سمینار و همایش های بی فایده و خرید کتابای رنگارنگ کنکوری ارزونتر در میاد  . میدونید چرا ؟ چون ما مسیری رو به شما نشون میدیم که خودمون رفتیم و موفق شدیم .

✅ برای شرکت در طرح فارغ التحصیلان همین الان با شماره زیر تماس بگیرید …

مشاور گروپ

3.8/5 - (5 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه برای هر درس چند ساعت در هفته باید مطالعه داشته باشیم

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403