اهمیت و نحوه جمع بندی دروس در نیمسال اول ( همه ی رشته ها)

بازار کار رشته ها

جهت مشاوره در زمینه اهمیت و نحوه جمع بندی دروس در نیمسال اول ( همه ی رشته ها)

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دانستن نحوه جمع بندی درست و  منظم تاثیر بسزایی در کسب نتایج برتر در کنکور دارد . فرض کنید کتابخانه ای دارید با کلی کتاب که بدون هیچ نظم خاصی و صرفا روی هم و بدون طبقه بندی و فهرست بندی خاصی گذاشته شده اند.

بازار کار رشته ها




  جمع بندی به این صورت است که :

مثلا شما میخواهید کتابی را از بین این همه کتاب و در زمانی خیلی محدود پیدا کنید . مطمئنا کار سختی است و ممکن است آنقدر به دنبال آن کتاب بگردید که حتی ممکنه از ادامه جستجو  دست بردارید و یا اگر پیدا کنید دیگر  زمان زیادی را از شما گرفته باشد .

ولی اگر برعکس آن پیدا کردن کتابی در کتابخانه ای بزرگ ولی با طبقه بندی و دسته بندی براساس موضوعات و دیگر متدهای ترتیب باشد ، کار آسانی است که در یک زمان خیلی کم میتوان به آن دسترسی داشت . جمع بندی نیز اینگونه است .

جمع بندی با کیفیت ، چگونه؟

در جمع بندی کنکور نیز اگر شما بصورت منظم و طبقه بندی شده مرورهای خود را انجام ندهید حتی با 100 بار مرور هم نمیتوانید بازدهی ایی که یک یا دوبار مرور و جمع بندی طبقه بندی شده به شما میدهد را بدست آورید.

اگر هر درسی را متناسب با شرایط فردی خودتان در زمانی مناسب و با روشی صحیح مرور کنید و بسته به سطح درسی برنامه تست زنی حرفه ای را داشته باشید در نهایت همه ی این موارد باعث میشود که مطالب در ذهن شما طبقه بندی شوند لذا سرجلسه وقتی به یک تست زیست  می رسید که مثلا 30 ثانیه زمان پاسخگویی دارد و تایم بررسی سایر گزینه ها 10 ثانیه است ، شما می تونید خیلی راحت به نکته مربوط به این تست دسترسی پیدا کنید .

اما برعکس اگر مباحث خوانده شده را طبقه بندی نکنید و صرفا فقط مطالب را خوانده باشید ، در واقع  جمع بندی شما مفید نخواهد بود چون طبقه بندی نشده و پراکنده خوانی شده است.


جهت دریافت آخرین اخبار کنکور سراسری بر روی عکس زیر کلیک نمایید:

کنکور سراسری


چند ساعت برای جمع بندی کافی است؟

حتی با ساعات مطالعاتی بالا ، باز هم مغز شما نمیتواند به نکته مورد نظر در زمان مقرر دسترسی پیدا کند و اگر بخواهید باز به دنبال نکته برای حل این تست باشید ، زمان زیادی را از دست خواهید داد و سرعت شما بسیار افت خواهد کرد.
پس حواستان باشد که صرفا و فقط مرور کردن کافی نیست . شما باید منظم و طبقه بندی شده مرور های خود را انجام دهید تا رجوع به نکات آسانتر شود.


تکنیک های تقسیم بندی مباحث  برای جمع بندی در نیمسال اول:


از تکنیک های طبقه بندی مطالب در دوران جمع بندی میتوان به رمز گذاری نکات ، مقایسه کردن نکات و جاهایی که لازمه حاشیه نویسی و نکته برداری کنید و… اشاره کرد . ولی روال اصلی در دروان جمع بندی برای همه داوطلبان با هر سطحی درسی که هستند ، مرور و جمع بندی همزمان  است.


آیا جمع بندی و مرور یکی است؟


توجه داشته باشید که مرور با جمع بندی دو فرآیند کاملا مجزا از هم هستند .
در مرور ما فقط به تکمیل پروسه ی صحیح مطالعه میپردازیم تا مطالب خوانده شده به حافظه ی بلند مدت سپرده شوند اما در جمع بندی ما مطالعه ی مبحث جدید نداریم و فقط مباحث قبلا خوانده شده و موجود در حافظه میان مدت و بلند مدت را با روش های جمع بندی ، مرور و تکرار می کنیم.

همین تکرار تکنیک های جمع بندی در زمان های باقیمانده سبب طبقه بندی و به اصطلاح بقچه بندی مطالب در ذهن میشود و حال هر آنچه که خوانده اید همانند کتابخانه ای منظم است که بسیار سریع میتوانید به هر نکته ای که میخواهید دسترسی و نکته ای که نمیدانید را با گشتن در کتابخانه و با تلف کردن وقتتان هدر ندهید .

دریافت آخرین اخبار سهیمه های کنکور سراسری با کلیک بر روی عکس زیر:

کانال


توجه داشته باشید که هر آنچه تاکنون با ساعات مطالعه بالا ،منابع خوب ، آزمون معتبر و… وقت و هزینه خوانده اید   همه یک طرف و اهمیت جمع بندی با توجه به توضیحات فوق یک طرف دیگه . چرا که به راحتی میتوان با یک برنامه جمع بندی حرفه ای حتی کم کاری ماههای گذشته را جبران و مطالب رتبه ساز و کلیدی را نیز میتوانید تا حدود زیادی تا روز کنکور برسانید.

حال به شما بستگی دارد که بخواهید چگونه اولین خان کنکور( نیمسال اول) را تمام کنید که واقعا و اگر خدای نکرده حرفه ای و اصولی مطالعه نداشته باشید ، به تجربه ای تلخ در عین ناباوری تبدیل خواهد شد چرا که زمان برای جبران خیلی کم خواهد بود .

موفقیت تک تک شما عزیزان آرزوی قلبی ماست.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه اهمیت و نحوه جمع بندی دروس در نیمسال اول ( همه ی رشته ها)

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی