اهمیت جمع بندی نیمسال اول برای داوطلبان کنکور

جمعبندی نیمسال اول

جهت مشاوره در زمینه اهمیت جمع بندی نیمسال اول برای داوطلبان کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

جمع بندی نیمسال اول اگر درست و منظم انجام شود ،  تاثیر بسزایی در کسب نتایج برتر در کنکور دارد . فرض کنید کتابخانه ای دارید با کلی کتاب که بدون هیچ نظم خاصی و صرفا روی هم و بدون طبقه بندی و فهرست بندی خاصی گذاشته شده اند.

جمعبندی نیمسال اول



حال شما میخواهید کتابی را از بین این همه کتاب و در زمانی خیلی محدود پیدا کنید. مطمئننا کار سختی است و ممکن است آنقدر به دنبال آن کتاب بگردید و که حتی ممکنه از ادامه جستجو دست بردارید و یا اگر پیدا کنید زمان زیادی را از شما گرفته باشد.

ولی اگر برعکس آن پیدا کردن کتابی در کتابخانه ای بزرگ ولی با طبقه بندی و دسته بندی براساس موضوعات و دیگر متدهای ترتیب ، کار آسانی است که در یک زمان خیلی کم میتوان به آن دسترسی داشت . جمع بندی نیز اینگونه است.

لزوم جمع بندی نیمسال اول براساس خوانده ها:

در جمع بندی کنکور نیز اگر شما بصورت منظم و طبقه بندی شده مرورهای خود را انجام ندهید حتی با 100 بار مرور هم نمیتوانید بازدهی ای که یک یا دوبار مرور و جمع بندی طبقه بندی شده به شما میدهد را بدست آورید.

اگر هر درسی را متناسب با شرایط فردی خودتان در زمانی مناسب و با روشی صحیح مرور کنید و بسته به سطح درسی برنامه تست زنی حرفه ای را داشته باشید در نهایت همه ی این موارد باعث میشود که مطالب در ذهن شما طبقه بندی شوند لذا سرجلسه وقتی به یک تست زیست که مثلا 30 ثانیه زمان پاسخگویی دارد و تایم بررسی سایر گزینه ها 10 ثانیه است ، شما می تونید خیلی راحت به نکته مربوط به این تست دسترسی پیدا کنید.

اما برعکس اگر مباحث خوانده شده را طبقه بندی نکنید و صرفا فقط مطالب را خوانده باشید صرفا فقط خوانده باشید.
حتی با ساعات مطالعاتی بالا باز هم مغز شما نمیتواند به نکته مورد نظر در زمان مقرر دسترسی پیدا کند و اگر بخواهید باز به دنبال نکته برای حل این تست باشید ،زمان زیادی را از دست خواهید داد و سرعت شما بسیار افت خواهد کرد.

دریافت آخرین اخبار سهیمه های کنکور سراسری با کلیک بر روی عکس زیر:

 657 2



پس حواستان باشد که صرفا و فقط مرور کردن کافی نیست . شما باید منظم و طبقه بندی شده مرورهای خود را انجام دهید تا رجوع به نکات آسانتر شود.

از تکنیک های طبقه بندی مطالب در دوران جمع بندی نیمسال اول میتوان به رمز گذاری نکات ، مقایسه کردن نکات و جاهایی که لازم حاشیه نویسی و نکته برداری کنید و … اشاره کرد . ولی روال اصلی در دوران جمع بندی برای همه داوطلبان با هر سطحی پیش روی همزمان مرور و جمع بندی است.


تفاوت مرور با جمع بندی نیمسال اول چیست ؟

توجه داشته باشید که مرور با جمع بندی دو فرآیند کاملا مجزا از هم هستند.

در مرور ما فقط به تکمیل پروسه ی صحیح مطالعه میپردازیم تا مطالب خوانده شده به حافظه ی بلند مدت سپرده شوند اما در جمع بندی ما مطالعه ی مبحث جدید نداریم و فقط مباحث قبلا خوانده شده و موجود در حافظه میان مدت و بلند مدت را با روش های جمع بندی ، مرور و تکرار میکنیم.

همین تکرار تکنیک های جمع بندی در زمان های باقیمانده سبب طبقه بندی و به اصطلاح بقچه بندی مطالب در ذهن میشود و حال هر آنچه که خوانده اید همانند کتابخانه ای منظم است که بسیار سریع میتوانید به هر نکته ای که میخواهید دسترسی و نکته ای که نمیدانید را با گشتن در کتابخانه و با تلف کردن وقتتان هدر ندهید.


جهت دریافت آخرین اخبار کنکور سراسری بر روی عکس زیر کلیک نمایید:

5465


توجه داشته باشید که هر آنچه تاکنون با ساعات مطالعه بالا ، منابع خوب ، آزمون معتبر و… وقت و هزینه گذاشته اید همه یک طرف و اهمیت جمع بندی با توجه به توضیحات فوق یک طرف دیگه . چرا که به راحتی میتوان با یک برنامه جمع بندی حرفه ای حتی کم کاری ماههای گذشته را جبران و مطالب رتبه ساز و کلیدی را نیز میتوانید تا حدود زیادی تا روز کنکور برسانید.

حال به شما بستگی دارد که بخواهید چگونه آخرین خان کنکور را تمام کنید که واقعا و اگر خدای نکرده حرفه ای و اصولی مطالعه نداشته باشید ،به تجربه ای تلخ در عین ناباوری تبدیل خواهد شد.


موفقیت تک تک شما عزیزان آرزوی قلبی ماست.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه اهمیت جمع بندی نیمسال اول برای داوطلبان کنکور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی