اهمیت امتحانات نهایی در کنکور سراسری

امتحانات نهایی

جهت مشاوره در زمینه اهمیت امتحانات نهایی در کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

امتحانات نهایی در سال سوم دبیرستان برگزار میشود و اهمیت این امتحانات و تاثیر ان ها در کنکور نشان دهنده ی اهمیت سال سوم دبیرستان میباشد…

امتحانات نهایی

امتحانات نهایی  و میزان تاثیرگذاری در کنکور سراسری

امتحانات نهایی سال سومی ها باید توجه داشته باشند که امسال یکی از مهمترین مراحل تحصیلی است که باید با موفقیت تمام پشت سر بگذارند و نکته ای که باعث می شود سال سوم متمایز از سال های دیگر تحصیلی باشد همین بحث اهمیت و میزان تاثیر گذاری مستقیم بر نتایج کنکور سراسری است.

امتحانات نهایی  : همان طور که می دانید 4 سال است که ۲۵% از نمرات دانش آموزان در کنکور نتیجه دستاور تلاش آن ها در امتحانات نهایی است. زمانی که دانش آموزان برای سال سوم درس می خوانند هر کدام از درس ها را به صورت جدا جدا می خوانند و امتحانات را هم به صورت هر درس جداگانه امتحان می دهند.

امتحانات نهایی  :  به دست آوردن یک چهارم نمره و یا ۲۵% در یک چنین شرایطی بسیار ساده تر از اونکه که ما بخواهیم نمره ای را در یک آزمون ۴ ساعته که همه مطالب و مباحث از همه درس ها در آن مطرح است را کسب کنند اونهم باید کلی تکنیک و روش تست زنی را بلد باشی.

بیشتر بدانید : میزان تاثیر معدل و سوابق تحصیلی بر نتیجه کنکور سراسری

پس ویژگی خیلی مهم این است که یک چهارم نمره کنکور این عزیز امسال سومی ها در خود سال سوم با توجه به نمره ای که از امتحانات نهایی به دست می آورند، کسب میشه.

برخی از دروس کنکور ویژه سال سوم هستند و دانش آموز این دروس را در جای دیگری نمی خواند هم در دروس اختصاصی و هم عمومی ها .مثلا عربی که رتبه ساز کنکور است در سال سوم به اتمام میرسه . درسی بسیار مهم که در مقطع پیش دانشگاهی و سال سوم برای دانش آموزان تجربی و ریاضی دیگر تکرار نمیشود . امتحانات نهایی/

بیشتر بخوانید : 


100زدن عربی کنکور 97

 بودجه بندی عربی کنکور بهمراه مباحث آسان و تست خیز




یا مثلا درسی مانند روانشناسی برای دانش آموزان انسانی در سال سوم یک بار تکرار می شود و به اتمام می رسد، درس زبان فارسی در بین دروس عمومی که البته سال دوم هم وجود دارد اما سوالات کنکور فقط از سال سوم مطرح می شود و آن مباحث فقط در سال سوم است.

بیشتر بخوانید :   جمعبندی اصولی و حرفه ای عمومی ها در یک ماه آخر



امتحانات نهایی  :  مباحث سال سوم در کنکور بودجه بندی بسیار بالایی دارند، یعنی تعداد زیادی از سوالات کنکور از مباحث سال سوم مطرح می شود، برای مثال درس شیمی از ۳۵ تست درس شیمی ۱۲ تست آن مربوط به سال سوم است.

درس دین و زندگی از ۲۵ تست کنکور حدود ۸ سوال آن مربوط به سال سوم است ، درس ادبیات و زبان فارسی از ۲۵ تست کنکور حدود ۱۲ تا ۱۳ تست آن مربوط به سال سوم است.

اگر از دروس اختصاصی هم بخواهیم مثال بزنیم؛ درس فیزیک از رشته ریاضی از ۴۵ تستی که در کنکور مطرح است حدود ۱۳ تست آن مربوط به سال سوم است . در همین درس فیزیک در رشته تجربی از ۳۰ تستی که در کنکور مطرح است تقریباً ۸ تست آن مربوط به سال سوم است . در درس زیست شناسی که درس بسیار مهم گروه تجربی می باشد، از ۵۰ سوالی که در کنکور مطرح است حدود ۱۸ تست آن مربوط به سال سوم است.

بیشتر بخوانید  :  برنامه ریزی حرفه ای کنکور تجربی جهت قبولی در رشته های پزشکی ،دندان و داروسازی




امتحانات نهایی  :  همان طور که می دانید ۲۵% نمره کنکور از امتحانات نهایی دانش آموزان کسب می شود و چیزی حدود ۳۰% سوالات از سال سوم دبیرستان مطرح می شود پس با این حساب و کتاب عاقلانه و طبیعی هست که قبول کنیم سال سوم خیلی مهم و سرنوشت ساز خواهد بود.

دانش اموز سال سومی برای اینکه هم در امتحانات نهایی موفق باشد نیاز دارد از ابتدای سال برنامه ریزی درستی برای درس خواندن داشته باشد.

نحوه ی برنامه ریزی برای امتحانات نهایی:

امتحانات نهایی  :  همه ی برنامه ها دارای یک سری ویژگی های مشخص میباشد مثلا اینکه باید قابل اجرا باشند و دارای هدف مشخص باشند.

هدف دانش اموز سال سومی برای برنامه ریزی باید به گونه ای باشد که هم بتواند درس ها را به صورت تشریحی و برای امتحان نهایی به خوبی مطالعه کند و هم بتواند تست های مربوط به سال سوم را بزند چون با توجه به حجم دروس در سال سوم سوال های مربوط به ان در کنکور هم مهم میباشند.

امتحانات نهایی  :  برای رسیدن به این هدف بهترین کار این است که دانش اموز درس هر روز را همان روز بخواند چون بعد از کلاس ذهن دانش اموز نسبت به ان درس اماده است و با خواندن ان درس در همان روز مرحله یادگیری کامل میشود همچنین توصیه میشود دروس در مرحله ی اول به صورت تشریحی و با هدف امتحان نهایی مطالعه شوند.در مورد درس های اختصاصی اما توصیه میشود که برای تثبیت درس حتما حداقل هفته ای سه بار تست زنی انجام شود.

امتحانات نهایی  :   در اخر هفته ها دانش اموز باید برای درسی که در طول هفته با ان مشکل داشته وقت بیشتری بگذارد تا اشکلاتش رفع شود و این اشکالات تجمع نشود همچنین برنامه ی تست زنی برای همه ی دروس هم باید در اخر هفته ها اجرا شود.

با اجرای این روش دانش اموز هم فرصت این را دارد که درس ها را به صورت تشریحی بخواند و هم تست های هر مبحث را به اندازه ی کافی بزند . برای تست زنی هم الویت اول تست های کنکور هستند و بعد از ان از تست های کتاب های کمک درسی.

امتحانات نهایی  و تعادل در مطالعه:

نکته ی دیگری که حتما باید به ان توجه شود این است که باید در برنامه ریزی هفتگی دانش اموز تعادل بین ساعات مطالعه ی دروس اختصاصی و عمومی باشد یعنی مثلا به این صورت نباشد که دانش اموز یک هفته درس های عمومی را کامل کنار گذاشته و فقط اختصاصی مطالعه کند یا تست زنی برای دروس عمومی را کنار بگذارد,بلکه برنامه ی هفتگی باید هر دو نوع درس را شامل شود اما منطقی است که با توجه به اهمیت و سخت بودن دروس اختصاصی وقت بیشتری برای ان ها گذاشت.

امتحانات نهایی  و ساعات مطالعه:

یک دانش اموز سالم سال سومی برای اجرای برنامه ای که در بالا گفته شد باید حداقل روزی۴ الی ۵ ساعت

در طول هفته و حدال ۸ ساعت در اخر هفته ها برای مطالعه اش وقت بگذارد . البته میزان مطالعه برای دانش اموزان مختلف با توجه به توانایی هایشان متفاوت است اما باید یک ساعت مطالعه ی حداقلی برای همه رعایت شود.البته روش برنامه ریزی باتوجه به میزان ساعت مطالعه خیلی مناسب نیست بهتر است دانش اموزان براساس حجم مورد نظر که قصد مطالعه ی ان را دارند برنامه ریزی کنند.

رعایت یک سری نکات و اصول برای هر برنامه ریزی لازم است اما هر فرد باید برنامه اش را با توجه به نیاز ها و توانایی هایش بچیند و عامل اصلی تعیین کننده ی برنامه خود فرد است.

Untitled 1



توصيه‌هاي مشاور گروپ براي موفقيت در امتحانات نهایی

1- مطالب درسي را عميق و دقيق مطالعه کنيد، چراکه اين کار باعث توانايي و نشاط روحي شما خواهد شد.

2- نکات مهم درس را يادداشت برداري کنيد.

3- سؤالات کتاب درسي را در سه گروه ساده، متوسط و دشوار تفکيک کنيد، با اين کار علاوه بر ايجاد نظم در يادگيري، زمان خود را مديريت بهتري خواهيد کرد.

4- سعي کنيد حداکثر مدت زمان پيوستگي مطالعه يک ساعت باشد و هر يک ساعت ده دقيقه استراحت کنيد.

5- با آرامش و اعتماد به نفس روي صندلي امتحانات بنشينيد و زمان امتحان را به طور مناسب توزيع کنيد.

6- با عجله شروع به پاسخ دادن نکنيد و قبل از تحويل برگه‌ي امتحان يک بار پاسخ‌هاي خود را مرور کنيد.

7- حتماً پس از امتحان به نقاط ضعف و قوت خود فکر کنيد. اين کار تجربه‌ي شما را بالاتر خواهد برد و براي امتحانات بعدي آمادگي بيش‌تري خواهيد داشت.

امتحان نهایی و افزایش معدل

امتحانات نهایی  :   لازمه ی رسیدن به هر هدفی پیمودن مسیر و مراحل آنست . موفقیت در کنکور سراسری نیز هدف تمامی دانش آموزان است . برای قبولی در رشته ی دانشگاهی مورد علاقه باید ابتدا پیش نیاز های رسیدن به آن را که همان کسب نتایج عالی در امتحانات نهایی است ، با تمام توان اجرا نمایید .

همانطور که اطلاع دارید سازمان سنجش برای نمرات و معدل کتبی دانش آموزان درصدی را تعیین کرده است که در نتیجه ی کنکور هر داوطلب تاثیر بسیاری زیادی می تواند داشته باشد .

  امتحانات نهایی  :  برای رسیدن به هدف نهایی خود نیاز دارید که امتحانات نهایی را به خوبی و با رضایت پشت سر بگذارید. در واقع یکی از ساده‌ترین و مهم‌ترین گام‌ها برای داشتن نتیجه‌ی مورد نظر در کنکور، امتحانات نهایی است. اما چرا ساده‌ترین گام؟ به این دلیل که شما در امتحانات نهایی فقط درس‌هایی را امتحان می‌دهید که در سال سوم مطالعه کرده‌اید؛ در صورتی که در کنکور درس‌های سال چهارم و سوم و دوم و بخشی از درس‌های سال اول دبیرستان را آزمون می‌دهید.

پس مطالب حجم کم‌تری نسبت به کنکور دارد. هم‌چنین در امتحان نهایی شما هر درس را به صورت جداگانه در بازه‌ی زمانی تعیین‌شده مطالعه می‌کنید و با فاصله‌ی کمی از زمان مطالعه‌ی درس، آن را آزمون می‌دهید در صورتی که در کنکور یک سال مطالعه می‌کنید و سپس به یک‌باره آزمون می‌دهید. امتحانات نهایی یکی از مهم‌ترین و ساده‌ترین گام‌ها برای به دست آوردن نتیجه‌ی دلخواه است.

چگونه می توانیم در امتحانات نهایی بدرخشیم ؟

امتحانات نهایی  :   با توجه به اینکه امتحانات نهایی به صورت کشوری برگزار می شوند لذا سوالات به صورت استاندارد هستند و شما باید بدون نگرانی و استرس به سراغ بهترین بهترین منبع مطالعه که همان کتاب درسی شماست ؛ بروید و تمامی مطالب کتاب درسی را با دقت و موشکافانه بخوانید و تمام مثالها و تمرینات کتاب را خودتان حل کنید .

همان‌طور که می‌دانید امتحانات نهایی به صورت کشوری برگزار می‌شوند؛ پس سؤالات به صورت استاندارد مطرح می‌شوند. بدون نگرانی به سراغ بهترین منبع مطالعاتی یعنی کتاب درسی بروید و تک تک مطالب را بخوانید و مثال‌های کتاب و تمرینات آن را خودتان حل کنید. به سادگی از نمودارها و شکل‌های کتاب عبور نکنید و برای تمرین بیش‌تر به سراغ سؤالات امتحان نهایی سال‌‌های گذشته بروید که بهترین و جامع‌ترین منبع این سؤالات، کتاب‌های دوسالانه است. امتحان نهایی را فرصتی تکرارنشدنی بدانید و با آرامش و اطمینان از آن پله‌ای برای رسیدن به هدفتان بسازید . امتحانات نهایی /

Untitled 1

به معجزه اعتقاد داری؟

میان آرزوی تو و “معجزه “خداوند
دیواری است بنام اعتماد. پس اگر دوست داری به آرزویت برسی٬
باتمام وجود به او اعتماد کن
تو خدایی داری
که بجای همه برایت جبران میکند.
خداگفت:بااعتمادحالت را بگذران٬
برای آینده آماده شو٬ ایمان را نگه دار٬
ترس را دور بریز٬  به باورهایت شک کن تا بهتر زندگی کنی  ٬زندگی شگفت انگیز است .

هرکاری کنی زمان داره میگذره
تو نمیتونی اتفاقات بیرونی رو کنترل کنی
اما میتونی خودت رو قوی کنی و آماده هر اتفاقی باشی…

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه اهمیت امتحانات نهایی در کنکور سراسری

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. عارف

    سلام من هنرآموز سال یازدهم کامپیوتر هستم و توی مقاله در مورد تاثیر معدل نوشته اید که باید امتحان نهایی بدین منظور از این امتحان چیست میشه بیشتر توضیح دهید

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی