انوع روش های حرفه ای مرور که همین امروز باید اجرا کنید

روش های مرور حرفه ای :

جهت مشاوره در زمینه انوع روش های حرفه ای مرور که همین امروز باید اجرا کنید

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

روش های مرور حرفه ای : برخی از دانش‌آموزان با توجه به این‌که زمان مطالعه‌ی کافی دارند، در آزمون‌ها نتیجه‌ی خوبی نمی‌گیرند و از فراموش کردن مطالب گله‌مند هستند.

مرور

روش های مرور حرفه ای : یکی از مهم‌ترین دلایل فراموشی مطالب در آزمون، عدم مرور و جمع‌بندی مطالب است. دانش‌آموز باید بعد از چند روز مطالعه، یک مرور کلی داشته باشد و مطالب را طبقه‌بندی کند. برخی از دانش‌آموزان تا آخرین لحظه دست از مطالعه برنمی‌دارند و این موضوع باعث می‌شود مطالبی را که از قبل نیز مطالعه کرده‌اند فراموش کنند.

بهتر است در پایان هفته با استفاده از تست‌های منتخب، مباحثی را که در طول هفته خوانده‌اید جمع‌بندی و مرور کنید.

اگر بخشی از مطالب را با آمادگی کامل آموخته باشید بهتر از آن است که تمام مطالب را به طور ناقص یاد گرفته باشید.

مرور  حرفه ای دارای 3 مرحله باشد:

الف) مرور از روی جزوه و کتاب:   در این نوع مرور، دانش‌آموز، مطلب را از منبع اولیه مجدداً مرور می‌کند. حتی اگر فقط مطالب مهم و نشان‌دار مطالعه شود، باز هم مرور از روی جزوه و کتاب وقت زیادی را از دانش‌آموز می‌گیرد.

ب) مرور از روی الگوی یادآوری (خلاصه‌نویسی) :   این نوع مرور، کامل‌، مطمئن‌ و نیز سریع است. در این نوع مرور باید الگوی یادآوری فصل مورد نظر را در ذهن خود رسم کنید و سعی کنید تمام قسمت‌ها را یادآوری کنید.

اگر نتوانستید بخشی از الگو را یادآوری کنید ابتدا کمی به ذهنتان فشار بیاورید تا گرسنه شود و آن‌گاه می‌توانید از روی منبع اصلی (جزوه و کتاب) آن را کامل کنید. این کار باعث می‌شود تمام مطالب را مرور کنید. این نوع از مرور نوعی بازیابی مطالب محسوب می‌شود.

ب) مرور با تست: شما می‌توانید با زدن تست ضمن حفظ آمادگی، آن‌ها را مرور کنید. به این روش بازیابی از طریق آزمون هم می‌گویند. شما با تمرین تستی و آزمون دادن از مطالبی که قبلاً خوانده‌اید، آن‌ها را با روش جدیدی در ذهن خود طبقه‌بندی می‌کنید. علاوه بر آن اولویت‌های خود را هم مشخص می‌کنید که به کدام قسمت‌ها با بیش‌تر توجه کنید. هم‌چنین به سریع‌ترین روش ممکن کل مطالب را در ذهن خود بازیابی می‌کنید.

1– مرور مرحله‌ای

اولین مرور : (حین مطالعه) یادداشت‌برداری، پرسش، توضیح دادن برای خود، خط کشیدن زیر کلمات و جملات، حاشیه‌نویسی و پاسخ دادن به پرسش‌های متن کتاب درسی


452452



دومین مرور: ۲۴ ساعت پس از خواندن درس یا تدریس در کلاس شامل:

۱- بازخوانی کامل درس خوانده‌شده و جزوه‌ی آن

۲- حل تمرین‌های تشریحی و تست‌های آن درس

۳- مرور ذهنی آن‌چه در طول روز خوانده‌ایم قبل از خوابیدن

سومین مرور حرفه ای : یک هفته بعد شامل:

۱- بازخوانی کامل درس و جزوه

۲- حل تمرینات اشکال‌دار قبلی

۳- علامت زدن قسمت‌های فراموش‌شده

۴- حل بخش دیگری از تمرینات باقی‌مانده

چهارمین مرور حرفه ای : دو هفته بعد شامل:

۱- مرور یادداشت‌ها و خلاصه‌ی درس‌ها

۲- حل تمرینات اشکال‌دار قبلی

3- علامت زدن قسمت‌های فراموش‌شده‌ی جدید

۴- مرور قسمت‌های فراموش‌شده‌ی قبلی

۵- حل بخش دیگر از تمرینات باقی‌مانده

پنجمین مرور حرفه ای : یک ماه بعد شامل:

۱- مرور یادداشت‌ها و خلاصه‌ی درس‌ها

۲- حل تمرینات اشکال‌دار قبلی

3- مرور قسمت‌های فراموش‌شده‌ی قبلی و مطالب فرار

ششمین مرور: سه ماه بعد شامل بازخوانی کامل کتاب

بدین ترتیب و با این تکرار‌های منظم، مانع فراموشی مطالب در مدت طولانی می‌شویم.

همان‌طور که یاد گرفتن محتاج زمان است، یاد‌آوری و تازه نگه‌ داشتن ذهن از مطالب خوانده شده به زمان نیاز دارد.

۲- مرور گزینشی

در این روش، کل کتاب، تیترها، خطوط درشت داخل متن، عکس‌ها، زیرنویس عکس‌ها، فرمول‌ها، نمودارها، جدول‌ها و همه ‌چیز به جز متن نوشتاری کتاب درسی، خوانده و مرور می‌شود .

در آغاز تیتر اصلی را ببینید، کتاب را ببندید و سپس برای خودتان به ‌طور خلاصه شرح دهید (یا بنویسید) که در تیتر اصلی چه عناوین فرعی و نکاتی وجود دارد.

بعد کتاب را باز کنید و ببینید تا چه حد درست عمل کرده‌اید. با این عمل، کلیت مطلب در ذهن شما حک می‌شود. همین‌ کار را با عناوین فرعی تکرار کنید.

فرمول‌های مهم، مکان‌های مهم و مفاهیم مهم در هر بند کتاب درسی محدود است؛ به همین خاطر یادآوری آن‌ها راحت‌تر است. بدین ترتیب گام‌ به‌ گام در هر فصل پیش می‌روید و جزئیات را در ذهن خود تازه می‌کنید. هر جا لازم شد به متن کتاب رجوع کنید.

اگر مطلب آموخته‌شده را خوب فهمیده باشید، به خواندن متن نیاز کم‌تری دارید. اگر رجوع شما به متن زیاد باشد نشان می‌دهد که ضعیف هستید و مطلب باید بازخوانی شود. این روش به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید در چه قسمت‌هایی ضعف دارید و به فعالیت بیش‌تری نیاز دارید.

۴- مرور با تست

هر گاه بخواهیم درسی را مرور کنیم تست‌های جدید از آن درس را انتخاب کرده و به آن‌ها پاسخ می‌دهیم. این شکل پاسخ‌گویی، باعث یادآوری آموخته‌های قبلی می‌شود.

حسن این روش در آن است که با نشان دادن پاسخ‌های نادرست به ما، مشخص می‌شود که چه نکاتی را فراموش کرده‌ایم و باید آن‌ها را بازخوانی و تکرار کنیم یا در چه قسمت‌هایی ضعف داریم و نیاز به تمرین و رفع اشکال بیش‌تری داریم.

این کار از تکرار مباحثی که خوب بلد هستیم جلوگیری می‌کند و از طرف دیگر عملاً بخشی از تکالیف و تست‌های آن درس هم انجام می‌شود و به این ترتیب به ‌طور تدریجی در آن درس تسلط خواهیم یافت.

مشاور گروپ

یک طرح ویژه برای فارغ التحصیلان و کنکوریهای نظام قدیم 

❗️نظام قدیمی ها !
حتما میدونید کنکور ۹۸ برای شما رقابت خاص و حساسیه و باید از همین الان یه راه اساسی و بدون ریسک واسه قبولی تون پیدا کنید !

? مشاور گروپ با ارائه “طرح ویژه فارغ التحصیلان” به همه نگرانی های شما پایان داد
با ثبت نام در این طرح دیگه غصه ‌کنکور و قبول نشدنو نمیخورین و به تنها چیزی که فکر میکنین رسیدن به هدفتونه ?

? مشاور گروپ از لحظه اولین تماس شما تا خود کنکور سراسری ۹۸ یک برنامه ریزی دقیق و حرفه ای بهتون میده  که کاملا ویژه فارغ التحصیلان هست . این برنامه با آزمون های آزمایشی کاملا هماهنگن و ترکیب برنامه با آزمون های آزمایشی و دیگر منابعی که معرفی می کنیم  بهتون این امکانو میده در یک تایم مطالعاتی خاص چندین برابر نسبت به رقبایی که بدون برنامه ریزی حرفه ای  درس میخونند نتیجه بگیرید و بازده داشته باشید

? اگه تا به این لحظه نگران قبول نشدن و پشت کنکور موندنتون بودید دیگه نگرانی تمومه
ما با این طرح برای شما یک برنامه ریزی دقیق فراهم کردیم که هم کیفیتش بی نظیره و هم هزینه این طرح خیلی از شرکت در سمینار و همایش های بی فایده و خرید کتابای رنگارنگ کنکوری ارزونتر در میاد  . میدونید چرا ؟ چون ما مسیری رو به شما نشون میدیم که خودمون رفتیم و موفق شدیم .

✅ برای شرکت در طرح فارغ التحصیلان همین الان با شماره زیر تماس بگیرید …

رتبه های برتر




1/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه انوع روش های حرفه ای مرور که همین امروز باید اجرا کنید

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. ayda

    سلام ببخشید یه سوال.من میخواستم هر روز که درس ها رو خوندم فردا مرور کنم و جمعه رو هم کل درس های اون هفته رو مرور کنم و اخر ماه هم کل درس های اون ماه رو و اخر سه ماه هم کل درس های اون سه ماه رو
    اما با خوندن سه تا مطلب در یه سایت به این نتیجه رسیدم که باید اینجوری باشه:مثلا درس های 99/7/1 رو باید روز بعدش مرور کرد و بعد 7/7 و بعد 7/30 و بعد 9/30.و درس روز99/7/2 رو باید 7/8 و بعد 8/1 و بعد 9/1 و بعد 10/1 اینجوری که بایدادم کلا حواسش به این باشه که اون نظم یک هفته و یک ماه و سه ماه رو رعایت بکنه.متوجه منظورم میشید!؟
    البته اون ترتیب اولی رو هم که گفتم مثل اینکه یه جورایی اشتباس چون شاید مرور اخر هفته برای روز شنبه خوب باشه اما برای روز چهارشنبه و پنج شنبه دیگه مرور اخر هفته حساب نمیشه.و شاید مرور اخر ماه برای هفته اول ماه خوب باشه اما براب هفته اخر ماه اون مرور دیگه مرور یکماهه محسوب نمیشه.نمیدونم منظورم رو خوب رسوندم یا نه:-\.لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی