انتخاب رشته ایثارگران

انتخاب رشته ایثارگران

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته ایثارگران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ما در این مقاله نحوه تاثیر سهمیه 5 و 25 درصد را در انتخاب رشته ایثارگران در کنکور مورد بررسی قرار دادیم. برای اطلاع از نحوه اختصاص هر کدام از سهمیه های ایثارگران با مشاور گروپ همراه باشید.

انتخاب رشته ایثارگران

انتخاب رشته ایثارگران ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

رقابت در کنکور سراسری همیشه تنگاتنگ بوده است و افراد زیادی خواهان قبولی در کنکور و انتخاب رشته و دانشگاه مدنظر خود هستند. در کنکور سراسری سهمیه های مختلفی برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. مثلا سهمیه مناطق که شامل  سهمیه منطقه یک، سهمیه منطقه دو و سهمیه منطقه سه می باشد. داوطلبان بر اساس شهر و استان و تراکم جمعیت در هر یک از این مناطق دسته بندی می شود. به طبع منطقه یک به دلیل دارا بودن امکانات آموزشی بهتر نسبت به منطقه سه که یک منطقه ضعیف محسوب می شود از میزان سهمیه کمتری برخوردار است.

یکی دیگر از سهمیه ها در کنکور، انتخاب رشته ایثارگران است. سهمیه ایثارگران در کنکور بسته به نوع درصد جانبازی و نوع ایثار گری فرد متفاوت است و داوطلبان حتما در زمان ثبت نام کنکور و انتخاب رشته ایثارگران 1401 – 1402 باید این گزینه را فعال کنند.

در ادامه به بررسی بیشتر سهمیه ایثارگران خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

انتخاب رشته ایثارگران 5 درصد و 25 درصد

همانطور که گفته شد در انتخاب رشته علاوه بر اینکه سهمیه مناطق برای همه داوطلبان اعمال می شود یک نوع دیگر از سهمیه ها مربوط به انتخاب رشته ایثارگران 5 درصد و 25 درصد است. افراد با توجه به مدارک و شواهد موجود در دسته بندی های مختلف جانبازان، رزمندگان، ایثارگران قرار می گیرند و در زمان انتخاب رشته استفاده از سهمیه ایثارگرا را انتخاب می کنند و اطلاعات و مدارک خواسته شده را تکمیل می کنند و در سهمیه به رقابت می پردازند.

بسته به شرایط افراد شامل سهمیه ایثارگران 5درصد و 25 درصد می شود. برای آشنایی با هرکدام از سهمیه انتخاب رشته ایثار گران ۵ درصد و ۲۵ درصد ادامه متن را بخوانید.

انتخاب رشته ایثارگران 5 درصد و 25 درصد

انتخاب رشته ایثار گران 25 %

در انتخاب رشته کنکور یک بار سهمیه های مهم در نظر گرفته شده برای داوطلبان سهمیه 25 درصد جانبازان و ایثارگران است. این  سهمیه برایی افرادی است که شامل سهمیه همسر و فرزندا شهدا و مفقودالاثران، همسر و فرزندان آزادگان، جانبازان 25% و همسر و فرزندان آنها می باشد.

در انتخاب رشته ایثارگران 25 % برای استفاده از سهمیه قبولی باید حتما در زمان انتخاب رشته این گزینه را انتخاب کنند وگرنه سهمیه اعمال نخواهد شد. سهمیه ایثارگران 25 % به این صورت است که 25 درصد ظرفیت هر کد رشته محل به داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران 25 % تعلق میگیرد و نسبت به داوطلبان مشابه به سهمیه خود سنجیده می شود.

در هر کد رشته محل 25 درصد از ظرفیت کل افراد به این سهمیه اختصاص دارد . بنابراین به دلیل کم بودن جامعه آماری سهمیه 25 درصد شانس قبولی افراد بیشتر خواهد بود.

داوطلبان برای استفاده از این سهمیه ایثارگران 25 %باید حدنصاب 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل باشند.

برای رزمندگان کسب حد نصاب 75 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل باشد می تواند از این سهمیه استفاده کند.

اگر ظرفیت سهمیه ایثارگران تکمیل نشود مشمولان سهمیه 5 درصد می توانند از این سهمیه استفاده کنند.

به طور خلاصه یک نگاه به مشولان سهمیه 25 درصدی در جدول زیر بیندازیم

مشولان سهمیه بیست و پنج درصدی در انتخاب رشته ایثارگران
همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر آزادگان و همسر و فرزندان آنان جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان

انتخاب رشته ایثار گران 5 درصد

سهمیه ایثارگران 5 درصد به تازگی در انتخاب رشته کنکور آمده است. در سالهای گذشته فقط سهمیه ایثارگران 25 در صد داشتیم. از سال 1396 تا به الان سهمیه ایثارگران ۵ درصد هم آمده است و به دلیل جدید بودن آن ممکن است بساری از داوطلبان از جزییات آن اطلاعی نداشته باشند.

انتخاب رشته ایثارگران 5 درصد شامل افرادی می شود که همسر و فرزند خانواده جانباز کمتر از 25 درصد باشند.

یا همسر و فرزندان رزمندگانی که  حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته اند را شامل می شود.

این نوع افراد حتما در زمان انتخاب رشته باید نوع سهمیه خود را انتخاب کنند تا در نوع و نحوه قبولیشان تغییراتی اعمال گردد و بعدا قابل ویرایش نخواهد بود.

اگر میخواهید بدانید که انتخاب رشته ایثار گران ۵ درصد به چه صورت اعمال می شود به ادامه متن توجه کنید.

🔴 سهمیه 5 درصد یعنی اینکه اگر ظرفیت سهمیه 25 % جانبازان و ایثارگران تکمیل نشود، مازاد ظرفیت را به افراد دارای سهمیه 5% اختصاص میدهند و باز هم اگر این ظرفیت خالی ماند به  داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص می یابد.

در صورتی که متقاضی با استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمون سراسری در دوره های روزانه یا غیر روزانه قبول شده باشد، حتی در صورت انصراف حق استفاده مجدد از این سهمیه را نخواهند داشت.

اگر درخصوص استفاده از سهمیه ایثارگران 5 و 25 درصد سوال داشتید می توانید از مشاور گروپ بپرسید.

انتخاب رشته ایثارگران در مشاور گروپ

با نزدیک شده به کنکور سراسری و اعلام نتایج، این نیاز پیش می آید که داوطلبان در انجام امور انتخاب رشته با افراد با تجربه و آگاه به مسایل مختلف مشورت کنند و بهترین انتخاب را داشته باشند. داوطلبان در زمان انتخاب رشته باید از تبصره ها و قوانین سازمان سنجش برای انتخاب رشته آشنایی داشته باشند.

مثلا بدانند سهمیه های مختلف برای چه کسانی و چطور استفاده می شود و تاثیر آن چگونه است. شما می توانید در زمان انجام انتخاب رشته از مشاوران و کارشناسان زبده و با سابقه مجموعه مرکز انتخاب رشته مشاور گروپ کمک بگیرید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

کارشناسان مشاورگروپ اطلاعات جامع و کامل را در خصوص انتخاب رشته ایثارگران و نحوه سهمیه های مختلف را در اختیار شما قرار خواهند داد.

ما در این مقاله در مورد نحوه تاثیر سهمیه های 5 و 25 درصد در انتخاب رشته ایثارگران در کنکور سراسری پرداختیم اگر درباره نحوه تاثیر هرکدام از سهمیه ها سوالی داشتید با کارشناسان مشاور گروپ با شماره 9099071613 تماس بگیرید و سوال بپرسید.

❓سهمیه 5 درصدی در انتخاب رشته ایثارگران چیست؟

✔️ حدود 5 سالی می شود که این سهمیه در انخاب رشته وارد شده است. این سهمیه شامل 5 درصد افرادی است که شرایط خاصی را داشته باشند و از ظرفیت خالی سهمیه 25 درصد استفاده کنند.

❓سهمیه 25 % در انتخاب رشته ایثارگران چگونه محاسبه می شود؟

✔️ برای دیدن جزییات اختصاص سهمیه 25 درصد ایثارگران به متن مقاله مراجعه کنید.

❓شرایط اختصاص سهمیه 5 درصدی و25 درصدی ایثارگران چیست؟

✔️ تبصره ها و قوانین استفاده از سهمیه مختلف ایثارگران در متن وجود دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه انتخاب رشته ایثارگران

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی