افزایش تراز آزمون با کاهش این اشتباهات سر جلسه

افزایش تراز آزمون

جهت مشاوره در زمینه افزایش تراز آزمون با کاهش این اشتباهات سر جلسه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

افزایش تراز آزمون : سلام کنکوری های عزیز امیدوارم که خسته نشده باشینو همچنان پرانرژ‍ی به کارتون ادامه بدین.اكثر سؤالات غلط دانش‌آموزان در آزمون به 3 دسته تقسيم مي‌شوند … در ادامه با مشاور گروپ همراه شوید …

افزایش تراز آزمون

اكثر سؤالات غلط دانش‌آموزان در آزمون به 3 دسته تقسيم مي‌شوند:

الف- سؤالات شك‌دار

ب- بي‌دقتي

ج- سؤالاتي كه بلد نيستند ولي سعي مي‌كنند حل كنند.

افزایش تراز آزمون »    وقتی سر جلسه‌ی آزمون دچار شك در گزينه‌ها مي‌شويد یعنی مرور نكرده‌ايد و فاصله‌ی مطالعه‌ی درس تا زمان آزمون زياد بوده است. شما كليات مطلب را در ذهن داريد نه جزئيات را. مرور قبل از آزمون مي‌تواند اين مشكل را حل كند. گاهي اوقات يادگيري ناقص در مطلب داشته‌ايد؛ در این مواقع در انتخاب گزينه‌ی صحيح دچار شك و ترديد خواهيد شد.افزایش تراز آزمون/  

افزایش تراز آزمون »   براي كاهش بي‌دقتي، زماني كه متن سؤال را مي‌خوانيد دور كلماتي مانند (نمي‌باشد، نيست، چند تا، اغلب و…) خط بكشيد كه برای‌تان برجسته باشد که صورت سؤال از شما چه مي‌خواهد. مي‌توانيد برگه‌ی پاسخ‌نامه را روي سؤالات ديگر بگذاريد تا آن‌ها را نبينيد و هنگام حل سؤال مورد نظر، حواستان به سؤالات بعدي پرت نشود.

 

افزایش تراز آزمون »   زمان در مشت من است:

برای این‌که زمان را سر جلسه‌ی آزمون مدیریت کنید بهتر است روش‌های زیر را اجرا کنید:

1- استفاده از تکنیک × ، –

2- زمان هر درس را به همان درس بدهید؛ یعنی بیش‌تر از زمان مقررشده برای یک درس وقت نگذارید.

3- استفاده از هدف‌گذاری چندتا از ده‌تا

4- تست زمان‌دار در خانه

افزایش تراز آزمون »     انجام صحیح هر کدام از این روش‌ها زمانی اتفاق خواهد افتاد که شما این روش‌ها را در منزل هنگام تمرین تست انجام داده و تمرین کرده باشید. به این معنی که در خانه تست زمان‌دار بزنید و تکنیک × ، – و روش چندتا از ده‌تا را روی تست‌های مورد نظرتان پیاده کنید.

انجام این روش‌ها علاوه بر مدیریت زمان باعث ایجاد یک آرامش درونی و رضایت از خودتان و هم‌چنین کاهش استرس خواهد شد.

مشاور گروپ

افزایش تراز آزمون »   یکی سوال پرسیده بود که واسه اشتباهات محاسباتی چی کار کنه.

افزایش تراز آزمون »     باید بگم شما نباید انتظار داشته باشین که من یا هر کس دیگه ای بیاد به شما یه راه پیشنهاد بده و بعد از اون دیگه اشتباه محاسباتی نداشته باشین…..به هر حال این اشتباهات با شما هستن تا روز کنکور …..اما میتونین تعدادشونو کم کنین….خیلی کم….

به نظر من دلیل این اشتباهات چند تا چیز میتونه باشه :

1 این که ممکنه تمرکز کافی سر جلسه نداشته باشین….مثلا شب قبل تا دیروقت بیدار بودین یا خیلی درس خوندین (بیش از حد) که ذهنتون خسته شده و دقتتون اومده پایین.

2 اینکه ممکنه وقتی یه سوالیو راه حلشو می فهمین خوشحال میشینو همینجوری محاسبات میکنین تا خلاصه به یه عددی برسین ! در صورتی که تستهایی که میدن از لحاظ محاسباتی هم بعضا نکته هایی دارن…یعنی خرکاری محاسباتی دارن…فکر کنم یه سوال کنکور امسال که مربوط به مشتق بود بدجوری خرکاری داشت….من اون سوالو 2 بار حل کردم…و بار اولم اون جور که یادم میاد اشتباه حل کرده بودم!!!!

افزایش تراز آزمون »    یه کاری که میتونم الان بهتون بگم که انجام بدین اینه که تو خونه تستارو با وقت بزنین و حواستونو جمع کنین .اگه غلط محاسباتی نداشتینو تستها هم در سطح آزمونها بود معلومه مشکل به سر جلسه بر میگرده.اگه نه که کلا بیدقتی دارین.

اگه مشکل به سر جلسه بر میگرده:

هر تستی که میزنین در درسای اختصاصی سریع جوابشو وارد کنین .با این کار یه استراحت کوتاهی هم کردین که میتونه ذهنتونو آروم کنه.

اگه کلن بیدقتین:

یه نگاهی به سوالایی که اشتب زدین بندازین میبینین که اشتباهاتون احتمالا از چند نوع خارج نیست.اونارو بررسی کنین و دفعه ی بعد که به این سوالا برخوردین حواستون جمع باشه …میدونم سخته ولی به امید خدا هر کاری درست میشه…

مشاور گروپ

افزایش تراز آزمون »    دیگر مشکلاتی که داوطلبان سرجلسه ی آزمون دارند …

یکی از آفت ها ومشکلات داوطلبان ، اشتباه های روز آزمون در محاسبه ها و بد وارد کردن گزینه ها و بد خواندن سوال ها و … است .
اگر شما هم یکی از این دانش آموزان هستید ، خود را زیاد سرزنش نکنید
زیرا بعضی از داوطلبان با این مشکل دست به گریبان اند .
برخی دانش آموزان بعد از آزمون پی می برند که در اثر بی دقتی ، چه سوال های ساده ای را از دست داده اند .
البته اشتباه و بی دقتی در تعداد کمی سوال ، امری طبیعی است .
اما گاهی تعداد اشتباه بیش از حد میباشد

علت اصلی خطاهای روز آزمون چیست ؟
شاید فکر کنید استرس ، باعث افزایش خطا میشود .
البته ممکن است استرس تا حدی تاثیر گذار باشد
(استرس را همواره عاملی مزاحم ندانید ، استرس در حد طبیعی ، کاملا مفید و لازم است )
اما عامل اصلی ، شتاب زدگی و عجله در جلسه ی آزمون است .

نکاتی در مورد فکر کردن به تایم پاسخ دادن به سوالات و وقت خود را هدر دادن :
این فکر که وقت محدود است و باید هر چه سریع تر سوال را خوانده و پاسخ دهید ، نه تنها سرعت شما را افزایش نمیدهد ، بلکه گاه سرعتتان را نیز کم میکند .
تا کنون چند بار برای شما اتفاق افتاده است که در آزمون صورت سوال را تا آخر میخوانید و در پایان متوجه میشوید که چیزی از سوال را متوجه نشده اید و دوباره شروع میکنید به خواندن و بعد از چند بار تکرار ، بلاخره موفق می شوید .

افزایش تراز آزمون »  نکاتی در مورد عوامل افزایش سرعت در آزمون :

بدیهی است وقتی دائم در فکر وقت هستید ، تمرکزی برای فهمیدن سوال ها برای تان باقی نمی ماند .

عامل اول :
سرعت در آزمون به دو عامل بستگی دارد عامل اول که عامل اصلی است ، توانایی علمی شما در آن مبحث است . اگر بر مطلب مسلط هستید سریع به جواب میرسید ولی اگر ضعف علمی داشته باشید ، هیچ تکنیک و روشی برای سریع پاسخ دادن نمیتواند به کمکتان بیاد .

عامل دوم :
عامل دوم که چندان هم مهم نیست مسئله ذاتی و ارثی است . ذاتا تیزتر و سریع تر و برخی کندترند .

افزایش تراز آزمون » کدام عامل مهمتر است برای افزایش سرعت در آزمون :

افزایش تراز آزمون »    تجربه نشان داده است که این خصیصه تعیین کننده نیست و عامل و تمرین به اندازه کافی و شبیه سازی آزمون های قبل از کنکور عامل اصلی است . به هر حال شما در روز آزمون با عجله کردن هیچ کمکی به خود نمی کنید بلکه تنها در صد خطای خود را افزایش می دهید . با دقت در نحوه ی پاسخگویی داوطلبان می توان متوجه شد برخی داوطلبان با خونسردی و آرامشی پاسخ میدهند و برخی داوطلبا پریشان اند .

اگر سرجلسه دچار آشفتگی شده ایم چه کار باید بکنیم ؟

افزایش تراز آزمون »   اگر بعد از شروع آزمون احساس می کنید دچار آشفتگی شده اید برای چند لحظه دفترچه را ببندید و با خود صحبت کنید و خود را آرام کنید و مطمئن باشید در آن چند ثانیه در مقابل سه ، چهار ساعت زمان کنکور ، چیزی از دست نداده اید و در عوض میتوانید با دقت کافی به بقیه ی سوال ها پاسخ دهید .

چه عواملی ممکنه باعث شوند که داوطلب دستپاچه شود و آرامش خود را از دست بدهد ؟

افزایش تراز آزمون »   در آزمون به این فکر نکنید که برای هر تست چه قدر زمان دارید زیرا این فکر شما را دستپاچه میکند .
اشکالی ندارد که بعضی تست ها را در زمانی بیش از زمان مقرر پاسخ دهید زیرا به بعضی از تست ها هم کمتر از 30 ثانیه پاسخ داده اید . این پدیده را در آزمون های آزمایشی نیز مشاهده کرده اید
اگر بتوانید به خود آرامش دهید در صد خطای تان بسیار کاهش می یابد .

بچه هایی که تو آزمون نتیجه دلخواه رو نمیگیرن رو دو دسته تقسیم میکنم
دسته اول

دانش آموزایی که نه تو خونه و نه سر جلسه تو مجموعه تستی گزینه دو که میزنن نتیجه ای دلخواهو رو نمیگیرن
دسته دوم

دانش آموزایی که تو خونه خوب تست میزنن ولی سر جلسه ازمون خراب میکننببینین…

افزایش تراز آزمون » علت عدم نتیجه در آزمون ها

افزایش تراز آزمون »    کلا چه دسته اول چه دسته دوم واسه اینکه بفهمید مشکل کجاست باید تک تک مراحل از شروع مطالعه تا پایان جلسه ازمون رو آنالیز کنید . فرصت کافی هم دارید . الان تا کنکور وقت زیاده پس عجله نکنید و نگران حل مشکلتون نباشید فقط کافیه بفهمید مشکل از کجاست.همین .

خب دسته اول :

 افزایش تراز آزمون »    اینها چون تو خونه هم نتیجه مورد دلخواه رو نمیگیرن . باید مشکلشون رو تو نحوه مطالعه و میزان ساعت مطالعه و نحوه تست زنی جستجو کنن . یعنی اول خود بحث مطالعه رو انالیز کنن که مطالعشون تا چه حد مفیده،میزان ساعت مطالعشون کافیه واسه انتظاری که دارن یا نه، مطالعشون با تمرکزه یا نه ، محیط فیزیکی و جو روانی واسه مطالعشون خوبه یا نه ، مطالعشون مفهمومیه یا نه ، اگه احساس میکنید مطالعتون خوبه و به اندازه کافی بر موضوع تسلط دارید میرید سراغ بحث بعدی یعنی تست زنی .

افزایش تراز آزمون »   خب میاین خود بحث تست زنی رو انالیز میکنین . اینکه سرعتتون تو تست زنی خوبه یا نه ، میزان دقتتون بالاست یا نه ، مدیریت زمان دارید سر تست ها یا نه و کلا مباحث مربوط به تست زنی . بهترین روش فهمیدن این موضوع هم انالیز مجموعه تستی که میزنیده . یعنی شما یه مجموعه تست ۱۰۰ تا سوالی میزنید . انتظارتون از این میزان مطالعه ۸۰ درصده ولی بیشتر از ۴۰ درصد سوالات رو نتونستین جواب بدین . میاین این ۴۰ درصد نزده رو بررسی میکنین که برای چی بوده ؟ عدم تسلط ، وقت کم اوردید ، عدم دقت یا …حالا میریم

سراغ دسته دوم : بچه هایی که تو خونه نتیجه میگیرن ولی سر ازمون نه.

افزایش تراز آزمون »    خب اول اینکه ببینین ازمونی که میدید یه موسسه معتبری باشه(ترجیحا کانون، گزینه دو، سنجش، گاج)
این دشته سر نحوه مطالعه و تسلط کافی بر موضوع (که خیلی مهمه بعضی از بچه ها مطلب رو میخونن و ادعا میکنن که خوندن در حد همون ۴۰.۵۰ درصد ولی انتظار ۸۰ درصد رو دارن)و میزان ساعت مطالعه و تست زدن مشکلی ندارن. اگه از این دسته افرادید باید خود جلسه آزمون و حواشی اون رو انالیز کنین . هم بحث جسمیش هم بحث روانیش.

افزایش تراز آزمون »  مشکلاتی که باعث میشن ازمون رو خراب کن (مخدوش کننده ها)

افزایش تراز آزمون »   خب همینجوری که میدونین مشکلاتی که باعث میشن ازمون رو خراب کنید زیادن . و میخوام تو یه پست جداگونه توضیح بدم ولی به صورت مختصر نام میبرم .

از جمله مشکلات مثل اضطراب و استرس ازمون ، دقت پائین در خواندن سوالات، دقت پائین در محاسبات، دقت پائین در وارد کردن جواب در پاسخنامه ، کم آوردن وقت سر جلسه ، ضعف در محاسبات و سرعت پائین تست زنی ، عوض کردن غیر منطقی ترتیب سوالات دفترچه ، فضای فیزیکی محلی که آزمون میدید ، خواب شب قبل از آزمون ، صبحانه نخوردن و کاهش قند خون سر جلسه ، ناتوانی در تقسیم انرژی در طول مدت آزمون ، و. … خب اینها مشکلات شایعی هستن که باعث میشن خیلی از بچه ها سر جلسه دچارش میشن ومتاسفانه نمیان این مشکل رو شناسایی و برطرف کنن . به محض اینکه یه آزمونی رو خراب میکنن بهم میریزن و شروع به سرزنش کردن خودشون میکنن، ازمون بعد رو هم تحت تاثیر قرار میده و … همینطوری ادامه پیدا میکنه .افزایش تراز آزمون /   

افزایش تراز آزمون »   میخوام بازهم در مورد اهمیت این مطلب بگم واستون . من خودم شخصا وقتی سر ازمونی یه اشتباهی رو میکردم نه تنها ناراحت نمیشدم بلکه خوشحال بودم که این مشکل رو سر یه آزمون آزمایشی مرتکب شدم پس نباید اون رو تو کنکور تکرار کنم . بچه ها شما پول میدید وقت میذارید میرید آزمون میدید که اشتباه کنید ، که اشکالاتتون رو پیدا کنید ، که پیشرفت کنید و در نهایت اینکه آزمون اصلی کنکورتون بدون اشتباه ترین آزمون عمرتون باشه .

خیلی از بچه ها از جمله خودم دوست ندارم برگردم به دوران کنکور چون تمام تلاشمو کردم(چه خوبه همه این حسو بعد کنکور داشته باشید) ولی همش میگم ای کاااش جلسه کنکور تکرار میشد .من سال ۹۰ کنکور دادم و سوالات برگه شیمی رو پست جلد دفترچه کنکور تایپ کرده بودن و من ندیدم … نه تنها من بلکه خیلی از بچه هااااااا … ۱۰ درصد شیمی با ضریب۹ کم نیست !!!

بخاطر همین خیلی خودمو سرزنش کردم و حرص خوردم و بدتر از اون اینکه سوالات صفحه اخر از بخشی بود که من خیلی توپ خونده بودمش . وقتی اینو پیش بچه ها گفتم . بعضی از بچه ها گفتن وایییی منم یادم رفت… یکی گفت من خیلی خوش شانسم چون یه بار همین مشکل سر یکی از آزمونهای ازمایشی برام پیش اومد … ببینید حالا به اهمیت این مطلبی که نووشتم پی ببرید.

پس همیشه یادتون باشه شما سر ازمون حق دارید اشتباه کنید ولی عبرت بگیرید و تا خود کنکور تمام مشکلات و اشتباهاهتتون رو رفع کنید . نگین اینکه شب قبل زود بخوابم مهم نیست یا وقتی نصفه سوال رو خوندین برید سراغ جوابها اشکالی نداره اینها همش میشه عادت و نمیتونین یهو اینها رو ترک کنید . پس مشکل خودتون رو شناسایی کنید و به مرور اون رو برطرف کنید.
و مطلبم رو با یه جمله زیبا تموم میکنم
اگه همان کاری را انجام دهید که همیشه انجام میدادید ، همان نتیجه ای را میگیرید که همیشه میگرفتید .

مشاور گروپ


مشورت کردن با افراد غیرحرفه‌ای یعنی ندیدن مسیر پیچیده موفقیت و ساده فرض کردن رسیدن به رتبه برتر کنکور !!

کنکور آسان نیست
تا زمان جبران داری شروع کن


پس برنامه ریزی درستی داشته باشید و با یک مشاور متخصص در زمینه کنکور صحبت کنید.
پیشنهاد می کنیم از مشاوران مرکز مشاور گروپ جهت معرفی منابع و کتب درجه 1 تمامی رشته های کمک بگیرید.

مرکز مشاور گروپ در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

منابع کنکور سراسری 98 ، معرفی بهترین کتب به عنوان منابع کنکور 98
منابع کنکور تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان توسط تخصصی ترین مشاوران جهت کسب رتبه برتر
مقایسه آزمون های آزمایشی و مقایسه کلاس های کنکور به صورت تخصصی برای شرایط شما
مشاوره تلفنی در رابطه با معرفی منابع کنکور و هر سؤالی پیرامون این موضوع
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد منابع کنکور سراسری 98 میتوانید در کانال مشاور گروپ عضو شوند.

1480618076 کانال تلگرام کنکور سراسری


کارشناسان گروه مشاوره تحصیلی مشاور گروپ با تحقیقاتی که روی منابع مطالعاتی رتبه های برتر کنکور و محتوا و سطح سوالات کتاب های کمک آموزشی انجام داده اند ، بهترین و جامع ترین این کتاب ها را در ادامه در اختیارتان قرار خواهند داد .



5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه افزایش تراز آزمون با کاهش این اشتباهات سر جلسه

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی