اعلام نتایج کنکور انسانی 98

اعلام نتایج کنکور انسانی 98

جهت مشاوره در زمینه اعلام نتایج کنکور انسانی 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

اعلام نتایج کنکور انسانی 98 : پس از برگزاری کنکور سراسری گروه آزمایشی علوم انسانی در روز پنجشنبه 13 تیر 98 داوطلبان در انتظار اعلام نتایج کنکور سراسری 98 هستند….

اعلام نتایج کنکور انسانی 98

پس از برگزاری کنکور سراسری گروه آزمایشی علوم انسانی در روز پنجشنبه 13 تیر 98 داوطلبان در انتظار اعلام نتایج کنکور سراسری 98 هستند تا با اطلاع به موقع از نتایج کنکور انسانی قبل از اتمام بازه زمانی انتخاب رشته کنکور سراسری 98 اقدام به انتخاب رشته نمایند.

به همین دلیل در این مطلب به زمان و نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری گروه آزمایشی علوم انسانی پرداخته شده است. بنابراین پیشنهاد می شود برای اطلاع از زمان و نحوه مشاهده نتایج کنکور انسانی 98 و همچنین زمان و نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری 98 این مطلب را تا انتها و با دقت مطالعه فرمایید.

نتایج کنکور سراسری و دانشگاه آزاد همزمان و در قالب یک کارنامه از طریق سایت سنجش منتشر خواهد شد.

زمان و نحوه اعلام نتایج کنکور انسانی 98

برای مشاهده نتایج کنکور انسانی می بایست در زمان مقرر که متعاقبا اعلام خواهد شد، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمایید. سپس بر روی گزینه “سراسری” موجود در منوی سمت راست صفحه کلیک کنید.

با توجه به اینکه در کنکورهای چند سال اخیر بازار رشته های ریاضی و تجربی حسابی داغ بود همین امر موجب شد انتخاب رشته انسانی اندکی مورد کم لطفی موسسات قرار بگیره در حالی که رشته علوم انسانی شالوده اصلی قرهنگ قضاوت کشور را تشکیل می دهد و لذا عدم آگاهی و نبود اطلاعات کافی در بازه ی زمانی انتخاب رشته انسانی می تواند داوطلبان این رشته را با سردرگمی های زیادی مواجه کند که همین بعدها می تواند جامعه را با مشکلات زیادی روبرو سازد .

به همین دلیل مشاورین مجرب مرکز مشاور گروپ در ادامه این مقاله مشاوره انتخاب رشته انسانی 98 را با ذکر نکات تخصصی رشته انسانی در اختیار داوطلبان عزیز کنکور انسانی قرار داده اند .

نکات اصلی انتخاب رشته انسانی 98

دوستان توجه داشته باشید که بلافاصله بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری 98 اولین قدم برای انجام یک انتخاب رشته حرفه ای ؛ فهم دقیق مندرجات دفترچه انتخاب رشته است اما متاسفانه خیلی از داوطلبان به خاطر حجم زیاد دفترچه انتخاب رشته در مطالعه دقیق آن اهمال کاری می کنند که خوب این موجب خسارات جبران ناپذیری در انتخاب رشته میشه لذا در ادامه ما به مهمترین نکات دفترچه انتخاب رشته کنکور انسانی 98 پرداخته ایم .

زیر گروه ها در انتخاب رشته انسانی 98

اگر دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 98 رو دانلود کنید می بینید که رشته های گروه آزمایشی علوم انسانی در 5 زیر گروه تقسیم شده اند که این زیر گروه ها بر اساس تاثیر ضرایب دروس در کنکور تعیین شده اند زیرگروه ۱ در گروه علوم انسانی متشکل از رشته حقوق که پر طرفدارترین رشته در انتخاب رشته انسانی به شمار می آید و رشته هایی نظیر فرهنگ و معارف اسلامی ، فقه و حقوق اسلامی ، فلسفه و کلام اسلامی و… می شود زیر گروه ۲ در گروه علوم انسانی شامل رشته هایی نظیر روزنامه نگاری ، پژوهشگری اجتماعی و دبیری علوم اجتماعی است زیر گروه ۳ اما طیف دیگری از رشته های پرطرفدا در انتخاب رشته انسانی است که شامل رشته حسابداری و رشته های مدیریتی نظیر مدیریت بازرگانی ، مدیریت صنعتی ، مدیریت مالی و… می شود زیر گروه ۴ در گروه علوم انسانی رشته های زبان شناسی را شامل می شود که شامل زبان عربی ، زبان و ادبیات فارسی و… درپایان زیر گروه ۵ گروه علوم انسانی با سرکردگی رشته پر طرفدار روانشناسی با همراهی رشته هایی نظر مطالعات خانواده و تربیت بدنی به عنوان زیر گروه ۵ معرفی می شود . با این اوصاف کاملا مشخص است که برای انجام یک انتخاب رشته حرفه ای باید رتبه و تراز خودتونو در زیر گروه مربوطه ملاک قرار دهید و علاوه بر اون حتما و باید با بازار کار و رتبه های قبولی هر رشته آشنا باشید .

شیوه پر کردن انتخاب ها در انتخاب رشته کنکور انسانی 98

کاملا مشخص است که برای موفقیت در بازار شغلی آینده باید اکنون انتخاب رشته را براساس علاقه انجام دهید تا بتونید در آینده ارتباط خوبی با رشته برقرار کنید . در بین رشته های علوم انسانی رشته های زیر گروه ۳ یعنی حسابداری و مدیریت ها بازار کار پر رونقی را به خود اختصاص می دهند و در کنار رشته حقوق به عنوان یک مقصد نسبتا امن برای انتخاب رشته انسانی به شمار می روند. رشته روانشناسی نیز با امتیاز کمتر نسبت به این رشته ها در جایگاه بعدی قرار دارد در پایان برای آگاهی از رتبه های قبولی رشته انسانی در کنکور سراسری می توانید بر روی لینک های زیر کلیک کنید.


  • رویه تغییر رشته قبول شده با رشته دیگر که در کارنامه سبز قبول شده ام چیست؟
  • کد ۱۲ که در کارنامه من نوشته شده به چه معناست؟
  • چگونه می توانم به یکی از رشته های دانشگاه فرهنگیان تغییر رشته دهم؟
  • دانشگاه شهید رجایی جزو انتخاب های بعدی من بوده است.
    چگونه می توانم رشته خود را تغییر داده و به دانشگاه شهید رجایی بروم؟

برای آگاهی از:

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه سراسری بدون کنکور

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام دانشگاه پیام نور

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی

9099071614 و 9092301613

  (بدون کد و با تلفن ثابت )

.در صورت اشغال بودن خطوط، چندین بار شماره گیری را تکرار کنید.
.با مجوز رسمی و دارای مشاوران با تجربه و متخصص.



امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه اعلام نتایج کنکور انسانی 98

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی