اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد ۱۴۰۲

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد ۱۴۰۲

جهت مشاوره در زمینه اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله آموزشی سعی دارد به جدیدترین اطلاعیه سازمان سنجش آموزش بپردازد. شما می توانید اطلاعات مربوط به اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد ۱۴۰۲ را در این مقاله مشاهده نمایید. در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه بزرگ مشاور گروپ تماس بگیرد.

مشاور گروپ سعی دارد به گونه ای حرفه ای و علمی به مبحث قبولی در آزمون کارشناسی ارشد بپردازد. شما همواره می توانید با مراجعه به سایت مشاور گروپ از جدیدترین اطلاعیه ها و مقالات آموزشی مرتبط با حوزه کارشناسی ارشد باخبر شوید. با ما همراه باشید.

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد

پیرو اطلاعیه‌های مورخ 1402/10/22 و 1402/10/27 در خصوص پذیرش دانشجو در مرحله اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد ۱۴۰۲، توجه پذیرفته شدگان نهایی‌ این مرحله را به توضیحات ذیل که در دو بخش، شامل بخش اول: پذیرفته شدگان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (بجز دانشگاه آزاد اسلامی) و بخش دوم: پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد، جلب می نماید.

یادآوری مهم: متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته شدگان یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی در این مرحله قرار می‌گیرند منحصراً می‌توانند در یکی از کد رشته‌محل های قبولی ثبت نام نمایند و مجاز به ثبت نام در هر دو محل قبولی نیستند؛ در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

نتایج تکمیل ظرفیت ارشد ۱۴۰۲

در این قسمت به طور اختصاصی در رابطه با اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد ۱۴۰۲ مربوط به پذیرفته شدگان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (بجز دانشگاه آزاد اسلامی) صحبت خواهیم نمود.

متقاضیانی که اسامی آنان به عنوان پذیرفته شده نهایی این مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ اعلام شده است، برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد ۱۴۰۲، روز شنبه 1402/11/16 به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه نموده و پس از آن با همراه داشتن مدارک مورد نیاز ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد ۱۴۰۲ مدارک مندرج در اطلاعیه مورخ 1402/07/27 این سازمان در خصوص اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی مندرج در درگاه سازمان) در زمان مقرر برای ثبت نام به موسسه محل قبولی خود مراجعه نمایند.

مدارک مورد نیاز ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد ۱۴۰۲

ردیف مدارک ردیف مدارک
1 اصل شناسنامه و کارت ملی. 2 شش قطعه عکس تمام رخ 4×3 تهیه شده در سال جاری.
3 مدرک‌ ‌وضعیت ‌نظام ‌وظیفه (برای برادران) صفحه 19 دفترچه‌ راهنمای‌ شماره‌ یک‌ آزمون‌ فوق. 4 اصل حکم مرخصی سالانه برای کارمندان دولت یا موافقت رسمی و بدون قید و شرط سازمان متبوع.
5 اصل یا گواهی مدرک کارشناسی (برای قبول شدگان نیمسال اول تا 1402/07/30 و نیمسال دوم 1402/11/30) مدرک‌ کارشناسی‌ (لیسانس‌) مورد تایید وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ یا وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ و یا شورای ‌عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ که‌ در آن‌ معدل‌ دوره‌ کارشناسی‌ (لیسانس‌) قید شده‌ باشد‌. 6 پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ دارای مدرک تحصیلی معادل می‌باشند:

براساس مصوبه جلسه 771 مورخ 94/08/26 و نامه شماره 5714/99/دش مورخ 99/04/30 شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال‌های 1377 تا 1381 به دوره‌های مذکور راه یافته‌اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره 77633/2 مورخ 94/05/28 برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می‌شوند.

7 گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه‌ یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل‌ اخذ کارشناسی‌ (لیسانس‌) برای‌ آن‌ دسته‌ از متقاضیانی که‌ با توجه‌ به‌ مفاد آیین‌نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان به شماره 77897/21 مورخ 93/05/05 شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ با امتیاز‌ رتبه‌ اول‌ پذیرفته‌ شده‌اند. 8 متقاضیانی که با استفاده از سهمیه‌ ایثارگران و یا رزمندگان پذیرفته ‌شده‌اند در زمان ثبت‌نام نیازی به ارائه تائیدیه سهمیه ثبت‌نامی از سوی ارگان ذیربط ندارند و ملاک تائید سهمیه آنان همان عنوان سهمیه درج شده در فایل قبولی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی می‌باشد.
9 آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که در زمان اعلام نتایج اولیه و تکمیل فرم انتخاب رشته (مورخ 10/06/1402 لغایت 13/06/1402) دانشجوی سال آخر بوده‌اند و حداکثر تا تاریخ 1402/07/30 فارغ‌التحصیل می‌شوند، دانشجوی سال آخر شناخته شده و لازم است فرم معدل دانشجویان سال آخر مندرج در صفحه 78 دفترچه راهنمای (شماره 1) یا صفحه 512 دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ‌2) را از موسسه آموزش عالی محل فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی دریافت و آن را در زمان ثبت‌نام به دانشگاه محل قبولی ارائه نمایند. 10 براساس‌ مصوبه‌ جلسه 548 مورخ 83/07/28 شورای عالی‌ انقلاب فرهنگی‌ در مورد مدارک‌ تحصیلی‌ صادر شده‌ توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان، فضلا و طلاب ‌حوزه‌های علمیه که بر اساس‌ مدرک‌ صادر شده‌ توسط مراکز فوق دوره ‌سطح ‌2 را گذرانده‌اند و یا تا تاریخ 1402/07/30 فارغ‌التحصیل‌ می‌شوند،‌منحصراً مجاز بوده‌اند در هر یک‌ از کد رشته‌های ‌امتحانی گروه علوم انسانی ثبت‌نام‌ و در آزمون‌ آن‌ شرکت‌ نمایند و در صورت پذیرفته‌شدن مشروط به گذراندن دروس پیش‌نیاز به تشخیص گروه آموزشی ادامه تحصیل دهند. بدیهی‌ است ‌این‌ دسته‌ از متقاضیان باید تصویر مدرک‌ فراغت‌ از تحصیل‌ خود را که‌ توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و یا اصفهان صادر گردیده ‌است‌ در اختیار داشته باشند.
11 معدل‌ مدرک کارشناسی پذیرفته‌ شده‌ باید با معدلی‌ که‌ قبلاً در زمان ثبت‌نام برای شرکت در آزمون به‌ سازمان‌ اعلام‌ نموده‌، و یا در مراحل بعد اصلاح نموده است، یکسان‌ باشد. بدیهی است از ثبت‌نام قطعی آن دسته از متقاضیانی که دارای مغایرت معدل باشند (معدل مندرج در مدرک آنان کمتر از معدل اعلام شده به این سازمان باشد) خودداری خواهد شد.

افراد دارای مغایرت بند 3 یادآوری اطلاعیه ملاحظه نمایند.

12 پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ به‌ دلایلی‌ قادر به‌ ارائه‌ مدرک‌ کارشناسی (لیسانس‌) نمی‌باشند، لازم‌ است‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه‌ یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل ‌اخذ کارشناسی‌ (لیسانس‌) با محتوی فرم ذیل این اطلاعیه (این فرم از دانشگاههای محل قبولی قابل دریافت است) را ارائه‌ نمایند.

یادآوری های مهم:

  1. زمان شروع به تحصیل پذیرفته شدگان نهایی این مرحله (اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد ۱۴۰۲) نیمسال دوم سال تحصیلی 1402 – 1403 (بهمن‌ ماه 1402) می‌باشد.
  2. پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت ارشد ۱۴۰۲ به شرط اخذ مدرک تحصیلی حداکثر تا تاریخ 1402/11/30، مجاز به ثبت نام و ادامه تحصیل در رشته قبولی خود می‌باشند.
  3. پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت ارشد 1402 مندرج در این اطلاعیه که قبلاً در ردیف پذیرفته شدگان یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی قرار گرفته‌اند مطابق ضوابط قبولی قبلی آنان لغو شده و می‌بایست منحصراً در رشته قبولی جدید ثبت نام نمایند. ضمناً این دسته از متقاضیان لازم نیست از محل قبولی قبلی خود انصراف دهند، بلکه با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار شده و موسسه محل قبولی جدید آنان می بایست مدارک ثبت نامی ایندسته از افراد را از محل قبولی قبلی آنان درخواست نماید.
  4. پذیرفته شدگان می‌بایست در زمان مقرر برای ثبت نام به موسسه محل قبولی خود مراجعه نمایند. عدم مراجعه به‌موقع پذیرفته شدگان در تاریخ‌های تعیین شده به منزله انصراف از تحصیل در کد رشته محل ذیربط تلقی می‌شود.
  5. با توجه به اعلام نظر دفتر گسترش وزارت متبوع مبنی بر حذف کد رشته محل های 26177 و 26178 از کد رشته امتحانی 1251،کد رشته محل 26176 از کد رشته امتحانی 1259 و کد رشته محل 26175 از کد رشته امتحانی 1264 موسسه غیرانتفاعی پویش قم، در کد رشته محل های مذکور فردی به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام نشده است.
  6. ظرفیت پذیرش کد رشته محل 22908 از کد رشته امتحانی 1277 دانشگاه زنجان از یک به دو نفر افزایش یافته است.

با توجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، می‌توانید سوال یا سوالات خود را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی این سازمان به نشانی request.sanjesh.org یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021 در میان بگذارید.

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

متقاضیانی که در مرحله اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد آزاد ۱۴۰۲ شرکت نموده و به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام شده‌اند، لازم است برای اطلاع از زمان و چگونگی ثبت نام در واحدهای دانشگاهی محل پذیرش به پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه به نشانی: https://sanjesh.iau.ir  مراجعه نمایند. همچنین متقاضیان می‌توانند سوال خود را در رابطه با نتایج دانشگاه آزاد اسلامی در بخش “ارتباط با ما” مندرج در سایت www.azmoon.org  مطرح و پیگیری نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد ۱۴۰۲

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی