اعتبار مدرک کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور

اعتبار مدرک کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور

جهت مشاوره در زمینه اعتبار مدرک کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به بیان توضیحات کامل و جامعی در رابطه با اعتبار مدرک کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور پرداخته ایم. داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور را دارند، باید در بازه زمانی مقرر با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور به آدرس اینترنتی sanjesh.org فرآیند ثبت نام خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند. در ادامه مقاله در رابطه با اعتبار مردک ارشد فراگیر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار داده ایم. با ما همراه باشید.

مدرک کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

دانشگاه پیام نور در سال 1367 به عنوان تنها دانشگاه آموزش باز و از دور در ایران تاسیس شد. مدارکی که دانشگاه پیام نور به دانشجویان اعطا می کند، معتبر و هم تراز مدارک دیگر دانشگاه های دولتی می باشد. بنابراین داوطلبان نباید نگرانی ای در رابطه با اعتبار مدرک کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور داشته باشند. دانشگاه پیام نور از طریق کنکور سراسری، که از طریق سازمان سنجش کشور برگزار می شود، و هم چنین از طریق برگزاری دوره های فراگیر اقدام به جذب و پذیرش داوطلبان می کند.

دانشگاه پیام نور در حال حاضر دارای 495 مرکز و واحد در سراسر کشور می باشد. تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه مذکور در رشته های گوناگون شامل 3800 نفر و تعداد دانشجویان بالغ بر 850 هزار نفر می باشد.

اعتبار مدرک کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور

اعتبار مدرک کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور

مدرک کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر می شود. دانشجویان ارشد فراگیر پس از فارغ التحصیلی و دریافت مدرک تحصیلی ارشد فراگیر، می توانند در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند یا وارد بازار کار شوند. بنابراین مدرک دانشگاه پیام نور، مانند مدارک دانشگاه های سراسری توسط معتبر ترین مرجع رسمی آموزش کشور یعنی همان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر می گردد و جزء معتبر ترین مدرک سیستم آموزش عالی کشور ایران می باشد.

آیا مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور معتبر است؟

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم است و مدرک تحصیلی آن نیز توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر می گردد و برای ادامه تحصیل در داخل و خارج از کشور نیز معتبر می باشد. لازم به ذکر است، با توجه به معتبر بودن این دانشگاه ، ارگان ها و موسسات در صورت نیاز، فارغ التحصیلان این دانشگاه را استخدام می نمایند. دانشگاه پیام نور جزء دانشگاه های دولتی محسوب می شود و هیچ نگرانی و مشکلی برای ادامه تحصیل و اشتغال دانشجویان در رابطه با اعتبار مدرک کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه  پیام نور وجود ندارد.

ادامه تحصیل با مدرک ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور در خارج از کشور

داوطلبانی که می خواهند پس از فارغ التحصیلی، در خارج ادامه تحصیل دهند نیز نباید دغدغه ای در رابطه با اعتبار مدرک کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور داشته باشند. با توجه به آنکه مدرک ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر می گردد، کاملا معتبر بوده و و برای ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور نیز مورد تایید می باشد.

لازم به ذکر است، برای اعتبار مدرک در خارج از کشور در درجه اول ، اعتبار دانشجو و عملکرد و فعالیت های او دارای اهمیت است، ولی بستگی به دانشگاه و کشور مقصد نیز دارد. برای مثال دانشگاه های برخی کشور های اروپایی نسبت به پذیرش مدرک پیام نور سختگیر تر هستند اما دانشگاه های هند، مالزی، فرانسه، آمریکا و استرالیا شرایط ساده تری دارند.

استخدام با مدرک ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور

فارغ التحصیلان ارشد فراگیر پیام نور پس از فارغ التحصیلی و دریافت مدرک خود می توانند متناسب با رشته و مقطع تحصیلی خود برای استخدام در مراکز و سازمان های دولتی و خصوصی اقدام نمایند. بنابراین نگرانی ای در رابطه با اعتبار مدرک کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور برای استخدام وجود نخواهد داشت و تمامی سازمان ها و مراکز دولتی و خصوصی موظف به استخدام فارغ التحصیلان دارای مدرک ارشد فراگیر پیام نور می باشند.

تفاوت دانشجویانی که از طریق کنکور سراسری پذیرش می شوند با دانشجویان دوره های فراگیر چیست؟

هر دو گروه از داننشجویان برای ورود به دانشگاه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور پذیرش می‌شوند و از معافیت نظام وظیفه، برخوردارند. برنامه‌های درسی هر دو گروه مشابه بوده، اما پذیرفته ‌شدگان فراگیر، یک نیمسال تحصیلی جلوتر بوده و واحد های نیمسال اول تحصیلی را در دوره دانش پذیری گذرانده و در امتحانات ورودی نمره لازم را کسب نموده‌اند. اعتبار مدارک فارغ التحصیلان هر دو گروه، برای ادامه تحصیل و اشتغال یکسان است.

متقاضیان گرامي می‌توانند کلیه سوالات و پرسش ‌های خود درخصوص موارد مرتبط با اعتبار مدرک کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور و  همچنین نکات اختصاصی مراحل پیش روی خود را از طریق شماره تماس 9099071613 پیگیری نمایند. درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید همه روزه حتی تعطیلی های رسمی  از ساعت 8 صبح  لغایت 12 شب با کارشناسان مجرب مجموعه مشاور گروپ تماس حاصل نمایید.

مطالب تکمیلی برای مطالعه

سوالات متداول داوطلبان ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور

با توجه به اعتبار مدرک کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور آیا امکان تحصیل در خارج از کشور وجود دارد؟

با توجه به آنکه مدرک ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر می گردد، کاملا معتبر بوده و و برای ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور نیز مورد تایید می باشد.

آیا با مدرک ارشد فراگیر پیام نور امکان استخدام وجود دارد؟

نگرانی ای در رابطه با اعتبار مدرک کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور برای استخدام وجود نخواهد داشت و تمامی سازمان ها و مراکز دولتی و خصوصی موظف به استخدام فارغ التحصیلان دارای مدرک ارشد فراگیر پیام نور می باشند.

حداکثر مدت مجاز تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد چند سال است؟ 

حداکثر مدت مجاز برای تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور 3 تا 5 سال می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه اعتبار مدرک کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی