شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی در کنکور ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی در کنکور ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور ۱۴۰۳ به صورت کامل در این مقاله آموزشی ارائه داده شده است. داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری را دارند، باید دارای یکسری شرایط عمومی و اختصاصی باشند. داوطلبان با دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری و مشاهده مدارک و شرایط ثبت نام، می توانند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی (غیر حضوری) و از طریق سایت سازمان سنجش کشور انجام دهند. در ادامه به یکی از سوالات پر تکرار داوطلبان پیرامون شرایط و نحوه ثبت نام دانشجویان انصرافی دوره روزانه پاسخ داده ایم. تا انتهای این مقاله آموزشی با ما همراه باشید.

شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد کنکور

ثبت نام کنکور سراسری  1403، از 12 بهمن ماه آغاز شده و تا تاریخ 18 بهمن ماه 1403 ادامه دارد. داوطلبان به منظور ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری باید به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه نمایند. برای آگاهی از شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور ۱۴۰۳ بیان شده است.

راهنمای جامع ثبت نام کنکور سراسری | sanjesh.org | هر آنچه باید بدانید

شرایط ثبت نام کنکور برای دانشجویان انصرافی

سازمان سنجش آموزش کشور، شرط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه را در کنکور ۱۴۰۳ اعلام کرد. فرایند ثبت نام در کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش کشور، از سه شنبه تا دوشنبه ۱۵ تا ۱۴۰۳/۱/۲۱ ادامه دارد.

بر اساس دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ دانشجویان دوره های غیر روزانه شامل نوبت دوم، پیام نور، مجازی، پردیس خود گردان، دانشگاه آزاد اسلامی، غیردولتی، غیرانتفاعی و شهریه پرداز به شرط نداشتن منع نظام وظیفه، می توانند همزمان با تحصیل در دانشگاه و بدون انصراف از تحصیل برای شرکت در آزمون سراسری سال 1402 ثبت نام کنند و در صورت قبولی باید فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل خود ارایه دهند.

دانشجویان دوره روزانه شامل ورودی سال 1402 و قبل از آن در همه مقاطع تحصیلی اعم از کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته همچنین دکتری عمومی یا تخصصی برای شرکت در آزمون سراسری سال 1403، باید تا 25 اسفندماه سال 1402 با تایید دانشگاه محل تحصیل انصراف قطعی خود را اعلام کنند  و بند 32 تقاضانامه ثبت نام را علامت بزنند.

كسانی كه در آزمون سراسری سال 1402 در دوره روزانه قبول شده اند، درصورت شركت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به شرط انصراف تا تاریخ 1402/12/25 فقط می توانند رشته محل های دوره های غير روزانه را انتخاب نمايند. لازم به تاکيد است افراد مذکور اگر در رشته قبولی دوره روزانه سال 1402 ثبت نام نکرده باشند، در صورت ثبت نام در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ و مجاز شدن به انتخاب رشته، حق انتخاب رشته های دوره روزانه را ندارند.

محرومیت از کنکور سراسری 

دانشجویانی که در دوره روزانه مشغول به تحصیل بوده و می خواهند در کنکور سراسری ۱۴۰۳ ، ثبت نام و شرکت نمایند، با تا تاریخ 25 اسفند ماه 1402 انصراف قطعی خود را از دانشگاه اعلام نمایند. در غیر اینصورت شرایط ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۳ را نخواهند داشت.

دانشجویانی که در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت کرده و در دوره روزانه مشغول به تحصیل می باشند، در صورتی که متقاضی ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۳، می باشند، با ارسال درخواست خود به سازمان سنجش کشور، می توانند نسبت به رفع محرومیت خود اقدام نمایند.

بنابراین، داوطلبانی که در دوره روانه پذیرفته شده اند، به شرط انصراف از تحصیل می توانند در کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت نام و شرکت نمایند. داوطلبان پذیرفته شده در دوره روانه توجه داشته باشند، پذیرش این دسته از داوطلبان تنها در دوره های غیر روزانه امکان پذیر می باشد.

شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری | محرومیت از کنکور سراسری 

شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور چیست ؟

براساس دفترچه ثبت نام کنکور سراسری، داوطلبانی که سال گذشته در دوره های غیر روزانه پذیرفته شده اند، در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه، بدون انصراف از تحصیل می توانند در کنکور سراسری ثبت نام نمایند و پس از قبولی در دانشگاه، انصراف خود را از دانشگاه محل تحصیل قطعی نمایند.

داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ توجه داشته باشند، در صورتی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شرکت کرده و در دوره روانه قبول شده شده اید در صورت ثبت نام و قبولی در کنکور سراسری ۱۴۰۳، فقط مجاز به انتخاب رشته محل های دوره غیر روزانه (نوبت دوم، دانشگاه آزاد، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی، پیام نور و ….) خواهید بود.

بناربراین، داوطلبانی که در آزمون سال ۱۴۰۳ دوره روزانه قبول شده اند در صورت شرکت در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ به شرط انصراف تا تاریخ 25 اسفندماه 1402 فقط می توانند رشته محل های دوره غیر روزانه را انتخاب کنند.

دانشجويانی كه در سال های قبل، انصراف قطعی داده اند و به تحصيل بازنگشته اند، برای شركت در کنکور سراسری ۱۴۰۳، فقط كافی است بند 32 تقاضانامه ثبت نام را علامت بزنند.

شرایط انصراف از تحصیل دانشجویان روزانه

داوطلبان در صورت آگاهی از شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور سراسری می توانند در کنکور ۱۴۰۳ ثبت نام نمایند. با توجه به محرومیتی که برای شرکت مجدد دانشجویان دوره روزانه در کنکور سراسری وجود دارد، شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه به شرح زیر است:

اگر در دانشگاه روزانه قبول شده اید، چه ثبت نام حضوری را انجام داده باشید یا انجام نداده باشید، از شرکت در کنکور سراسری سال بعد برای برای تحصیل دوره روزانه محروم خواهید بود.

شرایط و نحوه انصراف از تحصیل دانشجویان دوره روزانه

  1. داوطلبان پس از شرکت در آزمون سراسری و قبولی، باید حداقل 2 ترم به تحصیل خود ادامه دهند. (در صورتی که دانشجویان در ترم 1 یا 2 از تحصیل انصراف دهند و در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت نمایند، شرایط انتخاب کد رشته محل های روزانه را نخواهند داشت.
  2. مشمولان خدمت دوره ضرورت، تنها یک مرتبه می توانند از تحصیل انصراف داده و مجددا در کنکور سراسری شرکت کنند.
  3. داوطلبان دوره روزانه در صورت شرکت مجدد در کنکور سراسری، پس از ورود به دانشگاه، باید 1 سال کامل را پشت سر گذرانده باشد و نمرات ترم 2 او نیز ثبت شده باشد، سپس با شروع ترم 3، هماهنگی های لازم را برای انصراف از تحصیل انجام دهد.
  4. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که در دوره روزانه پذیرفته شده اند، تا یکسال شرایط شرکت در آزمون سراسری این دو مقطع تحصیلی را ندارند.
  5. دانشجویانی که مشغول به ادامه تحصیل در دوره روزانه کارشناسی ارشد و دکتری می باشند، برای شرکت در هر آزمونی باید نسبت به انصراف قطعی خود اقدام نمایند.
  6. داوطلبانی که در دوره های نوبت دوم (شبانه)، غیر انتفاعی، پیام نور، دانشگاه آزاد، مجازی، پردیس خودگردان مورد پذیرش قرار گیرند، شرایط شرکت در کنکور سراسری سال بعد را دارند.

در صورتی که دانشجوی دوره روزانه باشید و بدون انصراف از تحصیل در کنکور سراسری شرکت کرده و قبول شوید، قبولی شما باطل خواهد شد.

ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور سراسری ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مقاله بالا بیان شد. دانشجویان انصرافی که متقاضی ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ می باشند لازم است به موارد زیر توجه لازم را داشته باشند:

  1. دانشجویان دوره روزانه ورودی 98 و قبل از آن، برای شركت در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ بايد تا تاريخ 1402/12/25 با تكميل فرم شماره 2 (مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری) و تایید دانشگاه محل تحصيل انصراف قطعی خود را اعلام كنند و بند 32 تقاضانامه ثبت نام را علامت بزنند.
  2. در صورت قبولی در آزمون سراسری، اين فرم از مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه است. (فرم شماره 2)
  3. دانشجویان دوره روزانه بدون انصراف از تحصیل تا تاریخ مقرر، در صورت قبولی در کنکور ۱۴۰۳، مجاز به انتخاب رشته نخواهند بود.
  4. دانشجويانی كه انصراف می دهند، حق بازگشت و ادامه تحصيل در رشته قبلی خود را ندارند.

فرم انصراف از تحصیل فرم شماره 2

در صورت قبولی در آزمون سراسری، اين فرم از مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه است. (فرم شماره 2)

فرم انصراف از تحصیل فرم شماره 2

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور سراسری ۱۴۰۳، می توانید با کارشناسان مجموعه مشاور گروپ به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول دانشجویان انصرافی

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ تا چه زمانی ادامه دارد؟

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ از یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ آغاز و تا روز شنبه  ۱۴۰۲/۰۸/۲۷ ادامه دارد.

شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور سراسری چیست؟

شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی به صورت کامل در این مقاله بیان شده است.

فرم انصراف از تحصیل چگونه قابل دریافت است؟

فرم انصراف از تحصیل یا فرم شماره 2، در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری درج شده است.

4.3/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی در کنکور ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. ابوالفضل

    سلام خسته نباشید.
    من ورودی 95 رشته مهندسی برق دانشگاه تبریز گرایش مخابرات بودم نیمسال دوم 99 در تمدید سنوات انتخاب رشته کردم(البته معاف از سربازی هستم)و بعد از اون نرفتم و کلا 37 واحد پاس کردم. الان میخوام همون رشته رو(بدون کنکور) تو دانشگاه آزاد بخونم. ایا میتونم ادامه تحصیل بدم

    پاسخ
  2. مهدی

    سلام خدمت شما. من 2 بار از دانشگاه روزانه انصراف دادم و انصرافیم در هر دو دانشگاه ثبت شده. یکی از دانشگاهی که از سوابق تحصیلی ثبت نام کرده بودم. ودومی از دانشگاه با آرمون سراسری. ایا دوباره میتوانم در کنکور سراسری شرکت کنم و دانشگاه روزانه ثبت نام کنم.لطفا راهنماییم کنید.! ممنون

    پاسخ
  3. مهدی

    سلام با تشکر از راهنماییتون. ببینید من 2 بار از دانشگاه روزانه انصراف دادم و انصرافیم در هر دو دانشگاه ثبت شده. ایا دوباره میتوانم در کنکور سراسری شرکت کنم و دانشگاه روزانه ثبت نام کنم.لطفا راهنماییم کنید.! ممنون

    پاسخ
  4. مهدی

    در کنکور سال بعد نمیخوام ثبت نام کنم. در کنکور 2 سال بعد ینی 1401 ثبت نام میکنم. ایا مشکلی پیش میاد. چون بعضی از دوستان میگن که اگر 2 بار از دانشگاه روزانه انصراف بدی دیگر نمیتوانی در دانشگاه روزانه به هیچ وجه شرکت کنی؟ ایا درست است؟

    پاسخ
  5. مهدی

    سلام خسته نباشید خدمت شما. میخواستم بدونم اگر 2 بار از دانشگاه روزانه انصراف بدیم. باز میتونیم در کنکور شرکت کنیم و باز دانسگاه روزانه شرکت کنیم. یه باز در دانشگاه با سوابق تحصیلی انصراف دادم. و بلافاصله در دانشگاه روزانه با آزمون ثبت نام کردم. ولی الان میخوام از این دانشگاه هم انصراف بدم. ایا مشکلی پیش نمیاد؟

    پاسخ
    1. user2

      سلام. اگر دانشگاه روزانه قبول شدید و انصراف بدید، در صورتیکه در کنکور سال بعد شرکت کنید، نمی تونید در دانشگاه روزانه تحصیل کنید. می تونید در دانشگاه های پیام نور، غیرانتفاعی و … انتخاب رشته کنید.

      پاسخ
  6. Mehdi

    سلام خسته نباشید. من در سال98 در کنکور انسانی شرکت کردم. و هم بر اساس سوابق تحصیلیم. و هم از طریق آزمون. دانشگاه روزانه. ودولتی اوردم. دانشگاه علوم قرآن حدیث. ومجبور شدم از دانشگاه سوابق تحصیلیم انصراف بدم. و دانشگاه با آزمون شرکت کنم. ولی الان میخوام از این دانشگاه هم انصراف بدم. ایا میتونم دوباره در کنکور ثبت نام کنم و رشته های روزانه را انتخاب کنم. اخه میگن که اگه دوبار از دانشگاه روزانه انصراف بدی دیگه نمیتونی برا همیشه در دانشگاه روزانه ثبت نام کنی. تورو خدا بهم بگین.. برام یه مشکلی شده.. ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ
  7. راضیه

    سلام.وقتتون بخیر
    من ترم اول کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی غیر انتفاعی هستم.۲۹آذر انصراف اینترنتی دادم و دیروز مراحل انصراف را تکمیل کردم از بنده هزینه ی ثابت و هزینه ی۱۰واحد این ترم را با اینکه بیشتر از چند جلسه کم در کلاسها حضور نداشتم بعلاوه یه هزینه ی ثابت و ۸ واحد درسی دیگه رو خواستار شدند.آیا واقعا این قانونه با اینکه کلاسها از اواخر آبان شروع شده و چیزی هم از شروع کلاسها نگذاشته دوتا هزینه ی ثابت و ۱۸ واحد درسی را بعنوان جریمه از من بگیرند.با توجه به اینکه من میخوام سال بعد کنکور ارشد شرکت کنم و نمیخوام به مشکل بخورم.لطفا بزرگواری کنیدمنو راهنمایی فرمایید.باتشکر

    پاسخ
  8. محمد

    سلام من حقیقت میخوام دوباره کنکور برم دانشگاه فعلیم هم آزاد تا حالاهم انصراف ندادم اگر پس از قبولی در کنکور بخوام انصراف بدم از رشته فعیم وبلافاصله مجدد تحصیل کنم در رشته ای که قبول شدم بواسطه کنکور ایا ممکن که دانشگاه درخواست انصرافم را قبول نکند

    پاسخ
  9. دخترخوب

    سلام ببخشبدتوروخدابهم کمک کنید
    من دانشجوترم۳رادیولوژی هستم اگ الان انصراف بدم میشه کنکور۱۴۰۰فرهنگیان پذیرش بشم

    پاسخ
  10. نامی

    سلام ممنون می شم اگر زود جواب دهید.خیلی ممنون
    من دانشجوی ارشد برنامه ریزی توسعه منطقه ای دوره روزانه دانشگاه علامه طباطبایی هستم ،ترم اول -قصد دارم انصراف بدم.حدودا چقدر جریمه اش می شود؟ و آیا امکان ترک تحصیل بدون اطلاع به دانشگاه وجود دارد؟وچه مدت بعد می توانم در دوره روزانه شرکت کنم؟

    پاسخ
  11. کیمیا

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من ورودی بهمن مقطع کاردانی دولتی بودم،سال۹۹کنکوردادم وکارشناسیم روهم بهمن ۹۹قبول شدم روزانه.ثبت نام نکردم.رشتم معماریه و از فنی رفتم
    از کنکور ۱۴۰۰محرومم؟؟
    و اینکه چجوری میتونم واسه کارشناسی رو تغییررشته بدم ب بازیگری یاعلوم انتظامی؟؟لطفا راهنماییم کنید خواهش میکنم.لطفا

    پاسخ
  12. دله

    السلام علیکم و رحمت الله و برکاته
    خواهش می کنم خیلی سریع به این سؤال جواب بدید
    من دانشجوی رشته اقتصاد پیام نور هستم یک سال توی پیام نور درس خوندم و مجددا کنکور شرکت کردم و احتمال داره دانشگاه دولتی شبانه یه شهر دیگه قبول بشم من دو ترم هست که پیام نور نرفتم تو این مدت کنکور خوندم حالا وقتی جواب نهایی دانشگاه بیاد و من اون دانشگاه دولتی قبول بشم باید بابت نرفتن دو ترم توی پیام نور باید جریمه بدم؟چون قصد انتقال از پیام نور به دولتی رو دارم

    پاسخ
  13. باطني

    من ترم 2 ارشد بهشتي هستم روزانه …. اگر از دانشگاه اخراج بشم ، بعدش چي ميشه ؟ ديگه نميتونم کنکور بدم؟
    انصراف بدم بهتره يا نرم دانشگاه تا اخراجم کنند؟
    لطفا کمکم کنيد … دوست ندارم اين رشته رو ادامه بدم و نميتونم اين همه پول جريمه انصراف بدم . لطفا مفصلا توضيح دهيد.
    جريمه انصراف بهتره يا هزينه اخراج ؟

    ترم اول رو کامل خوندم و هنوز به امتحانات ترم 2 نرسيديم به خاطر کرونا .
    چه پيشنهادي داريد ؟

    پاسخ
    1. حسن

      منم همین مشکلو دارم ایدی تلگرامتو میدی؟؟

      پاسخ
      1. محمدی

        سلام لطفا در مور هزینه اخراج از دانشگاه ارشد وکنکور مجدد توصیح دهید ممنونم ازپاسخگوییتون

        پاسخ
  14. N

    سلام وقت بخیر من دانشجو دانشگاه روزانه. هستم میخوام از دانشگاه انصراف بدم و دوباره تو همون دانشگاه تو واحد مجازی ثبت نام کنم ترم 9 هستم و 80 واحد فقط پای کردم میخوام بدونم باید چه میزان خسارت پرداخت کنم؟؟

    پاسخ
  15. مبینا

    توروخدا بگید چی کار میتونم بکنم؟ من چن سال پیش از دانشگاه دولتی انصراف دادم و دوباره کنکور دادم و رفتم یه رشته دیگه در یه دانشگاه دولتی دیگه. به دلایلی از اونجا اخراج شدم به خاطر مشروطی متوالی. حالا میخوام یه رشته ی دیگه بخونم. چه راه هایی پیش رو دارم؟ میتونم به دانشگاه و رشته ی اولم برگردم؟ باید دوباره کنکور بدم؟

    پاسخ
    1. user3

      خیر . مجدد باید کنکور شرکت کنید

      پاسخ
    2. لیلی

      میتونم بپرسم بابت اخراج چقدر هزینه ازتون گرفتن؟

      پاسخ
  16. نازنین زهرا

    سلام ترا خدا منو راهنمایی کنید گیج شدم واقعا،من دانشجوی کارشناسی ترم ۷دانشکاه دولتی هستم ،با توجه به اینکه سال ۹۹ فارق التحصیل میشم آیا میتونم در کنکور سراسری ۹۹ شرکت کنم (بدون انصراف ) و قصدم قبولی در دانشگاه آزاد هست.

    پاسخ
  17. مطهره

    سلام ببخشید یه سوال داشتم میخواستم بپرسم من دانشگاه روزانه بهداشت قبول شدم و دو هفته رفتم الان جواب های دانشگاه آزاد تکمیل ظرفیت اومده و من پرستاری آزاد قبول شدم و میخوام انصراف بدم به نظرتون باید هزینه ایی برای انصراف از دانشگاه بدم؟
    و هزینش به نظرتون که من دو هفته الان رفتم دانشگاه چقدر میشه؟

    پاسخ
  18. علیرضا بیرانوند

    با سلام
    من در کنکور امسال دانشگاه روزانه قبول شدم ولی علاقه ای نداشتم در دانشگاه ثبت نام کنم و ثبت نام نکردم حالا میخواهم بدانم مشکلی برای شرکت در آزمون های افسری برایم پیش می آید یا خیر؟

    پاسخ
  19. اميد

    سلام
    من از دانشگاە پیام نور انصراف ندادم آيا مشکلي براي انتخاب رشته کنکور سراسري پيش مياد؟

    پاسخ
  20. علی

    سلام وقت بخیر
    من دانشجوی ترم ۲ دانشگاه روزانه هستم خواستم بدونم باید کدوم ترم انصراف بدم که بتونم سال ۹۹ کنکور بدم و روزانه شرکت کنم؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی