شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی در کنکور ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی در کنکور ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور ۱۴۰۳ به صورت کامل در این مقاله آموزشی ارائه داده شده است. داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری را دارند، باید دارای یکسری شرایط عمومی و اختصاصی باشند. داوطلبان با دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری و مشاهده مدارک و شرایط ثبت نام، می توانند ثبت نام خود را به صورت اینترنتی (غیر حضوری) و از طریق سایت سازمان سنجش کشور انجام دهند. در ادامه به یکی از سوالات پر تکرار داوطلبان پیرامون شرایط و نحوه ثبت نام دانشجویان انصرافی دوره روزانه پاسخ داده ایم. تا انتهای این مقاله آموزشی با ما همراه باشید.

شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد کنکور

ثبت نام کنکور سراسری  1403، از 12 بهمن ماه آغاز شده و تا تاریخ 18 بهمن ماه 1403 ادامه دارد. داوطلبان به منظور ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری باید به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه نمایند. برای آگاهی از شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور ۱۴۰۳ بیان شده است.

راهنمای جامع ثبت نام کنکور سراسری | sanjesh.org | هر آنچه باید بدانید

شرایط ثبت نام کنکور برای دانشجویان انصرافی

سازمان سنجش آموزش کشور، شرط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه را در کنکور ۱۴۰۳ اعلام کرد. فرایند ثبت نام در کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش کشور، از سه شنبه تا دوشنبه ۱۵ تا ۱۴۰۳/۱/۲۱ ادامه دارد.

بر اساس دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ دانشجویان دوره های غیر روزانه شامل نوبت دوم، پیام نور، مجازی، پردیس خود گردان، دانشگاه آزاد اسلامی، غیردولتی، غیرانتفاعی و شهریه پرداز به شرط نداشتن منع نظام وظیفه، می توانند همزمان با تحصیل در دانشگاه و بدون انصراف از تحصیل برای شرکت در آزمون سراسری سال 1402 ثبت نام کنند و در صورت قبولی باید فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل خود ارایه دهند.

دانشجویان دوره روزانه شامل ورودی سال 1402 و قبل از آن در همه مقاطع تحصیلی اعم از کاردانی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته همچنین دکتری عمومی یا تخصصی برای شرکت در آزمون سراسری سال 1403، باید تا 25 اسفندماه سال 1402 با تایید دانشگاه محل تحصیل انصراف قطعی خود را اعلام کنند  و بند 32 تقاضانامه ثبت نام را علامت بزنند.

كسانی كه در آزمون سراسری سال 1402 در دوره روزانه قبول شده اند، درصورت شركت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به شرط انصراف تا تاریخ 1402/12/25 فقط می توانند رشته محل های دوره های غير روزانه را انتخاب نمايند. لازم به تاکيد است افراد مذکور اگر در رشته قبولی دوره روزانه سال 1402 ثبت نام نکرده باشند، در صورت ثبت نام در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ و مجاز شدن به انتخاب رشته، حق انتخاب رشته های دوره روزانه را ندارند.

محرومیت از کنکور سراسری 

دانشجویانی که در دوره روزانه مشغول به تحصیل بوده و می خواهند در کنکور سراسری ۱۴۰۳ ، ثبت نام و شرکت نمایند، با تا تاریخ 25 اسفند ماه 1402 انصراف قطعی خود را از دانشگاه اعلام نمایند. در غیر اینصورت شرایط ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۳ را نخواهند داشت.

دانشجویانی که در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت کرده و در دوره روزانه مشغول به تحصیل می باشند، در صورتی که متقاضی ثبت نام در کنکور سراسری ۱۴۰۳، می باشند، با ارسال درخواست خود به سازمان سنجش کشور، می توانند نسبت به رفع محرومیت خود اقدام نمایند.

بنابراین، داوطلبانی که در دوره روانه پذیرفته شده اند، به شرط انصراف از تحصیل می توانند در کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت نام و شرکت نمایند. داوطلبان پذیرفته شده در دوره روانه توجه داشته باشند، پذیرش این دسته از داوطلبان تنها در دوره های غیر روزانه امکان پذیر می باشد.

شرایط رفع محرومیت از کنکور سراسری | محرومیت از کنکور سراسری 

شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور چیست ؟

براساس دفترچه ثبت نام کنکور سراسری، داوطلبانی که سال گذشته در دوره های غیر روزانه پذیرفته شده اند، در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه، بدون انصراف از تحصیل می توانند در کنکور سراسری ثبت نام نمایند و پس از قبولی در دانشگاه، انصراف خود را از دانشگاه محل تحصیل قطعی نمایند.

داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ توجه داشته باشند، در صورتی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شرکت کرده و در دوره روانه قبول شده شده اید در صورت ثبت نام و قبولی در کنکور سراسری ۱۴۰۳، فقط مجاز به انتخاب رشته محل های دوره غیر روزانه (نوبت دوم، دانشگاه آزاد، پردیس خودگردان، غیر انتفاعی، پیام نور و ….) خواهید بود.

بناربراین، داوطلبانی که در آزمون سال ۱۴۰۳ دوره روزانه قبول شده اند در صورت شرکت در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ به شرط انصراف تا تاریخ 25 اسفندماه 1402 فقط می توانند رشته محل های دوره غیر روزانه را انتخاب کنند.

دانشجويانی كه در سال های قبل، انصراف قطعی داده اند و به تحصيل بازنگشته اند، برای شركت در کنکور سراسری ۱۴۰۳، فقط كافی است بند 32 تقاضانامه ثبت نام را علامت بزنند.

شرایط انصراف از تحصیل دانشجویان روزانه

داوطلبان در صورت آگاهی از شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور سراسری می توانند در کنکور ۱۴۰۳ ثبت نام نمایند. با توجه به محرومیتی که برای شرکت مجدد دانشجویان دوره روزانه در کنکور سراسری وجود دارد، شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه به شرح زیر است:

اگر در دانشگاه روزانه قبول شده اید، چه ثبت نام حضوری را انجام داده باشید یا انجام نداده باشید، از شرکت در کنکور سراسری سال بعد برای برای تحصیل دوره روزانه محروم خواهید بود.

شرایط و نحوه انصراف از تحصیل دانشجویان دوره روزانه

  1. داوطلبان پس از شرکت در آزمون سراسری و قبولی، باید حداقل 2 ترم به تحصیل خود ادامه دهند. (در صورتی که دانشجویان در ترم 1 یا 2 از تحصیل انصراف دهند و در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت نمایند، شرایط انتخاب کد رشته محل های روزانه را نخواهند داشت.
  2. مشمولان خدمت دوره ضرورت، تنها یک مرتبه می توانند از تحصیل انصراف داده و مجددا در کنکور سراسری شرکت کنند.
  3. داوطلبان دوره روزانه در صورت شرکت مجدد در کنکور سراسری، پس از ورود به دانشگاه، باید 1 سال کامل را پشت سر گذرانده باشد و نمرات ترم 2 او نیز ثبت شده باشد، سپس با شروع ترم 3، هماهنگی های لازم را برای انصراف از تحصیل انجام دهد.
  4. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که در دوره روزانه پذیرفته شده اند، تا یکسال شرایط شرکت در آزمون سراسری این دو مقطع تحصیلی را ندارند.
  5. دانشجویانی که مشغول به ادامه تحصیل در دوره روزانه کارشناسی ارشد و دکتری می باشند، برای شرکت در هر آزمونی باید نسبت به انصراف قطعی خود اقدام نمایند.
  6. داوطلبانی که در دوره های نوبت دوم (شبانه)، غیر انتفاعی، پیام نور، دانشگاه آزاد، مجازی، پردیس خودگردان مورد پذیرش قرار گیرند، شرایط شرکت در کنکور سراسری سال بعد را دارند.

در صورتی که دانشجوی دوره روزانه باشید و بدون انصراف از تحصیل در کنکور سراسری شرکت کرده و قبول شوید، قبولی شما باطل خواهد شد.

ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور سراسری ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مقاله بالا بیان شد. دانشجویان انصرافی که متقاضی ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ می باشند لازم است به موارد زیر توجه لازم را داشته باشند:

  1. دانشجویان دوره روزانه ورودی 98 و قبل از آن، برای شركت در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ بايد تا تاريخ 1402/12/25 با تكميل فرم شماره 2 (مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری) و تایید دانشگاه محل تحصيل انصراف قطعی خود را اعلام كنند و بند 32 تقاضانامه ثبت نام را علامت بزنند.
  2. در صورت قبولی در آزمون سراسری، اين فرم از مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه است. (فرم شماره 2)
  3. دانشجویان دوره روزانه بدون انصراف از تحصیل تا تاریخ مقرر، در صورت قبولی در کنکور ۱۴۰۳، مجاز به انتخاب رشته نخواهند بود.
  4. دانشجويانی كه انصراف می دهند، حق بازگشت و ادامه تحصيل در رشته قبلی خود را ندارند.

فرم انصراف از تحصیل فرم شماره 2

در صورت قبولی در آزمون سراسری، اين فرم از مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه است. (فرم شماره 2)

فرم انصراف از تحصیل فرم شماره 2

برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور سراسری ۱۴۰۳، می توانید با کارشناسان مجموعه مشاور گروپ به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول دانشجویان انصرافی

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ تا چه زمانی ادامه دارد؟

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ از یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ آغاز و تا روز شنبه  ۱۴۰۲/۰۸/۲۷ ادامه دارد.

شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی روزانه در کنکور سراسری چیست؟

شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی به صورت کامل در این مقاله بیان شده است.

فرم انصراف از تحصیل چگونه قابل دریافت است؟

فرم انصراف از تحصیل یا فرم شماره 2، در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری درج شده است.

4.3/5 - (6 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دانشجویان انصرافی در کنکور ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. رویا

    سلام خسته نباشید.
    ببخشید من ورودی ۹۹ بودم روزانه، و ۱۴۰۲ انصراف دادم، و در آخر ی برگه تحت عنوان تاییدیه ترک تحصیل گرفتم، این فرم شماره ی ۲، چیه؟ یادم نمیاد چنین فرمی پر کرده باشم، الآن یعنی ثبت نام کنکورم به مشکل بر میخوره،
    لطفا و لطفا جواب بدین:(

    پاسخ
  2. رقیه

    سلام خسته نباشید من سال ۱۴۰۲ قبول شدم و فقط ثبت نام غیر حضوری انجام دادم اگر انصراف بدم میتونم کنکور ۱۴۰۳ رو شرکت کنم؟

    پاسخ
  3. امیرحسین

    سلام خسته نباشید ببخشید من دانشجوی روزانه دانشگاه صنعتی شیراز هستم ورودی 1400 میخواستم بدونم میشه برای کنکور 1403 شرکت کنم و در صورت قبولی انصراف بدم از دانشگاه خودم ؟

    پاسخ
  4. Fatemeh

    خسته نباشید من از دانشگاه پیام نور انصراف دادم و با سوابق تحصیلی انتخاب رشته کردم توی سایت نوشته بود فرم ۲ که انصرافه رو باید پر کنم اون فرم چیه کجاس؟؟؟

    پاسخ
  5. محمد هادی

    سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی انصرافی هستم و مهلت یک ساله من آذرماه تموم میشه
    اگر امسال دانشگاه قبول بشم و اون دانشگاه ورودی نیمسال دوم یعنی بهمن ماه باشه میتونم برم دانشگاه یا قبولیم لغو میشه باید برم سربازی ؟

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی