اصطلاحات بكار رفته در دفترچه آزمون دکتری (Ph.D) سال 1400

اصطلاحات بكار رفته در دفترچه آزمون دکتری (Ph.D)

جهت مشاوره در زمینه اصطلاحات بكار رفته در دفترچه آزمون دکتری (Ph.D) سال 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

یکی از دلایلی که اکثر ما از مطالعه ی دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ها سر باز می زنیم و این خود عامل بروز برخی مشکلات در فرایند ثبت نام در کنکور، شرکت در کنکور و یا قبولی و درس خواندن در دانشگاه مقصد است، وجود برخی اصطلاحات و ترکیب ها است که به خوبی با مفهوم و منظور آن ها در دفترچه آشنا نیستیم و در نتیجه مطالعه برای مان خسته کننده می شود. ما در این مقاله سعی داریم به معرفی برخی اصطلاحات به کار رفته در دفترچه راهنمای آزمون دکتری (Ph.D) سال 1400 بپردازیم، تا همراهان خود در مشاور گروپ را در جهت تشویق و تسهیل در خواندن دقیق دفترچه راهنما تشویق و یاری نماییم. با ما همراه باشید.

اصطلاحات بكار رفته در دفترچه آزمون دکتری (Ph.D)

چنانچه در مورد ثبت نام، زمان فرایند های مهم، مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی برای آزمون دکتری (Ph.D) سال 1400 به مشورت و آگاهی نیاز دارید، می توانید با تیم همیشه همراه مشاور گروپ تماس حاصل بفرمایید.

هر روز هفته حتی ایام تعطیل از ساعت 24-8  ، تماس با شماره های:

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071613 (بدون پیش شماره)

اصطلاحات بكار رفته در دفترچه آزمون دکتری سال 1400

ردیف اصطلاح مفهوم و منظور
1 دوره دكتری بالاترین دوره تحصیلی آموزش عالی است كه به اعطای مدرك تحصیلی می انجامد و رسالت آن تربیت افرادی است كه با نوآوری در زمینه های مختلف علوم و فناوری در رفع نیازهای كشور و گسترش مرزهای دانش مؤثر باشند.
2 شیوه آموزشی  پژوهشی دورهای كه محتوای برنامه آن مشتمل بر واحدهای درسی، كارهای پژوهشی و پایان نامه است.
3 شیوه پژوهش محور دوره دكتری تخصصی است كه با محوریت پژوهش و مشتمل بر اخذ واحدهای آموزشی محدود و ارائه رساله برگزار می شود.  برگزاری دوره دكتری پژوهش محور مشروط به داشتن طرح پژوهشی تقاضا محور (طرح پژوهشی دارای كارفرمای مشخص كه برابر قرار داد، اجرای آن به مؤسسه واگذار و اعتبارات كامل آن به همراه هزینه های نظارت بر آن توسط كارفرما تامین و نتیجه كار نیز تحویل گرفته می شود) با كارفرمای مشخص (شخصیت حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی است كه طی یك قرارداد، انجام طرح پژوهشی را به دانشگاه/مؤسسه واگذار نموده و متعهد به تأمین كلیه هزینه های انجام و نظارت بر اجرای موضوع قرارداد است) می باشد.
4 طرح واره منظور از طرح واره، طرح اولیه رساله متقاضیان رشته محل های پژوهش محور است كه در راستای طرح پژوهشی تقاضامحور كه از طرف مؤسسه اعلام شده است توسط داوطلب تهیه و تدوین و در زمان انجام مصاحبه و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری بصورت مكتوب ارائه میشود.
5 پایان نامه فعالیت پژوهشی  تحقیقاتی است كه در زمینه رشته تحصیلی مربوط و تحت راهنمایی و مشاوره، استادان و هیأت داوران قرار می گیرد.
6 سمینار منظور تحقیق و تتبع نظری است كه دانشجویان گرد هم می آیند و به تشریح موضوع مورد مطالعه خود می پردازند.
7 گروه امتحانی

رشته های مختلف تحصیلی آموزش عالی با توجه به تجانس آنها به گروه های هفتگانه:

1-      علوم انسانی،

2-      2- علوم پایه،

3-      فنی و مهندسی

4-       كشاورزی و منابع طبیعی

5-       هنر

6-       دامپزشكی

7-       زبان

تقسیم میشود.

8 مقاطع تحصیلی

مقاطع تحصیلی نشانگر طول مدت تحصیل و نوع مدرك اعطایی در پایان تحصیل است كه عبارتند از:

-1 كارشناسی (لیسانس)

2-  كارشناسی ارشد (فوق لیسانس)

3- دكترای عمومی

-4دكتری تخصصی(Ph.D)

9 كارشناسی ارشد پیوسته دورهای 5 ساله می باشد كه پس ازپایان دوره متوسطه آغاز شده و دانشجو پس از گذراندن تعداد واحدهای معین، به دریافت مدرك كارشناسی ارشد نائل میشود.
11 دكتری عمومی دورهای است 6 ساله كه پس از پایان دوره متوسطه آغاز شده و دانشجو پس از گذراندن تعداد واحدهای معین، به دریافت مدرك دكتری عمومی نائل میشود.
12 دكتری تخصصی عالی ترین دوره تحصیلی رسمی كه پس از دوره كارشناسی ارشد و یا دكتری عمومی آغاز میشود و دانشجو پس از گذراندن تعداد واحدهای درسی معین و دفاع از رساله، موفق به دریافت مدرك دكتری تخصصی میگردد.
13 گروه آموزشی كوچكترین واحد سازمانی آموزشی یا پژوهشی مستقر در مؤسسه و یا دانشكده میباشد.
14 رشته امتحانی عنوان رشتهای كه داوطلب با توجه به علاقه و یا ارتباط آخرین مدرك تحصیلی خود)كارشناسی ارشد و یا دكتری عمومی ) در آن ثبت نام می نماید.
15 دانشجوی سال آخر به كسی اطلاق میشود كه حداكثر تا تاریخ 1400/6/31 بطور قطع در مقطع كارشناسی ارشد و یا دكترای عمومی، از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی داخل و یا خارج از كشور مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی فارغ التحصیل شود.
16 تعهد خدمت آموزش رایگان افرادی كه بلافاصله پس از فراغت از تحصیل در دوره كارشناسی ارشد در این آزمون پذیرفته می شوند و به موجب ماده 2 آیین نامه اجرایی قانون آموزش رایگان از مزایای آموزش رایگان بهره مند شده اند، تعهدات مربوط به بهره مندی از آموزش رایگان آنان در مقاطع تحصیلی گذشته پس از پایان تحصیلات دوره دكتری انجام میپذیرد. درخصوص رشتههای وابسته به وزارت بهداشت برابر با ضوابط و شرایط مربوطه عمل خواهد شد.
17 سریال اعتباری سریال اعتباری اصلی ثبت نام: این سریال حاوی یك كد 12 رقمی با عنوان  »سریال ثبت نام « می باشد.
18 معدل عبارت است از نمره میانگین مندرج در گواهینامه موقت یا مدرك رسمی فارغ التحصیلان دوره های مختلف كارشناسی، كارشناسی ارشد و یا دكترای عمومی. در صورت فارغ التحصیل نشدن ملاك، میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده شده برای دانشجویان سال آخر دوره كارشناسی ارشد و یا دكترای عمومی كه حداكثر تا تاریخ 1400/6/31 فارغ التحصیل خواهند شد، می باشد.
19 شماره پرونده شماره پرونده یك عدد 6 رقمی میباشد كه پس از پایان مراحل ثبت نام، به همراه كدپیگیری از طریق سایت به داوطلب داده میشود.
20 كد پیگیری كد پیگیری شامل یك كد 16 رقمی میباشد كه پس از پایان مراحل ثبت نام از طریق سایت به هر داوطلب داده میشود.

 سوالات متداول آزمون دکتری (Ph.D) سال 1400

ثبت نام آزمون دکتری (Ph.D) سال 1400 چه زمانی است؟

ثبت‌ نام برای این آزمون از 2 آذر ماه 99 آغاز و تا 9 آذر ماه ادامه دارد.

دریافت كارت ورود به جلسه آزمون دکتری (Ph.D) سال 1400 چه زمانی است؟

زمان این فرایند 99/12/12 تا 99/12/14 می باشد.

کد پیگیری چه تفاوتی با سریال ثبت نام دارد؟

سریال ثبت نام یا سریال اعتباری اصلی ثبت نام که حاوی یک كد 12 رقمی می باشد در واقع باید خریداری شود تا اجازه ثبت نام داده شود. كد پیگیری شامل یك كد 16 رقمی می باشد كه پس از پایان مراحل ثبت نام از طریق سایت به هر داوطلب داده می شود.

هزینه ثبت نام آزمون دکتری (Ph.D) سال 1400 چقدر است؟

هزینه ثبت ‌نام آزمون دکتری (Ph.D) سال 1400، مبلغ 1/500/000( يک ميليون و پانصدهزار) ريال می باشد.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه اصطلاحات بكار رفته در دفترچه آزمون دکتری (Ph.D) سال 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی