اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری|تغییر اولویت انتخاب رشته

اشتباه در انتخاب رشته در آزمون سراسری

جهت مشاوره در زمینه اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری|تغییر اولویت انتخاب رشته

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

اشتباه در انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ | نحوه انتخاب مجدد اولویت بعدی نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ : راهنمای درخواست تغییر انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۲,نتیجه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲,نحوه اولویت بندی انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲,نحوه اولویت بندی انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۲,قوانین انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲,تغییر اولویت انتخاب رشته ۱۴۰۲,اولویت انتخاب رشته نهم ,علت مردود شدن در انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲,نتایج کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۲ سنجش,درخواست انتخاب مجدد اولویت ها نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲,راهنمای درخواست تغییر انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۲,نحوه انتخاب مجدد اولویت ها,نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲


نحوه انتخاب مجدد اولویت ها نتایج نهایی کنکور سراسری 99

نحوه انتخاب مجدد اولویت ها نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲
راهنمای درخواست تغییر انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۲

کنکوری‌های ۱۴۰۲ می‌توانند «درخواست اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری و تقاضای اولویت بعدی رشته انتخابی» را به سازمان سنجش تحویل دهند.

به گزارش مشاورگروپ ، نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ یک‌شنبه 4 مهرماه ۱۴۰۲ ، در سایت سازمان سنجش منتشر شد.بر اساس اعلام سازمان سنجش تعداد یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۷۰۸ نفر در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام کردند که از این تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون سراسری یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۱۳۰ نفر در جلسه آزمون حاضر شدند و در نهایت یک میلیون و ۹۲ هزار نفر نیز در این آزمون مجاز به انتخاب رشته شدند.

با توجه به اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، معمولاَ برخی از پذیرفته شدگان بعد از اعلام نتایج نهایی با ارسال درخواست به این سازمان مدعی اشتباه در انتخاب رشته خود شده و متقاضی معرفی به اولویت انتخابی بعدی که در آن نمره دارند، می‌شوند. بنابراین به اطلاع این دسته از پذیرفته شدگان می‌رساند صرفاً، موارد و مصادیق اشتباه انتخاب رشته که در دسته بندی زیر اعلام می‌شود، توسط این سازمان قابل بررسی و اقدام خواهد بود. 

لذا متقاضیان فقط درصورت داشتن یکی از شرایط زیر می‌توانند تقاضای خود را به این سازمان مبنی بر بررسی در اولویت‌های بعدی که دارای نمره علمی می‌باشند، که در اطلاعیه اعلام نتایج نهایی هر آزمون در درگاه اطلاع رسانی این سازمان، ارائه کنند و از ارائه درخواستهای خارج از موارد زیر اکیدا خوداری نمایند.

اشتباه در انتخاب رشته در آزمون سراسری:

  1. عدم تناسب بین کدرشته قبولی با سایر رشته‌های انتخابی از نظر عنوان رشته تحصیلی (مثلاً رشته‌های انتخابی متقاضی اکثریت مهندسی هستند ولی در بین آنها اشتباهاً یک رشته علوم پایه درج شده باشد).
  2. عدم تناسب بین کدرشته قبولی با سایر رشته‌های انتخابی از نظر مقطع تحصیلی (مثلاً رشته‌های انتخابی متقاضی اکثریت کارشناسی هستند ولی در بین آنها اشتباهاً یک رشته با مقطع کاردانی درج شده باشد).
  3. عدم تناسب بین کدرشته قبولی با سایر رشته‌های انتخابی از نظر دوره تحصیلی (مثلاً رشته‌های انتخابی متقاضی اکثریت روزانه هستند ولی در بین آنها اشتباهاً یک رشته از دوره‌های شهریه‌پرداز اعم از دوره نوبت دوم «شبانه»، غیرانتفاعی، پیام‌نور درج شده باشد).
  4.  عدم تناسب بین کدرشته قبولی با سایر رشته‌های انتخابی از نظر شهرستان محل قبولی متقاضیان نسبت به محل اقامت آنها (بطور مثال فردی که محل اقامت وی در شهر اصفهان است، اکثریت رشته‌های انتخابی او در دانشگاه‌های واقع در شهر اصفهان است ولی اشتباهاً یک رشته از دانشگاه تبریز در بین رشته‌های دانشگاه‌های واقع در شهر اصفهان درج کرده و در همین رشته اشتباه هم قبول شده باشد).
  5.  نداشتن شرایط جهت تحصیل برای پذیرفته شده در رشته قبولی با تایید موسسه محل قبولی (دانشگاه محل قبولی در بررسی وضعیت فرد پذیرفته شده، با ارائه استدلال اعلام کند که ایشان شرایط تحصیل در رشته قبولی را ندارد).

روش ارائه درخواست اشتباه در انتخاب رشته در آزمون سراسری:

درصورتی که وضعیت شما در قالب موارد فوق می‌باشد لازم است ابتدا وارد قسمت «سامانه پاسخگویی اینترنتی» مندرج در درگاه اطلاع رسانی این سازمان به آدرس request.sanjesh.org  شوید. اگر عضو سامانه پاسخگویی نیستید ابتدا با تکمیل اطلاعات خواسته شده عضو این سامانه شوید و با ورود به این سامانه و انتخاب عنوان آزمون سراسری و سال ۱۴۰۲ وارد قسمت «اشتباه در انتخاب رشته و اولویت بعدی» شده و درخواست خود را بصورت خلاصه با ذکر دلایل، ردیف کدرشته محل و عنوان کدرشته محل طبق مندرجات کارنامه نتایج نهایی (درصورتی که در آن کدرشته محل دارای نمره باشید) ثبت نمایید.

زمان اعلام نتیجه بررسی درخواست اشتباه در انتخاب رشته در آزمون سراسری:

 نتیجه بررسی درخواست بصورت پیامک به متقاضیان اعلام خواهد شد. قبل از این تاریخ نتیجه درخوست خود را از این سازمان پیگیری ننمایید.

یادآوریهای مهم:

  1.  لازم است پذیرفته شدگان درخواست خود را بعد از انتشار کارنامه مشاهده وضعیت علمی و انتخابهای خود به سازمان ارسال کنند تا درخواست آنها آگاهانه بوده و لازم نباشد در درخواست آنها تغییری ایجاد شود.
  2. به درخواست‌هایی که بعد از مهلت تعیین شده در اطلاعیه‌های اعلام نتایج  به سازمان ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.
  3.  لازم است پذیرفته شدگان طبق برنامه زمانی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی محل قبولی در رشته قبولی خود ثبت نام کنند. بعد از اعلام بررسی و صدور نامه معرفی برای رشته قبولی جدید نسبت به جابجایی آنها در اولین نیمسال تحصیلی ممکن اقدام خواهد شد. بر این اساس احتمال دارد با توجه به محدودیت‌های دانشگاه‌ها در پذیرش این دسته از متقاضیان، امکان معرفی و ادامه تحصیل متقاضی در نیمسال اول میسر نباشد.
  4.  پذیرفته شدگانی که وضعیت آنها در قالب شرایط موارد اشتباه در انتخاب رشته مندرج در این اطلاعیه نیست، تقاضای خود را باید از طریق دانشگاه/موسسه محل قبولی برای تغییر رشته یا انتقال از طریق آیین نامه های مربوط پیگیری نمایند. درخواست این دسته از متقاضیان در این سازمان قابل بررسی نخواهد بود و در صورت ارسال درخواست تبعات آن متوجه متقاضی خواهد بود.

 

پذیرفته شدگان باید پس از ورود به سیستم پاسخگویی به نشانی

request.sanjesh.org درخواست جدید را انتخاب و بعد از آن گزینه آزمون سراسری و سال ۱۴۰۲ را انتخاب و تایید کند سپس با انتخاب گزینه تقاضای بررسی اشتباه در انتخاب رشته نسبت به ثبت درخواست خود با ذکر دلیل اشتباه تا تاریخ … اقدام کنند.

تذکر مهم ۱: به درخواست‌هایی که به هر طریق بعد از اتمام مهلت تعیین شده ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.

تذکر مهم ۲: داوطلبانی که در سیستم پاسخگویی عضو نیستند لازم است پس از ورود به لینک نسبت به عضویت در آن با استفاده از اطلاعات ثبت نام آزمون سراسری اقدام کنند.

تذکر مهم ۳: امکان ثبت درخواست و بررسی در این مورد منحصرا پس از انتشار کارنامه نهایی در تاریخ ۱۵ آبان و مشاهده و بررسی وضعیت انتخاب رشته مندرج در کارنامه نهایی توسط داوطلبان امکانپذیر خواهد بود.

با توجه به اینکه نتیجه بررسی منحصرا از طریق پیامک ارسال می‌شود، بنابراین به مراجعات حضوری، تماس‌های تلفنی و مکاتبات در این زمینه پاسخ داده نمی‌شود.

زمان پاسخگویی حداکثر یک ماه پس از آخرین مهلت تعیین شده برای ثبت بررسی خواهد بود بنابراین داوطلبانی که در آزمون پذیرفته شده اند بهتر است تا زمان مشخص شدن نتیجه بررسی در دانشگاه محل قبولی ثبت نام کنند در غیر اینصورت سازمان مسئولیتی در این خصوص، در صورت عدم موافقت با درخواست داوطلب را نخواهد داشت.

پس از بررسی‌های لازم و اتخاذ تصمیم، نتیجه به نحو مقتضی (از طریق پیامک) به داوطلب اطلاع داده خواهد شد.

نحوه اقدام ثبت درخواست

۱. به آدرس اینترنتی darkhast.sanjesh.org مراجعه شود.

۲. بخش‌های مشخص شده، شامل: نوع شخص، نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره ملی، تلفن همراه و کد امنیتی ارائه شده مطابق تصویر زیر را وارد و بر روی دکمه ثبت کلیک شود.

۳. بر روی دکمه ثبت کلیک شود.

۴. در صفحه بعد کد پیامک شده به تلفن همراه خود را وارد شود.

۵. در این بخش تصویر مدارک و مستندات مورد اشاره در بند الف را ثبت و در قسمت اضافه کردن پیوست، تصویر یا تصاویر مدارک خود را بارگذاری کنید.

۶. در انتهای صفحه بر روی گزینه ثبت کلیک شود. پس از ثبت، به شماره تلفن همراه یک شماره نامه و یک کد رهگیری برای درخواست فرد ارسال می‌شود که نگهداری این اطلاعات به منظور دریافت و پیگیری پاسخ نامه ضروری است.



نحوه اعتراض کنکوری ها به نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲

با توجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظورجلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال و یا اعتراض به مندرجات کارنامه نتایج نهایی (بجز موضوع ذکر شده در بند ۱) می توانندحداکثر تا تاریخ ۲۳ آبان به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.

پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پرتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند. به مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ ۲۳ آبان واصل شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

همچنین متقاضیان در صورت لزوم می توانند سئوال یا سئوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ مطرح کنند.

ارسال درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی کنکور سراسری ۱۴۰۲

بعد از اینکه نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ اعلام میشه ، خیلی از داوطلبا به دلایلی مثل قبولی تو نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد و یا علاقه نداشتن به رشته و دانشگاه قبولیشون ، ثبت نام حضوری دانشگاه سراسری رو انجام نمیدن و به همین دلیل گاهی با این مشکل مواجه می شیم که کلاس ها به حد نصاب نمی رسه و دانشگاه پذیرشی واسه اون دسته از داوطلبایی که علاقه مندن تو رشته قبولیشون درس بخونن ، صورت نمی گیره .

این داوطلبا واسه حل مشکلشون می تونن به سایت سازمان سنجش ” درخواست به حد نصاب نرسیدن محل قبولی کنکور سراسری ۱۴۰۲ ” رو بزنن و مشکلشون رو مطرح کنن ، سازمان سنجش برای اینکه حقی از داوطلبی ضایع نشه ، بعد از بررسی شرایط و وضعیت داوطلب و ظرفیت بقیه دانشگاه ها ، این داوطلبا رو واسه ادامه تحصیل تو رشته مد نظرشون به دانشگاه های دیگه ای معرفی می کنه .

اعتراض به قبولی و انتقالی به اولویت بعدی با کارنامه نهایی

کارنامه نهایی یا کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه کنکور چند روز بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری منتشر شد. اگه هیچ رشته محلی پذیرفته نشدین و مردود شدین کارنامه نهایی امسال به دردتون نمیخوره و باید منتظر تکمیل ظرفیت باشید. اما عده ای هستن که الان قبول شدن ولی از رشته محلی که قبول شدن راضی نیستن و میخوان یه رشته محل دیگه که انتخاب کردن و میتونستن قبول بشن رو الان انتخاب کنن. الان با دو دسته طرف هستیم:

۱-یکی افرادی که در یک رشته محل روزانه قبول شدن ولی نمیخوان ثبت نام کنن و از طرف دیگه نمیخوان از کنکور سال بعد محروم بشن. این افراد میتونن در سایت سازمان سنجش درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته بدن.

۲-دسته بعدی افرادی هستن که از رشته محل قبولی راضی نیستن و میخوان با استفاده از کارنامه سبز یا کارنامه نهایی یا همون کارنامه محرمانه به یکی از انتخاب های پایینی انتقالی بگیرن که این افراد هم میتونن درخواست بررسی انتخاب های پایینی رو در طریق سیستم سازمان سنجش ثبت کنن.

سامانه درخواست بررسی اشتباه کنکور ۱۴۰۲

داوطلبان کنکور در بازه زمانی که هر سال توسط سازمان سنجش اعلام میشه میتونن از سامانه بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور استفاده کنن و دیگه نیاز به مراجعه حضوری به دانشگاه واسه انتقالی نیست. سامانه بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور به شما این امکان رو میده که صرفا با یه ثبت نام اینترنتی ساده امکان انتقالی به رشته محل هایی رو داشته باشید که در اولویت های پایین تر از قبولی فعلی انتخاب کرده بودند. مثلا الان شما انتخاب صدم قبول شدین ولی با توجه به کارنامه نهایی متوجه شدین که میتونستین انتخاب ۱۱۰ و ۱۱۵ رو هم قبول بشین. الان میتونید درخواست انتقالی به اون رشته محل و اون دانشگاه رو اینترنتی از سایت سازمان سنجش ثبت کنید.

ارسال درخواست مجوز برای شرکت در آزمون سال بعد


یکی از شرایط ثبت نام کنکور سراسری اینه که شما تو کنکور سال قبل تو دوره روزانه قبول نشده باشین و اگه این اتفاق افتاده باشه و قصد داشته باشین ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۲ رو انجام بدین ، شما فقط مجازین که تو دوره غیر روزانه انتخاب رشته کنین ، چرا ؟ چون طبق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری و همچنین دفترچه انتخاب رشته کنکور ، اگه داوطلبی تو دوره روزانه قبول بشه ، یه سال از روزانه های آزمون سراسری سال بعد محرومه .

خیلی داوطلبا به خاطر سهل انگاری و یا اشتباه تو انتخاب رشته ، دوره روزانه رو انتخاب می کنن و از محرومیت کنکور سال بعدش بی خبرن . سازمان سنجش واسه رفع مشکل این داوطلبا هم لینک

درخواست مجوز برای شرکت در آزمون سال بعد “ رو فعال می کنه تا داوطلبا بتونن از این طریق مشکلشون رو با سازمان سنجش در میون بزارن و پیگیر مجوز ثبت نام روزانه های سال بعد بشن . اگه دلایل داوطلب برای درخواست مجوز برای شرکت در آزمون سال بعد پذیرفته بشه ، احتمالا محرومیتش لغو و مجوز شرکت تو کنکور سراسری بهش داده میشه .

ارسال درخواست تغییر دوره قبولی کنکور سراسری ۱۴۰۲


هر سال بعد از اینکه نتایج کنکور سراسری اعلام میشه ، خیلی از داوطلبا به خاطر دلایل متفاوتی مثل ، بالا بودن شهریه دانشگاه ها ، اشتباه تو انتخاب رشته ، تعهد آموزش رایگان و … پیگیرن تا دوره قبولیشون رو تغییر بدن . مثلا ممکنه که داوطلبی یه رشته ای رو تو دوره روزانه قبول شده باشه و به هر دلیلی پیگیر باشه تا دوره قبولیش رو از روزانه ، به شبانه یا مثلا پردیس تغییر بده .

این درخواست می تونه واسه تموم دوره های روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، پیام نور یا غیر انتفاعی ثبت بشه اما با توجه به تجربه ، معمولا سازمان سنجش وقتی با درخواست تغییر دوره قبولی کنکور سراسری ۱۴۰۲ موافقت می کنه که دوره و دانشگاه اولی بالاتر از دومی باشه ، مثلا از روزانه به پردیس خودگردان بخواد تغییر دوره بده . در هر صورت داوطلبا می تونن برای تغییر دوره قبولی کنکور سراسری ۱۴۰۲ از این امکان استفاده کنن و درخواستشون رو ثبت کنن .

چگونه باید فهمید که در کدام رشته شانس قبولی داشته ایم؟

برای این که متوجه شویم در کدام یک از اولویت های دیگر موجود در انتخاب رشته، امکان قبولی را داشته ایم می بایست، با دقت به بررسی کارنامه سبز کنکور بپردازیم. برای این کار باید در هر کد رشته محل ستون “رتبه داوطلب” را با ستون “آخرین رتبه قبولی” مقایسه کنیم. چنانچه در یک کد رشته محل، رتبه داوطلب از رتبه آخرین فرد قبولی کمتر باشد، به این معنی است که شما در آن انتخاب امکان قبولی خواهید داشت.

بنابراین برای بررسی اولویت های پایین تر که شانس قبولی را در آن ها دارید، می توانید از طریق سیستم ارسال درخواست سازمان سنجش آموزش کشور و فعال نمودن گزینه بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای انتخاب اولویت بعدی درخواست خود را ثبت نمایید که البته در ادامه مطلب تمامی مراحل و نحوه ثبت درخواست و بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری را به طور کامل شرح داده ایم.

اما طی این مرحله سوالاتی هم برای داوطلبان مطرح می شود و یک نمونه آن این است که اگر در کارنامه سبز رشته ای که در اولویت است را قبول شویم و در اولویت بعدی هم شانس قبولی داشته باشیم، امکان انتخاب کد رشته محل بعدی وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال، لازم است بدانید که پاسخ مثبت است. بنابراین با توجه به مراحلی که در ادامه مطلب شرح خواهیم داد، می توانید به سادگی اولویت اول خود را به عنوان اولویت اشتباه معرفی کنید و اولویت های بعدی یعنی اولویت دلخواه را در راس انتخابات خود قرار دهید.

زمان اعلام نتایج بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲

در رابطه با زمان اعلام نتایج بررسی اشتباه در انتخاب رشته لازم است بدانید که داوطلبانی که از سامانه بررسی اشتباه در انتخاب رشته استفاده کرده اند تا مشخص شدن نتایج که البته زمان دقیقی از اعلام نتایج بررسی اشتباه در انتخاب رشته از سمت سازمان سنجش اعلام نشده است اما زمان اعلام نتایج قبل از شروع نیمسال دوم در دانشگاه ها خواهد بود و همچنین با توجه به زمان ثبت درخواست، ثبت نام و آغاز تحصیل داوطلبان در نیمسال دوم یعنی در بهمن ماه خواهد بود.

بنابراین امکان شروع به تحصیل از مهر ماه وجود ندارد.

روش درخواست بررسی انتخاب رشته اشتباه

پارسال به این صورت بود که اگه با درخواست شما مبنی بر بررسی انتخاب رشته اشتباه یا انتقالی به رشته محل هایی که در اولویت های بعدی انتخاب کردید موافقت بشه، از نیمسال دوم یعنی بهمن ماه میتونید تحصیل در رشته و دانشگاه جدیدی رو شروع کنید و به هیچ وجه امکان شروع به تحصیل در رشته و دانشگاه جدید از مهرماه وجود نداشت.

واسه درخواست بررسی اولویت های پایینی و انتخاب رشته اشتباه، باید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش ثبت نام کنید. برای ثبت نام در این سامانه اطلاعات شخصی شما لازمه. بعدش در قسمت سوالات مربوط به کنکور سراسری باید گزینه “بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی” رو انتخاب کنید. در مرحله بعدی باید شماره داوطلبی و شماره پرونده خودتون در کنکور رو وارد کنید تا سیستم شما را بشناسه. در مرحله بعد شما باید درخواستتون با انتخاب یکی از گزینه هایی که در تصویر زیر نشون داده شده واسه سازمان سنجش بفرستید تا بررسی کنن:

امکان رفع محرومیت از کنکور سال برای قبولی های کنکور امسال

در تصویر بالا می بینید که داوطلب های کنکور اگه در یک رشته محل روزانه قبول شدن و قصد ثبت نام در اون رشته محل رو ندارن میتونن با استفاده از گزینه سوم مجوز ثبت نام در کنکور سال بعد رو بگیرن. با گزینه چهارم هم با توجه به کارنامه نهایی میتونید درخواست بررسی اولویت های پایینی رو ثبت کنید.

زمان اعلام نتایج بررسی اشتباه و تقاضای انتقالی توسط سازمان سنجش

اما نکته خیلی مهم درباره کارنامه نهایی و مسائلی که توضیح داده شد این هست که کسانی که با استفاده از سامانه بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای بررسی اولویت بعدی در یک رشته محل دیگه قبول میشن از بهمن باید ثبت نام کنن و سازمان سنجش زمان دقیقی رو واسه اعلام نتایج بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای بررسی اولویت بعدی اعلام نکرده ولی با توجه به تجربه سال قبل میشه گفت با توجه به اینکه چقدر زود یا دیر درخواستتون رو ثبت می کنید اعلام نتایج بین یک هفته تا ۳ ماه بعد از ثبت درخواست زمان میبره. البته غیر از اینکه چه زمانی درخواستتون رو ثبت کردید قطعا مکاتبه با بعضی دانشگاه ها (کاری که در سال های گذشته خود دانشجو باید انجام میداد) واسه پذیرش دانشجو از طریق سازمان سنجش هم ممکنه باعث دیر یا زود شدن اعلام نتایج بشه.

امیدوارم این مطالب درباره کارنامه نهایی کنکور تونسته باشه ابهامات شما رو رفع کنه.


5/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه اشتباه در انتخاب رشته کنکور سراسری|تغییر اولویت انتخاب رشته

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مهدی

    سلام من اتاق عمل قبول شدم میخام برم فرهنگیان یا پرستاری کدوم احتمالش بیشتره که قبول کنن

    پاسخ
  2. حامد بختیاری

    سلام وقتتون بخیر
    من الویت سوم در انتخاب رشته رو رمزنگاری و مخابره امن شریف زدم که احتمال بسیار زیاد میارم و الویت چهارم رو مهندسی پزشکی دانشگاه تهران، الان واقعا پشیمون شدم، درخواست ارسال کردم برا پشتیبانی سازمان سنجش که جای این دوتا رو عوض کند، آیا امکان ویرایش مجدد هست یا باید منتظر برگه سبز باشم ؟

    پاسخ
  3. M.h

    سلام من کد رشته رو بد زدم تاریخ شبانه قبول شدم
    حالا ک کارنامه سبز امده اقتصاد روزانه هم قبول شدم
    میشه تغییر اولویت داد ?

    پاسخ
  4. علیرضانودهی

    سلام خسته نباشید من اشتباها رشته دریانوردی چابهار قبول شدم به عنوان اولویت اول
    فرهنگیان دوم به بعد زده بودم حتی برای مصاحبش هم رفتمو کارهاشو انجامدادم
    میخواستم بدونم میتونم براش اعتراص بزنم یا نخ اگه اعتراض بزنم مورد قبول وارد میشه یا نه؟؟؟؟؟

    لطفا کمک کنید

    پاسخ
    1. user3

      نه فایده ای نداره دیگه

      پاسخ
  5. فاطمه

    سلام ایا کسی بوده ک دانشگاه ی شهر قبول شده ولی دوس نداشته، درخواست اشتباه زده باشه و ی شهر دیگ انتقالی گرفته باشه؟؟!

    پاسخ
    1. user3

      انتقالی به این راحتیا نیست !

      پاسخ
  6. یاسین

    سلام مشاور عزیز
    من 37 سالمه و میخام برای کنکور 1400 بخونم و هدفم فقط پزشکیه به نظرتون 37 سالگی خیلی دیر نیست ؟؟؟ واقعا رشته پزشکی رو دوس دارم از نظر مالی هم تامین هستم ولی به پزشکی علاقه دارم . لطفا راهنمایی بفرمایید و صادقانه جواب دهید . تشکر

    پاسخ
    1. user3

      دنبال تایید من نباشید چون بنده فوق العاده هدف رو می پرستم، هزار بار دیگر از من سوال کنید میگم اگه یک روز دیگه خواستی بمیری بازهم باید کاری که خوشحالت می کنه رو انجام بدی.

      پاسخ
  7. احمد مبینی راد

    با سلام و خسته نباشید. متولد 76 هستم. چند وقتیه که دارم راجب کنکور مجدد و پزشکی تحقیقات جامعی میکنم. زیست تا الان نداشتم. دوران مدرسه همیشه زرنگ بودم. همه ازم انتظار داشتن رتبه حداقل سه رقمی بیارم؛ اما سال کنکورم متاسفانه حاشیه های زیادی داشتم، از جمله اینکه درگیر یک رابطه بشدت احساسی شدم و تمام حواسم رو به بیراهه کشوند، معتاد به بازی کلش هم بودم؛ بر سر همین حاشیه ها هم با مشاورم بحثم شد و ارتباطم باهاش قطع شد. بعد از این اتفاقات دیگه از کنکور ناامید شدم و خواستم پشت کنکور بمونم، اما با نظر اطرافیان، پشیمون شدم. و در نتیجه بدون اینکه برای کنکورم تلاش کنم، رتبه ده هزار منطقه دو ریاضی شدم. هنوز که هنوزه وقتی بهش فکر میکنم، آه حسرت ازم بلند میشه که چرا برای رسیدن به هدفم تلاشی نکردم.
    الان هم دانشجوی ترم 7 مهندسی عمران از دانشگاه چمران اهوازم. خودم به عمد واحد های درسی کمی برداشتم تا نه ترمه بشم و فرصت برای تصمیم گیری درباره آیندم داشته باشم و بالاخره یک تصمیم درست بگیرم تا دیگه حسرت نخورم. از اول به فکر تغییر رشته بودم. هیچوقت این رشته من رو ارضا نکرده. چند باری میخواستم تغییر رشته بدم که جسارتشو نداشتم.
    میخواستم نظر و تجربه شما رو جویا بشم. همونطور که اطلاع دارید، با توجه به وجود سربازی من دو راه دارم: اول اینکه بعد از فارغ التحصیلی، به خدمت سربازی برم و بعد از اینهمه سال دوری از دروس کنکور، و در سن 24 سالگی، تازه شروع به درس خوندن کنم که طبیعتا یکسال مطالعه هم کافی نیست.
    دوم اینکه از دانشگاه انصراف بدم و در مهلت یکساله ای که دارم، خودمو برای کنکور آماده کنم. هر چند که خیلی ریسک بالایی داره و از یک طرف نه دیگه مدرک لیسانسی دارم، و از طرفی اگر سال اول پذیرفته نشدم درهای خدمت به روم باز میشه!
    نیاز به یک مشاور دارم که تنه به تنه باهام جلو بیاد.خودم نظرم اینه که از امسال شروع به خوندن کنم، ترم هشتم رو مرخصی بگیرم، سال دیگه انصراف بدم و هدفم کنکور 1400یا 1401باشه. اما واقعا نمیدونم جسارت عملی کردنشو دارم یا نه.
    واقعا نیاز به راهنمایی دارم. باید مطمئن بشم که به هدفم که پزشکیه میرسم، اگر بدونم که با برنامه ریزی درست میتونم به مقصد برسم، تمام توانم رو به کار میگیرم. در آخر از اینکه پیام بنده رو خوندید کمال تشکر رو دارم.

    پاسخ
    1. user3

      بنده متوجه نشدم که شما دانشجوی روزانه هستید یا شبانه ؟ اگه شبانه باشید که می تونید در حین تحصیل کنکور بدین ولی اگه روزانه هستید یا باید انصراف بدید یا باید مدرکتونو بگیرید و به سربازی برید .
      حالا اینکه در یک سال میشه قبول شد یا نه ؟ کافیه یه هفته دروس تخصصی تجربی رو به صورت آزمایشی بخونید و خودتون متوجه خواهید شد . ولی تجربه ثابت کرده اکثر افرادی که به دانشگاه رفته ان و دوباره میخان کنکور بدن دو سال باید درس بخونن . کاش تابستانی که گذشت این تست رو انجام می دادید که اگر نمی شد واحدهاتونو زیاد می کردید و سریع تر درس رو تمام کرده و سربازی میرفتین .

      پاسخ
  8. آرنوش کریمی

    شهریه دارو پردیس چقدره ؟

    پاسخ
    1. user3

      از ترمی 8-9 شروع میشه

      پاسخ
  9. آرنوش کریمی

    سلام
    لطفا بفرمایید شهریه پردیس چقدر میشه ؟ بیشتر از آزاده ؟ آیا در پردیس میشه انتقالی گرفت؟ و اگر میشه شرایطش چه جوریه؟

    پاسخ
    1. user3

      سلام
      بستگی داره چه رشته ای قبول شده باشین ! و در کل سال به سال زیاد میشه و بیشتر از ازاد هست.
      بله میشه انتقالی گرفت

      پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403