اشتباهات متداول در انتخاب رشته دکتری آزاد که باید بدانید

اشتباهات متداول در انتخاب رشته دکتری آزاد :

جهت مشاوره در زمینه اشتباهات متداول در انتخاب رشته دکتری آزاد که باید بدانید

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

اشتباهات متداول در انتخاب رشته دکتری آزاد :  اشتباه در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد گاهی انقدر بزرگ است که مسیر تحصیلی داوطلب را تغییر می دهد .


اشتباهات متداول در انتخاب رشته دکتری آزاد :

اشتباهات متداول در انتخاب رشته دکتری آزاد : در این زمان فرقی ندارد که داوطلب چه تراز و رتبه ای کسب کرده باشد چون برخی از این اشتباهات آنقدر زیاد است که می تواند تلاش و زحمت درس خواندن فرد را هدر دهد . با توجه به دو مرحله ای بودن آزمون دکتری 98 و سهم 50 درصدی مصاحبه در این آزمون ، انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد مرحله ای سرنوشت ساز و مهم به شمار می آید و ممکن است داوطلبان به خاطر یک اشتباه هر چند کوچک در رشته محل مورد علاقه خود پذیرفته نشوند یا بعد از ثبت نام از تحصیل انصراف دهند . لذا  قصد داریم در ادامه به بررسی اشتباهات رایج در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ بپردازیم تا با اطلاع از آنها انتخاب رشته ای آگاهانه داشته باشید .اشتباهات متداول در انتخاب رشته دکتری آزاد /

اشتباهات رایج در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 98

اشتباهات متداول در انتخاب رشته دکتری آزاد : با وجود اینکه کنکور دکتری سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده است اما بعد از اعلام نتایج اولیه این آزمون مسیر متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد جدا می شود . مرحله انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 98 مرحله ای حساس است که وضعیت شرکت در مصاحبه حضوری هر داوطلب را تعیین می کند . در ادامه به اشتباهات رایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 98 و باور های غلط داوطلبان در این باره میپردازیم :

1.    کارنامه اولیه آزمون دکتری 98 :  داوطلبان می توانند با اطلاع از مندرجات کارنامه اولیه ، انتخاب رشته ای معقول و متناسب با وضعیت علمی خود انجام دهند . اولین و مهمترین فاکتور برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد توجه به نمره کل یا همان تراز آزمون کتبی است . هر داوطلب می تواند برای اطلاع از محدوده شانس قبولی خود ترازش را با داوطلبانی که در آزمون دکتری 97 رشته امتحانی وی شرکت کرده و ترازی مشابه او داشته است مقایسه کند تا بداند شانس قبولی در کدام واحدهای دانشگاه آزاد را دارد . برای این کار می توانید از نرم افزار انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد مشاور گروپ استفاده کنید .

2.   دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 98 : بسیاری از داوطلبان قبل از شروع فرآیند انتخاب رشته دکتری آزاد 98 ، دفترچه ای که توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی منتشر می شود را با دقت کافی مطالعه نمی کنند . مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ موجب می شود که در بسیاری از زمینه ها آگاه شوید .

3.    نداشتن اطلاعات در مورد واحدهای دانشگاه آزاد : دانشگاه آزاد هم در داخل و هم در خارج از کشور واحدهایی برای پذیرش دانشجو در تمامی مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری دارد . واحدهای امارات ، افغانستان ، آکسفورد انگلستان ، پردیس بین المللی قشم و کیش از جمله واحدهای برون مرزی دانشگاه آزادند . به عنوان مثال در سال 97 واحد علوم تحقیقات – پردیس مرکز آموزش بین المللی قشم در کد رشته امتحانی مدیریت بازرگانی و راهبردی پذیرش دانشجو داشته است . پذیرش یا عدم پذیرش دانشجوی دکتری بنابر نظر وزارت علوم می باشد .
واحد های برون و درون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم :

شهریه : مطابق دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، شهریه واحدها – پردیس ها و مراکز بین المللی دانشگاه آزاد 2 برابر شهریه واحدهای داخل کشور و شهریه دکتری واحد امارات متحده عربی 3 برابر شهریه واحد های داخل کشور به صورت ارزی دریافت خواهد شد .

جابجایی : امکان جابجایی ، انتقال و مهمانی برای داوطلبان پذیرفته شده در واحد های برون مرزی دانشگاه آزاد به واحد های درون مرزی وجود نخواهد داشت .

ویزا : پذیرفته شدگان واحدهای برون مرزی دانشگاه آزاد می بایست تمامی شرایط دریافت ویزا ( از نظر مقررات وظیفه عمومی ) داشته باشند .

4.    هزینه انتخاب رشته : هر داوطلب برای تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 98 موظف به پرداخت هزینه انتخاب رشته است . در سال 97 هزینه انتخاب رشته این دانشگاه 46 هزار تومان بوده است در حال حاضر هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 98 اعلام نشده و در صورت انتشار اخبار جدید در این باره ، مقاله به روز رسانی خواهد شد .

5.    رشته محل ها : با توجه به ادغام آزمون دکتری سراسری و دانشگاه آزاد و به پیروی از قوانین دفترچه ثبت نام این آزمون هر داوطلب مجاز است فقط از بین رشته محل های رشته امتحانی خود انتخاب رشته کند . در انتخاب هر رشته محل باید به موارد زیر دقت کنید :

•    مسافت دانشگاه تا محل سکونت : اطلاع  از راه های ارتباطی با دانشگاه ( اتوبوس ، قطار و هواپیما و .. ) و فاصله آن تا محل سکونت شما امری مهم و ضروریست .

•    شهریه : دانشگاه آزاد جز دانشگاه های شهریه پرداز می باشد یعنی هر دانشجو به ازای تحصیل در آن موظف به پرداخت شهریه است در نتیجه اطلاع از شهریه دکتری دانشگاه آزاد می تواند در تصمیم گیری شما موثر باشد .  

•    هیئت علمی دانشگاه : می توانید برای اطلاع از اعضای هیئت علمی هر واحد دانشگاهی از طریق وب سایت رسمی آن واحد و تماس با واحد آموزش آشنایی پیدا کنید .

6.    مشورت : بهتر است قبل از ثبت رشته محل های مورد علاقه خود در سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد با مشاوران مجرب در این زمینه و افرادی در سال های گذشته که در رشته محل شما موفق به پذیرش شدند ، بخواهید تا با توجه به کارنامه اولیه شما فرم انتخاب رشته را بررسی نمایند .

7.       انتخاب رشته به موقع : برخی داوطلبان در روزهای ابتدائی انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد دست به کار نمی شوند و تکمیل این فرم را به روزهای آخر موکول می کنند به همین دلیل رشته محل های خود را بدون دقت و انجام بررسی های لازم انجام ثبت می کنند . این کار می تواند لطمه بزرگی در نتایج دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد به بار آورد .

8.     اولویت انتخاب ها : ترتیب اولویت رشته محل ها نقش اساسی در قبولی نهایی ندارد یعنی شما لزوما به رشته محل شماره یک خود برای مصاحبه دعوت نخواهید شد . مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد لیست رشته محل هر داوطلب را از انتخاب 1 تا 80 بررسی کرده و با توجه به تراز آزمون کتبی ، حدنصاب دعوت به مصاحبه هر واحد این دانشگاه و سهمیه داوطلب نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را اعلام می کند . توصیه می کنیم در هنگام چینش رشته محل ها در فرم انتخاب رشته به تمامی عوامل موثر از جمله علایق ، شهریه ، کیفیت ، مسافت تا دانشگاه و هیئت علمی آن توجه نمائید .

9.    هزینه انصراف از تحصیل : شما باید قبل از انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شرایط پرداخت هزینه انصراف را بدانید تا در صورت عدم رضایت از رشته محل قبولی دچار مشکل نشوید . طبق قانون اگر داوطلبی در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد پذیرفته شده و ثبت نام کند و قصد انصراف از تحصیل در آن را داشته باشد می بایست نصف شهریه ثابت ترم های باقی مانده تا زمان فارغ التحصیلی اش را پرداخت کند . قبولی در رشته محل های دانشگاه آزاد و انصراف از تحصیل یا ثبت نام نکردن موجب محرومیت ثبت نام آزمون دکتری سال 99 نمی شود .

10.    انتخاب مناطق آمایشی :داوطلبان باید قبل از انتخاب رشته از جدول انتخاب مناطق آمایشی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 98 مطلع شوند تا در صورتی که توانایی شرکت در محل مصاحبه را ندارند از انتخاب آن واحد دانشگاهی اجتناب کنند .

11.    هزینه مصاحبه : هر داوطلب می بایست برای مصاحبه در هر کد رشته به ازای هر منطقه آمایشی یک حق ثبت نام پرداخت نماید . پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد همانند سایر دانشگاه های سراسری الزامیست .


مراحل بعد از ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 98

داوطلبان پس از انجام ثبت نام کنکور دکتری دانشگاه آزاد می توانند چند روز مانده به برگزاری آزمون اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه دکتری دانشگاه آزاد 98 با مراجعه سایت سازمان سنجش نمایند . طبق سال گذشته زمان برگزاری آزمون دکتری 98 احتمالا در نیمه اول اسفند ماه می باشد .

چند روز بعد از برگزاری کنکور دفترچه سوالات و پاسخنامه آزمون دکتری 98 بر بروی وب سایت سازمان سنجش قرار می گیرد که شرکت کنندگان می توانند با توجه به پاسخنامه ، تعداد سوالاتی که به آن ها پاسخ صحیح داده اند را محاسبه کرده و از نرم افزار تخمین رتبه دکتری استفاده نموده و تراز تقریبی خود را محاسبه کنند .

پس از اعلام نتایج اولیه دکتری که به صورت یکپارچه منتشر می شود ، مسیر دانشگاه آزاد و سازمان سنجش از یکدیگر جدا خواهد شد . داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دکتری و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شده اند ، می توانند به صورت جداگانه در سایت های سنجش به نشانی sanjesh.org و دانشگاه آزاد به آدرس azmon.org فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند .

داوطلبانی که حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری و حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد را کسب نموده اند ، به مصاحبه دانشگاه های سراسری و آزاد دعوت خواهند شد . مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد و سراسری در زمان های مختلف برگزار شده و نتایج نهایی دکتری دانشگاه آزاد و سراسری احتمالا همچون سال گذشته در نیمه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد .

اسم هر داوطلب به عنوان پذیرفته شده نهایی فقط در یک دانشگاه اعلام می شود و پذیرفته شدگان نهایی می بایست در تاریخ هایی که توسط دانشگاه ها اعلام می شود ، برای ثبت نام در محل دانشگاه حضور داشته باشند .

اشتباهات متداول در انتخاب رشته دکتری آزاد : مشاوره انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 98

اشتباهات متداول در انتخاب رشته دکتری آزاد : مطابق دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد هر داوطلب حداکثر مجاز به انتخاب 80 رشته محل می باشد . مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد بعد از اتمام مهلت انتخاب رشته این دانشگاه به بررسی فرم رشته محل داوطلبان بر اساس نمره کل ، سهمیه و وضعیت سایر رقبای آن رشته امتحانی می پردازد .

اشتباهات متداول در انتخاب رشته دکتری آزاد : این کار به صورت سیستمی انجام می شود یعنی فرم انتخاب رشته هر داوطلب از انتخاب 1 تا انتخاب 80 ام خوانده شده و نمره کل داوطلب با نمره حدنصاب دعوت به مصاحبه هر رشته محل مقایسه می شود . در صورتی که نمره کل برابر یا بیشتر از حدنصاب دعوت به مصاحبه باشد ، داوطلب به مصاحبه آن رشته محل دعوت خواهد شد و محدودیتی در دعوت به مصاحبه وجود ندارد و ممکن است داوطلبی به هر 80 رشته محل انتخابی خود دعوت شده یا اصلا به هیچ رشته محلی برای مصاحبه دعوت نشود .


11111111111223333

14321

اشتباهات متداول در انتخاب رشته دکتری آزاد : با توجه به تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، داوطلبان دارای سهمیه های ذکر شده در دفترچه انتخاب رشته ، به صورت جداگانه سنجیده خواهند شد . مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد به صورت مناطق آمایشی است یعنی هر منطقه شامل چند استان است که محل برگزاری مصاحبه از قبل در آن مشخص شده است . برای اطلاع از نحوه انتخاب مناطق آمایشی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد با مرکز مشاور گروپ تماس بگیرید . در نهایت توصیه می شود به فاکتور های علاقه ، رتبه و کیفیت دانشگاه ، مسافت تا محل سکونت و شهریه برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۹۸ حتما توجه فرمائید .


پذیرش دانشجو در دوره بدون آزمون مقطع دکتری ، منوط به کسب حداقل 70 امتیاز از فعالیت های آموزشی ، پژوهشی و مصاحبه مطابق جداول ارائه شده در این مقاله می باشد.

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد در مقطع دکتری به دو صورت با آزمون و بدون آزمون دانشجو می پذیرد. این پذیرش فرصت بسیار مناسبی برای دانشجویانی است که موفق به شرکت در آزمون دکتری و کسب حدنصاب نمره در آزمون دکتری نشده اند.

داشتن حـداقل میـانگین نمـرات 18 در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته. برای رشته های علوم انسانی (به استثنای رشته های حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی).داشتن حداقل میانگین نمرات 17 برای دیگر رشته ها (از جملـه رشـته هـای حسابداری و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی).
دارا بودن حداقل میانگین 17 جهـت فـارغ التحصـیلان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه ای یا عمومی. متقاضیان دوره بدون آزمـون می بایست فاقـد دروس معادلسازی شده باشند .متقاضیان براسـاس مقررات آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته می بایست حداکثر در 6 نیمسال فارغ التحصیل شده و حداقل نمره پایان نامـه آن ها 18.50 باشد.
توجه داشته باشید که رشته فارغ التحصـیلی در مقطـع کارشناسی ارشد می بایست با رشته انتخابی در مقطع دکتری تخصصی متجانس و همنام باشد.
تهیه و ارائه نسخه از فایل مقالات و تولیدات علمـی چـاپ شـده در مجـلات ISI یـا مجلات علمی پژوهشی فارسی زبان و غیر فارسی زبان داخلی یا خارجی یا ISC.

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 98

علامندان به پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد ( استعداد درخشان ) در مقطع دکتری می بایست دارای شرایط خاصی باشند که در ادامه به شرح آن می پردازیم :
1. شرط معدل : برای گروه های آزمایشی مختلف حداقل نمره معدل تعریف شده است . حداقل معدل کلیه متقاضیان دکتری بدون کنکور دانشگاه آزاد در گروه آزمایشی دامپزشکی 17 ، علوم انسانی 18.5 و سایر گروه های آزمایشی 17.5 می باشد .
2. نمره پایان نامه : حداقل نمره پایان نامه داوطلبان ممتاز متقاضی در هر گروه آزمایشی باید 18.5 باشد .
3. همنام بودن رشته فارغ التحصیلی : رشته ای که متقاضی در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باید همنام و متجانس با نام رشته انتخابی در مقطع دکتری باشد .
4. دارا بودن مدارک در زمان مصاحبه : داوطلبانی که فرم ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد را تکمیل کردند ، در صورت کسب حدنصاب لازم برای دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ، باید فایل مقالات ، تولیدات علمی و … را در روز مصاحبه همراه خود داشته باشند .
5. تعداد نیمسال های تحصیلی ارشد : متقاضیان باید حداکثر طی 6 ترم ( بدون احتساب ترم تابستان ) درس خود را در مقطع کارشناسی ارشد به اتمام رسانده باشند .
6. عدم وجود دروس معادل سازی شده : آن دسته از داوطلبانی که دروس معادل سازی شده داشته باشند نمیتوانند از این طریق برای تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد اقدام کنند .

شهریه دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 98

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین مراکز آموزشی در ایران می باشد . این دانشگاه هر سال از طریق کنکور و بدون کنکور ( مخصوص افرادی با سوابق تحصیلی ممتاز ) در مقطع دکتری اقدام به پذیرش دانشجو می نماید . تحصیل در دانشگاه آزاد با پرداخت شهریه همراه است . شهریه دکتری دانشگاه آزاد 98 شامل دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغیر می باشد . شهریه ثابت بر اساس نیمسال ورودی هر دانشجو تعیین می شود و تا پایان اتمام دوره تحصیل وی در سنوات مجاز بدون افزایش خواهد بود اما شهریه متغیر بدین گونه محاسبه می شود که قبل از پذیرش دانشجویان مبلغ شهریه متغیر به ازای واحد متغیر نظری و واحد متغیر عملی اعلام می شود و در طول دوره تحصیل دانشجو افزایش می یابد . شهریه یک ترم تحصیلی بر اساس تعداد واحد هایی که هر دانشجو در ترم تحصیلی اخذ کرده به همراه شهریه ثابت محاسبه می شود . لازم به ذکر است که شهریه دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد هیچ تفاوتی با شهریه دکتری دانشگاه آزاد با آزمون دکتری ندارد و تنها تفاوت آن دو در شرکت در جلسه آزمون کتبی می باشد . در حال حاضر هیچ اطلاعیه مبنی بر میزان شهریه دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد 98 منتشر نشده است

هزینه ثبت نام دکتری بدون آزمون آزاد 98

داوطلبان این دوره لازم است در زمان ثبت نام از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند و با پرداخت مبلغ 920000 ریال نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی برای دوره بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) اقدام نمایند.

تذکر 1: متقاضیان شرکت در دوره دکتری تخصصی بدون آزمون (ویژه استعدادهای درخشان) باید رشته ای متجانس و همنام با رشته فارغ التحصیلی دوره کارشناسی ارشد خود را در مجموعه انتخاب نمایند و در زمان ثبت نام از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند.

تذکر 2: داوطلبان دوره دکتری تخصصی بدون آزمون 98 دانشگاه آزاد (ویژه استعدادهای درخشان) لازم است اصل مدرک فارغ التحصیلی و تصویر آن را در زمان دعوت به مصاحبه همراه داشته باشند. همچنین همراه داشتن اصل شناسنامه یا کارت ملی نیز در زمان دعوت به مصاحبه الزامی است.

تذکر 3: با توجه به این که اطلاعات فارغ التحصیلی متقاضیان دکتری بدون آزمون آزاد (ویژه استعدادهای درخشان) شامل: رشته فارغ التحصیلی، معدل و نمره پایان نامه از شرایط اصلی در این دوره است، لذا ارائه اطلاعات نادرست توسط شخص داوطلب، تخلف محسوب گردیده و مطابق قانون با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

تذکر 4: داوطلبان پذیرش بدون آزمون(ویژه استعدادهای درخشان) در دوره دکتری تخصصی که مشمول خدمت وظیفه عمومی می باشند بایستی شرایط اشاره شده در مورد مشمولان وظیفه عمومی مندرج در دفترچه راهنما «جدول شماره 2» را عیناً دارا باشند.

تذکر 5: فایل تصویر داوطلب میبایست با اسکن از عکس 3×4 یا 6×4 باشد که در سال جاری تهیه شده است، با توجه به این که تصویر فوق به منظور احراز هویت داوطلب در مراحل مصاحبه و ثبت نام مورد استفاده قرار می‌گیرد، لذا تبعات ناشی از مغایرت تصویر به عهده شخص داوطلب خواهد بود.

تذکر 6: داوطلب لازم است نسخه ای از ریزنمرات دوره کارشناسی ارشد که معدل کل دوره و نمره پایان نامه (یا نتیجه ارزیابی توصیفی) در آن قید شده و به تأیید دانشگاه محل تحصیل رسیده باشد را در قالب یک فایل با فرمت jpg آماده و در زمان ثبت نام مطابق دستورالعمل مندرج در سامانه بارگزاری نماید.

مراحل بعد از ثبت نام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 98

داوطلبان پس از انجام ثبت نام کنکور دکتری دانشگاه آزاد می توانند چند روز مانده به برگزاری آزمون اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه دکتری دانشگاه آزاد 98 با مراجعه سایت سازمان سنجش نمایند . طبق سال گذشته زمان برگزاری آزمون دکتری 98 احتمالا در نیمه اول اسفند ماه می باشد .

چند روز بعد از برگزاری کنکور دفترچه سوالات و پاسخنامه آزمون دکتری 98 بر بروی وب سایت سازمان سنجش قرار می گیرد که شرکت کنندگان می توانند با توجه به پاسخنامه ، تعداد سوالاتی که به آن ها پاسخ صحیح داده اند را محاسبه کرده و از نرم افزار تخمین رتبه دکتری استفاده نموده و تراز تقریبی خود را محاسبه کنند .

پس از اعلام نتایج اولیه دکتری که به صورت یکپارچه منتشر می شود ، مسیر دانشگاه آزاد و سازمان سنجش از یکدیگر جدا خواهد شد . داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دکتری و انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شده اند ، می توانند به صورت جداگانه در سایت های سنجش به نشانی sanjesh.org و دانشگاه آزاد به آدرس azmon.org فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند .

داوطلبانی که حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری و حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد را کسب نموده اند ، به مصاحبه دانشگاه های سراسری و آزاد دعوت خواهند شد . مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد و سراسری در زمان های مختلف برگزار شده و نتایج نهایی دکتری دانشگاه آزاد و سراسری احتمالا همچون سال گذشته در نیمه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد .

اسم هر داوطلب به عنوان پذیرفته شده نهایی فقط در یک دانشگاه اعلام می شود و پذیرفته شدگان نهایی می بایست در تاریخ هایی که توسط دانشگاه ها اعلام می شود ، برای ثبت نام در محل دانشگاه حضور داشته باشند .


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه اشتباهات متداول در انتخاب رشته دکتری آزاد که باید بدانید

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی