تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ + آخرین خبر

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

جهت مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ + آخرین خبر

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

باتوجه به سوالات متداول داوطلبان در این مقاله به بیان توضیحاتی در رابطه با اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان پرداخته ایم. پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، دانشگاه فرهنگیان به بررسی ظرفیت های خالی دانشگاه می پردازد و از طریق برگزاری تکمیل ظرفیت فرهنگیان ، از میان داوطلبان واجد شرایط اقدام به پذیرش داوطلبان می نماید.

همانطور که می دانید، درحال حاضر اجرای مرحله تکمیل ظرفیت در دانشگاه فرهنگیان در هاله ‌ای از ابهام قرار دارد و متقاضیان در سرگردانی ناتمام به سر می‌برند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

تکمیل ظرفیت فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان هر ساله مرحله تکمیل ظرفیت را در پاییز برگزار می‌کرد تا پذیرفته‌شدگان جدید بتوانند از نیمسال دوم وارد دانشگاه شوند و تحصیل خود را آغاز کنند. اما اکنون که نیمسال دوم تحصیلی همه دانشگاه ‌ها آغاز شده، بسیاری از متقاضیان در بی‌خبری به سر می‌برند و مسئولان پاسخ قطعی درباره برگزاری یا عدم برگزاری تکمیل ظرفیت به داوطلبان ارائه نمی‌دهند. البته با این شرایط اگر مسئولان تا پایان فروردین‌ماه درباره تکمیل ظرفیت در دانشگاه فرهنگیان به نتیجه برسند و تکمیل ظرفیت را برگزار کنند بعید به نظر می‌رسد که پذیرفته‌شدگان بتوانند در همین نیمسال تحصیل خود را آغاز کنند.

کنکور در روزهای 9 تا 12 تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و متقاضیان پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ناگزیر هستند که کنکور ۱۴۰۲ شرکت کنند و در صورت کسب امتیازهای لازم برای پذیرش در این دانشگاه اقدام کنند.

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

روزها یکی پس از دیگری می‌گذرد و به برگزاری کنکور ۱۴۰۳ نزدیک می‌شویم اما همچنان عده‌ای از داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ بلاتکلیف هستند. این داوطلبان که به پذیرش در دانشگاه فرهنگیان علاقه ‌مندند هنوز نمی‌دانند که مرحله تکمیل ظرفیت در این دانشگاه برگزار می‌شود یا نه؟

بسیاری از این افراد از  فارغ‌التحصیلان نظام قدیم آموزشی در مدرسه هستند و از امسال دیگر امکان پاسخگویی به سؤالات نظام آموزشی خود را ندارند. این داوطلبان نگرانند نتوانند رتبه‌ای را در کنکور ۱۴۰۲ کسب کرده‌اند در کنکور ۱۴۰۳ به‌دست آورند. برخی از داوطلبان نیز باید برای سربازی اقدام کنند و اذعان دارند در صورتی‌ که فرصت پذیرش پیدا نکنند باید به سربازی بروند.

بر اساس آخرین پیگیری ‌های انجام شده قرار بود مسئولان وزارت آموزش ‌و پرورش در این باره اطلاع ‌رسانی کنند. علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعهٔ منابع وزارت آموزش‌وپرورش پیش از این گفته بود که پس از پایان مصاحبه‌ها مشخص می‌شود که چه تعداد از ظرفیت ‌ها خالی مانده است، درصورتی‌که ظرفیتی خالی مانده باشد به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود و این سازمان مراحل قانونی تکمیل ظرفیت را انجام می‌دهد.

اما اکنون 14 روز از فروردین‌ماه ۱۴۰۲ سپری شده هنوز مسئولان این وزارتخانه پاسخگو نیستند.

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال جاری ۱۹ هزار و ۹۹۵ نفر بود  که در آزمون سال جاری تعداد ۱۹ هزار ۱۹۰ نفر در گروه‌های آزمایشی پذیرش شدند.

همچنین طاهر روشندل اربطانی معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان نیز اعلام کرده بود: ۲۰ هزار ظرفیت جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بود که ۱۸ هزار و ۷۹۷ ظرفیت تکمیل شده  بنابراین ظرفیت خالی باید از طریق تکمیل ظرفیت اقدام شود.

این آمارها نشان می‌دهد که حدود 800 صندلی دانشگاه فرهنگیان خالی مانده است که با وجود متقاضی پذیرش انتظار می‌رود که ظرفیت خالی مانده تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: سایت دانشگاه فرهنگیان

زمان تکمیل ظرفیت فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان هر ساله مرحله تکمیل ظرفیت را در پاییز برگزار می‌کرد تا پذیرفته‌شدگان جدید بتوانند از نیمسال دوم وارد دانشگاه شوند و تحصیل خود را آغاز کنند. بر اساس آخرین پیگیری ‌های انجام شده قرار بود مسئولان وزارت آموزش ‌و پرورش در این باره اطلاع ‌رسانی کنند. اما تاکنون اطلاعیه ای در رابطه با زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان منتشر نشده است.

به محض انتشار اطلاعیه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

شرایط تکمیل ظرفیت فرهنگیان

شرایط تکمیل ظرفیت فرهنگیان

در ادامه شرایط دانشگاه فرهنگیان ارائه داده شده است:

  • یکی از شرایط پذیرش داوطلبان، شرایط سنی می باشد. داشتن حداكثر سن 24 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه ، یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی می باشد.

*** سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان ۲۴ سال مصوب شده و این برای کنکور ۱۴۰۲ نیز برقرار است.

  • دارا بودن حداقل نمره علمی كل 6500 و بالاتر (در زيرگروه مربوط) جهت مجاز شدن به انتخاب رشته در گروه آزمايشی مربوط.
  • داشتن حداقل معدل كل 14 در دوره متوسطه دوم (معدل سه پايه دهم، يازدهم و دوازدهم).
  • بومی بودن داوطلب
  • برخورداری از سلامت كامل تن و روان و شرايط مناسب جسمانی برای حسن انجام وظيفه معلمی.
  • موفقيت در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان و بررسی صلاحیت های عمومی. (قبولی نهایی متقاضیان در گرو کسب نمره لازم در مصاحبه اختصاصی می باشد.)
  • داشتن گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی (داوطلبان نظام آموزشی قدیم) یا دیپلم متوسطه دوم (نظام آموزشی جدید)

راهنمای تکمیل ظرفیت فرهنگیان

داوطلبانی که شرایط لازم برای شرکت در تکمیل ظرفیت را داشته باشند، لازم است در بازه زمانی مقرر به سایت سازمان سنجش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایند و فرم مربوطه را تکمیل نمایند. راهنمای تکمیل ظرفیت فرهنگیان به صورت گام به گام در ادامه بیان شده است:

  1. در ابتدا وارد سایت سازمان سنجش کشور به نشانی sanjesh.org شوید.
  2. از منوی سمت راست، گزینه “کنکور سراسری” را انتخاب کنید.
  3. سپس بر روی گزینه ” انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ – مرحله تکمیل ظرفیت پردیس های دانشگاه فرهنگیان ” کلیک کنید.
  4. پس از مطالعه اطلاعیه، بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید.
  5. با استفاده از یکی از روشهای ارائه شده وارد شده و فرم مربوط به تکمیل ظرفیت فرهنگیان را تکمیل کنید.

 

در سال‌های اخیر پذیرش در دانشگاه فرهنگیان با اقبال داوطلبان کنکور مواجه شده چراکه پذیرفته‌شدگان در این دانشگاه در وزارت آموزش و پرورش استخدام می‌شوند. در حالت کلی رشته‌هایی که از فرصت اشتغال بهتری برخوردار هستند در میان داوطلبان آزمون‌ها پرطرفدار شده است و متقاضیان بیشتری امور مربوط به پذیرش در این دانشگاه‌ها را پیگیری می‌کنند به همین دلیل انتظار می‌رود که مسئولان پاسخ دقیق و روشنی به سوالات و ابهامات بدهند تا عده‌ای ماه‌ها بلاتکلیف نمانند.

ینک ورود به سامانه گلستان دانشگاه فرهنگیان ، برای کلیه پردیس های دانشگاهی فرهنگیان در سراسر کشور یکسان می باشد. دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از نام کاربری و رمز عبور برای ورود به سیستم جامع گلستان می توانند استفاده نمایند.

برای آگاهی از آخرین اخبار مربوط به تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان می توانید با کارشناسان مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید..

سوالات متداول تکمیل ظرفیت فرهنگیان

نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۲ چه زمانی مشخص می شود؟

تا به امروز اطلاعیه ای در رابطه با تکمیل ظرفیت این دانشگاه منتشر نشده است و در هاله ای از ابهام قرار دارد. به محض انتشار آخرین اخبار از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

شرایط تکمیل ظرفیت چیست؟

شرایط داوطلبان برای ثبت نام تکمیل ظرفیت این دانشگاه در مقاله بیان شده است.

ثبت نام تکمیل ظرفیت از طریق چه سایتی انجام می شود؟

متقاضیان برای ثبت نام تکمیل ظرفیت باید در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش کشور مراجعه نمایند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ + آخرین خبر

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی