ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1403 تمامی شهرها

ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور

جهت مشاوره در زمینه ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1403 تمامی شهرها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402 تمامی شهرها :  اگر مسئله مالی خاصی ندارید این معیار را به عنوان عامل تعیین کننده …


ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402

سر فصل ها

ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402


هزینه و قیمت آزمون های آزمایشی کنکور 1402

ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402  : اگر مسئله مالی خاصی ندارید این معیار را به عنوان عامل تعیین کننده توصیه نمیکنیم اما برای آن دسته از افرادی که این معیار برایشان مهم است صرفا قیمت آزمون های مختلف را بیان میکنیم و طبق این معیار پیشنهاد خاصی نمیدهیم.

هزینه و قیمت آزمون های کانون قلم چی کنکور 1402 :

هزینه آزمون های قلم چی به طور کلی در تهران و سایر شهرستان های با تفاوت جزئی، پرداخت می شود. در نظر داشته باشید که شما برای ثبت نام آزمون های قلم چی ملزم به پرداخت هزینه برای شرکت در کل آزمون ها می باشید و امکان ثبت نام به صورت تک آزمون وجود ندارد به جز آزمون های جمع بندی که معمولا بعد عید برگزار خواهند شد.

هزینه کلی برای ثبت نام پایه دوازدهم حدود 4 میلیلون 600 هزار تومان می باشد. که برای اگاهی از مقدار دقیق آن می توانید با شماره مرکز قلم چی شهر خودتان تماس بگیرید. امکان پرداخت اقساطی نیز وجود دارد به این صورت که حدود دو میلیلون را نقدا و بقیه را به صورت چک دو تا سه ماهه پرداخت خواهید کرد. توجه داشته باشید که امان پرداخت با دو ک هم وجود دارد.

هزینه ثبت نام کل آزمون های قلم چی پایه یازدهم و دهم، حدود 3 میلیون و 700 هزار تومان می باشد.

هزینه و قیمت آزمون های گزینه دو کنکور 1402 :

هزینه و قیمت  آزمون های گزینه دو کنکور 1402 ، در هر مرحله  برابر با ۱۰۹,۰۰۰ تومان است که در مجموع، هزینه ۲۰ مرحله آزمون آزمایشی به همراه خدمات طلایی ۲,۱۸۰,۰۰۰ تومان است.

برای کسب اطلاعات بیشت درباره آزمون های گزینه دو میتوانید با کارشناسان مشاور گروپ تماس بگیرید.

هزینه و قیمت آزمون های سنجش کنکور 1402 :

هزینه و قیمت آزمون های گاج کنکور 1402 در ادامه قید شده است.

آزمون های سنجش در سه فاز برگزار می شوند. در ادامه به بررسی این سه فاز و در نهایت هزینه کل آزمون های سنجش خواهیم پرداخت.

فاز اول آزمون های تابستانه که شامل 2 مرحله هستند و به صورت مجازی برگزار می شوند.  هدف اصلی آزمون های تابستانه بررسی و مرور کلی مطالب سال دهم متوسطه براساس بودجه بندی ارائه شده است.

فاز دوم آزمون های سنجش در 8 مرحله از ابتدای سال تحصیلی تا اسفند 1401 برگزار خواهند شد.

فاز سوم آزمون های سنجش، آزمون های جامع هستند که در 2 نوبتت و در فروردین و اردیبهشت برگزار می شوند.

هزینه آزمون های سنجش پایه دوازدهم
نحوه برگزاری آزمون سنجش آزمون تابستانه سنجش آزمون مرحله ایی سنجش آزمون جامع سنجش
غیر حضوری 60,000 60,000 85,000
حضوری —– 90,000 130,000

هزینه آزمون های سنجش پایه یازدهم
نحوه برگزاری آزمون سنجش
آزمون تابستانه سنجش
آزمون مرحله ایی سنجش
آزمون جامع سنجش
غیر حضوری 60,000 60,000 85,000
حضوری —– 90,000 130,000

هزینه و قیمت آزمون های گاج کنکور 1402 :

هزینه و قیمت آزمون های سنجش کنکور 1402 :

ثبت نام در آزمونهای گاج نیز به صورت کلی و جامع می باشد و امکان ثبت نام  تک آزمون وجود ندارد. آزمونهای گاج برای کنور 1402 شامل 20 مرحله برای پایه دوازدهم به همراه پشتیبانی مشاور و برای پایه های دهم و یازدهم شامل 16 مرحله آزمون خواهد بود.

هزینه کل برای ثبت نام در پایه دوازدهم مبلغ 2 میلیون و 500 هزار تومان و برای پایه هیا دهم و یازدهم مبلغ 1 میلیون و 700 هزار تومان خواهد بود .ضمن اینکه داوطلبین امکان پرداخت اقساطی را نیز دارند.

ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402 – سوالات استاندارد آزمون آزمایشی

ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402  :  اولین نکته در استاندارد های یک آزمون آزمایشی طراحی سوالات استاندارد آن آزمون است که باعث می شود یک آزمون آزمایشی بهترین و آزمون آزمایشی دیگر بدترین آزمون لقب بگیرد. طراحی استاندارد سوالات آزمون آزمایشی به این دلیل به عنوان اولین پارامتر بررسی می شود که اولین نیاز هر داوطلب از شرکت در یک آزمون آزمایشی قرار گرفتن در شرایط کنکور سراسری و سنجیدن سطح خود در آن آزمون است. پس تا وقتی که همه یا بخشی از سوالات استاندارد لازم را نداشته باشند اصلا برای داوطلبان کنکور مناسب نیستند. به عنوان مثال برای اینکه سوالات یک آزمون آزمایشی استاندارد باشد، باید چند نکته مد نظر قرار بگیرد:

طراح حرفه ای سوالات در دروس مختلف : مسلما طراح، اهمیت ویژه ای در استاندارد بودن سوالات یک آزمون آزمایشی دارد. هرچه طراح تسلط بیشتری به درس مربوطه و توانایی پیش بینی از انواع سوالات کنکور داشته باشد و در آزمون های آزمایشی دانش خود را پیاده سازی کند باعث می شود داوطلبان آشنایی بهتری با انواع سوالات کسب کند و نسبت به آنها آمادگی بیشتری داشته باشد.

رعایت توزیع مناسب سوالات ساده، متوسط و سخت : یکی از مهم ترین عواملی که در طراحی سوالات  استاندارد در نظر گرفته شود رعایت توزیع مناسب سوالات است. حتی در آزمون سراسری هم سوالات خیلی سخت وجود دارد هم سوالات خیلی ساده و ممکن است حتی تمامی سوالات یک درس ساده یا سخت باشند. اما در یک آزمون آزمایشی نباید به این بهانه، سوالات غیر استاندارد طرح شود.

تطبیق حداکثری با کنکور سراسری : تطبیق با سوالات کنکور سراسری یکی از پارامتر هایی است که اکثر موسسات ادعا می کنند در آزمون های آزمایشی خود بیشترین حد آن رعایت شده است. اما این تبلیغات را جز با مقایسه دقیق نباید جدی گرفت. مثلا اینکه در سوالات درس ادبیات کنکور سراسری از قرابت معنایی سوال طرح شود موضوع عجیب و دور از انتظاری نیست که یک موسسه اشاره کند در آزمون های آزمایشی خود این تطبیق را داشته است! مهم این است که در مفاهیمی که سوال پرسیده شده است هماهنگی وجود داشته باشد که البته مخصوصا برای دروس عمومی کار بسیار سختی است. یا برای مثال در درس ریاضی طرح سوال از دامنه تابع یک امر معمول است و مهم این است در نکته  و روش حلی که سوال دارد در آزمون آزمایشی سوال طرح شده باشد که البته در بیش از ده آزمون آزمایشی که یک موسسه در طول سال برگزار می کند این هم کار سختی نیست و اگر سوال ها این ویژگی را نداشته باشد جای تاسف دارد.ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402///

پرهیز از طرح سوالات اشتباه : سوالات و پاسخنامه اشتباه به این عنوان که در کنکور هم ممکن است پیش بیاید به هیچ وجه قابل قبول نیست و داوطلبان این حق را دارند خود را با سوالات کاملا صحیح و استاندارد بسنجند.

پرهیز از طرح سوالات تکراری : هرچند که در سال های اخیر به ندرت دیده می شود اما گاهی پیش می آمد که بعضا همه یا بخشی از سوالات یک آزمون آزمایشی در یک درس خاص از سال های قبل عینا کپی می شد.

بررسی آزمون های آزمایشی  قلم چی، گاج، گزینه دو و سنجش را از نظر معیار سوالات استاندارد در زیر مشاهده می کنید.

آزمون آزمایشی قلم چی: از نظر استاندارد طراحی سوالات، آزمون های آزمایشی قلم چی همواره بین داوطلبان معروف به این است که سوالاتی بالاتر از سطح سوالات کنکور سراسری دارد. همانطور که اشاره شد سوالات همیشه سخت یا همیشه آسان آزمون آزمایشی را از شرایط استاندارد خارج می کند. همچنین این نوع طرح سوال ممکن است از بعضی جهات مزایای داشته باشد اما قطعا آسیب های بیشتری دارد مثلا ممکن است داوطلب حتی در صورت مواجهه با سوال آسان در کنکور سراسری نسبت به پاسخ دادن سوال مردد باشد.

آزمون آزمایشی گاج: از نظر قدمت آزمون های آزمایشی گاج جدید تر از آزمون های آزمایشی موسسات دیگر مثل گزینه دو است. هرچند در این مدت پیشرفت خوبی از نظر سطح سوالات داشته اما همچنان در بعضی از دروس جای کار دارد و می تواند خود را به استاندارد ها نزدیک تر کند.

آزمون آزمایشی گزینه دو: می توان گفت استاندارد ترین سوالات را در مجموع آزمون های آزمایشی گزینه دو دارا هستند و به واسطه سال ها تجربه در این حوزه توانسته اند، به سبک سوالات استاندارد و شبیه تر به کنکور سراسری برسند.

آزمون آزمایشی سنجش: آزمون های آزمایشی سنجش را برای بررسی باید به دو بخش آزمون های جامع و آزمون های غیر جامع دسته بندی کرد. در آزمون های آزمایشی غیر جامع کیفیت سطح سوالات سنجش را می توان متوسط ارزیابی کرد. اما در 4 آزمون آزمایشی جامع سنجش که نزدیک به کنکور برگزار می شود کیفیت سطح سوالات به خصوص در درس های عمومی بسیار بهتر می شود و نزدیک به استاندارد می شود. اما در مجموع می توان سطح سوالات را متوسط رو به بالا ارزیابی کرد.ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402///

نام آزمون آزمایشی  کیفیت و سطح سوالات(نمره از 10)
آزمون آزمایشی قلم چی 7.5
آزمون آزمایشی گاج 7
آزمون آزمایشی گزینه دو 8
آزمون آزمایشی سنجش  در طول سال 6.5
4 مرحله آزمون آزمایشی جامع سنجش 8.5

ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402 – محاسبه تراز و نمره کل آزمون آزمایشی

ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402  : نحوه محاسبه تراز و نمره کل در کنکور سراسری، فرمول ها و شرایط پیچیده ای دارد و یک موضوع محرمانه است و هیچ گاه توسط سازمان سنجش اعلام رسمی نشده است. اما تا حدودی می توان الگوریتم و نحوه محاسبه تراز و نمره کل را حدس زد و از آن برای تخمین بهتر شرایط داوطلبان استفاده کرد. در محاسبه تراز و نمره کل در آزمون های آزمایشی هم برای این که به تراز کنکور سراسری نزدیک باشد باید فرمول های مناسبی را به کار برد که تراز و نمره کل  نهایی اعلام شده به داوطلب واقعی تر باشد.

بررسی آزمون های آزمایشی  قلم چی، گاج، گزینه دو و سنجش را از نظر معیار محاسبه تراز و نمره کل در زیر مشاهده می کنید.

آزمون آزمایشی قلم چی: تراز و نمره کل در آزمون های آزمایشی قلم چی از 10هزار محاسبه می شود ولی عملا قوی ترین دانش آموزان نمره ای در حدود 8500 می توانند کسب کنند. توجه داشته باشید از آنجایی که نمره کل در آزمون سراسری از دوازده هزار محاسبه میشود، ممکن است تفاوت هایی بین فرمول قلم چی و سازمان سنجش باشد.

آزمون آزمایشی گاج: تراز و نمره کل در آزمون های آزمایشی گاج، از 10هزار محاسبه میشود و با آزمون  سراسری متفاوت است.

آزمون آزمایشی گزینه دو: از نظر فرمول محاسبه نمره کل و تراز  آزمون های آزمایشی گزینه دو نزدیک ترین فرمول را به کنکور سراسری دارد و نمره کل را از 12هزار محاسبه می کند.

آزمون آزمایشی سنجش: به نظر می رسد تراز و نمره کل در آزمون های آزمایشی سنجش کاملا منطبق با آزمون سراسری محاسبه شود.

نام آزمون آزمایشی محاسبه تراز و نمره کل در آزمون آزمایشی
آزمون آزمایشی قلم چی 8
آزمون آزمایشی گاج 8
آزمون آزمایشی گزینه دو 10
آزمون آزمایشی سنجش 10

ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402 – جامعه آماری آزمون آزمایشی

ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402  : جامعه آماری یکی دیگر از عوامل مهم تعیین کننده  بدترین و بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور 1402 می باشد. قطعا هرچه جامعه آماری یک آزمون آزمایشی بالاتر باشد ملاک بهتری برای سنجش سطح علمی و تراز داوطلب خواهد بود. همانطور که خودتان بهتر می دانید همه موسسات در تبلیغات خود ادعا می کنند بهترین، قوی ترین و بیشترین جامعه آماری را دارند. اما قطعا نباید به تبلیغات بسنده کنید در نظر داشته باشید مجموع جامعه آماری  همه این آزمون های آزمایشی شاید به پنجاه درصد کل داوطلبان کنکور هم نرسد. در نظر داشته باشید هرچه جامعه آماری آزمون آزمایشی بالاتر باشد باعث می شود توزیع جمعیت از همه سطح داوطلبان بیشتر باشد و رتبه نسبی شما واقی تر می شود. بدیهی است که برای مثال داوطلبی با سطح متوسط در آزمونی شرکت کند که اکثر شرکت کنندگان آن سطح قوی داشته باشند هیچ گاه جایگاه نسبی متناسب با خود را در آزمون نخواهد داشت.

بررسی آزمون های آزمایشی  قلم چی، گاج، گزینه دو و سنجش را از نظر معیار جامعه آماری در زیر مشاهده می کنید.

آزمون آزمایشی قلم چی: به دلیل پیشینه بیشتر آزمون ها ی آزمایشی قلم چی و همچنین شرایطی مانند بورسیه های دانش آموزی جامعه آماری آزمون آزمایشی این موسسه  نسبت به سایر آزمون های آزمایشی از افراد بیشتری تشکیل شده است که از بزرگترین مزایای آزمون های آزمایشی قلم چی می باشد.

آزمون آزمایشی گاج: آزمون های آزمایشی گاج با وجود شناخت بیشتر داوطلبان در سال های اخیر به واسطه حضور گسترده در تبلیغات و همچنین انتشار کتاب های متنوع هنوز به حد ایده آل نرسیده است اما با توجه به حضور دیگر موسسات توانسته تا حدودی جامعه آماری خوبی کسب کند.

آزمون آزمایشی گزینه دو: آزمون های آزمایشی گزینه دو از نظر جامعه آماری به طور میانگین معمولا بعد از آزمون های قلم چی در رده دوم قرار دارند. که در کنار کیفیت در دیگر بخش ها مزیت خوبی برای آزمون های آزمایشی آن محسوب می شود.

آزمون آزمایشی سنجش: آزمون های آزمایشی سنجش را باز هم باید به دو قسمت تقسیم کنیم. در هفت مرحله آزمون غیر جامع این آزمون ها اصلا وضعیت مناسبی از نظر جامعه آماری ندارند.  اما در 4 آزمون آزمایشی جامع  به خصوص آخرین آزمون تقریبا کامل ترین جامعه آماری را دارد.

نام آزمون آزمایشی جامعه آماری آزمون آزمایشی(نمره از 10)
آزمون آزمایشی قلم چی 10
آزمون آزمایشی گاج 7
آزمون آزمایشی گزینه دو 8
آزمون آزمایشی سنجش  در طول سال 6
4 مرحله آزمون آزمایشی جامع سنجش 9.5

ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402 – برنامه آزمون آزمایشی

برنامه آزمون آزمایشی، از چند جهت اهمیت دارد و داوطلبان باید به آن توجه کنند. از جمله معیارهایی که در برنامه یک آزمون آزمایشی می تواند تعیین کننده باشد و آزمون آزمایشی خوب و بد را ازهم جدا کند می توان به معیارهای زیر اشاره کرد.

برنامه خیلی کلی نباشد و از جزئیات کافی برخوردار باشد.

بر اساس سرفصل های کتاب درسی طراحی شده باشد.

حجم منطقی دروس در یک آزمون آزمایشی

فاصله زمانی مناسب بین دو آزمون آزمایشی

زمان بندی منطقی برای پوشش و دوره مطالب پایه و دوازدهم

ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402  داوطلبان باید توجه داشته باشند برنامه آزمون آزمایشی مخصوصا برای داوطلبانی که مطالعات خود را از قبل با برنامه آزمون آزمایشی هماهنگ نکرده باشند  مناسب داشتن مطالعه منظم و مدون نیست. در نظر داشته باشید که برنامه ای که توسط موسسات مختلف برای آزمون آزمایشی ارائه می شود نه سطح شما نه زمان شما برای مطالعه  و نه دیگر شرایط شما را در نظر نگرفته اند. بنابراین شما اگر بخواهید با اصرار و اجبار به این برنامه خود را برسانید و با اصول برنامه ریزی درسی آشنا نباشید ممکن است در بلند مدت به روحیه شما لطمه وارد شود و نتیجه کنکور شما تحت تاثیر قرار بگیرد.


بررسی آزمون های آزمایشی  قلم چی، گاج، گزینه دو و سنجش را از نظر معیار برنامه آزمون در زیر مشاهده می کنید.

آزمون آزمایشی قلم چی: آزمون های آزمایشی قلم چی از نظر دوره و پوشش مناسب همه درس ها و پایه ها برنامه تقریبا کامل و خوبی دارد اما از آنجایی که این آزمون ها با فواصل زمانی دو هفته انجام می شود ممکن است خیلی از داوطلبان نتوانند خود را به برنامه آزمون برسانند. که معمولا هم این شرایط برای خیلی از داوطلبان پیش می آید و باعث استرس خیلی از داوطلبان میشود. شاید بزرگترین نقطه ضعف برنامه آزمون های آزمایشی قلم چی همین باشد.

آزمون آزمایشی گاج: آزمون های آزمایشی گاج از نظر برنامه وضعیت نسبتا خوبی دارند و تقریبا به سبک آزمون های آزمایشی قلم چی می باشد و نقاط قوت ضعف این آزمون هم مانند قلم چی است.

آزمون آزمایشی گزینه دو: بدون شک بزرگترین ضعف و پاشنه آشیل آزمون های آزمایشی گزینه دو برنامه آزمون متوسط آن است. با این که از طرفی آزمون های آزمایشی گزینه دو هر سه هفته یکبار برگزار می شود، و زمان مناسبی برای داوطلبان است که بتوانند به تسلط کافی در دروس مختلف برسند اما عدم برنامه ریزی متناسب برای دروس پایه و دوازدهم، عدم برنامه مناسب برای جمع بندی و همچنین حجم تقریبا زیاد هر آزمون در فواصل معین باعث می شود که آزمون های آزمایشی گزینه دو در کل نمره خوبی در این بخش کسب نکند

آزمون آزمایشی سنجش: از نظر برنامه مناسب و فاصله زمانی منظم آزمون های سنجش اصلا قابل رقابت با سایر آزمون های آزمایشی نیستند. فواصل زیاد بین دو آزمون یکی از نقاط ضعف دیگر آزمون های آزمایشی سنجش است.

نام آزمون آزمایشی برنامه آزمون آزمایشی (نمره از 10)
آزمون آزمایشی قلم چی 7.5
آزمون آزمایشی گاج 7
آزمون آزمایشی گزینه دو 6.5
آزمون آزمایشی سنجش 5

ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402 – کارنامه و پاسخ نامه تشریحی آزمون آزمایشی

ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402   ارائه کارنامه کامل در سریع ترین زمان و پاسخ نامه کاملا تشریحی، یکی از اولیه ترین امکاناتی است که یک آزمون آزمایشی باید در اختیار داوطلبان قرار بدهد و با پیشرفت های تکنولوژی امروزی داشتن کارنامه کامل و پاسخ نامه تشریحی دیگر یک مزیت بزرگ حساب نمی شود. ارائه سریع کارنامه و داشتن پاسخ نامه برای داوطلبان کنکور از این بابت مهم است که با داشتن این دو می توانند نسبت به تحلیل آزمون آزمایشی خود اقدام کنند. بدون شک تحلیل آزمون مهم ترین کاری است که یک داوطلب وظیفه دارد فارغ از خوب یا بد بودن آزمون انجام دهد تا بتواند نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد و نسبت به پوشاندن نقاط ضعف   و استفاده بهینه از نقاط قوت خود اقدام کند.

بررسی آزمون های آزمایشی  قلم چی، گاج، گزینه دو و سنجش را از نظر معیار کارنامه و پاسخ نامه تشریحی در زیر مشاهده می کنید.

آزمون آزمایشی قلم چی: از نظر کارنامه، قلم چی چند کارنامه متنوع را  در آزمون آزمایشی در پنل کاربری شما روی سایت قرار می دهد که کار تحلیل را برای شما آسان تر می کند. برای مثال می توانید سوالاتی که اشتباه پاسخ داده اید را در هر درس ببینید. پاسخ نامه و کارنامه هم تقریبا پنج ساعت بعد از آزمون روی سایت قرار می گیرد که زمان قابل قبولی است. پاسخ نامه تشریحی نسبتا خوب و کاملی هم در اختیار داوطلبان قرار می دهد.

آزمون آزمایشی گاج: آزمون های آزمایشی گاج علاوه بر ارائه کارنامه در هر مرحله، در هر نیمسال یک کارنامه برای کل عملکرد آن نیمسال به داوطلبان ارائه می دهد گاج نسبت به سایر آزمون های آزمایشی از تنوع کمتری در کارنامه ها برخوردار است.

آزمون آزمایشی گزینه دو: گزینه دو هم کارنامه های متنوعی در اختیار داوطلبان قرار می دهد که از جمله آن ها می توان به کارنامه تحلیل آزمون،کارنامه تعیین سطح تحصیلی، کارنامه مشاوره ای آموزشی، کارنامه رشته های قبولی، کارنامه روند تحصیلی و … اشاره کرد که در مجموع عملکرد آن قابل قبول است.

آزمون آزمایشی سنجش: کارنامه آزمون های سنجش از بقیه کارنامه ها با تاخیر بیشتری در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

نام آزمون آزمایشی کارنامه و پاسخ تشریحی آزمون آزمایشی(نمره از 10)
آزمون آزمایشی قلم چی 8
آزمون آزمایشی گاج 7
آزمون آزمایشی گزینه دو 8
آزمون آزمایشی سنجش 6

ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402 – هزینه و قیمت آزمون آزمایشی

ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402 هزینه و قیمت آزمون آزمایشی شاید در تعیین بدترین و بهترین آزمون، از نظر کیفی تاثیر چندانی نداشته باشد. اما طبیعتا در وضعیت اقتصادی امروز یک مولفه مهم در انتخاب آزمون آزمایشی برای داوطلبان و خانواده ها می باشد. البته در نظر داشته باشید همانطور که آزمون گران به معنای داشتن کیفیت بالاتر نیست آزمون آزمایشی خیلی ارزان ممکن است کیفیت لازم را نداشته باشد. پیشنهاد میکنیم برای انتخاب آزمون مناسب هزینه نسبت به کیفیت آزمون را بررسی کنید.

بررسی آزمون های آزمایشی  قلم چی، گاج، گزینه دو و سنجش را از نظر معیار هزینه و قیمت در زیر مشاهده می کنید.

آزمون آزمایشی قلم چی: هزینه و قیمت آزمون آزمایشی قلم چی مقدار ثابتی ندارد و در استان ها و شهرهای مختلف، متفاوت است.

اما در کل به نسبت بقیه آزمون های آزمایشی قیمت بالاتری دارد. و در این شرایط اقتصادی ممکن است برای خیلی از خانواده ها این هزینه ها قابل پرداخت نباشد. البته داوطلبان دارای معدل بالای 18 که مشکل مالی داشته باشند در قلم چی بورس می شوند.

آزمون آزمایشی گاج: آزمون های آزمایشی گاج معمولا نه به اندازه ی قلم چی گران هستند نه به اندازه گزینه دو قیمت مناسبی دارند البته معمولا از نظر قیمت به آزمون گزینه دو نزدیک تر هستند. بررسی های ما نشان میدهد که هزینه و قیمت  آزمون های آزمایشی گاج در حدود یک میلیون می باشد.

آزمون آزمایشی گزینه دو: هزینه و قیمت آزمون های آزمایشی گزینه دو برای داوطلبان کنکور 1402 در هر آزمون مبلغ 53 هزار تومان می باشد که با توجه به اینکه در کل گزینه 2، پانزده مرحله آزمون آزمایشی بررسی می کند هزینه این 15 آزمون مبلغ 795 هزار تومان خواهد شد. شرکت در آزمون های آنلاین آزمایشی گزینه دو رایگان می باشد. در صورت داشتن برنامه مطالعاتی مناسب قیمت آزمون های گزینه دو بسیار به صرفه است.

آزمون آزمایشی سنجش: معمولا آزمون های آزمایشی سنجش پایین ترین قیمت را در بین آزمون های آزمایشی دارند و با توجه به تحلیل های قبلی قیمت آن برای شرکت در 4 آزمون آزمایشی آخر مناسب است و صرفه بالایی به نسبت هزینه دارد. از طرفی اگر در روزهای پایانی و نزدیک به کنکور داوطلب با استرس مواجه نباشد و وقت کافی داشته باشد می تواند در صورت عدم تداخل برنامه این آزمون با آزمون آزمایشی اصلی خود، در 4 مرحله پایانی آزمون سنجش هم ثبت نام کند. هزینه ثبت نام در هر مرحله آزمون آزمایشی جامع سنجش مبلغ چهل و هشت هزار و پانصد و برای آزمون های آزمایشی مرحله ای مبلغ سی و هفت هزار و پانصد تومان می باشد. که با احتساب 6 مرحله آزمون در طول سال و 4 مرحله جامع در مجموع هزینه ثبت نام با احتساب تخفیف 419 هزار تومان می شود.ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402

نام آزمون آزمایشی قیمت و هزینه آزمون آزمایشی(نمره از 10)
آزمون آزمایشی قلم چی 6
آزمون آزمایشی گاج 7
آزمون آزمایشی گزینه دو 8
4 آزمون آزمایشی جامع سنجش 9

ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402 – شرکت همزمان در دو آزمون آزمایشی

ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402  برای پیدا کردن بدترین و بهترین آزمون آزمایشی اشتباه ترین راه این است که بخواهید به صورت همزمان در دو یا چند آزمون آزمایشی شرکت کنید. این کار علاوه بر اینکه تمرکز شما را از بین می برد هیچ مزیتی هم برای شما نخواهد داشت سعی کنید بجای شرکت در دو یا چند آزمون آزمایشی به صورت همزمان با تحقیقات کامل یک آزمون آزمایشی مناسب را انتخاب کنید و مطالعات و برنامه خود را مطابق با آن تنظیم کنید. در نظر داشته باشید با وقت گذاشتن روی تحلیل آزمون نتیجه  به مراتب بهتری در انتظار شما خواهد بود.

ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402 – جمع بندی

ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402 در نظر داشته باشید بدترین و بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور 1402 می تواند کاملا نسبی باشد و شاید در شرایط مختلف برای داوطلبان متفاوت باشد مثلا ممکن است برای داوطلبی در یک شهر کوچک همه این موسسات و آزمون های آزمایشی وجود نداشته باشند و داوطلب دست بازی در انتخاب نداشته باشد اما توجه کنید که مهم تر از کیفیت آزمون نحوه برخورد داوطلب با آزمون آزمایشی است. شما حتی با شرکت در بهترین آزمون های آزمایشی ولی بدون تحلیل آن عملا بخش عمده ای از استفاده ای که باید از یک آزمون ببرید را از دست می دهید. از طرفی حتی ممکن است در ضعیف ترین آزمون ها هم نکاتی نهفته باشد که شما نسبت به آن بی اطلاع بوده باشید و یا اینکه از کمترین فایده آزمون یعنی تمرین مدیریت زمان می توانید استفاده کنید. میانگین نمرات آزمون های آزمایشی از جداول بالا را در جدول پایین می بینید. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمون های آزمایشی و دریافت  یک جلسه مشاوره رایگان برای کنکور 1402 از طریق لینک زیر ثبت نام کنید.

معیارهای انتخاب آزمون آزمایشی برای کنکور :

برای پاسخ به این پرسش نیاز داریم تا بفهمیم که معیارهایی که با آنها بتوان این موسسات را باهم مقایسه کرده و بین آنها بهترین شان را انتخاب کنیم، چه هستند.

از معیار های انتخاب بهترین آزمون آزمایشی کنکور که میتوان آنها را مورد ارزیابی قرار داد میشود به موارد زیر اشاره کرد

  1. بازه های کنکور
  2. جامعه آماری
  3. برنامه راهبردی
  4. کیفیت سوالات و شباهت آنها به کنکور
  5. قیمت آزمون ها

در این مقاله سعی داریم تا آزمون های موجود را از لحاظ این معیار ها بررسی کنیم

۱- بازه های مختلف برای انتخاب بهترین آزمون آزمایشی کنکور :

همانطور که میدانید سال کنکور دارای بازه های مختلفی است که ما میتوانیم آن را به چهار بازه مختلف تقسیم نماییم:

  1. تابستان
  2. پاییز و زمستان
  3.  دوران عید
  4. ایام جمعبندی و بعد از عید

در هر کدام از این بازه ها بر اساس دیگر معیار های ارزیابی موسسات، انتخاب بهترین آزمون آزمایشی کنکور متفاوت خواهد بود. در زیر به هر کدام از این بازه ها میپردازیم

بهترین آزمون آزمایشی در تابستان (و سال های پایه)

در دوران تابستان و یا سال های پایه به علت کمبود داوطلبان کنکور انتخاب موسسات بر اساس جامعه آماری، معیار انتخاب درستی نخواهد بود. ضمن اینکه سطح سوالات موسسات مختلف در این بازه با دیگر بازه ها متفاوت خواهد بود و بهتر است سراغ موسسه ای برویم که دارای سطح سوالات بالاتری باشد.

آیا تابستان آزمون قلمچی بریم؟

موسسه قلمچی برخلاف دیگر بازه های کنکور در این بازه تفاوت چشمگیری با دیگر موسسات از لحاظ جامعه آماری ندارد. و ضمن اینکه سطح سوالات در این ایام مناسب نبوده و دارای سطح پایین و آسانیست، در نتیجه برای آن دسته از دانش آموزانی که تمایل دارند در این دوره تمرین های بیشتر و چالشی تری را انجام دهند مناسب نخواهد بود، در نتیجه ما قلمچی را به عنوان آزمون آزمایشی مناسب برای کنکور در این ایام پیشنهاد نمی نماییم.

در تابستان آزمون گزینه ۲ رو انتخاب کنیم؟

پیشنهادی که ما برای این دوره داریم، شرکت در آزمون های موسسه گزینه دو است. به این علت که در این دوران سوالات آزمون های این موسسه دارای سطح بالاتر و چالشی تری بوده و برای تمرین کردن مناسب خواهد بود. ضمن اینکه در این دوران دانش آموزان اشتیاق بیشتری برای مطالعه و تمرین دارند و کمتر تراز های آزمون ها برایشان مهم خواهد بود. پس بهتر است که در این دوران با سوالات چالشی تری مواجه شویم

آزمون آزمایشی کنکور مناسب پاییز و زمستان

در این دوران با توجه به شروع سال تحصیلی تمایل داوطلبان برای شروع مطالعه برای کنکور بیشتر شده و قشر کثیری از داوطلبان در آزمون های آزمایشی شرکت خواهد کرد. پس در این دوران جامعه آماری افزایش پیدا کرده و قابل محاسبه به عنوان یک معیار تاثیرگذار خواهد بود.

چرا قلمچی یک آزمون آزمایشی کنکور خوب در این ایام است؟

ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402 پیشنهاد ما در این ایام موسسه قلمچی به عنوان بهترین آزمون آزمایشی کنکور خواهد بود، چراکه به نسبت دیگر موسسات دارای پیشینه و سابقه بیشتری ست و شناخته شده تر است، در نتیجه داوطلبان اکثرا به این موسسه برای شرکت در آزمون های آزمایشی مراجعه خواهند کرد. در نتیجه این موسسه دارای جامعه آماری بیشتری خواهد بود.

ضمن اینکه طراحان سوالات بیشتری در این ایام با این موسسه همکاری داشته و سطح سوالات به نسبت دوران پایه و تابستان به طرز چشمگیری افزایش خواهد داشت.

نکته بعدی این است که اکثر مدارس در این ایام برنامه خود را با این موسسه تنظیم می کنند که این هم به نوبه خود معیاری ست که این موسسه را از دیگر موسسات متمایز می کند.

دوران عید چه آزمونی بریم؟

در این دوران با توجه به برنامه راهبردی و جامعه آماری، پیشنهاد ما مجددا موسسه قلمچی خواهد بود اما این موسسه را در اصل به این دلیل انتخاب میکنیم تا از طریق برنامه راهبردی آن برای آزمون های سنجش بعد از عید و دوران جمع بندی آماده شویم.

ضمن اینکه اکثر مدارس برنامه خود را در این ایام با این موسسه تنظیم خواهند کرد

آزمون مناسب برای دوران جمع بندی و بعد از عید :

در این دوران با توجه به نزدیک شدن به کنکور و اهمیت شباهت سبک سوالات به آزمون کنکور نیاز است تا موسسه ای را انتخاب کنیم که هم از لحاظ جامعه آماری و هم از لحاظ سبک سوالات، بیشترین شباهت را به آزمون کنکور داشته باشد.

جامعه آماری آزمون های سنجش :

ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402  پیشنهاد ما در این ایام شرکت در آزمون های سازمان سنجش به عنوان آزمون آزمایشی مناسب جمع بندی کنکوراست . علت این است که با توجه به اینکه این آزمون ها متعلق به سازمان سنجش است درنتیجه اکثر داوطلبان این موسسه را انتخاب می کنند. و تقریبا میتوان گفت اکثر داوطلبانی که به نوعی جزو سیاهی لشگر کنکور نیستند در این آزمون ها شرکت میکنند.

تقریبا میتوان گفت که جامعه آماری آزمون های بعد از عید سنجش با درصد بالایی مشابه جامعه آماری کنکور خواهد بود و کسب هر رتبه ای در این آزمون ها بیشترین شباهت را به رتبه اصلی کنکور خواهد داشت.

سطح سوالات سنجش برای آزمون آزمایشی کنکور :

ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402  اما از دیدگاه دیگر، سبک و سطح سوالات این آزمون هاست که این موسسه را نسبت به سایرین متمایز می کند. واقعیت این است که طراحان چند آزمون آخر سنجش همان طراحان اصلی سوالات کنکور هستند و سبکی که در این آزمون ها به کار میبرد دقیقا همان سبک و سطح سوالات کنکور خواهد بود حتی سابقه داشته است که از سوالاتی که در این آزمون ها طرح میشود، عینا در خود آزمون کنکور آمده باشد.

در نتیجه ما در این آزمون ها با سبک سوالات کنکور سال جاری و تغییرات احتمالی آن آشنا شده و شانس این را داریم که چند نمونه از سوالات آزمون اصلی کنکور را در این آزمون ها مشاهده کنیم. پس شرکت در این آزمون ها در این بازه به نوعی واجب خواهد بود

ضمن اینکه سبک این سوالات به نوعی ست که مناسب ترین انتخاب برای جمعبندی خواهد بود.

آیا دوران جمع بندی از آزمون آزمایشی کنکور قلمچی استفاده کنیم؟

اما این نکته فراموش نشود که در کنار آزمون های سنجش بهتر است که در آزمون های جمعبندی بعد عید قلمچی نیز شرکت کنیم. زیرا که این موسسه در این ایام سبک سوالات خود را مشابه سبک سوالات کنکور و سنجش کرده و از لحاظ های مختلف برای این دوران مناسب خواهد بود. ضمن اینکه این آزمون ها با آزمون های سنجش تداخل نداشته و به نوعی جنبه تمرینی برای آزمون های سنجش را دارند.

تحلیل آزمون های سنجش

ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1402  سیستم آزمون های سنجش هم به دلیل تعداد کمتر آزمون ها و برنامه های پرشی فقط برای دانشجویانی که در حال تحصیل میخوان کنکور۹۴ هم شرکت کنند و دانش آموزانی که برنامه های کلاس ها و مدرسه شون هیچ جوره مطابق با قلمچی و گزینه دو نیست و زمین تا آسمون فرق داره پیشنهاد میدم . اما شرکت در آزمون های جامع سنجش و یا حداقل تهیه آزمون های جامع از دیگران در دوران جمع بندی برای همه توصیه می کنم .


(امسال هم خوب سختی سوالات شیمی سنجش در آزمون های جامع خودش پوشش داد)


از نظر قیمتی هم آزمون های سنجش بهترین (حداقل) قیمت ها داره و مقرون به صرفه ترین آزمون هست و قلمچی متاسفانه با اجباری کردن محصولات خودش ، در این زمینه حداقل امتیاز داره .


بهترین آزمون آزمایشی ویژه کنکور 1402

اما دیگه بیشتر این این حاشیه نرم و بگم که در مجموع با آزمون های کانون به دلیل برنامه خوبی که داره برای کنکوریها موافق تر هستم.

و بهتر میدونم که فقط دانش آموزان قوی تر (با قدرت برنامه ریزی شخصی بالا) اما با وقت کمتر که به جمعه های بیشتری برای دراختیار خود بودن و مطالعه دروس نیاز دارند، به سمت سیستم گزینه دو برن .


خب سعی کردیم تا حد زیادی در این باره برای شما عزیزان هزینه ی آزمون های آزمایشی کنکور رو اعلام کنیم تا زیاد سردرگم نباشید و بتونید پس از بررسی کیفیت و امکانات در کنار هزینه ها آزمون آزمایشی موردنظرتون رو انتخاب کنید.

با جمعبندی این معیار ها ما به این نتیجه میرسیم که بهتر است ابتدا در پایه و تابستان با آزمون های گزینه دو شروع کرده و در ادامه در پاییز به سراغ آزمون های قلمچی برویم و در نهایت بعد از عید آزمون ها سنجش را نیز به آزمون های قلمچی اضافه نماییم.

سعی کنید آزمون های آزمایشی را جدی گرفته و حتما در تمام این آزمون ها شرکت کرده و تحلیل نمایید.


4/5 - (9 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ارزانترین و گرانترین هزینه ثبت نام آزمون های آزمایشی کنکور 1403 تمامی شهرها

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403