اتاق عمل یا پرستاری ؟ بازار کدامیک در آینده مطمئن تر است ؟

اتاق عمل یا پرستاری ؟

جهت مشاوره در زمینه اتاق عمل یا پرستاری ؟ بازار کدامیک در آینده مطمئن تر است ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

اتاق عمل یا پرستاری  ؟ رشته اتاق عمل در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می پذیرد . البته پذیرش مقطع کاردانی خیلی محدود است و ما در اینجا فقط مقطع کارشناسی را بررسی می کنیم . رشته پرستاری هم در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو دارد.

اتاق عمل یا پرستاری ؟

یک پرستار بعد از لیسانس تا چه مقطعی می تواند ادامه تحصیل دهد؟

تکنسین اتاق عمل چطور؟

اتاق عمل یا پرستاری  ؟ رشته پرستاری در ایران امکان ادامه تحصیل تا سطح دکترا را دارد. اما برای رشته اتاق عمل فعلا تا مقطع کارشناسی ارشد می توانید ادامه تحصیل دهید.اما بعد از گرفتن کارشناسی ارشد اتاق عمل می توانید در برخی از رشته های دیگر دکترا بگیرید.

آیا امکان تحصیل در رشته پزشکی بعد از پایان تحصیلات کارشناسی رشته پرستاری (به صورت کارشناسی به پزشکی) وجود دارد؟

در مورد کارشناسی اتاق عمل به پزشکی چطور؟

اتاق عمل یا پرستاری  ؟ برای علاقه مندان رشته پزشکی که به هر دلیلی موفق به قبولی و تحصیل در رشته پزشکی نشده اند و به جای آن در یکی از رشته های کارشناسی گروه پزشکی و علوم ریاضی و فنی تحصیل می کنند، امکان جالبی وجود دارد. این امکان، کارشناسی به پزشکی ( لیسانس به پزشکی ) نام دارد.

در این روش، علاقه مندان پزشکی می توانند پس از پایان تحصیلات کارشناسی و گذراندن طرح (اگر که رشته آنها طرح داشته باشد)، به شرط داشتن شرایط لازم و در صورت قبولی در آزمون کارشناسی به پزشکی، به ادامه تحصیل در رشته پزشکی بپردازند. در حال حاضر این طرح در یکی از بهترین دانشکده های پزشکی (علوم پزشکی تهران) اجرا می شود .

برای رشته پرستاری به پزشکی و رشته اتاق عمل به پزشکی هم این امکان وجود دارد و شما می توانید پس از تحصیلات دوره کارشناسی، شانس خود را برای ورود به رشته پزشکی امتحان کنید.

چطور در رشته های پرستاری و اتاق عمل استاد دانشگاه شوم؟

 اتاق عمل یا پرستاری  ؟ اگر دانش آموز ممتازی باشید یا حداقل جزو دانش آموزان موفق در کلاس باشید شاید تا حالا به شغل استاد دانشگاه فکر کرده باشید. خوبست بدانید که از هر دوی این رشته ها می توانید به شغل جذاب و پردرآمد استاد دانشگاه برسید. بنابراین اگر می خواهید استاد دانشگاه شوید امکان این کار از طریق هر دو رشته وجود دارد. البته ابتدا در رشته پرستاری باید تا مقطع دکترای تخصصی ادامه تحصیل بدهید و سپس در فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت شرکت کنید. برای رشته اتاق عمل هم عموما داشتن مدرک کارشناسی ارشد الزامی است.

تفاوت بین نوع کار یک پرستار و تکنسین اتاق عمل چیست؟

اتاق عمل یا پرستاری  ؟ ماهیت مراقبتی و درمانی این دو رشته سبب شده تا این دو رشته از جهات زیادی مشابه به نظر برسند مثلا از لحاظ دروس و حقوق دریافتی شاید تفاوت چندانی با هم نداشته باشند اما در عین حال واقعیت این است که تفاوتهای زیادی با هم دارند. مثلا رشته ی اتاق عمل با توجه به محل کارش و اینکه وابسته به اتاق عمل است از نظر بازار کار نسبت به رشته پرستاری محدودتر می باشد.

اتاق عمل یا پرستاری  ؟ یا این که هر کدام از این رشته ها یکسری آموزش ها و دروس تخصصی دارند که باعث متمایز شدن آنها از هم می شود. به طور مثال کارشناسان اتاق عمل بیشتر آموزش های لازم در خصوص روش های مختلف اعمال جراحی و تجهیزات لازم را فرا میگیرند و پرستاران نیز واحدهای تخصصی دیگری دارند.

از آن جا که کار در اتاق عمل نیاز به ایستادن در مدت زمان طولانی و توانائی برای جابجایی و بلند کردن اشیاء سنگین دارد و فرد را در معرض مناظر و بوهای ناخوشایند و مواد خطرناک قرار می‌دهد، فرد باید توانایی جسمی لازم را داشته باشد. البته بسیاری از این موارد در خصوص پرستاران نیز صدق می کند.

آیا پرستار فقط در بیمارستان کار می کند؟ محل کار یک پرستار چطور است؟

اتاق عمل یا پرستاری  ؟ پرستاران معمولا در محیط های درمانی و بیمارستانی کار می کنند. قطعا شما تا به حال با نحوه کار یک پرستار در فیلم های سینمایی و تلویزیونی آشنا شده اید اما کار به همین جا ختم نمی شود و انجام وظایف پرستاری دارای نکات و ویژگی هایی است که ممکن است برای شما بسیار ناخوشایند و شاید هم جذاب و چالشی باشد.

تنوع محیط کار پرستاران زیاد است و علاوه بر محیطهای درمانی، شما می توانید آنها را در مراکز امدادی (نظیر اورژانس و هلال احمر)، حمایتی( نظیر شیرخوارگاه ها، مراکز بهزیستی، مددکاری،سرای سالمندان) مراکز تادیبی و امنیتی ( نظیر زندانها و مراکز بازپروری معتادان)، مراکز آموزشی(مهد کودک ها) و… بیابید.

اتاق عمل یا پرستاری  ؟ دانشجوی پرستاری باید از سلامت کامل جسمانی برخوردار باشد تا به یاری دید قوی بتواند کارهای ظریف و دقیق پرستاری را بخوبی انجام دهد و با شنوایی خوب صدای قلب را حتی اگر ضعیف باشد، بشنود . حتی داشتن قدی متناسب و عدم لکنت زبان یا لرزش دست در این رشته ضروری است . چون همین مشکلات به ظاهر کوچک، در کارایی یک پرستار بسیار موثر است و از طرف دیگر طاقت شب‌بیداری، شیفت‌ها، بدخلقی‌های همراهان بیمارها و خلاصه سختی‌های این کار را داشته باشد.

تکنسین اتاق عمل کجا کار می کند؟ محل کار او چگونه است؟

اتاق عمل یا پرستاری  ؟ محل کار تکنسین اتاق عمل در بیمارستان و کلینیک های جراحی و مراکز اورژانس می باشد. که بیشتر تکنسین های اتاق عمل در بیمارستان ها و برخی در مراکز عمل های سرپایی مشغول به کار هستند. کار آنها به صورت تمام وقت است و گاهی در شب ها و روزهای تعطیل به صورت شیفتی باید سرکار خود باشند.

وظیفه ی استریل و فراهم کردن ابزار جراحی بر عهده ی تکنسین اتاق عمل است. تکنسین های اتاق عمل در دوحوزه مشغول به کارند. تکنسین های غیر استریل که در طول جراحی , احتیاجات ضروری را برطرف می کند ولی نباید در مجاورت بیمار باشد .به این نوع تکنسین ها, سیرکولر می گویند. تکنسین های استریل که در کنار جراح و همراه با او , جراحی را انجام می دهند که به آن ها اسکراب می گویند. این رشته بازار کار وسیعی دارد به نحوی که میزان بیکاری در این رشته در حد صفر است.

دریافت مشاوره خصوصی با شرایط ویژه برای ثبت نام فقط با شماره زیر  تماس بگیرید …

رتبه های برتر


خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

مشاوره انتخاب رشته ارشد

مشاوره انتخاب رشته دکتری

مشاوره ثبت نام کنکور

مشاوره انتخاب رشته


3/5 - (2 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه اتاق عمل یا پرستاری ؟ بازار کدامیک در آینده مطمئن تر است ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی