انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 1402

آیین نامه انتصاب مدیران مدارس

جهت مشاوره در زمینه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

این مقاله از مشاورگروپ، انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 1402 و ثبت نام آزمون انتصاب مدیران مدارس را بررسی می‌کند، در این آیین‌ نامه که مصوب تیرماه 1401 در جلسه 997 شورای عالی آموزش‌ و پرورش مجلس شورای اسلامی است، خلاهای مصوبه 29/1/1381 – 673 تحت عنوان “شرایط احراز مدیریت مدارس” برطرف شده و ابزارهای جدیدی برای تشخیص کارآمدی لازم در افراد متقاضی مدیریت مدارس پیشنهاد شده است.

انتخاب و انتصاب مدیران مدارس

آیین نامه انتصاب مدیران مدارس

آیین نامه اجرایی انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 1402 که از سال 95 در کمیسیون مدیریت آموزشی شورای عالی آموزش و پرورش مورد بحث قرار گرفته بود، در تیرماه 1401 به جامع‌ترین نسخه خود رسید و مواردی چون ارزیابی توانمندی حرفه‌ای متقاضیان، لزوم داشتن «سابقه معاونت» در دوره تحصیلی مورد نظر برای احراز پست مدیریت و سابقه معلمی برای احراز پست معاونت در راستای “جانشین‌پروری”، و تعریف دو عنوان “مدیر آموزگار” و “معاون دبیر”، برای اولین بار در آن مطرح شد.

سامانه انتصاب مدیران مدارس

ثبت نام داوطلبان آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 1402، از 25 اسفند 1401 شروع شده و تا 24 فروردین 1402 ادامه دارد. این فرآیند به صورت الکترونیکی بوده و در سامانه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 1402 – 1402 به آدرس زیر، انجام می‌شود

سامانه انتصاب مدیران مدارس

در سال‌های گذشته فرآیند ثبت نام آزمون انتصاب مدیران در entekhab.medu.ir انجام شده و هم‌اکنون از طریق لینک بالا انجام می‌شود.

ثبت نام مدیران مدارس سال 1402

ثبت نام انتصاب مدیران مدارس از طریق سایت LTMS فرهنگیان انجام می‌شود.

برای ثبت نام انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 1402، باید مراحل زیر را طی کرد:

ثبت نام مدیران مدارس سال 1401

  • ورود به پنل کاربری و ثبت مشخصات اعلامی

اگر رمز ورود خود به سامانه LTMS برای ثبت نام آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 1402 را فراموش کرده‌اید، از طریق لینک زیر آن را بازیابی کنید.

فراموشی رمز ضمن خدمت

زمان ثبت نام مدیران مدارس سال 1402

ثبت نام ازمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 1402، از 1401/12/25 شروع شده و تا 1402/01/24 ادامه دارد. متقاصیان در این بازه باید به ترتیبی که در ادامه این مقاله توضیح داده می‌شود، وارد سامانه انتخاب و انتصاب مدیران 1402 شده و نسبت به بارگذاری اطلاعات خود، اقدام کنند.

زمان ثبت نام مدیران مدارس سال 1402، از 1401/12/25 لغایت 1402/01/24 می‌باشد

زمان آزمون مدیران مدارس ۱۴۰۲

زمان آزمون مدیران مدارس ۱۴۰۲، 1402/03/31 می‌باشد.

ثبت نام آزمون انتصاب مدیران که از 25 اسفند 1401 شروع شده است، 1402/01/24 به پایان می‌رسد و متقاصیان باید توجه داشته باشند که زمان آزمون مدیران مدارس ۱۴۰۲، 31 خرداد 1402 می‌باشد.

منابع آزمون انتصاب مدیران 1402

منابع آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 1402، (سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، آیین نامه اجرایی مدارس، دستورالعمل مالی مدارس، برنامه درس ملی، برنامه تعالی مدیریت، برنامه تدبیر و قانون رسیدگی به تخلفات اداری) می باشد که ​پس از ثبت نام، در سامانه فعال می گردد.

امتیاز فاکتورهای مختلف آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 1402، در جدول زیر قابل مشاهده است.
لازم به ذکراست که سوابق عملکردی (200 امتیاز)، آزمون الکترونیکی (300 امتیاز) و مصاحبه (300 امتیاز) و در مجموع 800 امتیاز را شامل می شود.

سوابق عملکردی 200
آزمون الکترونیکی 300
مصاحبه 300
مجموغ 800

شرایط انتصاب مدیران مدارس

در شرایط انتصاب مدیران مدارس در آیین نامه اجرایی انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 1402، 3 راه کلی برای تعیین شایستگی صلاحیت متقاضیان کسب صندلی مدیریت مدارس وجود دارد که در ادامه به تفصیل بررسی خواهیم کرد:

  1. صلاحیت‌های عمومی
  2. صلاحیت‌های تخصصی
  3. صلاحیت‌های حرفه‌ای

دستورالعمل انتخاب و انتصاب مدیران مدارس | صلاحیت عمومی و تخصصی

در بخش الف ماده 3 آیین نامه اجرایی انتصاب مدیران مدارس در توضیح شرایط عمومی، علاوه بر شرایط همگانی انتصاب افراد در هر پست دولتی، شرایطی مثل تاهل، برخورداری از توانایی جسمانی لازم برای حسن انجام وظایف و داشتن روحیه مشارکت‌جویی و اعتماد به نفس نیز از دستورالعمل‌های لازم برای بررسی صلاحیت عمومی متقاضیان در نظر گرفته شده است.

در بند ب ماده 3 ایین نامه اجرایی انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 1402 نیز، موارد لازم برای صلاحیت‌های تخصصی متقاضیان معرفی و رشته و مدرک تحصیلی، سابقه کاری، سنوات خدمت، نوع استخدام آ‌ن‌ها و بررسی تناسب مدرک و سابقه تحصیلی با نوع مدرسه و تعداد دانش‌آموزان، بررسی شده است.

تفاوت آیین نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 1402 با ایین‌نامه های قبلی | صلاحیت حرفه‌ای

تمایز بزرگ آیین نامه جدید انتخاب و انتصاب مدیران مدارس با آیین‌نامه‌های قبلی تعریف ابزارهایی برای سنجش صلاحیت حرفه‌ای مدیران مدارس است، تا پیش از این سنجش صلاحیت‌ها فقط در دو حوزه عمومی و تخصصی انجام می‌شد ولی در این آیین نامه که تمام مصوبات و دستورالعمل‌های مغایر را لغو و بلااثر می‌کند، مواردی چون آشنایی با نرم‌افزارها و یک زبان خارجی نیز جز شرایط لازم برای ثبت نام آزمون انتصاب مدیران و تصدی پست مدیریت است.

فاکتورهای سنجش “صلاحیت حرفه‌ای عبارتند از:

1. اخلاق حرفه‌ای (مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی، رعایت حرمت و کرامت مخاطبان و ذی‌نفعان وغیره)

2. دانش حرفه‌ای (آشنایی با اسناد بالادستی و تحولی، آشنایی با مراجع سیاست‌گذار و قانون‌گذار در زمینه آموزش‌وپرورش، آشنایی با مهارت‌های IT و یک زبان‌خارجی و غیره)

3. توانمندی‌ها و مهارت‌ها (توانایی بکارگیری و توسعه فناوری‌های نوین، توانایی ارتقای مستمر خود و کارکنان، توانایی خلق فرصت‌های آموزشی‌تربیتی، مهارت استفاده از سامانه‌های موردنیاز و غیره)

دانلود آیین نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 1402

اصلاحیه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 1402

شرط سنی مدیران مدارس

در آیین نامه اجرایی انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 1402 شرط سنی مدیران مدارس مطرح نبوده و سنجش صلاحیت‌های تخصصی با توجه به سوابق آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. مثلا در زمان انتصاب مدیران، داشتن حداقل ۴ سال از سنوات خدمتی فرد تا بازنشستگی الزامی است.

انتصاب متقاضیان در پست مدیریت مرکز آموزشی تربیتی نیز به مدرک‌تحصیلی کارشناسی و ۵ سال سابقه تجربی، در پست‌های مدیرآموزگار یا معاون دبیر به مدرک‌تحصیلی کارشناسی و ۳ سال سابقه تجربی و در پست‌های معلمی به مدرک تحصیلی کارشناسی و حداقل 5 سال سابقه تجربی احتیاج دارد.

دستورالعمل کمیته انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 1402

کمیته انتصابات آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 1402 که متشکل از افراد زیر است، با هدف بررسی و تایید شایستگی‌های داوطلبان با استفاده از روش‌های مختلفی چون آزمون، مصاحبه و غیره، بررسی برنامه‌های داوطلبان، بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص انتخاب، انتصاب، ابقا، جابجایی و برکناری مشمولان، اعطای مجوز در موارد خاص، برنامه‌ریزی برای اجرای سازوکارهای شناسایی، نگهداشت و توانمندسازی مدیران و معاونان، بررسی گزارش نتایج ارزیابی عملکرد مدیران و معاونان و تهیه و ارایه گزارش‌ها و نتایج بررسی‌ها و پیگیری مصوبات تشکیل شده است:

  1. مدیر آموزش‌وپرورش منطقه (رئیس کمیته)
  2. معاونان آموزشی، پرورشی و برنامه‌ریزی
  3. مسئول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات
  4. مسئول امور اداری (دبیرکمیته)
  5. مسئولان آموزشی‌تربیتی دوره تحصیلی مربوط (به‌تناسب نوع مدرسه)
  6. دو نفر صاحب‌نظر در حوزه مدیریت، به‌ویژه مدیریت آموزشی برای هریک از مناطق، با معرفی دانشگاه فرهنگیان و به انتخاب شورای معاونان منطقه
  7. دو نفر از مدیران دوره‌های تحصیلی، به انتخاب مدیران مدارس

شرایط تمدید دوره مدیریت در آیین نامه انتصاب مدیران مدارس

بررسی گزارش نتایج ارزیابی عملکرد مدیران و معاونان نشان می‌دهد که مطابق آیین نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 1402، افراد برای تمدید مدیریت خود لازم دارند که حداقل 85 درصد از امتیاز ارزشیابی سالانه در دو سال منتهی به انتصاب یا دوره چهارساله خدمت خود را کسب کرده باشند تا اطمینان حاصل شود که شایستگی لازم برای تصدی پست مدیریت مدارس را دارند.

سوالات متداول آیین نامه اجرایی انتخاب و انتصاب مدیران

✔️آیا یک مدیر می‌تواند در دو جا مدیر باشد؟

✔️مطابق آیین نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 1401، صدور ابلاغ مدیریت همزمان برای یک نفر، در دو مدرسه یا مرکز آموزشی‌تربیتی، ممنوع است. در مناطقی که برای پست مدیریت در دو نوبت یک مدرسه با کمبود نیروی‌انسانی مواجهند با رعایت مصلحت دانش‌آموزان و آنچه که شرایط مدرسه ایجاب می‌نماید، با اخذ مجوز از کمیته ذی‌ربط، صدور ابلاغ هر دو نوبت برای یک نفر در پست مدیریت، بلامانع خواهد بود.

✔️تکلیف مصوبات قبلی در زمینه پذیرش مدیران مدارس چه می‌شود؟

✔️با تصویب و ابلاغ آیین نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 1401، تمام مصوبات و دستورالعمل‌های مغایر، لغو و بلااثر می‌شود.

✔️برای شرکت در آزمون انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 1401 چه کاری باید انجام داد؟

✔️مشاوران مشاورگروپ آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه آیین نامه انتصاب مدیران مدارس هستند، برای ارتباط با ما می‌توانید از ساعت 8 صبح تا 12 شب با شماره تلفن ثابت خود بدون پیش‌شماره با شماره 9099071613 تماس حاصل نموده، و یا از بسته‌های تخفیف ما استفاده کنید.

4/5 - (4 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. مقصود

    مقصود هستم از آموزش و پرورش هریس استان آذربایجان شرقی در آزمون مدیریت نفر اول منطقه هریس شدم اما کسی را به عنوان مدیر در بزرگترین مدرسه شهر هریس دادن که در سه سال اخیر در آزمون مدیریت شرکت نکرده بود . برای رابطه بازی و خویشاوندسالاری ثابت شد

    پاسخ
  2. سلام

    ۲۵ سال سابقه کار تدریس و معاونت مدرسه و کارمند اداری بودم که تقریبا ۱۵ سال ش معاونت مدرسه بود همه مدیران با رفیق بازی و عدم شایستگی بودن . پول دوست . دیر میان زود میرن . بی اعتقاد و فاسد نظارت و بازرسی صفر صفر

    پاسخ
  3. حسنی

    همش الکیه فقط رفیق بازیه

    پاسخ
  4. زهرا

    سلام
    پس چرا این بخشنامه برای امسال ابلاغ نشده

    پاسخ
  5. زهرا

    سلام
    پس چرا این بخشنامه برای امسال ابلاغ نشده

    پاسخ
  6. فاطمه

    سلام ببخشید آیا این آزمون هر سال اجرا میشه؟

    پاسخ
  7. آمنه قنبری

    سلام اگر امکان دارد زمان را تمدید کنید . چندین سال به دنبال ثبت نام و شرکت در آزمون هستم . خواهش می کنم . چرا بخشنامه نشد .؟؟؟

    پاسخ
  8. علی سامانی

    سلام وعرض ادب واحترام
    در انتخاب ونحوه انتصاب معاون مدرسه بندی باشد. بعنوان اینکه مدیر مدرسه معرفی وپیشنهاد به اداره متبوع دهد تایید واستعلامات آن با رئس اداره وکارشناس حراست باشد. تحمیل معاون به مدیر و عدم تفاهم مدیر با معاون موجب چالش وعدم کارایی خواهدشد.

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403