آیا وعده جذب قبول شدگان آزمون استخدامی قوه قضاییه سال 96 اجرایی می شود ؟

جذب قبول شدگان آزمون استخدامی قوه قضاییه سال 96

جهت مشاوره در زمینه آیا وعده جذب قبول شدگان آزمون استخدامی قوه قضاییه سال 96 اجرایی می شود ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آیا وعده جذب قبول شدگان آزمون استخدامی قوه قضاییه سال 96 اجرایی می شود ؟ مسئولان سه قوه وعده داده‌اند که تا یک ماه آینده تمام ۷ هزار و ۲۰۰ قبول‌شده آزمون استخدامی سال ۹۶ دستگاه قضایی جذب شوند.

جذب قبول شدگان آزمون استخدامی قوه قضاییه سال 96

 
آیا وعده جذب قبول شدگان آزمون استخدامی قوه قضائیه سال ۹۶ محقق می‌شود؟

به گزارش مشاور گروپ و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سال ۹۶ قوه قضاییه آزمون استخدام ۷ هزار و ۲۰۰ نفر از کارکنان قوه قضاییه را برگزار کرد و بنا شد افرادی که در آزمون کتبی و مصاحبه قبول می شوند تا سال ۹۷ به کار مشغول شوند، اما بعد از گذشت دو سال از برگزاری آزمون هنوز این افراد به کار گرفته نشده اند.

یکی از شروط شرکت در آزمون استخدامی سال ۹۶ قوه قضاییه عدم اشتغال در مشاغل دیگر است، به همین دلیل افرادی که در این آزمون شرکت کردند از کار قبلی خود انصراف داده اند و بعد از گذشت دو سال همچنان بیکار هستند که مشکلات زیادی برای آن ها و خانواده هایشان ایجاد شده است.

قوه قضاییه عدم به کارگیری این افراد را کمبود بودجه اعلام کرده است و می گوید: اگر دولت بودجه لازم برای استخدام این افراد را تامین کند، دیگر مشکلی برای به کارگیری ۷ هزار ۲۰۰ قبول شده آزمون سال ۹۶ ندارد.

در کنار صحبت های قوه قضاییه، دولت اعتقاد دارد که آزمون سال ۹۶ بودن مجوز برگزار شده است. خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مجوز برگزاری آزمون استخدامی سال ۹۶ را از معاونت منابع انسانی قوه قضاییه پیگیری کرد. براساس توضیحات این معاونت، براساس برنامه پنجم و ششم توسعه قوه قضاییه سالیانه مجاز است ۸۰۰ قاضی استخدام کند و به ازای هرقاضی ۳ کارمند استخدام کند.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان همچنین ۲۰ خردادماه موضوع استخدامی ۷ هزار و ۲۰۰ قبول شده آزمون قوه قضاییه را از اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه پیگیری کرد.

اسماعیلی در این رابطه گفت: اقدامی که قوه قضاییه مبنی بر برگزاری آزمون استخدامی کارکنان انجام داد یک اقدام صد در صد قانونی و بر مبنای مجوز بود. در قانون برنامه و بودجه به قوه قضاییه اجازه داده شده است که سالیانه ۸۰۰ قاضی و هر قاضی سه کارمند (۲ هزار و ۴۰۰ کارمند) استخدام کند؛ این مصوبه قانونی مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: در یکی دو سال اخیر این کار انجام نشد و قرار شد مجموع تمام استخدامی های سال های اخیر یک مرتبه انجام شود و براساس مجوز سازمان برنامه و بودجه این اقدام انجام و آزمون استخدامی در سال ۹۶ برگزار شد.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: اهتمام قوه قضاییه بر آن بود که این افراد در همان سال ۹۶ استخدام شوند و شروع به کار کنند، اما متاسفانه شرایط و اوضاع کشور و شاید قدری بهانه گیری ها و یا بی مهری دولت وعدم تخصیص اعتبار برای جذب افرادی که آزمون قبول شده اند باعت تاخیر در استخدام همکارانی شده است که واقعا ما به حضورشان در قوه قضاییه نیاز داریم.

اسماعیلی افزود: امروز نیاز جدی قوه قضاییه جذب نیرو های جدید است، اما جذب نیرو ها در دوره قبلی ریاست قوه قضاییه به سرانجام نرسید، در دوره جدید و اوایل اردیبهشت ماه امسال، ریاست قوه قضاییه تعدادی از معاونین و وزیر دادگستری را موظف کرده که پیگیری های قانونی برای تخصیص اعتبار در دولت و سازمان برنامه و بودجه را برای استخدام این افراد انجام دهند و این موضوع کاملا قانونی پیگیری می شود.

وی گفت: موضوع استخدام نیرو های جدید آن قدر مهم است که رئیس قوه قضاییه شخصا این موضوع را از دولت و رئیس جمهور پیگیری می کند.

اسماعیلی در خصوص زمان به کارگیری این افراد بیان کرد: تعیین زمان دست قوه قضاییه نیست و دست دولت است و تیمی که مرکب از معاونین و وزیر دادگستری برای پیگیری کار قبول شدگان در آزمون استخدامی تعیین شده است تمام تلاش خود را می کنند تا در اولین زمان این افراد تعیین و تکلیف شوند.

رئیس قوه قضاییه، آوایی وزیر دادگستری را به عنوان مسئول پیگیری کار قبول شدگان آزمون استخدامی از دولت انتخاب می کند.

۲۴ خرداد ماه آوایی وزیر دادگستری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با نتیجه پیگیری های خود از دولت برای تعیین و تکلیف این افراد گفت: دولت اعتقاد دارد که کاش هماهنگی های قانونی استخدامی این افراد قبل از برگزاری آزمون انجام بیشتر انجام می شد.

وزیر دادگستری گفت: اگر هماهنگی ها بهتر و بیشتر انجام می شد، ممکن بود کار خیلی زودتر به سرانجام می رسید.

وی ادامه داد: حتما باید در تعداد استخدامی ها متناسب با وسع و امکانات موجود دولت هماهنگی صورت گیرد، گرچه ممکن است نیاز قوه قضاییه به استخدام نیرو های جدید خیلی بیشتر از امکاناتی باشد که برای دولت مقدور است.

وزیر دادگستری گفت: بنده در این خصوص پیگیری و مکاتباتی با رئیس جمهور و با انصاری معاون رییس جمهور چندین جلسه مذاکره داشتم. وی در پاسخ به این سوال که اختلاف دولت و قوه قضاییه بر سر تعداد استخدامی و یا بودجه در نظر گرفته شده برای قبول شدگان است، گفت: در خصوص هر دو مورد بین دولت و قوه قضاییه مورد اختلاف است.

وزیر دادگستری افزود: دولت عددی را استخدامی نیرو های جدید مطرح کرده است که ممکن است دولت به دلیل محدودیت هایی که دارد نتواند این تعداد را استخدام کند، موضوع بعدی در خصوص بودجه مورد نیاز است که باید با سازمان مدیریت هماهنگی لازم صورت گیرد.

۹ تیرماه اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه دربرنامه تلویزیونی از آغاز روند جذب قبول شدگان آزمون استخدامی خبر داد و گفت: قوه قضائیه برای حضور این نیرو ها نیاز مبرم دارد و ما تمام تلاشمان را می کنیم و با امر ریاست قوه قضائیه، کارگروهی مأمور شدند که موانع شروع به کار کسانی را که پذیرفته شدند، بردارند و همه را جذب خواهیم کرد. در فاز اول ۲ هزار نفر به جایگزینی بازنشستگان و کسانی که منفک شدند، جذب می شوند و نگرانی برای پذیرفته شدگان به وجود آمده است. این افراد تحت پست های مشخص جذب شدند و کسی قرار نیست جای آن ها را بگیرد و هیچ تضییع حقی صورت نمی گیرد. زمانی برای این موضوع قابل تعیین نیست و دولت در حوزه تأمین اعتبار حقوق و مزایا و تخصیص پست های سازمانی باید ما را کمک کند.

۱۵ تیر ماه محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با زمان با اعلام موافقت دولت برای جذب قبول شدگان آزمون قوه قضاییه گفت: بودجه ما تصویب شده و سهم هر دستگاه مشخص است، سازمان برنامه و بودجه پول دیگری که ندارد! هرچه که منبع برای سال ۱۳۹۸ وجود دارد مجلس این منبع را بین همه قوا و دستگاه ها توزیع کرده، اگرمجلس منابع لازم را برای دستگاه قضایی قرار داده و مجوز آن را هم از سازمان اداری و استخدامی کشور گرفته، چه مخالفتی با آن داریم؟ حتما موافق استخدام این افراد هستیم.

معاون رئیس جمهور افزود: قانون گذار در قانون برنامه ششم مشخص کرده اگر دستگاهی قصد استخدام دارد، باید مجوز لازم را از سازمان اداری استخدامی کشور بگیرد و از سازمان برنامه و بودجه نیز تحقیق کند که منابع این کار در بودجه وجود دارد و اگر منابع آن وجود داشت و سازمان برنامه بودجه مجوز لازم را صادر کرده باشد؛ خبر خوش آن است سازمان برنامه و بودجه موافق جذب این ۷ هزار نفر است.

۲۵ تیرماه آوایی وزیر دادگستری برای پیگیری کار قبول شدگان به مجلس رفت. نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس برگزاری نشستی در مجلس با حضور وزیر دادگستری، معاون منابع انسانی قوه قضائیه، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی و مسئولانی از سازمان برنامه و بودجه برای تعیین تکلیف وضعیت ۶۴۰۰ نفر از قبول شدگان قوه قضائیه خبر داد و گفت: وضعیت این افراد ماه ها است بلاتکلیف مانده بنابراین بر آن شدیم تا این نشست را برگزار و وضعیت قبول شدگان را تعیین تکلیف کنیم.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس مقرر شد آوایی، وزیر دادگستری برای استخدام و جذب این ۶۴۰۰ برنامه ریزی کند، زیرا قوه قضائیه اعلام کرده بود اگر سازمان برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی قبول کنند تمامی این افراد را جذب می کنیم بنابراین قرار شد تمامی این افراد جذب و استخدام شوند.

وی ادامه داد: وضعیت این افراد تا یک ماه آینده باید تعیین تکلیف شوند و مقرر شد حتی یک نفر از این افراد باقی نمانند؛ نظر رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در این رابطه مثبت داشت.

آوایی گفت: قرار بود هفته قبل تعدادی از مسئولان قوه قضاییه در وزارت دادگستری حضور پیدا کنند و جلسه هماهنگی در این خصوص برگزار شود که برای معاون رییس جمهور ماموریتی کاری پیش آمد و این جلسه منتفی شد، انشاالله اول هفته آینده این جلسه هماهنگی با حضور نمایندگانی از دولت و قوه قضاییه برگزار می کنیم و امیدوارم در این جلسه بتوانیم موانع موجود را برطرف و این مشکل را تا حدود حل کنیم.

اول مرداد ماه حجت الاسلام و المسلمین امینی معاون منابع انسانی قوه قضاییه در خصوص نتیجه جلسه با نمایندگان مجلس به منظور پیگیری کار استخدامی قبول شدگان آزمون قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که شنیده شده فقط ۴هزار نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی قوه قضاییه تعیین و تکلیف می شوند، مابقی پذیرفته شدگان چه خواهند شد؟ گفت: در جلسه ای که ما با حضور رییس دادگستری و رییس حوزه ریاست و معاون اول رییس جمهور و وزیر دادگستری در سازمان امور استخدامی داشتیم مقرر شد به میزانی که خود قوه قضائیه از اعتباراتش بتواند نیرو جذب کند قبول شدگان آزمون را جذب کرده و رایزنی کند تا دولت بودجه استخدام مابقی افراد را تامین کنند. در کمیسیون قضایی مجلس هم مقرر شد برای جذب تمام افراد در یک ماه آینده پیگیری های لازم انجام شود.

براساس وعده های نمایندگان مجلس، وزیر دادگستری و مسئولان دستگاه قضا وضعیت استخدامی تمام ۷ هزار و ۲۰۰ قبول شده آزمون استخدامی قوه قضاییه سال ۹۶ باید تا یک ماه آینده مشخص و مراحل جذب آن ها آغاز شود.

در صورتیکه در مورد جذب قبول شدگان آزمون استخدامی قوه قضاییه سال 96 ؛ نیاز به اطلاعات بیشتر دارید می توانید با کارشناسان تحصیلی ما در “مشاور گروپ” تماس بگیرید و اطلاعات کامل تر را از آنها بخواهید.

  9099071613

  ( از سراسر کشور )

(بدون کد و با تلفن ثابت تماس بگیرید)

.در صورت اشغال بودن خطوط، چندین بار شماره گیری را تکرار کنید.
.با مجوز رسمی و دارای مشاوران با تجربه و متخصص.

امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه آیا وعده جذب قبول شدگان آزمون استخدامی قوه قضاییه سال 96 اجرایی می شود ؟

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی