ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی 1402

ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی

جهت مشاوره در زمینه ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به یکی از سوالات متداول داوطلبان در رابطه با ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی 1402 پاسخ داده ایم. معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های علوم پزشکی بیان کرد: وضعیت پذیرش در دانشگاه ها برای مهر امسال مشابه سال قبل خواهد بود.

ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی 1402 به منظور آگاهی بیشتر داوطلبان در ادامه مقاله ارائه داده شده است.

ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی

آخرین خبر در مورد ظرفیت پزشکی ۱۴۰۲

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور ظرفیت پزشکی ۱۴۰۲ به شرح زیر اعلام شده است. نکته قابل توجه در این خبر این است که ظرفیت پزشکی شهریه پرداز صفر شده است.

ظرفیت پزشکی ۱۴۰۲

افزایش ظرفیت رشته دندانپزشکی

🔸️عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: ماده واحده تقویت زیرساخت‌های وزارت بهداشت و درمان در حوزه آموزش پزشکی و دندانپزشکی همراه با افزایش ظرفیت دانشجوی دندانپزشکی تصویب شد.

🔸️مصوب شد که سازمان برنامه و بودجه و همچنین سازمان امور اداری و استخدامی اقداماتی به لحاظ تقویت منابع مالی و منابع انسانی انجام دهند که زیرساخت‌های لازم را برای جذب دانشجوی پزشکی عمومی و همچنین دندانپزشکی فراهم کنند.

افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی تا سال ۱۴۰۴

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی تصویب شد

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب با بیان اینکه با پذیرش ۳۰۰۰ دانشجوی پزشکی در سال، در زمینه پذیرش دانشجو ۱۸ سال با استانداردهای جهانی فاصله داریم، از تصویب افزایش حداقلی پذیرش ۳۰۰۰ دانشجوی پزشکی تا ۵ سال آینده خبر داد.

طبق آمار ۱۱۸ نفر پزشک در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را در وضعیت حاضر داریم که این رقم باید به ۳۰۰ پزشک در ۱۰۰ هزار نفر برسد تا به استاندارد جهانی مورد قبول برسیم.

طبق اعلام نظر اعضاء در زمینه سرانه پزشک در کشور اشکالاتی وارد است. در این زمینه یکی از انتقادهایی که به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه وارد بود؛ «عدم توزیع عادلانه پزشک» در کشور بود و این که مدیریت درستی در این زمینه صورت نگرفته است و تراکم پزشکان متخصص در برخی از شهرها بیشتر از استان‌های کم برخوردار است و مثل سایر موارد آنها از این امکانات نیز محروم هستند.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی دیگر از اشکالات را «عدم توجه به ظرفیت بخش خصوصی» در سرانه پزشکی عنوان کرد و گفت: بسیاری از خانواده‌ها هزینه‌های سنگینی برای تحصیل فرزندانشان در رشته‌های پزشکی می‌پردازند اما توجه مناسبی به این موضوع نشده است. «عدم آینده‌نگری مناسب» در محاسبات سرانه پزشک یکی دیگر از ایرادات اعلام شد که روند پیری جمعیت و خروج پزشکان از کشور در گزارش وزارت بهداشت هم دیده نشده بود. ما باید بدانیم در ۱۰ سال آینده در سرانه پزشک عمومی و متخصص در کجای هرم جهانی قرار خواهیم گرفت که با توجه به رتبه‌بندی کشورهای رقیب ایران باید این موضوع را لحاظ کنیم . در این راستا نیز زیرساخت‌های مناسب در این زمینه مطرح شد.


ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی 1402

در این مقاله به بیان توضیحاتی در رابطه با ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی 1402 پرداخته ایم. براساس آخرین اخبار اعلام شده ظرفیت پذیرش در رشته های علوم پزشکی در سال 1402 همانند سال گذشته می باشد. لازم به ذکر است، امسال ظرفیت پذیرش دانشجویان در رشته های پرتقاضا نظیر دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی نیز بدون تغییر می ماند.

ظرفیت پذیرش دانشجویان در دانشگاه های علوم پزشکی بر اساس آمایش سرزمینی دیده شده است و دانشگاه ها مشابه سال های قبل دانشجو پذیرش خواهند کرد. بنابراین در سه رشته پرتقاضای دندانپزشکی، داروسازی و پزشکی نیز تغییر چندانی برای پذیرش اعمال نخواهد شد.

ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی

بررسی ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی در سال 1400 ، در دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مناطق محروم، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پیام نور نشان می دهد که این ظرفیت ۵۴ هزار و ۲۷۸ نفر است.

در سال 1402 دانشگاه ها مشابه سال های قبل دانشجو پذیرش خواهند کرد. بنابراین در سه رشته پرتقاضای علوم پزشکی نیز تغییر چندانی برای پذیرش نداریم.

ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی سال گذشته در دوره های مختلف: ۵۴ هزار و ۲۷۸ نفر

ظرفیت پذیرش گروه علوم تجربی در دوره روزانه در سال گذشته، ۳۵ هزار و ۸۶۱ نفر است. ظرفیت دوره نوبت دوم (شبانه) ۲ هزار و ۸۷۱ نفر، ظرفیت محروم (زلزله زده، سیل زده و سایر مصوبات) ۲۶۳ نفر، ظرفیت دانشگاه فرهنگیان (ویژه داوطلبان آزاد) ۴ هزار و ۲۷۸ نفر، ظرفیت دانشگاه ها و موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی ۷ هزار و ۴۳۳ نفر و ظرفیت دانشگاه پیام نور ۳ هزار و ۵۷۲ نفر است.

ظرفیت پذیرش گروه آزمایشی تجربی دوره روزانه : 35 هزار و 861 نفر
ظرفیت دوره نوبت دوم (شبانه) : 2 هزار و 871 نفر
ظرفیت مناطق محروم (زلزله زده، سیل زده و سایر مصوبات) : 263 نفر
ظرفیت دانشگاه فرهنگیان (ویژه داوطلبان آزاد) : 4 هزار و 278 نفر
ظرفیت دانشگاه ها و موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی : 7 هزار و 433 نفر
ظرفیت پذیرش گروه آزمایشی تجربی دانشگاه پیام نور : 3 هزار و 572 نفر

در گروه علوم تجربی بخش عمده ای از ظرفیت به رشته ها و دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص دارد. ظرفیت کل رشته های علوم پزشکی در سال گذشته، ۲۷ هزار و ۵۴۴ نفر بوده است که از این میان ۲۲ هزار و ۷۸۲ نفر ظرفیت دوره های روزانه علوم پزشکی و ۳ هزار و ۴۷۶ نفر ظرفیت دوره های شهریه پرداز علوم پزشکی است.

ظرفیت کل رشته های علوم پزشکی : 27 هزار و 544 نفر
ظرفیت دوره های روزانه علوم پزشکی : 22 هزار و 782 نفر
ظرفیت دوره های شهریه پرداز علوم پزشکی : 3 هزار و 476 نفر

ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی رشته دندانپزشکی

در سال گذشته، رشته دندانپزشکی ظرفیت پایین تری از پزشکی داشته است. ظرفیت کل پذیرش دندانپزشکی در کنکور ۹۹ تعداد ۱ هزار و ۳۷۳ نفر بوده است که ظرفیت دندانپزشکی دوره روزانه و شهریه پرداز را شامل می شود. ظرفیت دوره روزانه دندانپزشکی در سال گذشته ۸۹۶ نفر و ظرفیت دوره شهریه پرداز ۲۷۲ نفر بوده است. ظرفیت دانشگاه آزاد در رشته دندانپزشکی در سال گذشته ۲۰۵ نفر بوده است.

ظرفیت کل پذیرش رشته دندانپزشکی : 1 هزار و 373 نفر
ظرفیت دوره روزانه دندانپزشکی : 896 نفر
ظرفیت دوره شهریه پرداز دندانپزشکی : 272 نفر
ظرفیت دانشگاه آزاد رشته دندانپزشکی : 205 نفر

ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی رشته پزشکی

ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی رشته پزشکی در سال گذشته (کنکور سراسری 1400) در ادامه بیان شده است. رشته پزشکی به عنوان یکی از پرطرفدار ترین رشته های کنکور در کنکور سراسری سال گذشته، دارای ۵ هزار و ۸۶۱ نفر ظرفیت است که از این میان ۳ هزار و ۸۳۶ نفر ظرفیت دوره روزانه و ۱ هزار و ۱۹۴ ظرفیت دوره شهریه پرداز است. ظرفیت دانشگاه آزاد جدای از ظرفیت روزانه و شهریه پرداز ۶۵۱ نفر است.

ظرفیت کل پذیرش رشته پزشکی : 5 هزار و 861 نفر
ظرفیت دوره روزانه پزشکی : 3 هزار و 836 نفر
ظرفیت دوره شهریه پرداز پزشکی : 1 هزار و 194 نفر
ظرفیت دانشگاه آزاد رشته پزشکی : 651 نفر

ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی رشته داروسازی

ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی رشته داروسازی در دوره های مختلف در ادامه بیان شده است. رشته داروسازی نیز به عنوان دیگر رشته پرطرفدار دکتری عمومی دارای ۱ هزار و ۱۸۵ نفر ظرفیت مجموع روزانه و شهریه پرداز در سال گذشته بوده است. ظرفیت روزانه ۷۵۴ نفر و ظرفیت شهریه پرداز این رشته  ۲۹۱ نفر است. ظرفیت دانشگاه آزاد در رشته داروسازی در کنکور ۹۹ تنها ۱۴۰ نفر بوده است.

ظرفیت کل رشته داروسازی : 1 هزار و 185 نفر
ظرفیت دوره روزانه رشته داروسازی : 754 نفر
ظرفیت شهریه پرداز رشته داروسازی : 291 نفر
ظرفیت دانشگاه آزاد رشته داروسازی : 140 نفر

در مجموع ۸ هزار و ۴۱۹ نفر ظرفیت سه رشته پرطرفدار پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در سال گذشته بوده است. همچنین ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در این سه رشته در کنکور 1400 حدود ۹۹۲ نفر بوده است.

ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی پردیس خودگردان

ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی پردیس خودگردان در سال گذشته در جدول زیر ارائه داده شده است. در صورت تغییر ظرفیت پذیرش رشته های گروه پزشکی در دانشگاه های شهریه پرداز (پردیس خودگردان) این مقاله بروزرسانی خواهد شد.

ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی پردیس خودگردان

ردیف نام دانشگاه رشته‌های مورد پذیرش ظرفیت (فقط پردیس خودگردان ملاک است)
۱ علوم پزشکی اردبیل پزشکی. داروسازی. دندانپزشکی ۷۱ نفر
۲ علوم پزشکی ارومیه پزشکی. داروسازی. دندانپزشکی ۶۷ نفر
۳ علوم پزشکی اصفهان پزشکی. داروسازی. دندانپزشکی. بهداشت عمومی. پرستاری. تکنولوژی اتاق عمل. تکنولوژی پرتوشناسی. شنوایی شناسی. علوم آزمایشگاهی. علوم تغذیه. فیزیوتراپی. کاردرمانی. گفتار درمانی. مامایی. مهندسی بهداشت محیط. هوشبری. مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار ۲۰۷ نفر
۴ علوم پزشکی بابل پزشکی. دندانپزشکی. فیزیوتراپی ۵۲ نفر
۵ علوم پزشکی بندرعباس پزشکی. دندانپزشکی ۳۵ نفر
۶ علوم پزشکی تبریز پزشکی. داروسازی. دندانپزشکی ۶۹ نفر
۷ علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پزشکی. داروسازی. دندانپزشکی. فیزیوتراپی. کاردرمانی. گفتار درمانی ۸۰ نفر
۸ علوم پزشکی زاهدان پزشکی. بینایی سنجی. فیزیوتراپی ۴۲ نفر
۹ علوم پزشکی زنجان پزشکی. داروسازی. دندانپزشکی. تکنولوژی پرتوشناسی. علوم آزمایشگاهی. کاردرمانی ۸۰ نفر
۱۰ علوم پزشکی شهید بهشتی پزشکی. داروسازی. دندانپزشکی. بهداشت عمومی. بینایی سنجی. پرستاری. تکنولوژی اتاق عمل. تکنولوژی پرتو درمانی. تکنولوژی پرتوشناسی. ساخت پروتزهای دندانی. شنوایی شناسی. علوم آزمایشگاهی. علوم تغذیه. علوم و صنایع غذایی. فیزیوتراپی. کاردرمانی. مهندسی بهداشت محیط. هوشبری. مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار ۳۱۹ نفر
۱۱ علوم پزشکی کرمان پزشکی. داروسازی. دندانپزشکی ۵۱ نفر
۱۲ علوم پزشکی کرمانشاه پزشکی. داروسازی. دندانپزشکی ۴۵ نفر
۱۳ علوم پزشکی گلستان پزشکی. دندانپزشکی ۴۵ نفر
۱۴ علوم پزشکی گیلان پزشکی. دندانپزشکی ۴۴ نفر
۱۵ علوم پزشکی مازندران پزشکی. داروسازی ۵۰ نفر
۱۶ علوم پزشکی مشهد پزشکی. داروسازی. دندانپزشکی. بینایی سنجی. فیزیوتراپی ۸۵ نفر
۱۷ علوم پزشکی همدان پزشکی. داروسازی. دندانپزشکی. اعضای مصنوعی و وسایل کمکی. بهداشت عمومی. پرستاری. تکنولوژی اتاق عمل. تکنولوژی پرتوشناسی. شنوایی شناسی. علوم آزمایشگاهی. فناوری اطلاعات سلامت. فیزیوتراپی. کاردرمانی. کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی. گفتاردرمانی. مامایی. مهندسی بهداشت محیط. هوشبری. مهندسی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار ۱۷۴ نفر
۱۸ علوم پزشکی یزد پزشکی. داروسازی. دندانپزشکی. پرستاری ۱۰۷ نفر

طرح جدید افزایش ظرفیت پزشکی

طرح جدید افزایش ظرفیت پزشکی :  وزیر بهداشت با مخالفت صریح با طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی گفت: معتقدیم افزایش ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی، برای نظام سیاسی و نظام اجتماعی کشور مشکل آفرین خواهد بود.

به گزارش مشاور گروپ و به نقل از وزارت بهداشت: معتقدیم که ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی و باری که بر دوش نظام سلامت بعد از فارغ‌التحصیلی این گروه بر دوش نظام سلامت سنگینی می کند، برای نظام سیاسی و نظام اجتماعی کشور، نیز مشکل آفرین خواهد بود.

وی افزود: مسئله کمبود پزشک عمدتا ناشی از توزیع نامناسب فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی در سراسر کشور است و در حال حاضر هم تعداد زیادی پزشک داریم که از کار طبابت خارج شده اند.

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت ۳۰ درصد دانشجویان پزشکی را بومی جذب می‌کند و تا ۲ الی ۳ سال آینده این پزشکان فارغ التحصیل خواهند شد و عمده نیاز مناطق محروم هم برطرف می‌ شود.

نمکی با بیان اینکه افزایش بیش از این ظرفیت پذیرش پزشکی به نفع کشور نیست، گفت: اگر وزارت بهداشت تشخیص بدهد، میزان ظرفیت پذیرش یا پذیرش نیروهای بومی را افزایش خواهد داد و نیازی به هیچ اقدام شتابزده ای نیست.


براساس آخرین اخبار منتشر شده، ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی در سال 1402 همانند سال گذشته خواهد بود و در سه رشته پرطرفدار تجربی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) افزایش ظرفیت چندانی نخواهیم داشت. ظرفیت پذیرش رشته های پزشکی در سال گذشته در این مقاله ارائه داده شد. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در رابطه با ظرفیت پذیرش دانشجویان در رشته های گروه پزشکی، می توانید با کارشناسان مجرب مجموعه به شماره 9099071613 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول داوطلبان

✔️ظرفیت پذیرش رشته های گروه پزشکی در سال 1402 چگونه است؟

✔️ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی 1402 به منظور آگاهی بیشتر داوطلبان در ادامه مقاله ارائه داده شده است.

✔️ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد در سه رشته پرطرفدار پزشکی چه تعداد است؟

✔️ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در این سه رشته (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) در کنکور 99 حدود ۹۹۲ نفر بوده است. در صورت تغییر ظرفیت پذیرش در سال 1402 از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

✔️ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های شهریه پرداز چگونه است؟

✔️ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های شهریه پرداز (پردیس خودگردان) در این مقاله ارائه داده شده است.

4.7/5 - (8 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه ظرفیت پذیرش رشته های علوم پزشکی 1402

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

دیدگاه ها
  1. سام

    لعنت خدا به این مافیای پزشکی لعنت فقط به خاطر اینکه مبادا اندکی از درآمدشون کم بشه باتمام وجود جلوی افزایش ظرفیت ایستادن حتی مجلسیها رو هم خریدن که مبادا تو مجلسی طرحی بر ضد اونها تصویب بشه تو اکثر کشورهای دنیا دولت به پزشکها حقوق میده یکی از آشناهای ما که متخصص بود رفت سوئد بعد یکسال نشد سریع برگشت ازش پرسیدیم چرا گفت اونجا حقوق یه کارگر با حقوق یه متخصص خیلی فرق نداره فوقش سه برابر حقوق یه کارگر ولی تو ایران عزیز اسلامی………؟؟؟!!!!

    پاسخ
  2. Mohsen

    جالبه اکثر اونایی که موافق افزایش ظرفیتن پشت کنکوری هایی هستن که به جای تلاش برای قبولی تو رشته دلخواه ، اسمون ریسمون میبافن و کجی زمین رو بهونه می کنن برا قبول نشدنشون… برادر من ظرفیت اگه ۱۰۰‌برابرم افزایش پیدا کنه تا تو تلاش نکنی بازم قبول نمی شی … بعدم اگه به جا ۲۰۰ هزار پزشک الان مملکت ، یه میلیون پزشکم داشته باشیم بازم هیچکدومشون حاضر نمیشن برن جای محروم کار کنن . طرف برا ایندش زحمت کشیده که زندگی مرفحی داشته باشه معلومه پا نمیشه بره در و دهات کار کنه
    هر وقت در و دهات رو مثل شهر های بزرگ پر امکانات کردن پزشکم میره اونجا زندگی می کنه…

    پاسخ
  3. یوسف

    اقا جان من افزایش پزشک خریت محضه اولا کم نداریم وبعد اگرم کم باشه نمیتونیم کمیت رو فدای کیفیت کنیم اینطوری هرکی پشت کنکوریه میشه دکتر بی کیفیت بعد ۷ سال بعد میفهمیم چی شده که هر جا نگاه کنی یه دکتر با یه تخصص بیکار هست

    پاسخ
  4. داود

    یه عده براحتی میرن بهترین دانشگاه میخونن عده دیگه باید افسردگی بگیرن. چقدر رانت حتما اون سالها اقازاده ها میخواستن دانشگاه برن

    پاسخ
  5. داود

    سلام پس چرا اون موقعی که با رتبه 15000 دندانپزشکی و پزشکی از دانشگاه های بین المللی قبول می شدن. یا از باکو. قبرس. هندوستان. انتقال به دانشگاه های ایران داشتن ظرفیت زیاد نبود همه چیز تو این مملکت. رانته. حتی علم

    پاسخ
  6. ابراهیم

    راهکار روشنه برای حل این معضل باید اساتید درجه یک پزشکی توسط بخش خصوصی برای تدریس دردانشگاه باکیفیت بخش خصوصی استخدام کرد وکلینیک ودانشکده دندانپزشکی برای رشته دندانپزشکی وبیمارستان برای دانشگاه پزشکی بخش خصوصی ایجاد شودالبته توسط بخش خصوصی که مشکل کمبود پزشک وخروج ارز ازکشور توسط متقاضیان تحصیل پزشکی درخارج ازکشور حل شود ومتقاضیان تحصیل به جای خارج کشور در داخل تحصیل تحت تاثیر فرهنگ کشورمحل تحصیل قرارنگیرند و برای جلب مشارکت بخش خصوصی اختیار تعیین میزان شهریه توسط بخش خصوصی باشد نه دولت
    هرکه موافق پیشنهادم به نمایندگان مجلس ودولت به نام خودش ارائه بدهد

    پاسخ
  7. علی

    یکی از شاه های قاجار به پسرش وصیت کرده اگه میخوای به مردم حکومت کنی بذار بی سواد بمونن.
    این کم بودن ظرفیت کمی جمله بالا رو یاد آدم میندازه

    پاسخ
  8. علی

    دنداپزشکی حرفه هست اصلا نباید براش ظرفیت تعریف بشه باید آزاد باشه هرکسی علاقه داشت بخونه. اصلا نمیتونم بفهمم زیاد بودن پزشک و دندانپزشک چه ضرری میتونه برای مردم داشته باشه؟؟؟!!!! خیلی خوشحال میشم کسی برام توضیح بده

    پاسخ
    1. مهدی

      خود وزیرم که گفته نمیدونه چرا. فقط هوای جیب هم صنفیاشا داشته. وقتی یک دندانپزشک عادی به صورت متوسط ماهانه 350 میلیون در میاره خوب 1% خرج کنه برای مظلوم نمایی بسه دیگه.

      پاسخ
  9. علی

    سلام. من نه پشت کنکوریم نه به دندانپزشکی علاقه داشتم. رتبم هم میرسید نرفتم. الان هیات علمی هستم. اونروز یک ونیم دادم برای یه عصب کشی اصلا هم راضی نیستم چون بعد از چهار بار مراجعه مشکل دندونم حل نشده. من مطمئنم تعداد کتابهایی که این دوست دندانپزشکمون مطالعه کرده از تعداد کتابهایی که بنده تدریس، تالیف و ترجمه کردم کمتره. دلیلی نداره کسی که خوب کتاب حفظ میکنه حتما وارد حرفه دندانپزشکی بشه.

    پاسخ
  10. مهندس

    سلام به دوستان
    با توجه به عدم توزیع دوستان پزشک در مناطق مختلف کشور، یک ناهمگونی مشهود در انجام وظیفه در بخش سلامت و بهداشت کشور مشاهده می‌شود، افزایش ظرفیت پذیرش پزشک می تونه بخاطر معضل فوق رو بنحوزیادی کم کنه، از طرفی نخبگانی هستند که می توانند در این بخش جذب شوند. توجه با این نکته مهم است که سیل زیادی از پزشکان در حال خروج مملکت هستند، که این می تواند خطر کمبود این قشر را کاهش دهد.

    پاسخ
  11. همینجوریم که این همه پزشک هر سال فارغ التحصیل میشن در آینده پزشکی اشباع خواهد شد و نیازی به افزایش ظرفیت پزشکی نیست و افزایش ظرفیت پزشکی هم به پزشکان و هم به سایر قشر ها آسیب خواهد زد

    پاسخ
  12. مهدیه

    حالا مگه همه دکترا درآمد میلیونی و میلیاردی دارن خیلی از دکترا اصلان بیکارن اوناییم که موافق افزایش ظرفیت پزشکین معمولا خودشون پشت کنکورین که نمی تونن قبول بشن

    پاسخ
  13. حمید

    باز هم مافیای پزشکی با یک سری حرف ها فقط بدنبال حفظ درآمد بالا هستند ایشان در حرف خود ورودی را ذکر کردند اما حرفی از خروجی که شامل بازنشسته شدن پزشک یا خارج شدن از کشور میشود نزدند رشته پزشکی بایستی مثل رشته حقوق شود نفر پس از اخذ مدرک پزشکی در یک آزمون دریافت نظام پزشکی شرکت کند مگر هر مهندس یا حقوقدانی جزو انجمن مهندسین یا وکلا است ؟

    پاسخ
  14. نظام قدیم

    اصلا لازم نیست ظرفیتو افزایش بدن اگه سهمیه های همراه بی عدالتی رو بردارن هرکس بیشتر زحمت بکشه قبول میشه ،نه اینکه به بهانه اینکه یه روزی برای سلامت وامنیت کشور کسی رفته زحمت کشیده حالا بچه های همون آدما بشن پزشکای بیسوادی که سلامت جامعه رو به خطر میندازن

    پاسخ
    1. کنکوری

      دقیقا همینطوره …!

      پاسخ
  15. علی

    من خودم اهل تحصیل نیستم و در بازار فعالیت دارم ولی اینو میدونم که اگه افزایش ظرفیت قبول بشه بهتره چون همه دکترا مثل ما بازاریا سعی میکنن با ارایه بهترین کیفیت و قیمت خوب مشتری جلب کنند و یه نوعی رقابت ایجاد میشه بینشون و باعث میشه انحصار از بین بره و کیفیت بالابره و مردم محبور نشن واسه درمان با صف طولانی مواجه بشوند و هزینه درمان بالا پرداخت کنند
    اگر نمایندگان واقعن به فکر مردم اند باید افزایش ظرفیت رو تصویب کنند

    پاسخ
  16. فرهاد

    افزایش ظرفیت پزشکی موجب افزایش سطح سلامت عمومی،مرتفع شدن وضعیت بهدااشت مناطق محروم ،رفتار پذیری پزشکان، توجه کنکوری ها به دیگر رشته های علوم پایه و…خواهد بود

    پاسخ
  17. سید

    وقتی تو کنکور ۹۰ درصد رد میشن معلومه تعداد موافقای افزایش ظرفیت بیشتره. کارو باید سپرد به خود وزارت کشور نه به کنکوری هایی که حاضرن به هر قیمتی قبول شن.
    بیشتر کامنتا کنکوری های رد شدن.
    خو برن یه رشته دیگه مگه مجبورن

    پاسخ
    1. مهدی

      باز این مافیای پزشکی وارد عمل شده در حالی که سخت ترین رشته ها رشته های مهندسی و ریاضی فیزیک هست و همه رشته ها با جان مردم سر وکار دارد حتی مهمتر از رشته پزشکی هست چون بعضی رشته های مهندسی با جان ده ها و یا صدها مردم سرو کار دارد آیا زیرساخت های آموزشی آنها کامل انجام شده که این پزشک های مافیایی اینو علم کردن؟ حرفی به غیر از این ندارن برای سرپوشی برای رانت هاشون . تو مملکتی که یه دکترای برق و یا یه دکترای شیمی با اون سخت ترین و سرسام آورترین دروس سر و کار دارن بیکار موندن کنار خیابون اون وقت بعض این پزشک ها ماهی ویا حتی روزانه ۱۰۰ میلیون درآمد دارن اینجوریه که اینجوری میشه برادر

      پاسخ
  18. سام

    علوم پزشگی زمانی از عدم افزایش سهمیه پزشگی باید صحبت کنه که کیفیت خدمات فعلی در صد در صد خودش باشه ن مث الان که اصلا کیفیتی وجود نداره الن ففط در چند شهر معروف خدمات خوب هست آنهم برای پولدارها پس این دفاع علوم پزشگی زیاد قابل اعتنا نیست دیگر اینکه در کدام رشته ها برای دانشجو همه خدمات و کارگاههای اموزش از کیفیت بالایی برخوردار است که حالا نگران سطح بالای کیفیت اموزش پزشک هستید دیگر از بیکاری پزشگ گفتند خوب ما تو رشته های دیگر هم بیکار داریم دیگر اینگه بخاطر عدم تلاش مسئولین علوم پزشگی که زیر ساخت ها را فراهم نمیکنند چه جمعیتی از مردم این کشور در کشورهای درج چندم از نظر علوم پزشگی ما در حال تحصیل و اواره هستند و پول های زیادی از کشور بنفع کشورهای دیگر ازمملکت خارج می شود و دیگر بااین استدلال که چند دهه لست که بزای افزایش ظرفیت ان تلاشی صورت نمیگیرد چه زخم عمیقی به روح واستعداد دانش اموزان این مملکت زده میشود و کسی پاسخگو نیست وبه ان فکر نمیکند و همه به فکر خروج از کشور هستند

    پاسخ
    1. SMH

      همه موافقا پشت کنکورین???
      خو باووو پرستاری هم خوبه حتما که نباید دکتر شین همتون

      پاسخ
  19. ناشناس

    درهرحرفه ای کسانی که خود صاحب ان حرفه وشغل هستند برای کسب منافع بیشتر مایل به کسب منافع بیشتر وجلوگیری از ازیاد ان حرفه هستند وبه هربهانه ای برای ممانعت متوسل می شوند پس لازم است نمایندگان منافع تمام مردم رافارغ از تهدیدات ودلایل بی منطق وانحرافی پیگیری نمایند

    پاسخ
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام کنکور 1403