آموزش تکنیک ضربدر منفی و زمان های نقصانی از زبان رتبه های برتر

تکنیک ضربدر منفی و زمان های نقصانی

جهت مشاوره در زمینه آموزش تکنیک ضربدر منفی و زمان های نقصانی از زبان رتبه های برتر

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

تکنیک ضربدر منفی و زمان های نقصانی  : تکنیک زمان‌های نقصانی به نوعی تکنیک پس انداز زمان در جلسه آزمون و کنکور است. با این روش می‌توان در جلسه کنکور از وقت پیشنهادی که سازمان سنجش به دروس اختصاص داده بخشی را پس انداز کرد.

تکنیک ضربدر منفی و زمان های نقصانی

تکنیک ضربدر منفی و زمان های نقصانی : در تکنیک زمان‌های نقصانی ابتدا باید ببینیم مثلا در درس‌های عمومی وقت‌ها به چه صورت است؟ ادبیات 18 دقیقه، عربی 20 دقیقه، دین و زندگی 17 دقیقه، زبان انگلیسی 20 دقیقه که جمع این‌ها روی هم رفته 75 دقیقه می‌شود. یک ساعت و ربع از وقت کنکور صرف دفترچه عمومی می‌شود.

تکنیک ضربدر منفی و زمان های نقصانی :  من اگر با این تکنیک بعضی از سوالات را حل نکنم وقتشان را ذخیره کرده‌ام. در بین این دروس عربی و زبان دروس سخت‌تری هستند. خوب حالا چرا توی درس‌هایی که دشوارتر است تایم بیشتری را بر می‌داریم و در درس‌های ساده‌تر تایم کمتری؟ چون درسی که دشوارتر است ضربدر و منهای بیشتری دارد.

در این تکنیک گفته می‌شود که اگر شما از زمان ادبیات که 18 دقیقه است سه دقیقه را ذخیره کنید، چقدر می ماند؟ 15 دقیقه. از عربی که 20 دقیقه است، 5 دقیقه را ذخیره کنید، دوباره 15 دقیقه می‌ماند. از دین و زندگی که 17 دقیقه است دو دقیقه از آن را ذخیره کنید و از درس زبان انگلیسی که 20 دقیقه است 5 دقیقه را ذخیره کنید.

در نهایت چقدر ذخیره کرده‌ایم؟ 15 دقیقه ذخیره کرده‌ایم. به همین سادگی از 75 دقیقه دروس عمومی 15 دقیقه را ذخیره می‌کنیم. سر جلسه کنکور با ساعت تنظیم می‌کنیم، هشت که کنکور شروع می‌شود، تست ادبیات را می‌زنم، بعد از آن ساعت هشت و ربع سراغ عربی می‌روم.

هشت و نیم از عربی می‌روم سراغ دین و زندگی. ساعت هشت و 45 دقیقه از دین و زندگی می‌روم سراغ زبان و راس ساعت 9 زبان تمام می‌شود؛ از این ساعت تا ساعت 9:15 یک ربع وقت دارم. اولین سوالی که پیش می‌آید این است که چطور می توانم این کار را بکنم.

من اگر با این تکنیک بعضی از سوالات را حل نکنم وقتشان را ذخیره کرده‌ام. در بین این دروس عربی و زبان دروس سخت‌تری هستند. خوب حالا چرا توی درس‌هایی که دشوارتر است تایم بیشتری را بر می‌داریم و در درس‌های ساده‌تر تایم کمتری؟ چون درسی که دشوارتر است ضربدر و منهای بیشتری دارد.

پس من در درس ادبیات سوالات بیشتری را حل می‌کنم و سوالات کمتری را ضربدر و منها می‌زنم. با تکنیک زمان‌های نقصانی زمانی که آخرین سوال دفترچه را حل کردم، در درس‌های عمومی یک ربع و در درس‌های اختصاصی چهل و پنج دقیقه زمان دارم.

رقبای شما در جلسه کنکور هنوز دارند می‌دوند، نفس نفس می‌زنند که برسند به ته دفترچه اما شما می‌گویید من یک ربع دفترچه را رفتم و الان هم یک ربع وقت دارم می‌روم یک بار دیگر مرور می‌کنم. تکنیک زمان‌های نقصانی به شما به شدت کمک می‌کند که سر جلسه کنکور وقت کم نیاورید.

سر جلسه کنکور شتابزده نباشید و عجله نکنید چون شما وقتی شتابزده می‌شوید و عجله می‌کنید تعداد بی‌دقتی‌هایتان بالا می‌رود. بی‌دقتی‌ها در کنکور ویران کننده است. بی دقتی یعنی سوالی که می‌توانستی درست حل کنی را غلط زدی. نه تنها نمره‌اش را نگرفتی بلکه یک سوم نمره منفی گرفتی و می‌توانستی نمره‌اش را بگیری.

پس حواستان باشد تکنیک ضربدر و منها به کمک تکنیک زمان‌های نقصانی کمک می‌کند سوال‌هایی که بلد هستی بزنی، آرام باشی، عجله نکنی و وقت زیاد داشته باشی.

آنچه در کنکور اهمیت دارد، آشنایی با نوع سوالات تستی است.

فردی که با شیوه پاسخ دادن به سوالات تستی آشنایی داشته باشد، در آزمون بهتر عمل می کند تا افرادی که آشنایی كم تری با انواع سوالات تستی دارند و این مهارت با تمرین تقویت می شود. خیلی از عوامل می توانند شیوه پاسخگوی به سوالات را تحت تاثیر قرار دهند.

مدیریت زمان:

باید در درجه اول مدیریت زمان داشته باشیم و در ابتدای ازمون وقت خود را طوری را تنظیم كنیم كه بتوانیم به تست های تمام دروس بپردازیم نه اینكه تمام وقت خود را صرف یك درس كنیم  و در پایان با انبوهی از تست های نزده و حتی نخوانده روبرو شویم .

اجرای درست تكنیك های تست زنی میتواند كمك زیادی به ما بكند .

تكنیك هایی مثل

:تكنیك ضربدر-منفی تست زدن با دو خودكار تكنیك زمان های نقصانی و تكنیك شناسایی تست های مشكل از اسان كه هر یك از این ها دارای اهمیت خاصی هستند شناسایی تست ها در ابتدای كار مشكل به نظر می رسد0اگرما قدرت تفكیك تست ها از یكدیگر را داشته باشیم دیگر تمام وقت خود را صرف یك تست دشوار نمی كنیم در ضمن برای اجرای تكنیك ضربدر-منفی هم لازم است كه مهارت تفكیك تست ها را داشته باشیم و این كه

چرا با اجرای تكنیك ها نتیجه مطلوبی نمی گیریم؟

ما نباید انتظار داشته باشیم كه بتوانیم با اجرای این تكنیك ها برای اولین بار ان هم سر ازمون نتیجه خوبی بگیریم حداقل باید چندین مرتبه این تكنیك ها را در خانه با كتاب تست(ابی)تمرین كرد و بعد از تسط كافی ان را در ازمون ها اجرا كنیم در ان صورت حتما موفق خواهیم شد سوالات تستی از نظر ما به سه گروه تقسیم می شوند . ما برای هر گروه یك علامت خاص را در نظر می گیریم.

1 – سوالاتی كه شما به راحتی می توانید پاسخ آن را بیابید. (علامت خاصی ندارد)

2 – سوالاتی كه شما اگر زمان زیادی صرف آن كنید می توانید به آن ها پاسخ دهید . به این سوالات در اصلاح سوالات زمانبر مگوییم. ( علامت ضربدر)

3 – سوالات مشكلی كه احتمال پاسخ دادن به آن ها خیلی كم است . ( علامت منفی یا منها) دفترچه عمومی تمام رشته ها دارای 100 می باشد و زمان پیشنهادی برای پاسخگویی به آن ها 75 دقیقه در نظر گرفته شده است.

پس بهتر است برای هر درس عمومی 15 دقیقه فرصت بگذارید و تا ساعت 9 به همه سوالات پاسخ بدهید و از 9 تا 15/9 به سراغ سؤالات علامت دار ( ضربدر و منفی دار ) بروید. به این ترتیب شما تا ساعت 9 به سوالات همه درس های عمومی پاسخ داده اید و دیگر حسرت سوالی ساده ای را نخواهید خورد و تنها سوالاتی باقی خواهد ماند كه یا زمانبر هستند ( یعنی سوالات ضربدر یا بعلاوه دار ) و یا دشوار هستند ( منفی دار ). حالا شما 15 دقیقه وقت دارید تا به سراغ سوالات علامت دار بروید و سعی كنید به آن پاسخ دهید.

مشاور گروپ

خودتونو با هیچکس جز خودتون مقایسه نکنید.

گذشته رو کامل رها کن
خودت ببخش بخاطر تمام غفلت ها
فرصت های آینده رو از دست نده!

من در رقابت با هیچکس جز خودم نمیباشم،
هدف من مغلوب کردن آخرین کاری است که انجام داده ام.

برای رسیدن بهش دو راه جلوته،
پاشو برنامه کاارتو بچین
یا
بخواب و خوابشو ببین.



  • آیا می خواهید کنکور 1400 در رشته پزشکی قبول شوید ولی برنامه ریزی حرفه ای ندارید ؟
  • آیا کنکور 99 رشته ای که می خواستید قبول نشده اید و اکنون نمیدانید از کجا باید برنامه ریزی را شروع کنید؟
  • آیا به دنبال مشاوره و برنامه ریزی زیر نظر رتبه های برتر کنکور سراسری هستید ؟
  • دوست داری مشاورت کسی باشه که خودش این مسیر رو با موفقیت پشت سر گذاشته ؟
  • میدونی رتبه های برتر از شیوه های برنامه ریزی تکنیکی و سبک استفاده می کنند ؟
  • دوس داری زیر نظر دانشجویان رشته های پزشکی ، دندان و داروسازی برنامه ریزی و مشاوره بشی ؟
  • آیا می دانید بهترین و معتبرترین منابع برای شما کدام هستند ؟
  • دوس داری یک برنامه ریزی روزانه باکیفیت با بیشتر بازدهی داشته باشی ؟
  • دوس داری هر روز پر انرژی تر از هر روز درس بخونی ؟

 

5/5 - (3 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه آموزش تکنیک ضربدر منفی و زمان های نقصانی از زبان رتبه های برتر

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی