آمار داوطلبان کنکور تجربی 99 که پشت کنکور 1400 ماندند …

آمار داوطلبان کنکور تجربی 99 پشت کنکور 1400

جهت مشاوره در زمینه آمار داوطلبان کنکور تجربی 99 که پشت کنکور 1400 ماندند …

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آمار داوطلبان کنکور تجربی 99 که پشت کنکور 1400 ماندند … : آمار‌های سازمان سنجش نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد افرادی که کنکور سال ۱۳۹۹ داده‌اند، انتخاب رشته نکرده‌اند.

آمار داوطلبان کنکور تجربی 99 پشت کنکور 1400


  • آیا پشت کنکور ماندن در کنکور ۱۴۰۰ به صلاح است؟
  • اهمیت شرکت آزمون برای پشت کنکوری ها
  • پشت کنکور بمانم یا نه ؟
  • پشت کنکور ماندن برای 1400
  • پشت کنکور ماندن برای فارغ التحصیلان
  • پشت کنکور ماندن برای کنکور 1400
  • پشت کنکور ماندن برای کنکوری های نظام جدید
  • پشت کنکور ماندن برای کنکوری های نظام قدیم
  • پشت کنکور ماندن یا رفتن به دانشگاه
  • پشت کنکوری 1400
  • پشت کنکوریها موفق میشن ؟
  • چرا پشت کنکور ۱۴۰۰ نمانیم
  • راهکار موفقیت پشت کنکوریها در کنکور 1400
  • ساعت خواب و بیداری کنکوری های ۱۴۰۰

آمار داوطلبان پشت کنکوری تجربی 1400

آمار‌های سازمان سنجش نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد افرادی که کنکور سال ۱۳۹۹ داده‌اند، انتخاب رشته نکرده‌اند.
به گزارش مشاورگروپ ، آمار‌های سازمان سنجش نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد افرادی که کنکور سال ۱۳۹۹ داده‌اند، انتخاب رشته نکرده‌اند.

سال ۹۷ بیش از ۶۰ درصد و سال ۹۸ بیش از ۵۴ درصد داوطلبان اقدام به انتخاب رشته کرده‌اند، امسال این آمار به ۴۶ درصد رسیده است.

بدیهی است دلیل کاهش تعداد افرادی که با وجود مجاز بودن، اقدام به انتخاب رشته نکرده‌اند، به یک مورد خلاصه نمی‌شود؛ اما یکی از مهم‌ترین این دلایل را بالا گرفتن رقابت بر سر دانشگاه‌های برتر می‌دانند.

آمار داوطلبان کنکور تجربی 99 که پشت کنکور 1400 ماندند : دلیلی که هر وقت صحبت از بیشتر بودن تعداد صندلی‌های دانشگاهی نسبت به داوطلبان کنکور هم می‌شود، اساس وجود کنکور را به همین نکته مرتبط می‌دانند؛ اینکه کنکور دیگر به معنای قبولی در دانشگاه نیست؛ بلکه به مفهوم قبولی در یک دانشگاه معتبر است.

در یک دهه گذشته هم افزایش رغبت به حضور در کنکور رشته علوم تجربی آن‌قدر بود که حتی مسئولان قصد داشتند با اعمال سیاست‌های اجبارانه به نوعی در این حوزه تعادل ایجاد کنند.

‌سیاستی که موفق نبود و همچنان تعداد داوطلبان کنکور تجربی به شکل معناداری از دیگر رشته‌ها بیشتر است .حالا هم که با کاهش چشمگیر انتخاب رشته داوطلبان مجاز در کنکور روبه‌رو هستیم، بسیاری این موضوع را مرتبط با داوطلبان رشته تجربی می‌دانند.

آمار داوطلبان کنکور تجربی 99 که پشت کنکور 1400 ماندند : جایی که تمایل افراد بیشتر به تحصیل در رشته‌های خاص است. بیشترین داوطلبانی که از انتخاب رشته صرف‌نظر می‌کنند نیز مربوط به گروه آزمایشی تجربی هستند که اغلب به رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و برخی رشته‌های پیراپزشکی همچون فیزیوتراپی، پرستاری، شنوایی‌سنجی، ‌گفتاردرمانی و کاردرمانی علاقه دارند.

علت این تمایل، وضع نامساعد بازار کار است. داوطلبان کنکور چون از احتمال بیکار ماندنشان خبر دارند، به آینده شغلی رشته‌ها توجه می‌کنند و اگر رتبه مورد نظر را در کنکور کسب نکنند، از انتخاب رشته صرف‌نظر می‌کنند.

  رتبه های برتر در ۱۶ سال گذشته از کدام استان ها بوده اند؟

آمار داوطلبان کنکور تجربی 99 که پشت کنکور 1400 ماندند : آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد به ترتیب استان‌های یزد، تهران و خراسان جنوبی تعداد رتبه‌های برتر بیشتری نسبت به سایر استان‌ها داشته اند.
در این اطلاعات که از رتبه‌های زیر ده در گرایش‌های ریاضی، تجربی و انسانی استخراج شده‌است، تعداد جمعیت دانش‌آموزان هر استان در نظر گرفته شده‌است.

  تعداد قبول شدگان کنکور تجربی سال ۹۹

  در کنکور امسال مانند کنکورهای هر سال، گروه تجربی بزرگ ترین گروه کنکور بود. ۵۰۶ هزار و ۶۳۴ نفر در گروه تجربی کنکور دادند. ۶۴ درصد از داوطلبان کنکور تجربی امسال زن و ۳۶ درصد مرد بودند.

امسال ظرفیت پذیرش در این گروه با احتساب دانشگاه فرهنگیان و مناطق محروم ۵۴ هزار و ۲۷۸ نفر است. از این میان ۳۵ هزار و ۸۶۱ نفر در دوره های روزانه، ۲ هزار و ۸۷۱ نفر در دوره های شبانه یا نوبت دوم، ۳ هزار و ۵۷۲ نفر در دوره های پیام نور و ۷ هزار و ۴۳۳ نفر در دوره های غیرانتفاعی تحصیل خواهند کرد .


رییس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن اعلام آمار قبولی‌های کنکور در گروهای آزمایشی گفت: زنان بیش از ۵۳ درصد صندلی‌های رشته‌های با آزمون دانشگاه‌ها را از آن خود کردند.

  آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری از ۱۴ آبان

  آمار داوطلبان کنکور تجربی 99 که پشت کنکور 1400 ماندند : سازمان سنجش آموزش کشور: زمان آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری، چهارشنبه ۱۴ آبان ماه جاری است و پذیرفته‌شدگان برای ثبت نام می‌توانند به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه‌های محل قبولی خود مراجعه کنند.

تعداد قبول شدگان کنکور تجربی سال ۹۹

در کنکور امسال مانند کنکورهای هر سال، گروه تجربی بزرگ ترین گروه کنکور بود. 506 هزار و 634 نفر در گروه تجربی کنکور دادند. 64 درصد از داوطلبان کنکور تجربی امسال زن و 36 درصد مرد بودند.

به گزارش  مشاورگروپ به نقل از فارس، در کنکور سراسری سال 99 تعداد یک میلیون و 52 هزار و 530 داوطلب ثبت نام کردند و 792 هزار 840 داوطلب در این آزمون مجاز به انتخاب رشته شدند که تعداد 469 هزار و 94 داوطلب انتخاب رشته کردند.

در کنکور امسال مانند کنکورهای هر سال، گروه تجربی بزرگ ترین گروه کنکور بود. 506 هزار و 634 نفر در گروه تجربی کنکور دادند. 64 درصد از داوطلبان کنکور تجربی امسال زن و 36 درصد مرد بودند.

چند نفر با کنکور تجربی سال 99 در دانشگاه ها قبول می شوند؟

امسال ظرفیت پذیرش در این گروه با احتساب دانشگاه فرهنگیان و مناطق محروم 54 هزار و 278 نفر است. از این میان 35 هزار و 861 نفر در دوره های روزانه، 2 هزار و 871 نفر در دوره های شبانه یا نوبت دوم، 3 هزار و 572 نفر در دوره های پیام نور و 7 هزار و 433 نفر در دوره های غیرانتفاعی تحصیل خواهند کرد.


امتیاز شما به این مقاله

جهت مشاوره در زمینه آمار داوطلبان کنکور تجربی 99 که پشت کنکور 1400 ماندند …

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

ثبت نام تیزهوشان 1403
نصب اپ دانش آموزی