آمار اشتغال در رشته های مختلف تحصیلی / دور این رشته ها را برای کنکور 98 خط بکشید!

آمار اشتغال در رشته های مختلف تحصیلی

جهت مشاوره در زمینه آمار اشتغال در رشته های مختلف تحصیلی / دور این رشته ها را برای کنکور 98 خط بکشید!

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آمار اشتغال در رشته های مختلف تحصیلی / سال 97  : آخرین گزارش از آمار رسمی وزارت کار، سهم رشته‌های تحصیلی از بازار کار را نشان می‌دهد…

آمار اشتغال در رشته های مختلف تحصیلی

به گزارش مشاور گروپ :

 آمار اشتغال در رشته های مختلف تحصیلی : آمارها حاکی از این است که تحصیل در رشته‌های مختلف، سرنوشت متفاوتی را نیز رقم خواهد زد؛ به‌طوری‌که احتمال بیکاری بین تحصیلکرده‌ها در رشته‌های مختلف از ۷/ ۸ درصد تا ۵/ ۳۷ درصد متفاوت است.

براساس اعلام اداره آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار، نرخ بیکاری جمعیت فارغ‌التحصیلان یا در حال تحصیل دوره‌های عالی در سال ۱۳۹۶، برای کل کشور ۴/ ۱۹ درصد بوده است.

اما در این بین برخی رشته‌ها، دارای نرخ بیکاری بالای ۳۰ درصد همچون «حفاظت محیط زیست» و «علوم کامپیوتر» و برخی دارای نرخ بیکاری تک رقمی همچون «تربیت معلم و علوم تربیتی» و «بهداشت» بوده‌اند.آمار اشتغال در رشته های مختلف تحصیلی/

نوسان بیکاری در رشته‌ها : گزارش مرکز آمار وزارت کار نشان می‌دهد که در بین گروه‌های عمده رشته تحصیلی، نرخ‌های بیکاری بین ۷/ ۸ درصد تا ۵/ ۳۷ درصد در نوسان بوده است که تفاوت شانس کاریابی در رشته‌های مختلف را نشان می‌دهد.

گروه‌های پرمتقاضی : بیشترین جمعیت تحصیلکرده‌ها در رشته‌های گروه شغلی «مهندسی و حرفه‌های مهندسی» قرار دارد. تقریبا از هر ۵ تحصیلکرده، یک نفر مهندسی خوانده است.

آمار اشتغال در رشته های مختلف تحصیلی :  مجموعه تحصیلکرده‌های این گروه بالغ‌بر ۲ میلیون و ۴۶۰ هزار نفر برآورد می‌شوند. گروه‌های تحصیلی زیر مجموعه «بازرگانی و امور اداری» نیز دومین گروه شغلی پرمتقاضی است. جمع فارغ‌التحصیلان این گروه شغلی نیز بیش از ۲ میلیون و ۳۵۷ هزار نفر گزارش شده است. در کنار این دو گروه، «معماری و ساختمان» و «علوم انسانی» نیز جمعیت فارغ‌التحصیل زیادی را به خود اختصاص داده‌اند.

وضعیت نرخ مشارکت : بررسی‌ها نشان می‌دهد که کمترین نرخ مشارکت مربوط به رشته «علوم کامپیوتر» است. نرخ مشارکت این گروه کمتر از ۴۰ درصد بوده است و از فارغ‌التحصیلان این رشته، کمتر از ۴۰ درصد آنها به جست‌وجوی کار پرداخته‌اند.

آمار اشتغال در رشته های مختلف تحصیلی  :  نرخ مشارکت در گروه «علوم زیستی»، «علوم انسانی» و «هنر» نیز کم بوده است. در حقیقت کمتر از نیمی از تحصیلکرده‌های این ۳ رشته، در بازار کار امید به یافتن شغل دارند. در مقابل گروه‌هایی نیز وجود دارند که نرخ مشارکت در آنها حتی به بالای ۷۰ درصد می‌رسد.

بیشترین نرخ مشارکت مربوط به دو گروه «خدمات حمل‌و‌نقل» و «خدمات محیط زیست» است. در این دو گروه نرخ مشارکت تحصیلکرده‌ها نزدیک به ۷۲ درصد است. در گروه‌های پرمتقاضی مهندسی، نرخ مشارکت ۶۳ درصد گزارش شده است.آمار اشتغال در رشته های مختلف تحصیلی/

شانس کاریابی در گروه‌ها: تحصیل و فعالیت در کدام رشته تحصیلی، شانس کاریابی بیشتری به‌دنبال دارد؟ مطابق داده‌های ارائه شده، نرخ بیکاری تنها در ۲ گروه، کمتر از ۱۰ درصد است: «تربیت معلم و علوم تربیتی» و «بهداشت». در واقع کمتر از ۱۰ درصد تحصیلکرده‌های این دو گروه که متقاضی شغل بوده‌اند، اکنون بیکار مانده‌اند.

آمار اشتغال در رشته های مختلف تحصیلی :  در رشته پرمتقاضی مهندسی، نرخ بیکاری ۲۱ درصد گزارش شده که از متوسط رشته‌های دیگر بیشتر است. برعکس، در بازرگانی و امور اداری نرخ بیکاری تحصیلکرده‌ها کمتر از میانگین و ۹/ ۱۸ درصد بوده است.

نرخ‌های بیکاری بالای ۳۰ درصد نیز در برخی رشته‌ها مشاهده می‌شود. بیشترین نرخ بیکاری مربوط به تحصیلکرده‌های «حفاظت محیط‌زیست» و «علوم کامپیوتر» است.


مشاور گروپ



مرکز مشاور گروپ در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • منابع کنکور سراسری 98، معرفی بهترین کتب به عنوان منابع کنکور 98
  •  
    منابع کنکور تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان توسط تخصصی ترین مشاوران جهت کسب رتبه برتر
  • مقایسه آزمون های آزمایشی و مقایسه کلاس های کنکور به صورت تخصصی برای شرایط شما
  • مشاوره تلفنی در رابطه با معرفی منابع کنکور و هر سؤالی پیرامون این موضوع

کارشناسان گروه مشاوره تحصیلی مشاور گروپ با تحقیقاتی که روی منابع مطالعاتی رتبه های برتر کنکور و محتوا و سطح سوالات کتاب های کمک آموزشی انجام داده اند ، بهترین و جامع ترین این کتاب ها را در ادامه در اختیارتان قرار خواهند داد .

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه آمار اشتغال در رشته های مختلف تحصیلی / دور این رشته ها را برای کنکور 98 خط بکشید!

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۳
نصب اپ دانش آموزی